Към съдържанието

Добре дошли!

За пълен достъп до форумите, влезте в профила си или се регистрирайте - бързо и безболезнено.

Информация за пътеписа

• Добавен на: 25 юни 2016 14:10
  • Обновено на: 25 юни 2016 14:30

* * * * *
0 Оценки

Плажове и острови в Тайланд

Почивка на плажа без културни елементи :)

Публикувано от Lindt на 25 юни 2016 14:10
От доста време си мислехме, че Тайланд е точно това място, което си представяме, когато си мечтаем за почивка - заливи с рифове, пухкав пясък, къщички на плажа, разнообразна храна и много цветя. Винаги пътуваме през майските празници, така че този път на тайландците се падна честта да ни бъдат домакини. Справиха се чудесно, за което им благодаря.
Купихме си билети София-Банкок с 2 часа престой в Доха, навихме двойка приятели и започнах да се притеснявам за прогнози, вълни, приливи, отливи и липсата на желание за културна програма. Ами така де, прилъгах ги хората за първо посещение в Азия и всички паркове, храмове и животни започнаха да отпадат заради горещия сезон, неоптимизиран път или проливни дъждове. След милион колебания накрая програмата доби точно този изцяло морски вид, с който свързвам Тайланд - скалите и островите на Краби, рифовете на Ко Тао и плажовете на Ко Панган.

Ден 1-3 Ао Нанг

Стигнахме чак следобед в Ао Нанг, където ни очакваше чудесно хотелче на 10-15 минути пеша от плажа. Много гъста растителност, удобни легла в къщичките и басейн с джакузи, с гледка към скалите. И много плодове за закуска :) Разбира се, след почти денонощие пътуване директно влязох и разхвърлях цялата стая, така че Ицо остана без снимките, които прибързано му обещах. Преди да се изнесем пак опитах да си изпълня задачата, но светлината не минаваше през храсталаците пред бунгалото и нищо не се получи.
Та след като изтормозих с въпроси Сънчо, Петкан и Ицо, си набелязах пътуване с longtail boat до близките острови, на следващия ден до по-далечните и за последния полуден Райли. Джеймс Бонд и Пи Пи отпаднаха категорично от плановете ми.
Първата ни сутрин се замотахме, така че стигнахме към 10 на пункта с лодки и се зазяпахме в опциите, опитвайки се да решим накъде да тръгнем. Бяхме закъснели за обиколка на Poda, Chicken, Tup или поне така ми се стори. Лодките трябваше да се върнат към 5, което по мои сметки значеше, че ще прекарам половината време на лодката и по час на всяко островче с всички хора. А и бяхме още уморени. Всеки от островите си има входна такса около 150-200 бата. Избрахме да отидем само до Poda island и да си почиваме там.
Самият плаж на Ао Нанг не е място, на което да искаш да се къпеш. Не е толкова мръсно, колкото го описаха съветниците ми, но пясъкът е ситен и кафяв, което прави и вълничките с цвят на локва:

Много хубав плаж, пясък и цвят на водата, а и едно дърво с цикади се оказа свободно да се настаним под неговата сянка.
Жижо спасява цикада от удавяне:

Лодката ни остави на по-непосещаваната част на острова, нямаше кафене и много народ (около 10 човека), но пък имаше булка и снимачния й екип. Не е идеално чисто, даже до нас някакви кифли си оставиха боклука и си тръгнаха, та трябваше ние да им го приберем, но се понася.

Хубав първи ден беше, започвах много да се радвам на мястото, на което съм попаднала.
На втория ден взехме лодка само за нас четиримата, до Hong island и тръгнахме на далечната обиколка. До будката за лодки продаваха и пакетиран обяд, но ни обясниха, че ние имаме включен в цената и не си купихме. Нямахме никаква храна и вода, разбира се, но така и не разбрах защо ни излъгаха :) Взимайки собствена лодка, очаквах да не се движи с останалите лодки, а да поразбута официалната програма и да посещаваме островчетата извън пикчасовете. Не беше така, но ние бяхме извън сезона, така че не беше и изключително пренаселено.
Hong island, много ми бяха смешни тези с дрехите, но те самите истински се забавляваха да си правят влакчета, селфита и да се търкалят:

Отпуснаха ни два часа на острова и после продължихме към една лагуна с много зелена вода. Лодкарят се опита да ни убеди да поплуваме, но аз в непрозрачна вода не знам какво да правя и си тръгнахме по-бързо от очакваното.

Следващата спирка беше на един изключително тъп и малък плаж с камъни, на който всички други обядваха. Тогава разбрахме, че нямаме обяд, а и мястото беше претъпкано и аз се вкиснах. Та потропах от единия край на плажа до другия и си тръгнахме. Не знам дали и останалата част от групата намери мястото за нетърпимо, но при комбинирано с настроението ми със сигурност не пожелаха да поостанем.

И така, заведоха ни на последния остров за деня. Имаше люлки, проскубани котки и въобще всичко, което ни беше нужно за 2 часа. Наистина не разбирам защо азиатските животни изглеждат така окаяни. А специално котките имаха и много странния навик да мяукат докато чакаме храната си и когато ни я донесат, да изчезнат докато ни отсервират. После пак идваха и почваха да молят за ядене. Сбъркани създания.

Върнахме се около 5 и имахме спешна нужда от някаква храна и да купим билети до Ко Тао за следващия ден. Според информацията в интернет, трябваше да е бързо пътуване, да тръгнем следобед и да стигнем по някое време вечерта. Естествено не се получи така и единственото предложение беше за 6 сутринта. Това първо ни удължи пътуването, второ денят беше загубен и нямаше да видя никакви маймунки на Райли бийч. Вкиснах се отново, добре че ми минава бързо. Много по-добре щеше да е да имам още малко време в околността на Ао Нанг, но като хапнах и изпих един бананов шейк, се почувствах по-добре.