Прескочи до съдържание

Конкорд / Concorde


vorbis

Препоръчани мнения

Имаше един конкордски анекдот, при което пътник качвайки се в самолета и виждайки салона казва на стюарда: "Ама то изглежда като обикновен тесен самолет, какво му е специалното?". Отговорът: "Специалното е да направим свръхзвуков самолет да изглежда като обикновен г-не" 🙂

 

Ето малко снимки от моите срещи с Конкорд, извинявам се за качеството, ама си трябва много широкоъгълен обектив. На повечето места има доста интимен достъп и можеш да пипнеш 🙂 Силно препоръчвам да обърнете внимание на извивките, тялото на Конкорд е като бутилка от кока-кола (заради Area rule, общо взето за аеродинамиката не трябва да има резки промени на фронталната площ, т.е. там където се появяват крилата е необходимо фюзелажа да се стесни). Отстрани и по снимки хич не изглежда толкова заоблен.

 

Бурже, комбинира се много добре с авиошоуто:

 

5060_93662622964_4018971_n.jpg

 

Самолетоносачът Intrepid в Ню Йорк:

P1070858.jpg

 

P1070863.jpg

 

National Air and Space Museum до летище Dulles, Вашингтон:

P1070289.jpg

 

P1070292.jpg

 

От трите Бурже е най-подходящо ако комбинирате с авиошоуто, това е ако търсите фестивален и интерактивен елемент. Ако търсите максимално легендарни авио и космически апарати на единица площ, безспорно печели National Air and Space Museum, освен Конкорд ще видите совалката Discovery, SR-71 Blackbird, Enola Gay и много, много други. 

 

А ако искате да зърнете Конкорд съвсем безплатно, следващия път, когато кацате на Хийтроу се оглеждайте през илюминатора. Ако уцелите точната писта и позиция може да видите един паркиран между пистите. Ако не се лъжа и на едно кръгово извън летището в Манчестър също имаше бучнат Конкорд. 

 

Доста любопитна е Pepsi окраската:

DYK_765x400_about-%E2%80%9CPepsi-Concord

 

Заради синята боя са ограничили максималната скорост на Конкорд на 1.7Мах, като само за кратки периоди е можел да мине над 2. Всякакви чудеса стават с триенето на материалите при тия скорости 🙂

Редактирано от Георги
  • Харесвам 9
Връзка към мнение
На 4.03.2019 г. в 10:48, Topfly каза:

Аз два пъти се провалям с посещението на музея на Конкор на Барбадос 😞 Първият път имаше някаква частна програма, а миналата година ми казаха, че музеят е затворен от месеци 😞 Някой има ли идея къде е най-атрактивният музей на Конкорд? В Париж на едно от летищата до колкото знам има изложен един екземляр и в някакъв музей на авиацията в Германия.

В момента съм в Bristol - където се оказва има Concorde в местния музей на авиацията. Не знаех, колеги споменаха - и точно за Конкорд се заговорихме. Няма да имам време да отида до там, но си спомних музей, който със сигурност съм посещавала - Brooklands Museum. И мисля, че имаше някаква огромна опашка и не се качих на Конкорд-а, Или съм забравила 😞 Ще потърся снимки от музея, когато се прибера.

 

Но сега пак се разрових там. Ако някой има път към Лондон и има силен интерес към Конкорд, има няколко събития в тази връзка. Мястото е Weybridge, Surrey, близо до Heathrow.

 

https://admin.brooklandsmuseum.com/concorde

 

И нещо, което мисля само тук се предлага - симулатор за пилотиране на Конкорд. Не е евтино, но... 🙂  

 

https://admin.brooklandsmuseum.com/concorde/about/the-simulator 

Редактирано от Гост
Връзка към мнение

Mисля, че 27 писта беше заветната на Хийтроу, но ляво или дясно - не помня. Тъй като много исках да го видя, а естествено в Лондон беше мъгливо, се оглеждах през цялото време, докато рулирахме. И точно заехме позиция за излитане:

 

2858480414384556623.jpg

Редактирано от gertrudaa
  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Една безкрайно интересна беседа в музея на Конкорд в Бристъл, с John Britton, Concorde Chief Engineer за UK, вече пенсионер. Организирано събитие от компанията, по чийто договор работя в момента. Признавам, че всички присъстващи – високо квалифицирани инженери - слушаха с леко увиснали мандибули, начело с мен 🙂


John Britton никога не е посещавал университет, но работи от 16 годишен в авиационния комплекс в Бристол. Разказва разбиващо интересни случки от зората на съвременната авиация. 


Как се обучават първите пилоти - 1910 г, без тренажор: излиташ, ама приземяването никой не ти го е казал как...

Или как се събират данни за проблеми по време на полет... След полет пилотът е длъжен да попълни дневник с проблемите. Пример: 
Пилот: Всичко беше наред, с изключение на твърдото приземяване на автопилот.
Инженер: На тази машина няма инсталиран автопилот за приземяване.
🙂
Разказва за Brabazon – същинско чудовище... За Британия 175 (модел 1952 г). И разбира се, за Конкорд – който беше основна тема. От специфични технически данни до любопитни подробности:
- Първият прототип, построен в Англия, не полита;
- Билетът London – New York струва £3000 (3 часа 20 мин полет)
- Горивото тежи 100 тона;
- Погледът от прозорците – изключително мънички – е като от космически кораб поради спиралата на движение;
- Дизайнът на задната част на самолета се оказва ключова – т.нар. Power station е причина за успешния проект.


Много любопитна е историята с опита за кражба на чертежите на Конкорд от източноевропейски (руски) проектанти, но няма да преразказвам коментарите му поради правилата на форума. 


Не по-малко любопитен факт – докато самолетът е в активна експлoатация, никога не е публикувана официално снимка на свръхзвуковото ускорение (transonic acceleration) - едно поради трудност на снимане, но най-вече поради опасения за паника от вида на горящите двигатели... 


И един от най-любопитните факти за мен. Причината за спиране на проекта не е катастрофата с френския Конкорд, а атентатите от 11 септември 2001 г. Една трета от редовните пътници и клиенти на Конкорд загиват в тези атентати... Този факт, заедно с увеличени разходи по пoдръжката му, водят до окончателното прекратяване на проекта.


Заговорихме се и за Boeing 737 Max. Обяснението беше дълго, не успях да го запомня, но в едно изречение спряганата engineering root cause: Overdeveloped engines.Останалото са последствия и неправилни действия от страна на Boeing. 
Като основен производител на Airbus и конкурент на Boeing, по-острият изказ – макар и с усмивка - беше неминуем, затова ще спра до тук разказа му. Но беше много завладяващо. Сега целият работен потенциал е зает в Airbus. Тъгуват за А380, но... Работят върху новите модели – и по военните разработки на Airbus също. 


Малко снимки - за съжаление не всички от презентацията са станали, а бяха много - осветлението не беше подходящо, но вярвам поне на някои от вас да е интересно 🙂

 

IMG_4854.PNG.39576c1d5609561d1f602c4585c76c22.PNG

 

IMG_4844.thumb.jpg.d8cdc9b158b400ba45d7a9d8c2317ef6.jpg

 

IMG_4829.jpg.2086a23288eb477e50aa96ac710196d2.jpg

 

IMG_4835.jpg.2eb68c2f4f6fe44cca0701378e4502cc.jpg

 

IMG_4826.thumb.jpg.44d427f80d38d221b8fce1915a909ef4.jpg

 

IMG_4914.thumb.jpg.d8e4a98a5fb40c0b17a6a6bd8e3fbea8.jpg

 

IMG_4919.PNG.d24654da683c1a871d0409cc50133694.PNG

 

 

 

IMG_4841.jpg

Редактирано от Гост
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...
  • 2 месеца по-късно ...
2 minutes ago, cck said:

Да взема да се изфукам със снимка от личния архив:

F338D896-7066-4B0D-BD2A-5CF3534DA113.jpeg

Не са стигнали парите за билет и са те возили на крилото? 🙂

 

  • Смея се 6
Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

The only photograph ever captured of the Concorde Supersonic airliner flying at Mach 2 (1,350 mph), taken by the pilot of an RAF Tornado fighter jet in 1994

 

The only photograph ever captured of the Concorde Supersonic airliner flying at Mach 2 (1,350 mph), taken by the pilot of an RAF Tornado fighter jet in 1994.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 1 година по-късно ...

Днес се навършват 45 години от първия комерсиален полет на Конкорд. На 21 януари 1976 са първите полети съответно на Бритиш еъруейс до Бахрейн и Ер Франс до Рио де Жанейро.

Целта разбира се е била да се лети между Европа и Северна Америка, но първоначално не е било разрешено да се лети с Конкорд над Щатите, разрешението е получено към края на 1976 за летище Дълес и 1977 за Ню Йорк.

Снимка от събитието на Galeão:

Image-21012105-696x1237.jpg

Човекът пише, че най-добрият изглед към пистата е бил от сладоледаджийницата, където едва ли не са се бутали с лакти през цялото време. Трябвало да се консумира, за да седиш там и сигурно са изяли 400 сладоледа. Ален Делон щял да идва, а дали е дошъл, той не знае, важното е било Конкорд.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

...което ми напомня , че наследника на Конкорд - Boom Overture е почти готов и започва вече тестове :


https://boomsupersonic.com/overture

 

 

Ще има капацитет от 60 места , всичките бизнес класа , разбира се . 

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...
  • 1 година по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.