Прескочи до съдържание

Директни полети до САЩ?


captain_oveur

Препоръчани мнения

Ее жалко. Като се показа темата се надъхах да взимам билет, а вие така да ме попарите :(

Отвори темата за Луфти - има "прИмоции" на полети до Ню Йорк от 890 лв.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Летището в Скопие преговаря с Turkish за директни полети от Скопие до САЩ. Преговорите са станали по интензивни след забраната за ползване на елктроника на директните полети от Истанбул.

 

За София това също би било по реалистичен вариант. Emirates, Qatar или Turkish със сигурност биха проявили интерес към такива полети.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Летял съм преди около 20 години с БГА Балкан - директно - София-Ню Йорк. Дори излетяхме принудително от Пловдив, тъй като в София имаше мъгла. Но не мога да открия или да се сетя кой е бил полета и с какъв самолет.

Връзка към мнение

Между 1992 и 1999 Балкан летят с два (лизонговани) Боинг 767-200ER.

В Северна Америка с тези машини за различни периоди се обслижват Ню Йорк(два-три пъти седмично), Торонто и Детройт.

Конкретно до Ню Йорк имаше няколко години, през които се летеше със спирка в Малта в някои от дните.

 

*принудително излитане мога да си представя само при наличие на зареден и насочен пистолет в полотската кабина:vinsent:

Редактирано от mitkobiker
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Etihad взеха да душат наоколо, което също е интересно. Имам информация за одити в София. Явно ще има реорганизация идните месеци, ако не махнат скоро "измислените" забрани.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 7 часа, mitkobiker каза:

Между 1992 и 1999 Балкан летят с два (лизонговани) Боинг 767-200ER.

В Северна Америка с тези машини за различни периоди се обслижват Ню Йорк(два-три пъти седмично), Торонто и Детройт.

Конкретно до Ню Йорк имаше няколко години, през които се летеше със спирка в Малта в някои от дните.

 

*принудително излитане мога да си представя само при наличие на зареден и насочен пистолет в полотската кабина:vinsent:

 

Със сигурност беше без кацане и до JFK. След като престояхме 4 часа на "гейта" не разрешиха на самолета да излети поради гъста мъгла. Натовариха ни в един нормален автобус (всички 10-на пътника за целия самолет) и от гейта ни закараха директно на стълбичката на самолета на летище Пловдив. През това време самолета беше излетял празен и кацнал в Пловдив. Бях удивен - но всичко мина успешно след това.

Дори по онова време пътувах със 50% "студентско" намаление на билета, същото което се предлгаше и в БДЖ за студенти :-)

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 8 минути , cybersimo каза:

 

Със сигурност беше без кацане и до JFK. След като престояхме 4 часа на "гейта" не разрешиха на самолета да излети поради гъста мъгла. Натовариха ни в един нормален автобус (всички 10-на пътника за целия самолет) и от гейта ни закараха директно на стълбичката на самолета на летище Пловдив. През това време самолета беше излетял празен и кацнал в Пловдив. Бях удивен - но всичко мина успешно след това.

Дори по онова време пътувах със 50% "студентско" намаление на билета, същото което се предлгаше и в БДЖ за студенти :-)

 

 

10 пътника до САЩ, 50% намаление за билета и след това някои се чудеха защо фалира Балкан :( Никоя нормална авиокомпания не би направила такъв курс. Ако се случи подобно нещо по скоро биха премаршрутирали пътниците с други авиокомпании.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Директни полети от Скопие със Thy, директни полети от София със ТУтракан Еър... Абе хора... Вие сериозно ли? Обзалагам се, че всички тези въжделения ще си останат само във вестникарските статии и в плановете на разни хора, които въобще не разбират как работи пазара. Ако имаше пазар за подобни полети, авиокомпаниите отдавна да са се наредили на опашка за директни полети, но за съжаление, такъв пазар, за момента на практика няма. Същото е и положението за полети до Исландия, Балтийските страни и т.н.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 2 часа, Djgeorgie каза:

Директни полети от Скопие със Thy, директни полети от София със ТУтракан Еър... Абе хора... Вие сериозно ли? Обзалагам се, че всички тези въжделения ще си останат само във вестникарските статии и в плановете на разни хора, които въобще не разбират как работи пазара. Ако имаше пазар за подобни полети, авиокомпаниите отдавна да са се наредили на опашка за директни полети, но за съжаление, такъв пазар, за момента на практика няма. Същото е и положението за полети до Исландия, Балтийските страни и т.н.

 

Полетите на Emirates Дубай-Атина-Ню-Йорк и Дубай-Милано-Ню-Йорк са факт, а Дубай-Будапеща-Ню-Йорк много сериозно се обсъжда. Такива полети до преди няколко години нямаше, но пазарът се променя и много нови играчи навлизат на него!

До преди няколко години нямаше директни полети от София до Дубай, а сега две авиокомпании се конкурират по линията, а друга авиокомпания лети директно до близкия Катар. Как изведнъж така се появи толкова голям пазар за директни полети до Персийския залив? Защо преди това никой не виждаше потенциал в тези линии? Същият въпрос може да се зададе и за десетките нови линии по които в момента има директни полети от София или Скопие, а само преди няколко години ги нямаше!

Според теб нямало пазар до Исландия? Уиз ер луди ли са, че след като до сега нямаха директни полети до Исландия, вече имат 9 директни полета от Източна Европа до Рейкявик?

По схемата Дубай-Европа-САЩ или Истанбул-Европа -САЩ на междинната спирка няма нужда и непременно да се пълни целият самолет, защото както споменах горе много пътници от Истанбул или Дубай вероятно съвсем съзнателно ще избират тези полети!

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение
преди 27 минути , Topfly каза:

 

Полетите на Emirates Дубай-Атина-Ню-Йорк и Дубай-Милано-Ню-Йорк са факт, а Дубай-Будапеща-Ню-Йорк много сериозно се обсъжда. Такива полети до преди няколко години нямаше, но пазарът се променя и много нови играчи навлизат на него!

Странно как сравняваш Скопие с Атина, Милано и Будапеща. Та летище в Скопие обслужва по-малко пътници дори от Варна. Ако ще се открива подобна връзка от Балканския полуостров по-скоро Букурещ или София.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 41 минути , Topfly каза:

 

Полетите на Emirates Дубай-Атина-Ню-Йорк и Дубай-Милано-Ню-Йорк са факт, а Дубай-Будапеща-Ню-Йорк много сериозно се обсъжда. Такива полети до преди няколко години нямаше, но пазарът се променя и много нови играчи навлизат на него!

До преди няколко години нямаше директни полети от София до Дубай, а сега две авиокомпании се конкурират по линията, а друга авиокомпания лети директно до близкия Катар. Как изведнъж така се появи толкова голям пазар за директни полети до Персийския залив? Защо преди това никой не виждаше потенциал в тези линии? Същият въпрос може да се зададе и за десетките нови линии по които в момента има директни полети от София или Скопие, а само преди няколко години ги нямаше!

Според теб нямало пазар до Исландия? Уиз ер луди ли са, че след като до сега нямаха директни полети до Исландия, вече имат 9 директни полета от Източна Европа до Рейкявик?

По схемата Дубай-Европа-САЩ или Истанбул-Европа -САЩ на междинната спирка няма нужда и непременно да се пълни целият самолет, защото както споменах горе много пътници от Истанбул или Дубай вероятно съвсем съзнателно ще избират тези полети!

Не зная от къде да започна но да видим едно по едно:

Първо, близкоизточните авиокомпании не са пазарни играчи и всеки пример за техни линии няма как да бъде точен пример за каквото и да е. Някои техни линии са пазарно-ориентирани, други са създадени по политически причини и т.н. Но в случаят със София и линиите до Дубай и Катар, пазар явно за тези линии има, тъй-като към първият, интересът за туризъм там през последните няколко години се увеличи неимоверно и по субективни усещания имам чувството, че вече и децата по незнайна за мен причина, искат да посещават Дубай. За Катар, положението е пък по-различно, защото много хора правят трансфери за други азиатски или тихоокеански дестинации от там, така, че е абсолютно логично да има полети до тези две дестинации.
За полетите на Wizz до Исландия - Вярно е, че от Източна Европа пуснаха доста полети, като някои още не са стартирали (примери са полетите от Прага и Рига), но тъй-като линиите са сравнително скорошни като цяло, не бих се ангажирал да прогнозирам колко пазар има за тях (предполагам, че част от тях може и на по-късен етап да бъдат преустановени), но така или иначе, според мен, пазар за полети от София до там едва ли има, при положение, че Wizz не са пуснали полети от къде-къде по-натовареният Букурещ.

И последно за потенциални полети с прекачване в София или Скопие от Истанбул, Дубай или Катар до Ню Йорк - много, ама наистина ми е много интересно кой ли пък би бил този пътник, който би избрал да пътува на полет с междинна спирка в един от двата града, а не да лети директно до Ню Йорк и какви ли причини биха го накарали да избере точно такъв полет? Особено за Турските граждани, на които са им необходими визи за да влязат в България (за Скопие нямам информация какъв им е визовият режим). Не, сериозно ми е интересно, не се заяждам.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 47 минути , tch каза:

Странно как сравняваш Скопие с Атина, Милано и Будапеща. Та летище в Скопие обслужва по-малко пътници дори от Варна. Ако ще се открива подобна връзка от Балканския полуостров по-скоро Букурещ или София.

 

Скопие може да има малко пътници, но точно в това му е потенциала, а сравнението с Варна е несериозно, защото това е столицата на една двумилионна държава без много конкуренция и възможности да се лети от там. За разлика от София и Букурещ от Скопие нямаш много възможности да летиш с традиционни авиокомпании дори и с прекачване. Две авиокомпани Austrian и Turkish осигуряват връзките на Скопие със света. Не съм гледал цените, но предполагам, че е доста скъпо да се лети от Скопие до далечни дестинации при такава малка конкуренция. Вероятно не е случайно, че от юни месец и Катар ще лети до Скопие.

Връзка към мнение
преди 28 минути , Djgeorgie каза:

И последно за потенциални полети с прекачване в София или Скопие от Истанбул, Дубай или Катар до Ню Йорк - много, ама наистина ми е много интересно кой ли пък би бил този пътник, който би избрал да пътува на полет с междинна спирка в един от двата града, а не да лети директно до Ню Йорк и какви ли причини биха го накарали да избере точно такъв полет? Особено за Турските граждани, на които са им необходими визи за да влязат в България (за Скопие нямам информация какъв им е визовият режим). Не, сериозно ми е интересно, не се заяждам.

 

Причината, че един бизнесмен ако пътува Истанбул-Скопие-Ню-Йорк ще може да си ползва през цели път лаптопа, а ако се качи на полета Истанбул-Ню-Йорк ще му вземат лаптопа не ти ли се струва достатъчно сериозна за да избере първата опция? Тук не говорим само за възможността да работи по време на полета, а и за сигурността на лаптопа и данните в него! Виза за да летиш транзит през България или Македония не ти трябва! На пътниците дори вероятно няма да им се наложи дори да слизат от самолета.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 2 минути , Topfly каза:

 

Скопие може да има малко пътници, но точно в това му е потенциала, а сравнението с Варна е несериозно, защото това е столицата на една двумилионна държава без много конкуренция и възможности да се лети от там.

Двете летища са коренно различни тук си прав. Но сравнението ми беше за това да посочи, че единственото летище в тази двумилионна държава може да генерира трафик колкото едно сезонно летище. На Скопие със сигурност няколко нискотарифни полети биха им се отразли добре, но щом още никой не се е пристрашил значи потенциала за развитие не е особено голям. И нищо чудно безработицата в Македония е над 20%, а доходите по-ниски от нашите

Връзка към мнение
преди 17 минути , tch каза:

Двете летища са коренно различни тук си прав. Но сравнението ми беше за това да посочи, че единственото летище в тази двумилионна държава може да генерира трафик колкото едно сезонно летище. На Скопие със сигурност няколко нискотарифни полети биха им се отразли добре, но щом още никой не се е пристрашил значи потенциала за развитие не е особено голям. И нищо чудно безработицата в Македония е над 20%, а доходите по-ниски от нашите

 

Последните 10 години трафикът на летището в Скопие се утрои, а годишният ръст на пътниците стабилно е двуцифрен цък Това все пак говори, че потенциалът не е малък. Безспорно Македония е бедна държава с много проблеми, но и пазарът поради тази причина не е достатъчно добре разработен.

7 милионна България има близо 10 милиона пътници годишно, докато Македония има само 1,6 милиона пътници при 2,1 милиона население. Това е с близо 50% по нисък трафик на глава от населението.

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение
преди 12 минути , Topfly каза:

 

Последните 10 години трафикът на летището в Скопие се утрои, а годишният ръст на пътниците стабилно е двуцифрен цък Това все пак говори, че потенциалът не е малък. Безспорно Македония е бедна държава с много проблеми, но и пазарът поради тази причина не е достатъчно добре разработен.

7 милионна България има близо 10 милиона пътници годишно, докато Македония има само 1,6 милиона пътници при 2,1 милиона население. Това е с близо 50% по нисък трафик на глава от населението.

Малко излизаме оффтопик, но да си кажа.

ДА, Македония има потенциал за растеж, но не и такъв, който да привлече полет до САЩ. Ръстът им просто е от много ниска база. В България мин. заплата също (почти) се е утроила за последните 11 години, ама пак си е най-ниска в ЕУ. А от тези 10 милиона преминали през българските летища, около 4 милиона са туристи (Варна и Бургас). Ако нямахме море щяхме да сме с близко съотношение брой пътуващи към население с тия от Западна България.

Връзка към мнение
преди 49 минути , Topfly каза:

 

Причината, че един бизнесмен ако пътува Истанбул-Скопие-Ню-Йорк ще може да си ползва през цели път лаптопа, а ако се качи на полета Истанбул-Ню-Йорк ще му вземат лаптопа не ти ли се струва достатъчно сериозна за да избере първата опция? Тук не говорим само за възможността да работи по време на полета, а и за сигурността на лаптопа и данните в него! Виза за да летиш транзит през България или Македония не ти трябва! На пътниците дори вероятно няма да им се наложи дори да слизат от самолета.

Това безспорно е добра причина за която изобщо не се бях сетил до сега, защото когато обявиха тоя безумен ход, бях в Барселона и честно казано пропуснах новината. В такъв случай, наистина, ако нещо не се промени и не отпадне забраната, може и щатските полети да започнат да минават и през балканите (Букурещ или София, но за Скопие съм почти сигурен, че нямат шанс).

Редактирано от Djgeorgie
Връзка към мнение
преди 14 часа, tch каза:

Малко излизаме оффтопик, но да си кажа.

ДА, Македония има потенциал за растеж, но не и такъв, който да привлече полет до САЩ. Ръстът им просто е от много ниска база. В България мин. заплата също (почти) се е утроила за последните 11 години, ама пак си е най-ниска в ЕУ. А от тези 10 милиона преминали през българските летища, около 4 милиона са туристи (Варна и Бургас). Ако нямахме море щяхме да сме с близко съотношение брой пътуващи към население с тия от Западна България.

Не мисля, че  е много оффтопик, защотото по принцип темата е за директни полети до САЩ. Само бъдещето ще покаже, кой е прав и крив, но откриването на директен полет от Скопие до Катар показва, че и там авиокомпаниите виждат потенциал. Що се отнася до междинни кацания от Персийски залив или Истанбул в Европа на път за САЩ, това е абсолютно нов бизнес модел започнат от Emirates. При този бизнес модел няма нужда да имаш базиран самолет в Европа или да пълниш голям самолет с пътници на междинната спирка. Вероятно и при относително малко пътници летящи от Европа до САЩ ще се връзват допълнителните разходи за кацането на междинната спирка. Нормално е Emirates да почне с по перспективните Милано и Атина, но постепенно вероятно ще открият и по малко натоварените летища.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
На 4/8/2017 в 22:23, Topfly каза:

До преди няколко години нямаше директни полети от София до Дубай, а сега две авиокомпании се конкурират по линията, а друга авиокомпания лети директно до близкия Катар. Как изведнъж така се появи толкова голям пазар за директни полети до Персийския залив? Защо преди това никой не виждаше потенциал в тези линии? Същият въпрос може да се зададе и за десетките нови линии по които в момента има директни полети от София или Скопие, а само преди няколко години ги нямаше!

 

Много просто. Това не са линии до Персийския залив, това са линии до цяла Азия, Африка и Австралия (с изключение на полета на Уиз). Недей да бъркаш трансферния с директния трафик. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 47 минути , Георги каза:

 

Много просто. Това не са линии до Персийския залив, това са линии до цяла Азия, Африка и Австралия (с изключение на полета на Уиз). Недей да бъркаш трансферния с директния трафик. 

Не е чак толкова просто, защотото дадена линия не е съществувала преди това и сега изведнъж се появява. Появата на пазар за трансферен трафик също не е толкова лесена, ако до преди това не е имало голям такъв трафик или други пазарни играчи вече го обират този трафик. Една нова линия винаги си е сериозен риск, независимо каква ти е целта с нейното откриване.

 

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.