Прескочи до съдържание

Програми за лоялни клиенти


Препоръчани мнения

Понеже взеха да излизат въпроси за мили, да взема да систематизирам малко нещата, и да пусна тема за обсъждане, ако има интерес.

 

Какво представляват

Най-общо казано, милите са нещо като валута, която се печели като летиш със съответните авиокомпании, и се харчи за закупуване на „наградни“ билети със същите компании. Тези билети не са безплатни все пак, защото се плащат летищните и (в някои случаи) горивни такси, т.е. макар да платите основната тарифа с мили, винаги има и кешов компонент, който в зависимост от конкретната програма може да бъде доста голям (или пък 0).

Много авиокомпании са групирани в алианси с цел сътрудничество. Ако принадлежите към програмата на една компания, можете да трупате или харчите мили когато пътувате с коя да е от компаниите от алианса. Примерно Star Alliance включва Austrian, United, Lufthansa, LOT, Turkish Airlines, TAP и много други. Ако принадлежите към програмата на Луфтханза, наречена Miles and More, можете да събирате мили, когато летите с която и да е от компаниите в алианса, примерно с Юнайтед.

 

Има ли смисъл?

Зависи, ако летите междуконтинентално от време на време, следите оферти и новости, има. Ако летите само в Европа, винаги избирате най-евтината тарифа и не се концентрирате върху определен алианс най-вероятно не. Но членството е безплатно, лесно може да пробвате, дори и да не спечелите нищо.

Как става точно на практика?

Регистрирате се онлайн в съответната програма, с това получавате един номер на сметка. После винаги когато летите с компания от съответния алианс въвеждате този номер. Въвеждането може да стане още при покупката, по време на онлайн чекина, или на гишето за чекин, тогава си давате картата на служителя. Може да стане и след полета, но макс. 6 месеца след него, и може да ви се наложи да изпращате копия на бордната карта за доказателство, че сте летяли. Важно е да сме се регистрирали преди полета, защото много малко програми позволяват да се събират мили за полети отпреди регистрацията.

Когато натрупате достатъчно, обикновено може да купите награден билет онлайн или по телефона. Компанията обаче много стриктно контролира бройката на наличните наградни билети, така че може да се наложи да се потрудите, за да успеете да намерите такъв.

Колко точно мили ще спечеля от даден полет?

Това зависи от тарифата на билета, компанията, чиято програма за лоялни клиенти ползвате и компанията, с която летите. Най-грубо казано, за всяка една миля прелетяно разстояние в икономична класа печелите 1 миля в сметката. Понякога има минимален праг, т.е. ако разстоянието е по-малко от 500 мили, печелите все 500 мили. Все повече компании обаче намаляват спечелените мили, ако летите със по-евтини билети. Да вземем един пример.

Да речем летим с Луфтханза и искаме милите да отидат в тяхната програма Miles and More.

Гледаме таблицата от сайта (Earn miles while flying)

mm.jpg

Значи, ако летим от София до Рио де Жанейро през Франкфурт и билета ни е клас L, ще получим 125 мили от София – Франкфурт и 1482 (0.25х5930) за Франкфурт – Рио, т.е. общо 1607 мили.

Като цяло е добре да се избягват програми, в които изобилстват тези х0.25, защото все пак искаме да летим възможно най-евтино, нали.

За сравнение, Бритиш Еъруейс дава винаги всички мили (поне х1), дори за най-намалените цени, ако летим с Бритиш, Иберия или Американ Еърлайнс. Така стигаме до въпроса

Коя програма за изберем?

Както се казва, това е един много добър въпрос. Ако има интерес, ще го обсъдим по-нататък  :)

А ако питате конкретно за вас, е добре да кажете колко често летите, докъде, с кои компании...

  • Харесвам 16
Връзка към мнение

Предполагам е ясно, че няма една програма, която е по-добра от другите, всичко зависи от нашите предпочитания, както и от това, с кого летим най-често. Ако летим най-много с катарците, еър берлин, бритиш еъруейс например е добре да изберем програма от oneworld. Става въпрос за дълги полети, или много чести кратки полети, за един – два полета до Европа годишно е излишно да се занимаваме. Нискотарифните превозвачи също обикновено нямат такива програми. Оттук нататък е добре да се запознаем с особеностите на няколко програми, за да видим кой е най-добра за нас. Важно е да се знае, че вече спечелени мили не могат да се прехвърлят към друга програма, освен в много редки случаи. Какво да гледаме

 

Валидност на милите

Има програми, в които милите нямат срок на валидност и остават във сметката ви докато не ги изхарчите. Тези програми намаляват прогресивно и аз да си призная не знам коя е такава вече. Причината е, че милите се броят като задължение (пасив) в капитала на компанията. Затова гледат да ги ограничават.

Друг вариант е да загубите всички мили, ако нямате активност в определен период, примерно 3 години за Бритиш, но само 20 месеца за Ер Франс. Един полет удължава с още толкова валидността.

Най-лошия вариант е милите да са валидни някакъв период и да не можете да ги удължавате. Примерно с Луфтханза са валидни 2 години след полета, ако дотогава не сте ги изхарчили ги губите. Ако летим много, така че да съберем достатъчно, преди първите да започнат да изтичат, това не е особен проблем де.

 

Колко мили  дават, ако летим с най-евтините билети

Както видяхме, Луфтханза дават 25% от милите, ако имаме от най-евтините билети. Ер Франс са същите. Бритиш еъруейс дават 100% независимо от тарифата, но само ако летим с тях, Иберия или Американ, за другите пак дават 25%. Аз лично не бих давал повече пари, за да спечеля повече мили, виж ако цената е същата или приблизително, бих избрал компанията, която дава повече.

 

Цената на наградните билети

Гледаме цената на билетите от България до няколко места, където си мечтаем да отидем и съпоставяме цените в мили. Общо взето са приблизително еднакви, но не винаги. Освен това, ако искаме да летим в бизнес класа, сравняваме цените на тези билети. Да речем при Ер Франс цената на бизнес класа е 3 пъти цената на икономична, докато най-често при другите е 2 пъти.

 

Всъщност е по-коректно да ги обединим тези двете точки и да сравняваме цялостно, примерно колко платени пътувания са необходими, за да съберем достатъчно мили за един полет.

Примерно София – Лондон – Сао Пауло и обратно е 14280 мили. С Executive Club взимаме 100%. За билет са необходими 80000 отиване и връщане (+~400 euro такси), значи след 5.6 пъти ще имаме достатъчно за билет в икономична класа. От друга страна, можем да ползваме милите и за Берлин – Рейкявик с ЕърБерлин, което ще струва 20000 мили + 5-6 евро отиване и връщане.

 

Таксите върху наградните билети

Както знаем, цената на един билет се състои от тарифа, държавни летищни такси и такси на превозвача (carrier surcharge, преди се наричаха fuel surcharge, но след като те вече нямат почти нищо общо с цената на горивото, започнаха да сменят името, за да избегнат съдебни процеси за измама :-)).

Държавни такси се плащат почти винаги и върху наградните билети. Основната разлика между компаниите е дали цената в мили покрива и carrier surcharge или само тарифата. Разликата може да стигне няколкостотин евро. При късите полети има и друг момент. Примерно може тарифата да е 30 евро, а таксите 300 за обща цена 330 евро. Обаче ако искаме билет с мили, ако милите покриват само тарифата, няма много смисъл да платим и 300те евро такси отгоре.

Обикновено американските компании не налагат такива големи такси. Ер Франс отскоро също, Бритиш Еъруейс има големи такси само за дългите полети и 35 паунда фиксирана такса за късите (отиване и връщане). Луфтханза също иска големи такси, там може таксата да се плати с мили, но така ще ви трябват повече.

 

Странични начини за печелене на мили

Повечето програми позволяват да печелите мили, ако наемате кола от определени фирми (глобалните – Херц, Авис...), престой в определени хотели. Може да събирате и с кредитна карта, но в България такава не се предлага, освен чрез България Еър май.

 

Други особености

Примерно British Airways Executive Club позволява обединяване на няколко акаунта от едно домакинство (примерно вие, съпругът/съпругата, децата) и позволява харченето на всички мили накуп. Т.е. дори някой да лети по-малко (като децата например), така може да му ползвате милите без да чакате да се събере някакъв минимум.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Явно на Бритиш са най-добри програмите. Аз бях стигнал до предпоследно ниво на Тюркиш и това, което ми харесва в тия програми никога не е бил безплатния билет, а това, че се чекираш на гишето на бизнес класата, спестява много чакане, а другото голямо предимство са VIP-лонжовете. Времето там минава не бързо, а направо лети :). На някои летища има платени салони, но на доста няма и ако искаш да си вътре, требе си карта.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ами пак си зависи, ако летиш предимно с Търкиш и Луфтханза няма да ти свършат работа. Освен това ги има големите такси за дълги полети, а с програмата на Американ Еърлайнс ги няма. Освен това доста трудно се постига сребърен статус за достъп до Вип салоните.

 

Една от най-добрите програми за достъп до ВИП салоните е на Aegean Airlines. Достатъчно е да изкараш 20000 мили в една година и ставаш Gold. След с това един полет годишно (или на 2 години беше) си го поддържаш - докато не си променят програмата де.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Чудя се тук ли да го пусна или в промоции, ама не е от полза за всеки.
Та Бритиш Еъруеис имат промоция за полети с мили на половин цена. Важи за полети през октомври до февруари, само за дълги полети, икономична класа, но може да добавите отсечката от София до Лондон, ако има места. Предвид високите им такси това може и да не е особено изгодно, дори на половин цена, но зависи.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

С тези такси за керосина, който явно копаят със златни лъжци, и то тъпи, си е направо грехота да си харчат хората милите за техни полети. На тези, които имат такива - ползвайте си ги със Северно и Южно Американските компании, партньори на Бритиш, или си ги обърнете в точки на Иберия и си летете почти без пари (ако още е възможна конверсията).

Връзка към мнение

В някои случаи става и Бритиш, примерно в последния момент, еднопосочен билет или ако си привилегирован и тръгваш от Бразилия. Тия 50те% отстъпка са само за Бритиш, Иберия имат 30% но за август (Бостън, Лима, Кито, Буенос Айрес, Сао Пауло и Сантяго).

Прехвърлянето между Бритиш и Иберия си е постоянна оферта (поне докато са с общи собственици), май ще напиша един пост с обяснения по въпроса за да се знае, че доста хора се засилиха към Южна Америка с Иберия

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Гледам появи се и съответната промоция на Иберия - 35% отстъпка до почти навсякъде в Северна и Южна Америка. Това е по-изгодна оферта, тъй като таксите на Иберия са много по-малки отколкото на Бритиш. Примерно при късмет с датите Мадрид - Рио или Сао Пауло и обратно ще излезе 32500 мили + ~100 евро.

Чикаго, Ню Йорк, Бостън и Луанда са 26000 мили. Билета трябва да се купи до 14.07 за полети от октомври до края на февруари.

Връзка към мнение

Статия за преодоляване на честа пречка при прехвърлянето между двете програми.

Връзка към мнение

Накратко за програмите на Бритиш Еъруейс и Иберия:

 

Тези компании са с общ собственик и ползват една и съща валута в програмите си - Avios. Това значи, че може да събирате мили (Avios) и в програмата на Бритиш и в програмата на Иберия, като е възможно прехвърлянето между тях - 1:1, безплатно и веднага, с избор на опция "Combine my Avios" от сайта на една от двете програми. Как точно става, в линка на macf1an по-горе. За целта има няколко условия - сметките в двете програми трябва да имат едни и същи имена, рождена дата и имейл. Сметката в Иберия трябва да е поне на 90 дни, т.е. да са минали 90 дни от създаването и. Освен това, сметката в която прехвърляте трябва да е активна, т.е. да е получила някакви мили по друг начин (полети, кола под наем, хотел) в последната година, освен чрез Combine my Avios.

 

Защо трябва да имаме сметки и в двете програми, ако събираме мили с една от тях? 

 

По принцип ако събираме мили, може да ги добавим в която и да е от двете програми, примерно ако летим с Еър Берлин (член на oneworld). Обаче всяка от програмите има някои партньори, които НЕ са партньори на другата, примерно Херц, GOL и много други са партньори на Иберия, но не на Бритиш. Освен това, ако купувате билет с мили през Иберия, но полета е с някой от партьорите, примерно Американ или Еър Берлин, не са разрешени промени и откази - ако не летите, губите милите и парите. С Бритиш са разрешени промени и откази срещу 35 паунда макс на човек. За сметка на това, ако летите с Бритиш (или дори купувате билет на Иберия през Бритиш), таксите са много големи - от порядъка на $200-$500. Ако купувате полет на Иберия през сайта на Иберия, таксите са около $100, и промени са разрешени пак срещу 35 паунда.

 

Като извод, ако ще се лети с Иберия, се резервира с мили на Иберия, иначе с мили на Бритиш Еъруейс. Някои партньори не изискват високи такси - Еър Берлин, Американ, ТАМ примерно.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Много са зачукани тези програми - разбирам примерно за еди кой си полет ти дават 1000 мили и да може после да ги обмениш точно за 1000 мили ... така нещата ще са много по-ясни и изчистени.

Например за споменатия полет София – Лондон – Сао Пауло ( 14280 мили) получаваш да кажем 1500  безплатни бонус мили ама реални ,  а не немнайсе колко хиляди които после трябва да се взел висша математика да ровиш как да ги обмениш.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз съм много разочарован от програмата на Бритиш . Имам 79 386 мили и не мога да ги похарча за нещо с което да ме спечелят . 

 

1, От София оферти нямат никакви , Сега погледнах - август, септември и октомври няма нито един полет с мили  от София до Лондон . Ноември, Декември и Януари по 4 полета месечно  , Според мен това е абсолютно несериозно  . Ако случайно си намериш удобни дати излизат 20 000 точки + 42 евро ,. От София предложения извън UK няма . 

 

2. Почвам да търся от Лондон . Лондон - Ню Йорк  не можеш да похарчиш повече от 40 000 мили при случайно избрани дати ти казва че ще ти излезе около 44 500 мили + 467 евро. Не мисля  че тази цена е впечатляваща , ако към това добавиш и полет от София до Лондон

 

3, Единственото което може да ми хареса до щатите е 80 000 авиос + около 650 евро за бинес класа , Това е при условие, че ми се прииска да полетя бизнес класа на някаква по-приемлива цена .  

Връзка към мнение

Щом искаш да летиш до Щатите, виж с US Airways (пак през Авиос). Там таксите поне доскоро бяха символични. Еър Берлин също. Търсиш пак през сайта на Бритиш.

Кога точно искаш да летиш? Ако е октомври-февруари, имат 50% намаление до някои градове, и става по-прилично, дори да вместиш бизнес класа (това май излиза само ако адреса ти е в Англия, но дай едни дати и ще проверя).

 

Икономична класа с Бритиш Еъруейс точно до Щатите е възможно най-лошата комбинация, ако си решил да харчиш мили, там цените в кеш са ниски, таксите с Бритиш високи... Може да видиш с Иберия от Мадрид, пак има намаление за същите месеци, там и таксите са по-ниски.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Пресни пресни промени ..

British Airways Now Collecting Fuel Surcharge For International USAirways Flights

В статията има линк към форумна тема, в която има линкове, обясняващи "а сега накъде" за желаещите да си ползват авиосите.

Накратко, според авторите:

-American / USAirways в "западното полукълбо" - ниски или никакви такси
-Air Berlin - никакви такси

-Niki - никакви такси
-Aer Lingus (летят Ирландия - Щатите) - никакви такси

-Alaska - никакви такси (резервация по телефона)
-LAN - никакви такси
-Вътрешни полети в Австралия, Европа, Япония и мн други - ниски или никакви такси

 

Друг важен съвет, подчертан там: търсачката за award space на http://ba.com често изпуска възможни полети, заради което съветват да се ползва тази на http://aa.com. Стига БА да са партньори с всички авиокомпании от намерен маршрут в АА, същият може да се резервира и с Авиоси.

 

Тук има доста полезни съвети как да се търси в сайта на Бритиш и партньорите им, както и някои трикове при резервациите.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Изтече интересно тулче: http://www.baredemptionfinder.com/, базирано на популярно приложение за айфони: http://www.headforpoints.com/2014/06/28/avios-flight-finder-app-launched/

 

Вади свободни места за резервация с мили на Бритиш между два града(търсете SOF-LON, а не SOF-LHR), за година напред. По-дълги полети се търсят на сегменти.

Редактирано от macf1an
Връзка към мнение

Валидни са за всички партньори, изброени на няколкото таба тук: http://www.qatarairways.com/PrivilegeClub/Partners.page

Ще ти трябват толкова: http://www.qatarairways.com/PrivilegeClub/redeem+qmiles+on+airline+partners.page?mid=7&sid=3

Връзка към мнение

Можеш да събираш катарски мили за полетите с Иберия и ТАМ и да ги харчиш за вътрешни полети с ТАМ и ГОЛ. Харченето може да не е много изгодно, ако полетите са евтини, но ако имаш мили с изтичащ срок защо не. Таксите за вътрешни полети са $9. Ако искат повече е неправомерно.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

A как по време на резервацията се въвеждат катарските мили за вътрешни полети на TAM или GOL ?

Логваш се в сайта на Катар и оттам, трябва да има Spend miles или нещо подобно (Redeem QMILES -> Flights and Upgrades). Възможно е да не позволяват да купиш онлайн, тогава ще трябва по телефона.

 

 

Напрваих си вече регистрация в техните програми за лоялни клиенти.

 

Щом са партньори, няма смисъл, колкото по-малко програми ползваш по-добре, защото милите обикновено не могат да се прехвърлят. Освен ако искаш да изхарчиш катарските и да почнеш да събираш други.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ясно , за да не разводнявам тази тема ще питам относно странични неща в другите бразилски теми.

12500qmiles е минимума за полет до 500 мили , а до 1000 мили се иска 15000 qmiles. Наистина не си струва.

Редактирано от stenk
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

А дали си заслужава да се ползват сайтове за следене на въпросните мили / хотелски точки и т.н.

Имам предвид, че човек му губи малко края, ако се запише в 10тина различни програми.

Попаднах на awardwallet.com и се зачудих.

Връзка към мнение

А дали си заслужава да се ползват сайтове за следене на въпросните мили / хотелски точки и т.н.

Имам предвид, че човек му губи малко края, ако се запише в 10тина различни програми.

Попаднах на awardwallet.com и се зачудих.

Изобщо не. Въобще, според мен, програмите с мили си заслужават да се събират само за ъпгрейди към по-висока резервационна класа за презокеански полети. Примерно 650 Евро за полет LHR JFK в бизнес класа си е оферта, тъй-като иначе същият полет само в кеш би струвал 3 пъти повече. Така са направени всичките програми за лоялни клиенти, че ако реално сметнеш парите, които ще изхарчиш за да събереш необходимите точки за нещо безплатно, ако ги сумираш, ще се окаже, че това безплатно нещо си го изплатил няколко пъти. Единственият начин, поне според мен, да се събират мили по цивилизован начин освен чрез полети е, чрез специализираните кредитни карти на някои от програмите. За момента, на практика, неприложима стратегия за България.

 

Извън полетите обаче, понякога има полза да се събират точки или мили за разни магазини, хотели и т.н., но със сигурност ще постигнеш повече, ако се регистрираш към само една програма, обвързана с даден алианс. Примерно ако летиш основно с Lufthansa и Turkish, няма никакъв смисъл да се регистрираш в програмата на British, като е валидно и обратното. Ако летиш основно с Air Berlin, British, American и т.н., тогава е излишно да събираш и мили в Star Alliance. Тъпото е, че алиансите не са много добре представени като избор на дестинации от София и вероятно ти се налага да летиш с компании и от трите алианса по различни дестинации, в който случай нямам представа как би било добре да постъпиш.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.