Прескочи до съдържание

Booking.com и хотел Янтра - Велико Търново


гост

Препоръчани мнения

Чудех се в коя тема да се оплача от Booking.com

 

В сайта на хотела Студиото (1 спалня+дневна) се предлага за 160 лв, а в Booking.com - за 204 лв.

 

Цената на ВИП апартамент (2 спални+дневна) в сайта на хотела е 200 лв - по-ниска от тази на Студиото в Booking. 

 

 

 

Връзка към мнение

По-скоро хотел Янтра не са си чели внимателно договора с booking.com, че на сайта и в колцентъра си нямат право да предоставят по-ниска цена, от колкото на booking.com. 

 

Клауза 2.2.1 от условията на български: https://admin.booking.com/hotelreg/terms-and-conditions.html?language=bg;cc1=

 

На английски е доста по-ясно:

 

2.2.1 The Accommodation shall give Booking.com rate and availability parity ("Parity").

Rate Parity means the same or better rates for the same accommodation, same room type, same dates, same bed type, same number of guests, same or better restrictions and policies such as breakfast, reservation changes and cancellation policy as are available on the Accommodation’s websites, apps or call-centres (including the customer reservation system) , or directly at the Accommodation, with any competitor of Booking.com (which includes any online or offline reservation or booking agency or intermediary) and/or with any other (online or offline) third party that is a business partner of or in any other way related with or connected to the Accommodation.

Връзка към мнение

В този случай много се радвам, че не са си чели внимателно договора.

 

На сайта на хотела цените са за 2013, може би нарочно, но резервацията ми е потвърдена и цената е по-ниска от Booking.

Връзка към мнение

Обратното като ситуация ми се случи миналата година. В хотел Премиер в Банско - по-висока цена по телефона и сайта и места няма. А през booking и места намерихме и малко по-евтино.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Любима тема  :) 

 

Честно срещана грешка е, че booking (или еxpedia) имат нещо общо с процеса на резервация. Реално хотелът е длъжен да вкарва цени (които не са определени в договора, за rate parity ще пиша по-долу), информация и снимки, хотелът получава резервацията с детайлите на кредитната карта и ги обработва (т.е. прави плащане/авторизация, резервира в своята система и т.н.).

Не защитавам боокинг. По принцип мога доста да ги "храня", но това няма значение.

 

Политиката им последните две години да вкарват "куцо, кьюраво и сакато" на всяка цена, да продават на всяка цена и да инвестират милиони в много забавни проучвания, кейс стъдита и нови приложения по сайта си и модулите за хотелиери, се отрази на така нареченото Rate Parity (гаранция за най-ниска цена).

От друга страна rate parity-to освен, че се оказа и съмнителна и съдебно критикувана практика в ЕС, вече не се следи толкова от екипа им (май във Виена или Амстердам беше). Дори вече не пишат на софийските хотели че са нарушили това, да не говорим за тези извън София. От друга страна курортите (зимни и летни) никога не са ги следели и 90% от цените в букинг за тези дестинации са с поне 18% (колкото им е стандартната комисионна) по-високи.

 

Относно ценовата политика на всеки хотел, нивата са следните:

- цена за GDS (hotusa, gta - бяха на Travelport които държат Galileo, а сега са на Kuoni; hotelbeds; transhotel и т.н.)

- цени на b2b панели, купуващи през GDS и специални договори с вериги (hotelsb2b, goglobal, travel associates)

- цена за туроператор

- цена за корпоративен клиент

- цени от b2c сайтове купуващи от GDS-и

- цена за OTA (booking, expedia, hotel.de и т.н.) - тук добър вариант е да чеквате в мета търсачките (trivago, hotelscombined и др.) а след това да се върнете през линка на Магеланци за booking  ;)

- промоции на хотела

- rack rate - цена рецепция

Ваучерите за намаления (тип групон) би трябвало да са някъде около първите две нива.

Това е правилото, когато се отнася за читав и сравнително голям хотел у нас. Семейните хотелчета и т.н. са ясни: цена рецепция и 10% надолу цена за туроператори, букинг като единствена OTA, която ползват е някъде според вижданията им.

 

Официалните цени на сайтовете в нормалните, по-големи хотели (тип шарлоповската Янтра във В.Т.) обичайно са по-високи и реално не се ползват, а са от типа "аз ви давам 40% намаление от стандартните цени". Това важи с пълна сила за всички 4 и 5 звездни хотели в София и една част от 3-звездните. 

 

Като най-обща практика за хотели у нас бих препоръчал да чекнете в някоя турагенция (колкото и да ги ненавиждаме) или директно да се тествате в хотела, като питате за промоции и т.н. Ако не сте се отказали от море у нас и търсите 4-5 звезди или all inclusive варианта ви е само един - турагенции.

Ваучерите от сайтове за колекитвно пазаруване са друг вариант, но имайте предвид, че над 2/3 са фалшиви, т.е. намаление или няма или е в рамките на 10-15%. Най-реални са тези за гадните хотели или много слабите сезони.

 

Малко се поолях с писането. Извинявайте, ако нещо не се разбира.

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Чудех се в коя тема да се оплача от Booking.com

 

В сайта на хотела Студиото (1 спалня+дневна) се предлага за 160 лв, а в Booking.com - за 204 лв.

 

Студиото не мисля, че е спалня и дневна, а по-скоро спалня в по-голяма стая и ако е апартхотел има кухненски бокс.

 

Относно цените пример за цена на 9 май (това ми попадна най-лесно)

- през gds-ите ми излиза - 98 лв 

- на сайта им е 156 лв

- през booking e 134,95 лв

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Студиото не мисля, че е спалня и дневна, а по-скоро спалня в по-голяма стая и ако е апартхотел има кухненски бокс.

 

Относно цените пример за цена на 9 май (това ми попадна най-лесно)

- през gds-ите ми излиза - 98 лв 

- на сайта им е 156 лв

- през booking e 134,95 лв

Цената на двойна стая за 9 май е по-ниска в Booking, но отново:

 

Делукс Студио е:

*230 лв през Боокинг и

*180 лв в сайта на хотела.

 

Така наречените "ВИП Апартамент" и "Президентски апартамент" изобщо не излизат като варианти за настаняване в Боокинг.

 

 

Цените от първия ми пост се различават, защото ти си избрал като пример петъчен ден - 9 май, а аз съм резервирала за делнични дни.

Връзка към мнение

Здравейте, попаднах в подобна ситуация за "Гранд хотел Велинград", края на миналата година. След като видях цените на официалния сайт писах на електронно писмо на booking.com с линка към цените в официалния сайт. В рамките на същия ден получих отговор и цената ми беше намалена до по-ниска от официалния сайт. Понеже сумата беше дръпната от кредитната ми карта, при настаняването в хотела разликата между платеното и предложеното ми беше върната в брой.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Малко се поолях с писането. Извинявайте, ако нещо не се разбира.

 

Предполагам, че ако обясниш с по 2-3 думи значението на съкращенията, ще се разбира по-лесно. ;)

(Не че човек не може сам да ги потърси в гугъл, но е малко досадно ;) )

Редактирано от Фичо
Връзка към мнение

Един тривиален въпрос- дали хотелът не си продава сам стаи, които не са запазени за резервация през Booking?

При търсене на хотели в Booking ми е давало, че няма свободни места, а като се обадя на хотела - има. Което ме бавежда на мисълта, че хотелът предоставя Х% за резервация през Booking, а другите - както намери за добре. 

 

А в Booking като видя, че остават само 2 свободни стаи, ме напушва на смях. 

Редактирано от Zaro
Връзка към мнение

Хотела може да не дава всички стаи в booking.com, оттам различни видове стаи налични, различни цени...

Връзка към мнение

По начало по договор би трябвало да предоставят на букинг същите стаи, каквито в техния сайт, а и на всички останали. Мисля, че могат да варират само със закуски и такива бонуси. 

Връзка към мнение

Един тривиален въпрос- дали хотелът не си продава сам стаи, които не са запазени за резервация през Booking?

При търсене на хотели в Booking ми е давало, че няма свободни места, а като се обадя на хотела - има. Което ме бавежда на мисълта, че хотелът предоставя Х% за резервация през Booking, а другите - както намери за добре. 

 

А в Booking като видя, че остават само 2 свободни стаи, ме напушва на смях. 

Да уточня букинг нямат нищо общо с erp-то на хотела.

Хотелите имат aлотмент с booking (брой стаи, които са по договор и системата на букинг автоматично зарежда като празни), у нас са обикновенно между 3 и 5 от вид (не е задължително от всеки вид). Примерно хотел с 60 стаи (40 dbl и 20 sgl)  в букинг имат 3 dbl и 3 sgl. за ден X Ако се продадат, хотелът по тяхно усмотрение могат да добавят бройки, но не са длъжни. Когато е висок сезон и тези стаи се продадат, а в букинг останат (понеже честно отказват от софийския офис да затварят тези помещения, или хотела шибва някаква безумна - непродаваема цена или си прави овърбук и се спасява поединично :) 

 

 

Предполагам, че ако обясниш с по 2-3 думи значението на съкращенията, ще се разбира по-лесно. ;)

(Не че човек не може сам да ги потърси в гугъл, но е малко досадно ;) )

Извинявай. Най-общо GDS е Global Distribution System (каквато има и в самолетните билети), OTA са онлайн травел агенции. 

 

По начало по договор би трябвало да предоставят на букинг същите стаи, каквито в техния сайт, а и на всички останали. Мисля, че могат да варират само със закуски и такива бонуси. 

Обикновено помещения от които има по-малко (примерно двуспални апартаменти) и хотелът не може да гарантира наличности от тях могат да не се качват.

От друга страна имената на помещенията също могат да не съответстват - standart room / double room/twin room/ classic room/ double studio/ superior double и т.н. всички реално се отнасят за един и същи вид стая, но различни служители в хотела, различни системи и става мазало  :)

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано: (редактирано)

Да се отчета, че апартаментът, който резервирахме, беше с две отделни спални + салонна част с мека мебел. Стените бяха тухлени, а не гипс-картон и беше на цената, на която през боокинг_ком можете да резервирате студио само с една спалня.

 

За този хотел конкретно проверявайте цени "Рецепция"!

 

 

И да добавя още малко:

две отделни бани, едната с вана-джакузи, панорамна гледка към Царевец, много просторен.

За 4 човека излиза много по-евтино от две двойни стаи.

Редактирано от но нейм
Връзка към мнение

А как трябва да се резервират хотели в България? Питам сериозно. :)

 

Директно с хотела, как иначе?  :unsure:   Айде, за чужбина, най-вече поради езикова бариера и някои други неоснователни страхове, разбирам да се прибягва до посредници при резервация като букинга, ама за България, хммммм...... 

 

А твърдението за гарантирано най-евтината цена ми се струва като някой силно преувеличен рекламен трик. Имам навика да сравнявам и редовно съм попадал на по-ниски цени "на рецепция", включително и МНООООГО по-ниски, а и като цяло условията за резервиране са доста по-изгодни от посочените в букинга - кредитни карти, такси анулиране и други подобни простотии. То тези неща не си ли ги определя хотелът, не знам защо се различават... 

Връзка към мнение

Не винаги цените, които дават по телефон са ниски. На мен ми се е случвало да по телефон да обявяват стандартната цена и да ми я намаляват, като им кажа, че в букинг е с пет лева по-малко  <_<

Но веднъж една мома в Слънчев бряг ми каза - ми резервирайте през букинг тогава  :lol:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Относно резервиране в България (освен с няколко изключения) цената в букинг винаги е най-високата за крайни клиенти. 

Има изключение като хотели или случаи в които да се ползва (примерно висок сезон, море, уикенд - в четвъртък се сеща човек, че му се ходи в Лозенец на следващия ден, един от малкото вариатни е букинг НО дори и да има места в системата, най-вероятно те са продадени и просто алотмънта - задължително показващите се помещения в букинг стоят отворени). 

 

Относно най-ниските цени (не говоря за удобство, бързина на отговор и т.н.) по-долу нахвърлям от къде да се резервират, които се базират единствено на собствен опит. Разбира се винаги има изключения.

 

малки хотели, семейни хотели, почивни станции в страната - директно по телефона (голяма част не си гледат мейлите)

 

вили и къщи за гости - има 2 сайта на агенции, които предлагат над 500 вили и къщи за гости. Всички останали са просто информационни масиви с контакти. През тези е най-бързо, като цени е същото, дали през тях или директно виладжията си е ваш избор. Виладжиите директно по телефона и по нястоятелно :) Понякога виладжиите не са коректни към травълагенциите и могат да ви дадът по-ниска цена, но ако натиснете през туроператора, може и да намерите по-ниско ниво.

 

големи хотели на курорти (море и планина - Банско, Златни, Албена, Слънчев Бряг и т.н) по време на съответно активния сезон - единствено травъл агенции. 

Има няколко с доста големи и добри сайтове и голям избор. Не препоръчвам 3-те най-големи, които имат програми за чужбина и правят чартъри, от гледна точка на облсужване.

Като цени особено за морски големи ол инклузив хотели - разликата в цените между агенциите е в рамките на 1-5 лв, което е безмислено.

 

Има няколко турагенции, които менажират между 5 - 20 хотела по курорите (море/планина), през тях обикновенно може да вземете една идея по-ниски цени за тези хотели.

 

малки хотели на курорти - директно, мейл и телефон. Винаги искайте потвърждение по мейл.

 

големи градски хотели в големите градове - турагенции

малки градски хотели в големи градове - директно или bооking/venere/expedia

 

градски хотели в малки градове - директно 

 

групови резервации - за 5 и повече стаи - турагенция или директно хотела, никакви сайтове

 

Ако минавате през турагенции, винаги проверете какво става в букинг и официалния сайт на хотела, за да сте наясно, кое ви е най-високото ниво. В агенцията търсите или същото или по-ниско. Моя съвет е що се касае до хотели, да бъдете честни с агенцията

- ако не знаете къде ще ходете, уточнете какво търсите и бюджет, който имате, по този начин агенцията ще знае какво да търси и ще ви изпрати по-конкретни цени. Няма как да ви прецака, понеже хотел който струва 100 лв, не може да ви го даде за 150.

- ако знаете къде ще ходите и имате вече някаква цена (примерно от хотела са ви дали намалена цена 100 лв), кажете го на турагента - понякога не е видял промоция или ласт минит разпродажба, той ще знае каква цена трябва да бие и ще ви намери по-ниско ниво. 

 

При комуникацията с туроператор или директно с хотел има възможност да се преговаря и искат отстъпки (в рамките на разумното), но зависи от ситуацията. В busy момент, когато сте на зор и рецепциониста/отдел резервации ви усети, директно ще ви отреже. Като си видял цената някъде, букни от там :) щом звъниш явно или си на зор/няма кредитна карта/не си сигурен в резервацията и т.н.

 

Има хотели, които не прескачат букинг при обаждания по телефона, т.е. няма да ви предложат по-ниска цена, само защото сте я видели там. причините са доста - не им се занимава; вдигналият телефона не е оторизиран да намалява цените; не искат да прецакват сайта и държат да са коректни; в букинг има рестрикции - т.е. non refundable и т.н. а вие по телефона дори не искате да си дадете картата. 

Редактирано от Karik
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

От 5 години работя по рецепции, това ми е студентската работа. Винаги в букинг.ком пускаме само част от стаите, никога всички - стараем се да ги продадем директно (чрез обаждане, или на място), за да не плащаме комисионни. Иначе има различни цени, както при самолетните билети - по-ниска, но с предплащане при самата резервация и не може да се променя, анулира, нито се връщат парите. По - висока, с плащане на място в хотела, променяема и сменяема до 24 ч преди резервацията. Ние имаме 110 стаи и пускаме максимум 30 в букинг. Като се свършат е според заетостта - ако има още много стаи се пускат допълнително в букинг, ако ли не - гледаме да ги продадем с други сайтове, агенции и туроператори. И ценообразуването е като самолетните билети - т.нар. Йейлд мениджмънт - цената се образува според процента на заетост. Колкото повече стаи има свободни, толкова е по- ниска цената. Като останат само 20 стаи качваме цената.

 

Конкретно, в букинг, с предплащане и без право на промяна или анулиране - 59€. Проеменяема и анулируема, с плащане на място -80€. Като останат 30 стаи -85€. 20 стаи - 90€. Последните десет се пускат на 100-110, както и за същия ден, ако хотелът е почти пълен. Висок и нисък сезон играят роля - нямаме стаи за 59€ до октомври.

 

Отделно, като ученик съм работил и на рецепция в България и ням да забравя, някакви софиянци бяха резервирали през букинг за 80€ стая в хотел в Пловдив, която на място продавахме за 80лв. Те бяха шокирани, говориха с шефката, която в очите им каза, че в букинг пуска цени за чужденците, не е очаквала българи да резервират от там, но нищо не може да направи в деня на пристигане. Може и да са се променили нещата от тогава, това беше преди 7 години, но логиката в България е такава. Поздрави.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Относно резервиране в България (освен с няколко изключения) цената в букинг винаги е най-високата за крайни клиенти. 

Има изключение като хотели или случаи в които да се ползва (примерно висок сезон, море, уикенд - в четвъртък се сеща човек, че му се ходи в Лозенец на следващия ден, един от малкото вариатни е букинг НО дори и да има места в системата, най-вероятно те са продадени и просто алотмънта - задължително показващите се помещения в букинг стоят отворени). 

Любопитно какво се получава в този случай на място, букнал съм през букинг, но хотелът си е продал вече стаята. Ще ме отрежат на място ли? Не ги ли е страх от букинг, че не си спазват договора?

Връзка към мнение

В такъв случай има overbook - ако има алотмент няма избор трябва да ви намерят стая, или да ви ъпгрейднат в по-висок клас, или да ви изпратят в друг хотел за тяхна сметка на същите условия, неприятна ситуация. Ние имаме блокирани стаи в такъв случай, които служат за склад и деблокираме само в краен случай. Но това се случва рядко, понеже работата на рецепцията и на резервационния отдел е именно така да си управляват нещата, че да няма овърбук - да затварят навреме резервациите, когато няма повече места, да не пускат всички стаи в букинг по същата причина (и поради високите комисионни).

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.