Прескочи до съдържание

Airbnb - пълни инструкции за резервация. Много подробни.


Георги

Препоръчани мнения

14 hours ago, Георги said:

Да, и аз го получих миналата седмица. Прехвърлих много набързо и не забелязах нищо драстично, макар че като ми напишат как ми улеснявали процеса, опростявали конверсията на валута и т.н. и ми се изправят косите, че са вкарали поредната резачка за клиентите. 

Аз получих "лично" писмо от Браян Чески, който ми обясняваше колко много нововъведения и улеснения са наслагали, как сега от падащото менщ по-лесно се задават критерии за търсения имот, как се разграничили деца и бебета....бля-бля...И вчера дойдоха едни американци, дето им излиза че са с 2 деца и две бебета и не могат да го махнат - някъв бъг. Та и аз се изприщвам като почнат да "оптимизират". Тъкмо свикнеш с интерфейса и те ти го "подобрят" та свят ти се извие...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте. Реших да се регистрирам и аз, но още преди да съм го направила виждам, че вече цените ми излизат в левове. Значи ли, това че няма превалутиране  и мога директно да си използвам левовата карта? Може би ако резервирам в България няма да превалутира? Освен това , какво показва вашият опит, ще стане ли с дебитна мастър кард на ДСК?

И накрая, малко първолашки въпроси-ако избера instant booking, веднага ли ще ми изтеглят парите, домакинът може ли да откаже резервацията? В такъв случай как бих си получила парите?

Връзка към мнение

Щом ти излизат в лева цените, значи се превалутира по курса на Airbnb, който вероятно е по-лош от банковия. При левова карта, ще платиш точно толкова.

Дебитна карта по принцип върви, за конкретната не знам. Парите винаги се теглят веднага, при отказ ти ги връщат (според политиката на конкретния хост).

Връзка към мнение

Благодаря!

Тоест, щом пише, че цената е 100лв, ще бъдат изтеглени точно толкова без превъртане през долари. 
Не разбрах при instant booking, може ли хоста да ми откаже в последствие вече направената резервация? Доколкото разбрах от началните обяснения на Георги, това не би трябвало да става. Имам и друг въпрос, харесах квартира и ми показва, че е свободна за датите, които искам. Резервацията става чрез instant booking. В такъв случай, трябва ли да питам хоста дали квартирата е заета за тези дати или мога направо да натисна бутона "book" ?  Някъде бях чела, че не винаги си обновяват календарите и е възможно да не е свободно и ако натисна book, ще ми изтеглят парите от картата напразно.

Връзка към мнение

Щом е instant booking, значи теоретично щом показва свободно, значи е свободно и няма нужда да питаш, може да резервираш. За по-сигурно можеш да питаш, това, нещо друго, да кажеш коя си, колко хора сте, просто за завързване на познаство някакво. Хоста по принцип не може да откаже впоследствие, но при извънредни обстоятелства може, всичко се случва, но има някакво наказание за него, т.е. няма да го направи ей така за кеф, а ако наистина има проблем.

 

Връзка към мнение

Аз имах такъв случай и реших да питам. Отказаха ми, незнайно защо с аргумента, че е заето, а след това продължаваше да е свободно. Плащам с виртуална на ДСК, нямала съм проблем.

Връзка към мнение

Благодаря ви за отговорите :)

 

Преди бях чела тук, че някъде в информацията за хоста има и показател в проценти, който информира дали той е отказвал резервации. Днес търсих, но не мога да го открия вече, дали е активно все още или от airbnb  са го премахнали?

Връзка към мнение

Не съм виждала в профила на хоста да има показател в проценти за отказани резервации. Ако обаче прочетеш ревютата, тези откази излизат и можеш сама да прецениш в какво съотношение са горе-долу спрямо приетите резервации.

Връзка към мнение

@noname1,

Когато правиш резервация, парите ти се държат от сайта, не отиват при хоста. Чак 24 часа след като се настаниш и нямаш оплаквания парите се превеждат по сметка на хоста. Така че ако има канселация сайта ти възстановява парите много бързо.

Няма показател, отчитащ процента откази на даден хост, има процент отговори на запитвания (в дъното на страницата) , който показва доколко е отзивчив хоста. Отменените резервации от хоста се появяват като автоматични съобщения в коментарите отдолу. Ако са повече от 3 автоматично го свалят от сайта. Освен ако не е по независещи причини (спукана канализация в блока, примерно).

При хостове с instant booking е най-добре да се прави резервация придружена с кратичко писъмце - "здрасти, аз съм тоз и тоз, ще пътувам с тоз и тоз, много ми хареса вашия апартамент, поздрави...". Ако дадени дати са отбелязани като свободни и има инстант значи хоста носи отговорност да изпълни резервацията. Освен това всички хостове декларират, че няма да дискриминират и да подбират - това е в политиката на сайта, длъжни са. Ако обаче тръгнете да питате оставяте място за избор на хоста - той може да се надява на по-дълга резервация, на повече хора и т.н. и да ви откаже, макар да е свободно. А няма право да го прави. Направо си буквате и му пишете - идваме, чакай ни! Длъжен е да изпълни резервацията, щом датите му светят като свободни на сайта, не оставяйте място за шикълкавене.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Самурайка е права, но като се замисля, ако не ме иска още преди да съм отишла, дали ще е ок отношението към мен или моето към него, ако му се натреса. При положение, че има наблизо и на същата или близка цена хост, който те приема с кеф още в началото, бих избрала него, както и направих (колко ще е любезен ще разбера в края на седмицата.)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Едвали ще има лошо отошение, то му се "пише на сметката" дето се вика. Просто ако ти искш да резервираш два дена, а той се надява, че в периода на ваканциите ще дойде някой за повече, просто отказва по чисто прагматични причини, не нещо лично. Но като резервираш - няма избор. Въпроса е, да не му оставяш поле за избор. Сам е сложил опция за автоматино резервиране, значи си е преценил добре.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

samuraika, благодаря за изчерпателния отговор. :)

Имам само още един въпрос. Ако резервирам, а после той откаже резервацията ми и аз съм разчитала на нея, няма ли да е по-зле за мен, още повече,ако пътуването наближава. Ще трябва да търся нова квартира, което е доста стресиращо.

Как се процедира в такъв случай? Още по-лошо ще е предполагам, ако резервацията се отмени ден-два преди самото пътуване или в деня на заминаването. 

Имате ли опит с такива ситуации и какъв е оптималният вариант за справяне с тях?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
6 hours ago, noname1 said:

samuraika, благодаря за изчерпателния отговор. :)

Имам само още един въпрос. Ако резервирам, а после той откаже резервацията ми и аз съм разчитала на нея, няма ли да е по-зле за мен, още повече,ако пътуването наближава. Ще трябва да търся нова квартира, което е доста стресиращо.

Как се процедира в такъв случай? Още по-лошо ще е предполагам, ако резервацията се отмени ден-два преди самото пътуване или в деня на заминаването. 

Имате ли опит с такива ситуации и какъв е оптималният вариант за справяне с тях?

Да, винаги го има този риск. Като направиш резервация получаваш номер и контакти на хоста и на сайта. Ако се получи канселация от сайта ти пращат алтернативни предложения и ти дават и едни 20% отгоре за да покриеш евентуалната по-висока цена. Личен опит нямам, но много хора са го описали назад в темата.

Връзка към мнение
преди 8 часа, samuraika каза:

Да, винаги го има този риск. Като направиш резервация получаваш номер и контакти на хоста и на сайта. Ако се получи канселация от сайта ти пращат алтернативни предложения и ти дават и едни 20% отгоре за да покриеш евентуалната по-висока цена. Личен опит нямам, но много хора са го описали назад в темата.

Обаче, разправията отнема 2 дни, дори купона за 20% не ми го предложиха направо, а чак когато изревах, че всичко налично в момента е много по скъпо и им казах, че това на нищо не прилича и няма да ползвам повече този начин на настаняване. Ако това се случи два дена преди да си тръгнал, или вече си на път е много неприятно.

Връзка към мнение

Здравейте!

Поздравления за прекрасно направения "наръчник" за ползване на Airbnb. 

Имам един въпрос.

Сега се опитвам да направя резервация , след като съм си писала с хост-а и той ми е казал ок. При натискане на "request to book ми излиза възможност за плащане само с карти , без възможност за посочване на плащане чрез paypal.  Имате ли обяснение за това?До сега съм имала две резервации и съм плащала през paypal без проблем.

 

Връзка към мнение
На 7/1/2017 в 23:08, galiafoteva каза:

Здравейте!

Поздравления за прекрасно направения "наръчник" за ползване на Airbnb. 

Имам един въпрос.

Сега се опитвам да направя резервация , след като съм си писала с хост-а и той ми е казал ок. При натискане на "request to book ми излиза възможност за плащане само с карти , без възможност за посочване на плащане чрез paypal.  Имате ли обяснение за това?До сега съм имала две резервации и съм плащала през paypal без проблем.

 

И по-рано коментирахме, че за български профили не става с Paypal. Да не би преди това профилът ти да е бил в друга държава?

 

 

Връзка към мнение

Еми тогава се връщаме на кота нула. Е ли възможно плащане с български профил в Paypal или не? Изглежда има противоречиви мнения :)

Връзка към мнение

Според мен има някакво противоречие!?

Не съм сменяла нищо по профила си. Както писах, предните си резервации съм плащала без проблем с Paypal. Десет дена преди това платих на дъщеря ми нощувка от нейния профил. Освен сега, нещо ми прищрака, дали това не зависи от сумата. Всичките до сега, без последната,  са за сума над 1000лв!? Но май и това не е, защото като влезнах в профила си за да задам кардинално метод на плащане, въобще не ми дава възможност Paypal. В Help -а пише, че за някой държави не може с Paypal, но не успях да намеря списъка.

Връзка към мнение
преди 45 минути , galiafoteva каза:

Според мен има някакво противоречие!?

Не съм сменяла нищо по профила си. Както писах, предните си резервации съм плащала без проблем с Paypal. Десет дена преди това платих на дъщеря ми нощувка от нейния профил. Освен сега, нещо ми прищрака, дали това не зависи от сумата. Всичките до сега, без последната,  са за сума над 1000лв!? Но май и това не е, защото като влезнах в профила си за да задам кардинално метод на плащане, въобще не ми дава възможност Paypal. В Help -а пише, че за някой държави не може с Paypal, но не успях да намеря списъка.

Възможно е просто да сме отпаднали от списъка с одобрените държави, наскоро сменяха общите си условия и може тогава да е станала промяната. Има ли проблем да платиш с карта вместо това?

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Имам проблем с апартамент резервиран чрез системата. Бяхме направили резервация за 2 нощувки за Виена на стойност 222 лв. в апартамент в близост до центъра. Чекирането беше с кодове. Когато пристигнахме (преди 2 седмици) се оказа, че ключът за нашия апартамент липсва! Звъняхме на подадения ни телефон, но никой не ни отговори, писахме смс, но отново без резултат. След дълго чакане, срещнахме един майстор и го попитахме дали знае как да се свържем с хоста. Той повдигна рамене и каза, че не ни разбира.  За щастие се оказа, че говори полски. Представих  се и  обясних какъв е проблема. Той набързо намери ключ и се оказа, че апартаментът е зает... Обади се на шефа си и той обясни, че някой се е самонастанил и че единственото, което може да направи е да ни настани в стая, която е в ремонт, за без пари. Нямахме друг избор и се съгласихме. Оказа се, че майсторът току-що е приключил ремонта. Набързо ни донесоха 2 дюшека, изчистиха и се настанихме. След като се върнахме изчаках една седмица да ми върнат парите, но това не се случи. Писах на собственика и той ми отговори, че трябва да поискам чрез системата връщане на парите, но за 1 нощувка. Нашата уговорка обаче не беше такава. Поисках в системата максимално допустимата сума , а именно 172 лв. Минаха вече 4 дни и нямам никакъв превод. Написах мнение за апартамента и описах ситуацията, но незная дали това е достатъчно. Какво да правя?

Връзка към мнение

Според мен е било грешка да влизаш в договорки със собственика. Трябвало е веднага да пишеш до сайта и да им обясниш ситуацията и че не можеш да ползваш наетия имот. 

Сега след време имам съмнение да излезе нещо.

Със сигурност ревюто няма да даде резултат. Пиши и на сайта и обясни ситуацията, но кой знае какво ще обяснява собственика. Даже той вече сигурно си е получил парите и не виждам как ще ти ги върнат от системата.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.