Прескочи до съдържание

По-следващо пътешествие в Африка - Калагади + Намибия или Южна Луангуа + Хуанге?


FlyTraveler

Препоръчани мнения

Започвам да се чудя за плановете си за по-следващо пътешествие(я), вече през 2015 г. (следващото вече е готово и почти всичко платено). Поне за момента е ясно, че ще са паркове и резервати в Африка, въпроса е кои. Лека полека отхвърлихме някои "задължителни" от списъка ми (т. е. ги посетихме), но все още са останали доста.

 

Трите опции, на които съм се спрял са следните, като евентуално свободното време от работа на жена ми би могло да позволи да се направят първата И втората опция (ако изобщо бюджета позволи), ако се направи третата опция, ще трябва да е само тя.

 

 

=============================================================================

 

1. Северните паркове на Танзания през Януари или Февруари - много кратко пътуване - 6 вечери без тези прекарани в път. Ако е началото на Януари 1-2 вечери кратера Нгоронгоро, 2-3 района на Ндуту (южно Серенгети) и 2-3 вечери района на Серонера (централно Серенгети). Ако е късен Януари или Февруари - 1-2 вечери кратера, 4-5 вечери Ндуту, като се използва един цял ден за ходене до Серонера без преспиване там. Това разпределение заради вероятностите относно местонахождението на миграцията на гнутата и зебрите. През Февруари може евентуално да се уцели и допълнителен бонус - масовото раждане на гнутата (и съответно рекацията на хищниците).

 

Миграцията съм я виждал и преди в Масай Мара, но през Август, когато всичко е жълто, а не зелено както през Януари / Февруари, а и централно и южно Серенгети не са съвсем същите като Масай Мара. Катера Нгоронгоро освен, че е уникална екосистема е и голяма природна забележителност сам по себе си - най-голямта затворена калдера в света.

 

==========================================================================

 

2. Парка South Luangwa в Замбия за около 6 вечери + добавка около 4 вечери в парка Hwange, Зимбабве през Август. Южна Луангуа ми беше на върха на списъка заедно с Руаха в южна Танзания, но вторият парк ще го "отхвърля" след около месец, здраве и живот. И двата са изключително диви (отдалечени и по-трудно достъпни) с невероятно разнообразие и количество на диви животни и двата се падат малко междинни м-у източна и южна Африка (Руаха повече).

 

Идеята за прибавянето на Хуанге в Зимбабве е да не се бие толкова път само за един парк, въпреки, че не изключвам и само Южна Луангуа за 10-11 дни, не е като да няма какво да се прави за това време, аз бих стоял и цял сезон, ако имах парите и времето. South Luangwa National Park (SLNP) е и едно от най-добрите места в света за гледане на леопарди (не е като да не видяхме много в Тимбавати и Саби Санд тази година де, но все пак).

 

Има ниско-бюджетни лоджи извън парка, но на брега на реката и на 3-4 километра от портала, не е като да си отседнал вътре, но пак предлагат сравнително добри гейм драйвс на възможно най-ниски цени. Лошото е, че първо Лусака не е евтина и популярна дестинация за международни полети (или през Джобърг, или Emirates от Истанбул през Дубай), второ от Лусака до Мфуе (най-близкото населено място до SLNP) има едни други полети на сравнително малки самолети, които качват още 500-600 долара на глава към цената за отиване и връщане. От Лусака до Victoria Falls можем да вземем автобус и да спестим пари, но от Лусака до Мфуе е убийство.

 

От Victoria Falls не е далеч до Хуанге и там бих следвал съветите на @Valley за преспиване в държвните лагери (има и един частен на много добра цена) + наемане на кола с гид за гейм драйвс. Има и още едно неудобство - предварително вземане на виза за Зимбабве за жена ми, но това би го имало и за третата опция (виза за Намибия + такава за преминаване през РЮА - почти единственният начин за полет до Виндхук).

 

====================================================================

 

3. Self-drive с 4Х4 пикап с палатка на покрива в Kgalagadi Transfrontier Park за около 4 вечери (разположен в пустинята Калахари в РЮА и Ботсуана, с вход и откъм Намибия) + около 16 вечери Намибия (парка Етоша, Дамараленд, пустинята Намиб - Сосусвлей и резервата НамибРанд, евентуално и крайбрежието около Swakopmund / Walvis Bay).

 

@домосед, видях от снимките в албумите ти, че си ходил в KTP поне два пъти - 2002 и 2011 и предполагам, че си единственният в този форум (за момента), който може да даде акъл за там. Разгледах различните лагери и видях, че са основно 2 вида - големи rest camps, където все пак има някакъв магазин и бензиностанция и пускат деца и adventure camps, където трябва да си си абсолютно себедостатъчен и не пускат деца.

 

Основното ми притеснение за този трети вариант, особено за КТР е липсата ми на опит при self-drive, както и познания относно автомобилна механика. Какво се случва при повреда в средата на парка? Спукана гума примерно аз мога да си сменя (то пак зависи от терена и дали наоколо няма опасни животни), но при механична повреда не мога да направя нищо. Четох, че няма покритие за мобилни телефони, освен в лагера Двете Реки. В самата Намибия знам, че компаниите за наемане на коли осигуряват някакъв road assistance, но какво е положението в парка?

 

До колко е труден пътя за каране (дълбок пясък и пр.), идеята ми е да се лети до Виндхук, да се наеме пикап там, да се кара из Намибия 16 дни, после да се влезе в КТР през Мата Мата и евентуално 4 вечери да се разделят м-у Мата Мата и Нособ, ако пътя до Нособ е труден за шофиране (там имаше един момент, че единият от пътищата е разрешен само в едната посока), една Мата Мата пак би свършила работа за няколко дни или пък Мата Мата + Двете Реки до входа откъм РЮА.

 

Ти (@домосед) в кои лагери си отсядал там? То в тези малките и много бързо свършвали местата, пускали ги 11 месеца предварително за резервация по телефона и повечето заминавали за няколко часа.

 

Тази последна опция може би ще ни даде представа за една различна Африка от тази, която сме виждали - пустините Калахари и Намиб, но се притенсявам за self-drive, даже и да няма каране е над 5,000 км и не знам доколко е изморително, никога не съм шофирал толкова дълго (жена ми може и да ме сменя на повечето участъце де). Ако имаше приятели с още една кола, тогава бих бил по-спокоен, можем да се издърпаме един друг при затъване или даже ако се наложи да се предвижим до населено място само с едната кола.

 


 

=======================================================================

 

 

Много трудно ми е да избера от тези 3 опции, евентуално свободното ни време би позволило да направим парковете в северна Танзания + Замбия / Зимбабве (ако бюджета позволи), ако се напрви Намибия / Калагади, ще е 20 дневно пътуване, но ще е само то + евентуално нещо малко до Европа.

 

 

Това относно в кои държави сме ходили преди не е фактор за вземане на решение даже и да се повтарят, това няма никакво значение, тъй като Африка аз я гледам като екосистеми, природа, паркове и резервати, държавите нямат значение освен относно вадене на визи или пък някакви проблеми със сигурността. 

 

Приемам съвети всякакви, без да се сърдя ако нещо не ми хареса после (аз всичко проверявам на много места и не си търся виновни за взетите решения).

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

Хич не смея да ти предлагам нищо, след последното ти пътуване е ясно, че малко хора са ти на африканското ниво :) Само ще се надявам да документираш по абсолютно същия начин. 

 

Иначе аз си мечтая за една чудесна комбинация Килиманджаро+Нгоронгоро+Занзибар, ей така за 2-3 седмици общо, но ще си остане в мечтите за сега...Дано не изкривим темата в посока къде мечтаем да отидем в Африка, ще я отделя, ако трябва :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
...се настанява да чете - няма да взима участие - и отсега се ужaсява какви бръмбари ще нахлуят в подкорието. Такива изключителни дестинации...

Ако е офф-топик - трийте :) Ама сърце не трае... хахахаа

Връзка към мнение

Ако имаше приятели с още една кола, тогава бих бил по-спокоен, можем да се издърпаме един друг при затъване или даже ако се наложи да се предвижим до населено място само с едната кола.

...Може и да се намерят ;)

Редактирано от stefanrusev
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Хич не смея да ти предлагам нищо, след последното ти пътуване е ясно, че малко хора са ти на африканското ниво :) Само ще се надявам да документираш по абсолютно същия начин. 

 

Иначе аз си мечтая за една чудесна комбинация Килиманджаро+Нгоронгоро+Занзибар, ей така за 2-3 седмици общо, но ще си остане в мечтите за сега...Дано не изкривим темата в посока къде мечтаем да отидем в Африка, ще я отделя, ако трябва :)

 

А, просто Африка ми е в главата в момента, а сравнително малко хора са ходили там, това сме го обсъждали подробно в друга тема.

 

Ти си поговори с rwenzogy за твоята мечта, която може да се окаже и реалност. Килиманджаро нямам представа за цените, сигурно си ги видял. За къмпинг сафари в северните паркове най-евтиното, което съм виждал е 200 долара на вечер (всичко влиза без бакшишите за гид и готвач). Записан съм на ФБ за няколко агенции в Танзания, които предлагат точно качване на Килиманджаро + сафарита, то точно такива излизат най-евтино. @Karik може да ти даде доста инфо за Занзибар, там ще изкараш най-тънко от изброените места и може да стоиш повече дни. Според мен ключа към спестяването от едно такова пътешествие е да намалиш броя на дните на сафари, дето се казва и 3-4 дни сафари пак е по-добре, отколкото да не направиш пътуването. 1 вечер до кратера и 2 в Серенгети ще ти заспят. Ако е сух сезон може и по една вечер до кратера, в Тарангири и Серенгети. Даже и само 2 вечери общо (кратера и Тарангири), които са най-близо до Аруша (града) пак си струва, ако питаш мен. Ако тръгнеш да го правиш това и аз ще се включа със съвети за каквото знам.

 

П. П. Това последното (за редуциране на дните на сафари) сега ми светна, че мога да го направя и аз вместо да се откажа от варианта по финансови причини :) :) Ама нека да видя доколко ще ми хареса Занзибар.

 

П. П. П. Има и нискобюджетна африканска а/к вече - FastJet - взе повече се разрастват, пуснаха и полети Дар - Хараре. Имат поне по 2 на ден от Килиманджаро до Дар.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Aз съм ходил само по вариант 1, така че нямам идея за сравнение. Предполагам, че вариант е най-подходящ, ако искаш да отметнеш най-известното място, после като се хвалиш къде си бил, хората да са го чували, освен това Нгоронгоро е различно от всичко останало. В същото време вариант 1 е най-НЕподходящ ако искаш повече усамотение и ексклузивност, което ми се струва, че се е случило с теб на Окаванго...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Aз съм ходил само по вариант 1, така че нямам идея за сравнение. Предполагам, че вариант е най-подходящ, ако искаш да отметнеш най-известното място, после като се хвалиш къде си бил, хората да са го чували, освен това Нгоронгоро е различно от всичко останало. В същото време вариант 1 е най-НЕподходящ ако искаш повече усамотение и ексклузивност, което ми се струва, че се е случило с теб на Окаванго...

 

За вариант 1 от теб съм изцедил много до момента :) Ако го направя, вероятността е да е с твоите хора - Боби Турс. В сметката съм сложил и многото посетители, но местата са иконични, не става въпрос за хвалене и известни места, те са си изключително красиви - и кратера и Серенгети. Много сериозни ценители на сафарита не обръщат особено внимание на миграцията (при положение, че вече са я виждали), но за мен лично огромният брой гнута и зебри направо променят пейзажа и не е маловажно.

 

Ако се направи вариант 2, може при наличие на средства да се направи и 1. От друга страна вариант 3 е нещо много по-различно от това, което сме правили до момента.

 

Благодаря на всички за включванията до момента, много глави са повече от една, а и самият разговор разпалва фантазията и желанията :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
(извинявам се грозния текстов диалогов режим, но в тоя форум има някакъв идиотски лимит на цитати, който ми взима здравето) 

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> 2. Парка South Luangwa в Замбия за около 6 вечери + добавка около 4 вечери в парка Hwange, Зимбабве през Август. Южна > Луангуа ми беше на върха на списъка заедно с Руаха в южна Танзания, но вторият парк ще го "отхвърля" след около месец, > здраве и живот. И двата са изключително диви (отдалечени и по-трудно достъпни) с невероятно разнообразие и >количество на диви животни и двата се падат малко междинни м-у източна и южна Африка (Руаха повече).

 

Чувал ли си за Bangweulu Wetlands и китоглавата чапла (Shoebill)?

Това си го бях харесал от едно списание като следваща сафари цел в Замбия. Иншалах.

 


 

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> @домосед, видях от снимките в албумите ти, че си ходил в KTP поне два пъти 

 

поне :-) 

Но не съм стигал до Union End.

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> Разгледах различните лагери и видях, че са основно 2 вида - големи rest camps,

> където все пак има някакъв магазин и > бензиностанция и пускат деца и adventure camps

>, където трябва да си си абсолютно себедостатъчен и не пускат деца.

 

Защото големите са оградени, а малките - не, а наоколо има лъвове. Ние ходихме с деца (8 и 10 год.) в ботсванския дял, където и лагери няма, а храст с табелка "Къмпирай тук". 

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> Основното ми притеснение за този трети вариант, особено за КТР е липсата ми на опит при self-drive,

> както и познания относно автомобилна механика. Какво се случва при повреда в средата на парка? 

 

Същото каквото и в Крюгер парк. Правилото е да пратиш вест до най-близкия лагер и рейнджърите ще ти окажат съдействие, включително и изтегляне, ако трябва. Вест се праща или по телефона, или ако няма сигнал - по други туристи. Туристи има! Пътищата в парка Калагади от южнафриканската страна не са пусти дажи и в слабия сезон. Вероятността тези след тебе не само да предадат вестта, а и да ти помогнат сами с колата е много голяма. Не бих се безпокоил за това. Виж - в Ботсванската страна е пусто. И там няма много пътища, но заради дивотията и лиспата на оградени лагери по-малко хора се осмеляват.

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> Спукана гума примерно аз мога да си сменя (то пак зависи от терена и дали наоколо няма опасни животни),

> но при механична повреда не мога да направя нищо. Четох, че няма покритие за мобилни телефони,

> освен в лагера Двете Реки. В самата Намибия знам, че компаниите за наемане на коли осигуряват

> някакъв road assistance, но какво е положението в парка?

 

В парка, мисля, че няма да ги пуснат да влязят по-дълбоко от Двете реки. Или ако ги пуснат, ще ти излезе много солена сметката. Въпреки че да си оправяш колата сам, излизайки от нея, е нарушение подлежащо на глоба, здравият разум все пак владее и надали ще се заядат, ако сам си си сменил гумата. Случвало ми се е. 

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> До колко е труден пътя за каране (дълбок пясък и пр.),

 

Главните пътища стават и за нормални градски коли, но не се препоръчват, първо защото от ниска кола се вижда много трудно заради високия банкет и високата трева, и второ, защото хич не е cool  

 

4x4 пътищата представляват 2 коловоза в пясъка!

Да, има еднопосочни. Именно защото са 2 коловоза в пясъка и няма как да се разминеш без много голям риск от затъване.

 

FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

идеята ми е да се лети до Виндхук, да се наеме пикап там, да се кара из Намибия 16 дни, после да се влезе в КТР през Мата Мата и евентуално 4 вечери да се разделят м-у Мата Мата и Нособ, 

 

Точно така се прави!

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> ако пътя до Нособ е труден за шофиране (там имаше един момент

>, че единият от пътищата е разрешен само в едната посока), една Мата Мата пак би

> свършила работа за няколко дни или пък Мата Мата + Двете Реки до входа откъм РЮА.

 

Понеже вече се е разбрало, че за тебе приоритет са животните, двата главни пътя в коритата на Двете реки са ти напълно достатъчни. Животните са там, в сухите дерета. 4x4 пътищата през дюните са много добри атракции като шофьорско и къмпингаджийско приключение, но там шансът да гледаш и животни е по-малък.

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> Ти (@домосед) в кои лагери си отсядал там? 

 

В големите - Двете реки, Мата Мата и Нособ. Нособ ми е любимият. Двете реки е прекалено голям и шумен. Мата-Мата е по-малък и зад оградата е фермерска земя в Намибия. Нособ е в сърцето на парка и към Ботсвана е безкрайната дивотия ... 

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> То в тези малките и много бързо свършвали местата, пускали ги 11 месеца предварително

> за резервация по телефона и повечето заминавали за няколко часа.

 

Именно. Никога не съм успял да се класирам. Най-трудно е през южноафриканските училищни ваканции. 

 

> FlyTraveler, на 22 Авг. 2014 - 13:47, написа:

> Тази последна опция може би ще ни даде представа за една различна Африка от тази,

> която сме виждали - пустините Калахари и Намиб, 

 

Ами, хайде де.
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

 

Чувал ли си за Bangweulu Wetlands и китоглавата чапла (Shoebill)?
Това си го бях харесал от едно списание като следваща сафари цел в Замбия. Иншалах.
 

 

Домоседов, много благодаря за изключително точните отговори и коментари, които много успешно ми допълват картината за парка Калагади.

 

Чувал съм за Bangweulu Wetlands (четох няколко доклада за там, ето един написан от много интересен човек), но сега се зарових повече след като видях, че си писал. Според мен това място е за супер ценители на сафари, а не за новобранци като мен. Освен китоглавата чапла (не знаех името на български, благодаря) ходят гледат и други много редки животни - черно лечуе и Bangweulu тsessebe (признато скоро за подвид). Общо взето замбийският вариант на делтата на Окаванго. Страхотно място, малко трудно се стига - на 670 км. северно от Лусака. Другото интересно е, че животните и птиците съжителстват с местни хора, за разлика от всички други африкански паркове и резервати (за които аз знам поне).

 

П. П. Върти ми се нещо в главата и за една концесия Касанка, която е наблизо и където беше май най-голямата миграция на прилепи в света.

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

 

 
Ами, хайде де.

 

 

@домосед, изглежда, че догодина няма да можем да отделим 20 дни наведнъж (+2, 3 дни за път), ами макс 14, което прави невъзможно да се съберат в едно пътуване парковете Калагади и Етоша (с някои части на Намибия помежду), та ако ще се ходи в тази част на Африка се оформят две възможни опции:

 

1. Калагади + Намибранд + Сосусвлей (ако остане време и малко крайбрежието (Свакопмунд - Уолфис Бей).

 

2. Етоша + нещо от Damaraland (Spitzkoppe) + евентуално ако има време за малко крайбрежието (Свакопмунд), Сосувлей и Намибранд.

 

Основните разлики в двете опции са парковете - КТП или Етоша. Първият е ясно, че ще има много по-малко посетители, но в Етоша като, че ли се събират повече видове и по-голям брой животни около водоемите (през сухият сезон).

 

Ти лично коя от двете опции би избрал ако трябваше да отиваш за пръв път, но вече имаш познанието след като си бил и на двете?

 

Мерси предварително за отговора!

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

 

 
Ами, хайде де.

 

Виждам, че си във форума в момента, та да използвам да те попитам пак...

 

От твоя гледна точка как би съпоставил Етоша и Калагади и ако трябваше да избираш единият парк, кой би избрал?

Връзка към мнение

От твоя гледна точка как би съпоставил Етоша и Калагади и ако трябваше да избираш единият парк, кой би избрал?

 

Бих избрал и двата и махнал останалия пълнеж от програмата  :)

 

При дадените опции, след дълго мислене и претегляне, и при положение, че ставаа дума за сухия сезон, избирам Етоша. Заради животните и защото е някак си по-логична комбинация с другите намибийски атракции.

Че ще ври от народ обаче, си се сетил сам.

 

Disclaimer: Не съм ходил на нито едно от двете места през зимата (сухия сезон). Само през лятото. В КТП ме е заливал такъв порой, че иначе сухите реки си станаха истински и ландроверът аха да заплува като по сляпо дере в Аспарухово.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Бих избрал и двата и махнал останалия пълнеж от програмата  :)

 

При дадените опции, след дълго мислене и претегляне, и при положение, че ставаа дума за сухия сезон, избирам Етоша. Заради животните и защото е някак си по-логична комбинация с другите намибийски атракции.

Че ще ври от народ обаче, си се сетил сам.

 

Disclaimer: Не съм ходил на нито едно от двете места през зимата (сухия сезон). Само през лятото. В КТП ме е заливал такъв порой, че иначе сухите реки си станаха истински и ландроверът аха да заплува като по сляпо дере в Аспарухово.

 

Мерси за отговора, много труден избор, наистина.

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Disclaimer: Не съм ходил на нито едно от двете места през зимата (сухия сезон). Само през лятото. В КТП ме е заливал такъв порой, че иначе сухите реки си станаха истински и ландроверът аха да заплува като по сляпо дере в Аспарухово.

 

Домоседов, бих бил благодарен за съвет относно наемане на возило в Намибия (предполагам, че условията в Ю. Африка са подобни). Там (в Намибия) при наемане на кола няма застраховка тип "пълно каско", има различни размери на самоучастие (excess), на мен ми предлагат R 30,000, 15,000, 4,500 и нула, като съответно колкото по-малко самоучастието, толкова повече струва возилото на ден.

 

Ако вземеш даже с нула самоучастие, това не покрива джамовете и гумите на колата, даже и щетата да не е по моя вина (карат те да сменяш стъкла и/или гуми за твоя сметка, като не дават друга кола през това време). За да се избегне това, трябва да се вземе допълнителна tire and windscreen застраховка.

 

Даже да се вземат всичките застраховки, ако се докаже, че вината е моя, пак си плащам всичко като поп. ГолЕм к*р както викат из Софийско. Ти при какви условия наемаш коли, вземаш ли нула самоучастие и tire and windscreen insurance?

 

Предполагам, че ще искат да ми преауторизират кредитна карта за да дърпат от нея ако нещо се случи. Блокират ли предварително сума в картата или пък да проверят по някакъв начин какъв е кредитният лимит? Тънката ми идея е примерно да им пробутам някаква карта с малък лимит, поне да не могат да ми вземат майка си и баща си, ако не дай Боже има голяма щета.

 

Смятам да взема колата (Hilux double cab) чрез реномиран агент в Намибия като те ще ми букват и местата за спане (без Калагади, за да мога там да си ги сменям на сайта на SANparks ако междувременно се освободи нещо по-добро от каквото съм резервирал).

 

Като цяло какво би ме посъветвал относно наемането на колата, за какво да внимавам?

 

За doulbe cub Hilux дизел с една палатка на покрива, 2 резервни гуми и стандартна къмпингова екипировка с ужким road assistance ми искат R 1,220 на ден със нула самоучастие и tire and windscreen застраховка. 1,140 с нула самоучастие, но без гуми и джамове, 1,080 при 4,500 самоучастие и 1,000 на ден при 15,000 самоучастие. Това добри цени ли са според теб?

 

Благодаря предварително!

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

Домоседов, бих бил благодарен за съвет относно наемане на возило в Намибия (предполагам, че условията в Ю. Африка са подобни).

 

Да. Подобни са. Правиш си сметката. Аз много рядко взимам 0 самоучастие. Струва ми се скъпо. Още повече, че наистина условията с малките буквички са к*р и може да се заядат не само, ако си виновен за катастрофа, ами ако си нарушил някое изключение, което няма никакво отношение към катастрофата. Примерно, много често за леките коли не разрешават да ги караш по неасфалтирани пътища, което за Южна Африка е пълна глупост. Как ще идеш на ферма? Друго често срещано издевателство е да не ти изплащат обезщетение при катастрофа, в която е пострадала само твоята кола. Тоест, в ситуация на неизбежен сблъсък, имаш интерес да свиеш и да се забиеш в училищния микробус отдясно вместо в дървото отляво. 

 

Обикновено има разлика в правилата на големите компании (Avis, Hertz, etc.), които дават и 4x4, и малките частни компании, които работят само с 4x4. При вторите условията са по-разумни, Аз съм чупил и прозорци и съм губил части от ландровера, без да ми се заядат. Един път на собственика му дадох quiz да познае при огледа какво липсва. Отговор: Стъпалцето на задната врата. Не позна  :)

 

Да, за гумите и предните стъкла обикновено е отделно. Най-често и за радиатора. Ако спукаш гума и си я залепиш после сам или в прозиволна гумаджийница, може и да не забележат. Не ти трябва да викаш Road Assistance. 

 

Предполагам, че ще искат да ми преауторизират кредитна карта за да дърпат от нея ако нещо се случи. Блокират ли предварително сума в картата или пък да проверят по някакъв начин какъв е кредитният лимит?

 

Блокират! Пълният размер на договоренто самоучастие плюс преполагаемата цена на наема и километраж (внимавай, защото не винаги наемите ти включват unlimited mileage) плюс един резервоар гориво.

 

Като цяло какво би ме посъветвал относно наемането на колата, за какво да внимавам?

 

Точно за тия работи, за които говорим - застраховки, включени километри, колко чарджат за администрация на глобите.

 

Отделно внимвай с колко дълбок резервоар е колата, за да си прецениш пробега между зарежданията. Най-добре е да има двоен резервоар. Иначе може да ти се наложи да пълниш туби. 

Добре е да има компресор за гумите. 

 

 За doulbe cub Hilux дизел с една палатка на покрива, 2 резервни гуми и стандартна къмпингова екипировка с ужким road assistance ми искат R 1,220 на ден със нула самоучастие и tire and windscreen застраховка. 1,140 с нула самоучастие, но без гуми и джамове, 1,080 при 4,500 самоучастие и 1,000 на ден при 15,000 самоучастие. Това добри цени ли са според теб?

 

Да, това ми се струва около 2 пъти по-евтино от Южна Африка. Знам, че в Намибия е по-евтино, но тук даже се чудя да няма уловка. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Друго често срещано издевателство е да не ти изплащат обезщетение при катастрофа, в която е пострадала само твоята кола. Тоест, в ситуация на неизбежен сблъсък, имаш интерес да свиеш и да се забиеш в училищния микробус отдясно вместо в дървото отляво. 

 

Да, за гумите и предните стъкла обикновено е отделно. Най-често и за радиатора. Ако спукаш гума и си я залепиш после сам или в прозиволна гумаджийница, може и да не забележат. Не ти трябва да викаш Road Assistance. 

 

 

Блокират! Пълният размер на договоренто самоучастие плюс преполагаемата цена на наема и километраж (внимавай, защото не винаги наемите ти включват unlimited mileage) плюс един резервоар гориво.

 

 

Точно за тия работи, за които говорим - застраховки, включени километри, колко чарджат за администрация на глобите.

 

Отделно внимвай с колко дълбок резервоар е колата, за да си прецениш пробега между зарежданията. Най-добре е да има двоен резервоар. Иначе може да ти се наложи да пълниш туби. 

Добре е да има компресор за гумите. 

 

 

Да, това ми се струва около 2 пъти по-евтино от Южна Африка. Знам, че в Намибия е по-евтино, но тук даже се чудя да няма уловка. 

 

Мерси много за информацията. То така е направено, че застрахователите де факто да не поемат никакъв риск, само да си прибират премиите. Сега се усетих и, че tire and windscreen всъщност сигурно включва само предното стъкло (то това и означава де), но аз писах на агентката за tire and glass, а тя отговори с това и аз автоматично си помислих, че е същото, а сигурно не е, т. е. ако друга кола изхвърли камък по чакълест път и счупи странично или задно стъкло, пак съм претакован... Отгоре на всичко при счупване на джам, май спира автоматично да важи и застраховката за кражба...

 

Километрите са без лимит, това го проверих. Не знам и при евентуален инцидент, къде в този генгирлик в Намибия ще се търси полиция да съставя протокол и да отсъди чия вина е.

 

За двоен резервоар ще питам, както и за компресор и дифлейтър с манометър. Пишеше, че има резервоар за вода и дават туба за гориво.

 

Ако ще ми блокират сумата за самоучастие от кредитната карта, то по-добре тогава да е малка или нула, а самият наем го предплащам на агентката, заедно с настаняването - 25% сега, остатъка месец преди пътуването.

 

Благодаря още веднъж, както и очаквах, тези глупости се оказват основен проблем при self-drive. Явно ще искам да видя всички условия на застраховките за колата преди да платя капаро.

Връзка към мнение

Да, това ми се струва около 2 пъти по-евтино от Южна Африка. Знам, че в Намибия е по-евтино, но тук даже се чудя да няма уловка. 

 

Домоседов, нещо ударих на камък с подготовката, вече почти се бяхме разбрали с агентката, беше ми изпратила форма, с която да ауторизирам да ми чарджи кредитната ми карта, да подпиша terms and conditions, когато и изпратих един списък с въпроси (ти ми даде идеята за повечето от тях, другите ги издирих по нета) и поисках да ми отговори преди да и дам депозит, както и копие от примерен договор с рент-а-кар компания и застрахователна полица. Ни вест, ни кост вече 7 дни след като изпратих този мейл. Компанията (Discover Namibia Safaris) има сериозно присъствие на tripadvisor, даже леко съмнителен много преобладаващ брой от супер доволни клиенти (една пише обаче във fodors, че са и изтрили в tripadvisor лошо ревю за тях и то след като е била оспорена онлайн от собственичката). Както и да е, чудя се дали пък не съм разпитвал прекалено много, но пък би трябвало да съм наясно с всички условия преди да дам капаро. М-у другото на формата за ауторизация за чаржд на кредитната карта беше написала цялата сума за всичко, а аз отговорих, че ще и изпратя такава само за депозита, а за баланса като му дойде времето - месец преди пътуването.

 

Сега имам две възможности - или да пробвам с друг агент или да се свържа директно с рент-а-кар компания и да си резервирам преспивaнията директно с лоджите / лагерите. Не знам по каква причина, но много хора препоръчват да се работи с местен агент.

 

Като намериш време, моля ти се погледни списъка с нещата, които съм питал и ми напиши, ако пропускам нещо важно, както и какво според теб би било добре да си взема от изброените неща (то за някои нямам избор, но поне да знам колко струват).

 

Типове застраховки:

 

- Super Collision Damage Waiver (SCDW) vs просто Collision Damage Waiver (CDW)

 

- Super Theft Loss Waiver (STLW) vs просто Theft Loss Waiver (TLW).

 

- Water and Undercarriage damage insurance.

 

- Radiator damage insurance

 

- One vehicle damage insurance (when there is no other vehicle involved in the accident).

 

Питах и дали Tyre & Windscreen insurance покрива и страничните и задното стъкло на колата.

 

Допълнителни такси и депозити:

 

- Contract fee

 

- Valet fee

 

- Traffic fine administration fee

 

- Additional driver fee

 

- Claim administration fee

 

- Re-fueling charge

 

- Camping equipment deposit

 

Да попитам и каква сума ще ми блокират от кредитната карта ако съм взел опция с нула самоучастие + отделните застраховки на отделните компоненти на автомобила. Баси, отделни застраховки за акумолатор, двигател, стартер и спирачки не са ли измислили?

 

Като цяло нормално ли е да питам за тези неща според теб и ако е, пропускам ли нещо важно?

 

Извинявай, много дълги ми станаха въпросите, но на този форум поне няма кого друг да попитам.

 

Предварителни благодарности и ще се реванширам с някоя и друга бира някога.

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

Късно е да редактирам горният пост, получих мейл от агентката, обяснява за повечето неща, но не предлага One vehicle damage застраховка и Water and Undercarriage Damage Waiver. Заради тези двете струва ли си да развалям сделката според теб?

 

Ето какво е отговорила. Явно стават БГ шофьорските книжки, искат само да има снимка и да пише на английски.

 

Does the tire and windscreen insurance cover just the windscreen or all windows (side and rear) of the vehicle? Yes

In case of broken window is the theft insurance still valid? Yes

Is there a separate radiator insurance? No

Does the car rental company block money from my credit card and if yes, what amount (if I get zero excess insurance + tire and windscreen and pay the amount for the car rental in full a month before arrival)? If zero excess the no money is blocked.  If N$30,000 then N$30,000 blocked etc.

Does the vehicle have a dual fuel tank? Yes

Does the vehicle have a second battery for the fridge? Yes

 

Can they also provide a deflator and compressor for the tires? Yes

Are there charges for a second driver (my wife)? No

Is a Bulgarian (a EU country) driver's license OK with the rental company (I will have to see when does my Canadian license expire)? Your driving licences need to have a photo and the writing must be in English.

 

What are the car rental company administration fees for fines? N$500 I think.

1. Super Collision Damage Waiver (SCDW). Included with zero excess

2. Super Theft Loss Waiver (STLW. Included with zero excess

3. One vehicle damage - is it possible to have this situation also covered (when there is no other vehicle involved in an accident)? No

4. Water and Undercarriage Damage Waiver. No

It would be nice to know about all possible deposits and fees, such as contract fee, deposit for camping equipment, fuel etc. No contract fee, no camping equipment deposit, fuel roughly N$4,000.

Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Късно е да редактирам горният пост, получих мейл от агентката, обяснява за повечето неща, но не предлага One vehicle damage застраховка и Water and Undercarriage Damage Waiver. Заради тези двете струва ли си да развалям сделката според теб?

 

Това съм го пропуснал, докато съм бил на маневри в Испания. Ти сигурно вече си взел решение. А е трудно и да дам препоръка. Аз навремето не се замислях много върху тия застраховки. Сега повече, но трудно се намират добри.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Това съм го пропуснал, докато съм бил на маневри в Испания. Ти сигурно вече си взел решение. А е трудно и да дам препоръка. Аз навремето не се замислях много върху тия застраховки. Сега повече, но трудно се намират добри.

 

Мерси за отговора, взех решение и платих депозита, в tripadvisor-a ме убедиха, че последно време в Намибия не предлагат One vehicle accident damage застраховка.

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Така, това по-следващото пътешествие в Африка вече е следващо - Пустините Намиб и Калахари в Намибия / Калагади парка в южноафриканската му част, края на Април, здраве и живот. Самолетните билети и спането в Калагади купени, всичко останало капарирано.

 

Започнах да се замислям за по-следващото, което еветнуално ще стане през Септември (здраве, живот и пари) и голямата особеност тук е, че ни се иска този път да вземем и дъщеря ни, която тогава ще е на 6 години и половина. Това добавя 3 нови особености:

1. Минимизиране на риска от малария (жена ми не е особено склонна да и дава педиатричен Маларон, при жена фармацевт и баби лекарки ми е малко трудно да споря - не, че те са особено наясно с медикамента) т. е. мисля за места, които или не са маларийни (които пък на мен не ми харесват) или с възможно най-малък риск.

 

2. Избягване на супер дивите места към които обикновено се стремим като сме само двамата. Добре е сравнително наблизо да има медицински facilities на добро ниво (за всеки случай).

 

3. Отгоре на всичко това търсене и на по-ниска цена (че за детето се плащат пълни билети, а за сафарито половин цена).

 

4. Не искам да е self-drive, заради слоновете, в Калагади няма слонове, но пък там ще ходим точно преди това пътуване.

 

С оглед на тези точки за съжаление отпада Източна Африка, там имам хора, които могат да ми уредят по-добри цени от фирмите за сафари, но няма никакво раздвоение в мненията в Нет-а (сериозните такива), че е добре да се вземат хапове като профилактиа против малария по всяко време на годината.

 

Оставам ми следните опции:

1. Не-малариен резерват в Южна Африка (без Калагади) - ами не ми харесват, най-доброто място от всичките като, че ли е Madikwe до границата с Ботсуана, не е като да няма животни, но самия ландщафт ми е много "нашенски" и е изцяло ограден, хайде той сравнително голям, това последното да кажем, че не е важно.

 

2. Резерват с минимален риск от малария през сухия сезон.

 

а) тук веднага излизат на преден план частните резервати около Крюгер (в два от тях сме ходили - Тимбавати и Саби Санд). Вътре в самия Крюгер "частниците" излизат май по-скъпо, не ми харесват и асфалтовете пътища и колите седан в публичната част (не е cool). Мястото не е супер диво (частните резервати до парка), но шанса да се видят Big 5 даже и на едно излизане е може би най-голям от където и да било другаде в Африка. Лоджите са луксозни (басейн, обикновено климатици), гейм драйвс са кратки - 3 часа сутрин и 3 часа следобяд / вечер (нещо, което обикновено не би ми харесало, но с дете е +), медицинските facilities са на топ ниво, ако не дай Боже се наложи. 

 

Минус - вече сме ходили по тези резервати, ще гледам да избера други в района, но те биха били подобни.

 

б. парка Етоша в Намибия. Там също дават супер минимален риск от малария през сухия сезон (даже може би по-нисък и от резерватите около Крюгер или пък само аз така си мисля). Там има басейни за малката и по трите държавни лагера (частните ще ми дойдат скъпо). Ако взема self-drive, цената ще падне повече от всичко останало. Хубавото е, че никога не сме ходили там. Лошото (не чак лошо), че ще станат две последователни пътувания до Намибия в една и съща година. Откъм животни - хубавото е, че се виждат различни типове животни едновременно около водните "дупки", има такива и вътре в лагерите и могат да се гледат животни и през нощта даже (осветени са). Лошото е, че го има малко зоопарк ефекта (само дето хората са в клетка де), не може и да се кара извън пътя. Има и седан коли, което не е cool и изобщо не допринася за усещането за сафари.

 

Понеже не искам да карам аз заради слоновете (с дъщеря ни в колата), ако правим това, ще трябва да наема и местен шЕфьор-гид заедно с колата. Мога да взема кола под наем само за пътя до там и обратно, а на място да си купуваме гейм драйвс по лагерите, но то пак ще ми излезе същото като пари като платя рент-а-кар-а за всичките дни.

 

Та последно - дали да са частните резервати до Крюгер (може би Гомо Гомо, ако има места или пък нещо в Тимбавати и / или Саби Санд или пък парка Етоша в Намибия? Самолетните билети може да дойдат и на кантар, дали от Джобърг ще се лети до Худспрейт или ще се вземе билет през Джобърг до Виндхук би трябвало да е подобно като цена.

 

В Намибия може да се сложат към Етоша 1 ден в Spitzkoppe и един в Swakopmund за цвят, в РЮА пък мога евентуално да пия една бира с Домосед, ако си е там, така, че и това на кантар :) Нямаме много време, така, че 6-7 дни сафари и 2-3 нещо друго + път.

 

В РЮА шанса малката да види повече видове животни (почти гарантирано лъвове и леопарди) и отблизо (кара се извън пътя) е много по-голям (като се имат предвид и топ гидовете в Южна Африка, та и тракър имат освен гида на ръба на капака на всеки джип). Може и да се глези много повече по лоджите. В Намибия и двамата с жена ми ще видим парк, както и някои други места, които не сме виждали.

 

Ще видя и какви са цените и свободните места все пак де, да не си правя сметката без кръчмаря, но събирем мнения за момента.

 

А, и Madikwe все пак все още е на тезгяха...

 

Мосю Домосед????

 

Мистър Oshko (като опитен на сафари с деца)????

 

Който и да е друг????

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

Това съм го пропуснал, докато съм бил на маневри в Испания.

 

Само да те цитирам, за да ми видиш въпроса, преди да заминеш на следващите маневри :)

Връзка към мнение

Първо да попитам, като прескачаш вече на по-следващото пътуване, какво стана с последното в Танзания? Пускал ли си снимки от него? Може би аз съм го пропуснал.

 

Сега, като ти чета мнение, от него лъха много предпазливост, това не е хубаво или лошо, просто така си ги чувстваш нещата и за да ти е комфортно май наистина остават само Кругер и сие и Етоша(не съм бил). Ти вече си бил на повече сафарита от мен, така че какъв ли съвет мога да ти дам...В Гомо Гомо бяхме заедно с едно семейство французи с 5! деца, в Замбия, в лоджа, в който и ти беше имаше цял клас деца от Южна Африка на ученичешка екскурзия, ето такива неща ти дават доста смелост. Не знам за правилно и неправилно и кое е безразсъдно, просто ми е доста малко опита, предполагам, че в англоезичните форуми ще намериш доста повече по темата с децата, обаче в момента съжалявам, че не взехме детето(второто не се беше родило по това време) на първото ни сафари в Танзания. Естествено човек трябва да си сложи някъде границата, на мен ми я слага жена ми:) по принцип, а накъде самите организатори и лоджи не искат деца, като в Окаванго например, въпреки че и май имаше изключения.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз от сафари много не разбирам, ама да дам странично предложение - Пантанал. Няма малария и опасни животни. Септември е сухия сезон. До Бразилия все излизат евтини билети с Иберия. Трябва да комбинираш с нещо (то има голям избор), защото поне аз не виждам какво да се прави дълго време само там де.

Ама няма лъвове, слонове, жирафи, та ако това е целта, можеш да не обръщаш внимание на предложението  :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Първо да попитам, като прескачаш вече на по-следващото пътуване, какво стана с последното в Танзания? Пускал ли си снимки от него? Може би аз съм го пропуснал.

 

 Естествено човек трябва да си сложи някъде границата, на мен ми я слага жена ми :) по принцип, а накъде самите организатори и лоджи не искат деца, като в Окаванго например, въпреки че и май имаше изключения.

 

Oshko, благодаря много за включването.

 

Танзания (Руаха) беше убийствено хубаво, много диво, страхотна природа, много малко хора и много животни. Парка е може би най-интересния и красивия, който сме виждали до сега. Поствал съм инцидентно някоя и друга снимка, предимно от самолети и на самолети. Може би ще ми трябват още поне 2 месеца да разгледам всичките си снимки от там (+Занзибар).

 

За дете обаче не съм сигурен много, въпреки, че видях една жена с 2 малки деца като бяхме там, но също така лъв беше изял много опитен гид 2 седмици преди да отидем в един от най-реномираните лагери (вътре в лагера, като го е бил издърпал да го яде навън), втория изяден от лъв в рамките на месец (другия работник на машина за изравняване на пътища). Бяха застреляли един лъв-людоед, ама нашия гид мислеше, че са били 2 различни при двата случая.

 

При мен също жена ми слага границата на предпазливоста, а като става дума за детето, аз не се опитвам много да оказвам влияние... Основния проблем е, че на тази възраст ако се хване малария (не дай Боже) е много по-опасно, отколкото ако я хване възрастен, а жена ми и бабите имат проблем с вземане на педиатричен Маларон. Ще мисля още... Да видим и какви цени ще ми предложат, като ти гледах пътешествията и като умножавах по 4 билети и пр. ...

 

Снимки от Руаха и Занзибар (до където съм стигнал), можеш за сега да видиш в албумите ми, има линк долу в подписа. За Руаха до момента са само два албума, а съм стигнал до ден 2 (от 6). В албума Ruаха-Mikumi-Ras-Kutani-Zanzibar flights, можеш да видиш парка от възуха (не е завършен). За Занзибар има само два албума, които само са започнати... Те Гугъл ги направиха тези албуми на Google+ и им махнаха възможноста да им се слагат дати и да се подреждат по дати (поне аз не виждам как), та последния където си слагал снимки отива най-отпред. Ако знаеш как се подреждат, свиркай...

 

П. П. Сега се сетих, че за Танзания за северните паркове освен въпроса за маларията и Маларона, ако искам да има тоалетна в палатката и/или да сме в лоджи, гледам към 800-900 долара на вечер за тримата като минимум, без да ходим на много добро място. Като сме сами с жена ми е друга бира...

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.