Прескочи до съдържание

Околсветско с велосипед


Препоръчани мнения

  • 1 месец по-късно ...

Опитах се да извадя въпросните визи -иран ,пакистан индия,но нито едно посолство не се съгласи да ми ги даде,като им казах че ще пътувам с велосипед през държавите им,.В индийското ми каза-посланика че ако искам виза за индия мога да я изкарам от пакистан в исламабад от тук в България няма как да ми я издадат,чудя се би ли могло да се получи по тоз начин ? от съседните страни да си изкарвам виза примерно от иран за пакистан от пакистан за индия и т.нат.?

някакви идеи ?

Връзка към мнение

Опитах се да извадя въпросните визи -иран ,пакистан индия,но нито едно посолство не се съгласи да ми ги даде,като им казах че ще пътувам с велосипед през държавите им,.В индийското ми каза-посланика че ако искам виза за индия мога да я изкарам от пакистан в исламабад от тук в България няма как да ми я издадат,чудя се би ли могло да се получи по тоз начин ? от съседните страни да си изкарвам виза примерно от иран за пакистан от пакистан за индия и т.нат.?

някакви идеи ?

 

Не мога да ти кажа как стои въпроса конкретно с тези държави, варира много от държава до държава и посолство до посолство. Може A, B и C да са съседни държави и да е много лесно да се извади виза от B за А, но от C за А да е по-трудно, от колкото от България.

 

Та...зависи. Пиша колкото да ти кажа, че тази процедура с ваденето на визи от съседни държави за чужденци е доста разпространена, особено в Азия, но трябва да се проучи как строи въпроса с конкретните посолства.

Връзка към мнение

Пакистан-Индия в момента не е границата, която искаш да пресечеш.

Наистина тръгваш в посока, където понастоящем горят много конфликти.

На твое място аз бих опитал да сглобя маршрут през държави, които не изискват визи за българите или пък издават визи сравнително лесно. Това с получаването на виза в консулството в съседната държава е супер, но все пак трябва да проучиш тънкостите - сигурен съм, че има такива. Естествено, най-ценни съвети можеш да получиш от себеподобни - пътешественици около света, по възможност - велосипедисти :)

Има и трета възможност - първо да обиколиш държави, за които няма визи или визите се получават лесно, за да натрупаш печати в паспорта си и да получиш що-годе някаква легитимност като „глоубтротър“, което според мен би натежало везните в твоя полза на по-късен етап, Например оттук тръгваш из Европа, после се прехвърляш в Южна Америка, Централна и те така.

 

За САЩ бих потърсил начин да получа покана от човек.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Благодаря за отговорите

Въпроса е ,че никого не познавам такъв глобтракер и няма от къде да получа инфо,такива обикалящи като мен са много малко, нито имам познати или приятели които да ми изпратят покана от където и да било с изключение на Малаизия -но за там няма визи до 3 месеца престои.

и..ще бъде спънка всичко това но наи-важно е да се тръгне пътя от 10000 км започва с първата крачка както е написано в

''Дао дъ дзин''

Връзка към мнение

Благодаря за отговорите

Въпроса е ,че никого не познавам такъв глобтракер и няма от къде да получа инфо,такива обикалящи като мен са много малко, нито имам познати или приятели които да ми изпратят покана от където и да било с изключение на Малаизия -но за там няма визи до 3 месеца престои.

и..ще бъде спънка всичко това но наи-важно е да се тръгне пътя от 10000 км започва с първата крачка както е написано в

''Дао дъ дзин''

 

Имам двама познати холандци, които искаха да ходят с колела до Тибет. Малко им се прекъсна карането в някой от стан-ите, забравих кой. Но ако имаш фейсбук профил може да ви свърша, ако имаш желание да обмените информация. Стига и те да имат желание де :)

Връзка към мнение

Нямам нещо по същество по твоите въпроси, но ей така да си кажа - много ме кефи твоята идея и това как разсъждаваш за осъществяването й! ;)

 

Това лято за първи път бяхме на подобно пътуване с моя мъж - с велосипеди две седмици в Северна Германия и Дания, от Бремен до Копенхаген по крайбрежията на Северно и Балтийско море. Толкова баше хубаво, че оттогава мислите ми са само в това пътуване. Физическото натоварване всъщност е страхотно разтоварващо, а преживяванията надвишават многократно всеки друг вид пътешественически опит, които имам (а ние сме пътували из 1/2 Норвегия с градски транспорт, така че преживяванията никак не са малко). Много ми се иска да го повторим през следващото лято. (Разбира се, аз избрах за нашето пътуване само маршрути по асфалт с преходи по около 50 км на ден, но идеята ми беше да го караме по-ваканционно.) Така или иначе искрено ти желая успех и с интерес ще следя развитието на темата.

Редактирано от jennie
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

аз като тръгна по 150-до 200 км ги минавам с колело с нормални почивки по 10 мин на 2 часа,физическото натоварване е благодат щом си млад и го можеш,административните трудности са проблем ,свободния човек е проблем и винаги ще бъде...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Спомням си, че преди време четох за Володя Сорокин - велопътешественик. Това е страницата му, може да ти е полезна: http://volodiasorokin.com/

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

ами как ги подготвям-купувам ги в момента едно по едно всичко,трудно е..такива пътувания отнемат време ,нерви,и много пари ...

Връзка към мнение

В индийското ми каза-посланика че ако искам виза за индия мога да я изкарам от пакистан в исламабад от тук в България няма как да ми я издадат,чудя се би ли могло да се получи по тоз начин ? от съседните страни да си изкарвам виза примерно от иран за пакистан от пакистан за индия и т.нат.? някакви идеи ?

 

Точно за Индия опитът показва, че да се остави визата за вадене от съседна държава, не е най-добрият план. Струва много нерви и размотавания без гарантиран успех. Каналният ред при индийцйите май беше, че ако подаваш в трета държава (примерно Пакистан) и се съгласят да ти приемат документите, оттам ще ги препратят до държавата, където живееш (примерно България) и ще се чака.  На един приятел поляк, с когото обикаляхме Бангладеш миналия декември, му отне около месец разправии. Яки. А на него му трябваше виза, за да се добере до Мумбай да си хване полета за Европа, а не можеше да си я е извадил от Полша, защото беше заминал за Бангладеш повече от месец преди датата си за влизане в Индия. Те и за тоя период се заяждат. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

да,Домосед,самия посланник в индийското ми каза че от ислкамабад няма никакъв проблем да я взема ,само че ще се наложи да чакам за нея от 7 до 10 дни...(индийската виза) а сега чета от саита лонели травел,че виза за индия,иран и пакистан ,би могло да се вземе и от Турция,странно..

ако не беше всичко това с визите до сега да съм отпрашил на път вече

добре ,че поне за Грузия и Армения няма визи ,минава се с лична карта..

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Здравейте и от мен,

 

Страхотно е че има луди глави като мен. В момента подготвям околосветско с колело, предвидено за септември (2015) от Париж. От дълго време се информирам за визите за Иран и Индия... Много колоездачи взимат виза за Иран в консулството в Трабзон, а от Анкара или Техеран тази за Индия. 

 

Георги, не съм чел хора да прекосяват Пакистан и Индия. Двете държави не се обичат много много.

 

За моето пътуване съм предвидил да прекося Иран до южното пристанище Бандар Абас и от там в Дубай с кораб след това със самолет до Бомбай.

 

В Азия доста от визите са скъпи но се дават директно на границата. Тази за Китай се прави в съседната държава, например във Виетнам.

 

Не знам как си предвидил графика и дневния километраж, но ти препоръчвам да се насладиш максимално на свободата. Обиколих франция за 15 дни (2700км) с раница на гърба, но както се казва “Гъз път да види“... Аз съм предвидил средно по 100 километра дневно с 1-2 дни почивка на седмица.

 

Кога подпалваш гумите ? С какво колело тръгваш ? Екипировка ?

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

екипировката ми излезе около 5 хил лв,всичко ..части колело,палатки дрехи,котлони ...много скъпо..

защо ще ползваш самолети и кораби ? няма ли да е по-добре ако се върви да се кара колкото е възможно пове4е с човешка сила

и защо пък да няма хора прекосявали пакистан ? какво му е страшното палиш ои потегляш без много умуване ,колкото и да го умуваш все нещо може да не стане както го смяташ за това е наи добре човек да няма кои знае какви очаквания и планове

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Голямо предизвикателство е да обиколиш света с велосипед, но трябва много силна вътрешна мотивация за да го осъществиш..

Това са двама унгарци, които тръгнаха 2011-та година на сватбено околосветско пътешествие с велосипед и някъде към края на 2015 година ще се приберат в Унгария. Ако им пишеш, вероятно могат да ти дадат много ценни съвети. Велосипедите също са им доста странни, защото де факто лежат по време на каране, но те твърдят, че за дълги преходи това е най-удобният велосипед.

http://360fokbringa.hu/en/

 

08-thailand-laos-vietnam.jpg

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

По френската ТВ даваха скоро за един французин, Виржил тръгнал сам с колело през Африка от Париж до Кейп Таун за една година :) Издирих видео за вдъхновение (въпреки че аз предпочитам комфорта на самолета и рент а кара) или поне на bush taxi, но се въ3xищавам изключително на такива иницiaтиви.

http://vimeo.com/21405183

 

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Зависи какво се разбира под опасно :) с малко смелост, издръжливост и common sense,такова приключение не би било проблем за авантюристи. Зависи откъде минавате и по кое време. По-голямата част от Африка е напълно безопасна и населението е изключително гостоприемно и приветливо. Само някои размирни или политически нестабилни зони е хубаво да се избягват.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Георги, не бих сравнила планинското бягане в Родопите с преходите в Тибет,  не откъм физическо натоварване, а откъм условията, на които е подложен организма, усещането е доста по-различно. И моя приятел е маратонец и е опаткал доста планински маратони и супер маратони, но в Тибет доста се озори с височините, особено на Еверест, да не говорим за мен, която нон стоп си бях с гадене и адско главоболие. Там през един-два часа прескачахме превали по над 5000 метра. Е, зависи и какъв маршрут си избрал ти, може да е някой по-щадящ с по малко нагоре-надолу. Казвам ти това само за да си подготвен, иначе съм сигурна, че човек като теб би се справил с такива трудности.

Благодаря за тази информация

с височините няма проблем, тичан редовно планинско бягане по родопите и Пирин,изобщо физическата форма не е никакъв проблем,проблем винаги си остават бюрокрацийте и осложненото днешно общество.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

ами ,важно е да се пътува да се движи човек пък дали ще е високо ниско ..каквото доиде,смятам да мина през т нареченото пилешко гърло на Индия по пътя към Мианмар не знам в тази част какви са височините, ,няма да влизам в Непал защото веднъж влезеш ли там индииската виза вече не важи и за да вляза отново в индия трябва да си изкарвам нова и много пари се хвърлят така..

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здрасти,

 

и аз да се включа, че и на мен ми е интересно това и евентуално е като бъдещ проект. та и аз да попитам кога го плануваш да стартира и за колелото и част от другата екипировка ако можеш да споделиш детайли, като дисагите, спирачки, гуми, и цялостната екипировка колко ти е.

Връзка към мнение

смятам да стартирам април месец

дисагите са ми нови водонепропускащи Валде общо 2 задни и 2 предни 320 лв ми излезе всичко ...за другите неща,резервни части,спирачки и др.трудно е да се набави всичкио едно по едно като се има в предвид че съм от едно село и се налага доста лутане за да търся точно това което ми трябва..но екипировката я започнах от 0 имах само колелото Рам ХТ3 планинско

общо 5 хил лв ми излезе екипировка по колело,камери,дрехи,обувки,шапки и др.

а ти кога стартираш ?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 Здрасти,

 

и аз да се включа, че и на мен ми е интересно това и евентуално е като бъдещ проект. та и аз да попитам кога го плануваш да стартира и за колелото и част от другата екипировка ако можеш да споделиш детайли, като дисагите, спирачки, гуми, и цялостната екипировка колко ти е.

 

Аз ще пътувам с колело VSF Fahrradmanufaktur TX-400. Само му се добавят дисагите: Ortlieb, no и други подобни водоустойчиви вършат работа. Аз тръгвам началото на септември от Париж. И леко по леко на изток.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Някои може ли да ми подскаже как се прави..

смарт фон ли да си взема за това пътуване някои евтин 2 ра ръка да 60 - 70 лв или таблет?

ще ми трябва само за да влизам в феисбук да пиша на тоя оня къде съм горе долу,през другото време-изключен

но никога не съм имал телефон по скъп от 20 лв и не разбирам нищо  нито от андроид нито нищо операционни системи..и др.

Редактирано от Georgi Atanasov
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.