Прескочи до съдържание

Защо Wizz си държат самолетите на земята през нощта?


Oshko

Препоръчани мнения

Разглеждах сега ротациите на Cebu през flightradar и виждам, че нямат празно- няма ден, няма нощ, както правят и Емирейтс(не, че е много удачно сравнението). Реално през нощта все едно имаш един безплатен самолет, на който не му тече лизинг и имаш разход само за екипаж и гориво, защо да не го ползваш?

Един полет от София за Дубай, който тръгва в полунощ, ще кацне идеално сутринта в Дубай. Дори да кацаш в 3 през нощта някъде в Европа, какво лошо има, на подходящата цена, защо не?

Връзка към мнение

ами дори и теоритично е трудно самолетите да са 24ч. във въздуха, защото има и задължителни проверки, които трябва да се правят; повечето А/К внимателно си следят този показател, подобна статистика имат и производителите на самолетите (вкл. на коя А/К колко е годишния нальот); та в това отношение данните на Wizz не бяха никак зле, за разлика от "националния" ни превозвач да речем... иначе, сериозно отражение има и това колко нова е флотата, при по-нова флота техн. откази са по-малко, т.е. лети се повече; а за малки А/К върху показателя влияе и късмета, примерно 2 поредни случая на 'bird strike' за А/К с 5 самолета и показателя заминава :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Компаниите трябва да имат и наличен екипаж за подобни полети.
За случаите, когато се прекосяват различни часови зони, подобни полети са оправдани.
За случаите , когато полетът е до големи международми летища -също са оправдани,
Но не вярвам да има голям наплив от желаещи да кацнат в 03;00 в Будапеща с полет на WizzAir от Барселона примерно - немалки европейски летища.
В предвид на това, че такъв примерен полетът трае само 120 мин, след него самолетът е отново "в престой", но в Будапеща.
Предполагам, че и таксите  на летищата за кацане през светлата част на денонощието са различни от тези, за кацане в ненатоварените часове.

Лоукост компаниите акумулират печалбата си от подобни "малки" спестявания - от ползване на малки летища, от намалено разстояние м/у редовете, от съобразяване с натоварените интервали на летищата  и ред други - и предполагам преди да обявят подобен полет си правят проучванията и пресмятанията.
Докато ние основно се интересуваме от това, дали ни устройва цената .
Вероятно трудно се намира пресечната точка на всичко това и липсата на такива полети по-скоро потвърждава последното, за съжаление. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

И на мен ми минават през главата подобни разсъждения, обаче и Cedu и Wizz летят с А320(Cebu и с 319 и 330), така че няма как огранитението за летателни часове да идва от Airbus, може да има общо с някаква европейска регулация или с екипажите...или най-вероятно с това, че от Wizz не вярват, че ще спечелят от такива полети...

 

П.С. това беше като отговор към по-предишния пост

Редактирано от Oshko
Връзка към мнение

Мисля, че основния проблем, е че повечето летища, до които летят са затворени през нощта, или ако позволяват кацане е с доста по-високи такси. Поне летищата в Европа. Ryanair дълго не искаха да отварят база в Айндховен и цитираха точно ограничението за вечерни/нощни полети.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

И на мен ми минават през главата подобни разсъждения, обаче и Cedu и Wizz летят с А320(Cebu и с 319 и 330), така че няма как огранитението за летателни часове да идва от Airbus, може да има общо с някаква европейска регулация или с екипажите...или най-вероятно с това, че от Wizz не вярват, че ще спечелят от такива полети...

 

Според мен си има съвсем икономически фундамент.

Cebu са в Азия - много повече хора, още повече товари, много, ама много по-голям пазар.

AirAsia също са така - нямат много престои

Ако им погледнеш графика само с тях SIN - KL са над 10 полета на ден. А това са 400 км., като имат и жп линия и няколко магистрали.

Ако добавиш и Tiger, JetStar, Lion, то става несравнимо като пътникопоток. Тук не споменавам Китай, за там само предполагам, че мелето е още по голямо :)

Lion например са един от многото индонезийски превозвачи имащи десетки вътрешни маршрути, обслужващи 250 милионното население на държавата. Както се казва, половин Европа им е вътрешен пазар :)

Неефективен ЖП транспорт (от към количество товари) в тази част на Азия за разлика от този в Западна Европа, предполага особено интензивно развитие на въздушния и морския.

Във Филипините и изобщо по островите там стоките се доставят с кораби и самолети. Това мисля, че предопределя и огромното развитие на лоукостерите, в частност и Cebu.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.