Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

А, сега разбрах за какво иде реч. Само че тази система, доколкото знам, отдавна не се използва или поне никъде в Европа не е в употреба. И пак не ми стана ясно какво значи "нищо общо с моя почерк", защото на практика имаме отпечатък само на подписа на кредитната карта. В тази връзка, старо правило е, че всяка нова пластика е добре веднага да бъде подписана от притежателя, защото това е допълнителна защита при евентуално оспорване на транзакция. Как обаче се доказва разминаването в подпис съвсем не ми е ясно и си мислех, че точно това ще науча в тази тема. Предполагам, че ПОС терминалите разполагат с някакво сканиращо устройство, което пази "отпечатък" на кредитната карта /лице и гръб/ и това прави подписа видим на един по-късен етап, но какво се случва при плащане на персонален ПОС терминал в хотел, магазин, бензиностанция и т.н., където освен ПИН код не се изисква никаква друга авторизация?

Връзка към мнение

Използва се и в Европа. На бензиностанция в Еко са ми правили импринт, защото не им работеше POS терминалът, а аз нямах пари в брой. В Гърция също ми се случи миналото лято при наемане на кола от Enterprise. Като върнах колата, го унищожиха пред мен.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

А от тоя хотел ако предположим,че са те, как е станало? Ти си плащала с картата в хотела или само резервацията онлайн ? Как са ти преписали целия номер на картата барабар с CCV кода за няколко секунди?

 

Снимат ги, не ги преписват. Имаше преди време такива случаи - фотографирани карти из разни големи магазини, докато хората чакат на опашка на касата.

Има едни лепенки - май от българи са измислени. Против скимиране: http://bg.skimprot.com/

 

А има и специални чанти и портмонета със защита против RFID-четене на данните от картата. Нали се сещаш, че тези „безконтактни“ карти са отворили още една вратичка за крадене на данни - безконтактна (RFID). Тоест картата ти си стои в джоба и ти се чувстваш в безопасност, но имаш лошия късмет да минеш покрай четец на данни, поставен някъде от „добри хора“ и...

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

За онлайн плащане препоръчвам виртуалната карта на Банка ДСК. Влизате в онлайн банкирането си, прехвърляте нужната сума за плащане по карта и плащате. Самата карта е без магнитни ленти, чипове и т.н. Само една обикновена пластмаса, но понеже в нормален случай зад картата баланса е нулев, не може да ви откраднат пари.

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение

Тъй като имам опит с импринт в България от преди няколко години - данните за покупката се попълват от търговеца - няма нищо общо с почерка на картодържателя. Картодържателя участва само като копие на картата (1 от дадената картинка) и като подпис (2 от картинката). В тези транзакции има орторизиращ код (5 от картинката) - той се дава от "кол център" който е към системата на картата - оператора с който се свързва търговеца удостоверява че този клиент има тази сума налична и дава кода - и съответно вкарва в системата - търговеца, сумата, клиента и т.н. ПИБ какво точно са правили - идея нямам.

 

Моят опит е само с Виза на Пиреос - оплаках се в центъра им за оплаквания :D минах през клон да попълня формулярите за оспорване на плащане - не са спирали картата, не са правили нищо - след месец върнаха парите в кредитната ми карта. До колкото знам процедурата (тогава) беше да изискат бележката на която съм се разписала за плащането. Такава съответно нямаше. Ама сега масово картитете са само на ПИН и не се иска подпис ... та може и да има промяна в процедурата.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

За онлайн плащане препоръчвам виртуалната карта на Банка ДСК. Влизате в онлайн банкирането си, прехвърляте нужната сума за плащане по карта и плащате. Самата карта е без магнитни ленти, чипове и т.н. Само една обикновена пластмаса, но понеже в нормален случай зад картата баланса е нулев, не може да ви откраднат пари.

 

Моята е точно виртуална.

Въпросът е, че за някои от хо(с)телите пишеше, че може да си дръпнат част от сумата предварително и затова бях оставила пари в нея. И точно тези пари са изхарчени, но не наведнъж, а с 3 транзакции.

 

Предния път нямаше пари, но след като я бяха използвали, пак се наложи да я блокирам и да ми издадат нова.

Връзка към мнение

Различно е... Някои банки изглежда искат не само подпис, но също имената написани от притежателя на КК. Понякога искат отзад на самия талон да се напише имейл... На мен ми звучи като допълнителни проверки за сигурност.

 

Моята пластика разбира се беше подписана отзад, пак казвам - никаква прилика с подписа от импринта... Пак казвам - всички служители от фронт офис на ПИБ бяха фрустрирани, очеизвадна измама беше, но картовият им център незнайно за мен досега решиха, че всичко си е ОК и ако съм искал да съм пуснел жалба до КЗП... Това и направих, реално те нишо не спечелиха освен един недоволен клиент.

 

Още по-интересното е, че доколкото знам (може и да не е така) в такива оспорвани транзакции накрая сумата се покрива от банката с по-несигурни методи за автентикация - в този случай това нямаше да е ПИБ, защото КК е с чип, а другата банка, която предлага плащане чрез импринт... Абсурдно решение на ПИБ... Но да, от тогава аз не разчитам на лесно и бързо развитие в случай на оспорена транзакция за КК на българска банка...

 

А да, още нещо - значи след измамното плащане веднага получих СМС (не са безплатни, плаща се за тази услуга) и блокираха картата. След това поне десетина пъти някой опитваше да плаща с тази КК, аз си получавах СМС :) Плащанията не минаха, защото КК беше блокирана. Тва също не ги трогна ПИБ хаха, нямам идея от тогава каква е ползата от СМС откъм сигурност. Аз ги ползвам само за инфо колко пари са ми останали.

Редактирано от Kyuubi
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

В крайна сметка не е имало ситуация "нищо общо с моя почерк", което всъщност лично мен ме озадачи в самото начало и затова зададох конкретен въпрос. Не мога да коментирам действията на служители на ПИБ, още повече не съм присъствал на случилото се, нито пък съм запознат с фактите. Не казвам, че не ти вярвам, просто изразявам лек скепсис по отношение на разказаното от теб и действията на цяла една уважавана банкова институция...

Връзка към мнение

Ъъъ ок, каква ситуация вътре в картов отдел на ПИБ е имало аз няма как да знам? Понеже изглежда не се изразявам достатъчно точно погледнах отново отговора на ПИБ... Какво казват - цитирам:

 - налице е съвпадение не само на имената, но и на адреса

 - върху документа се съдържа физическия отпечатък на КК, което означавало, че в даден момент съм предоставил КК на търговеца

 

Има прикачени копия на документи от банката на търговеца:

 - sales voucher/Merchant copy --> Signature - нищо общо с моя подпис

 - customer receipt --> подписан и отново нищо общо с моя подпис

 - credit card charge form --> I, <моето име ръкописно написано> hereby authorize ... и т.н. с моите данни и отдолу отново подпис.

 

Да приемем, че те са ми попълнили имената и данните, да приемем, че аз съм се подписал... Няма нищо общо с моя подпис, дори не са се опитали да го имитират. Ситуация имаше няколко път в различни офиси фронт офис да звънят фрустрирани на картов отдел, защото "Ама подписът на клиента не е такъв" и човечето в картов отдел да казва "ОК, но нашето решение е такова и няма да го променим, да си пусне жалба в КЗП".

 

Да, звучи нереално, но това са фактите. Естествено е възможно аз да си измислям и да си пиша тук от сутринта, за да очерня картов продукт, който още ползвам и картов отдел на някаква банка, чиито клиент все още съм :)

 

Просто исках да споделя моя опит и ако се случи някой да е в такава ситуация да знае, че парите не са изгубени, ще се върнат, но е възможно да не е толкова лесно, колкото са си мислели. За мен една измама с КК е част от цялата услуга, това съм го приел. Това, което не приемам е цялото ходене по мъките за нещо, което е очеизвадно за всеки човек със здрав разум.

 

За съжаление темата отиде в някаква странна посока аз да се обяснявам, което ме изнерви и ми докара негативни емоции хаха, но както и да е, надявам се някой да има полза в крайна сметка...

  • Харесвам 13
Връзка към мнение

Преди няколко години имах подобен проблем, картата ми беше клонирана и източена след едно пътуване до Киев. За щастие установих липсата на парите в България.  Доста се бях притеснил как ще се оправя с банката - Уникредит, но всичко мина без проблеми. Попълних някакъв формуляр, че оспорвам направените транзакции и след няколко дни парите бяха по сметката ми, преиздадоха ми и нова карта. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

@Kyuubi

 

Хм... Според мен тогава трябваше да оспориш другото плащане - това истинското, което самият ти си направил на терминал с чип, на другия край на света. Нали се сещаш - щеше да вкараш умниците в картовия им център да разсъждават как така се е получило това твоето и какво да правят. А можеше да привлечеш и още хора към разсъждаването, да го направиш публично, така да се каже - журналистите обичат такива истории.

А можеше и да напреднеш някой лев, ако сумата от оспорваното плащане е била по-голяма от другата :)

Ситуацията общо взето е била подходяща за набиване на канчета (поредното) на мърляви банкови служители. Има и такива, за съжаление, и донякъде е и наша - на клиентите - грижа да ги научим на ум и разум.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Точно към ПИБ съм предявявал над 5 рекламации и всичките са били удовлетворени. Някои от тях бяха доста засукани случаи и без старание и желание от страна на банката нямаше да бъдат решени в моя полза.  Вярвам на Kyuubi, но не мога да си обясня защо това се е случило точно с тази банка.

Връзка към мнение

Понеже изглежда не се изразявам достатъчно точно погледнах отново отговора на ПИБ...

 

Изразяваш се прекрасно, но в случая (може би без да искаш) доукраси леко разказа и оттам тръгна недоразумението. От думите ти в началото останах с впечатление, че са ти показали разпечатка със саморъчно попълнени от теб данни и фалшифициран подпис. Оказа се, че всъщност става дума само за подпис и саморъчно изписване на имената ти. В началото останах с впечатление, че ПИБ са те загубили окончателно като клиент, а сега разбирам, че все още си техен клиент. Нали разбираш, темата е сериозна, замесената банка е една от най-големите в страната и подобни внушения не са никак приятни. Преди няколко години покрай подобни внушения в един друг форум, помниш какво се случи с тази банка. Не съм адвокат на ПИБ, както не съм и адвокат на "България Ер", но държа на коректността при изказа що касае сериозни институции в страната, независимо дали някой ги приема за такива или има негативно отношение към тях. Надявам се, разбираш за какво иде реч...

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Ох, моля ви се, нека не смесваме и слагаме знак за равенство между оплакване от лошо обслужване с инсинуациите за нестабилност на банки, че нещата наистина ще станат сериозни. Паралела е супер далечен. Kyuubi между другото няколко пъти спомена, че все още е клиент, но не държи спестявания там, а оборотни средства. А дори и да има леки объркани нюанси в описанието, в крайна сметка резултата е, че парите не са му върнати преди да пусне жалба до КЗП, а картовия отдел не е съдействал хич. А това е важното в случая. 

 

Това, което аз извличам от темата обаче, е че такива неща се случват, но като цяло изхода е почти винаги положителен, което е важното и успокоително. Понякога става бързо и лесно, друг път е по на зор и с пускане на жалби, както е в случая на Kyuubi. Ще чакаме да видим как ще се развие на Childish случая.

 

Всъщност, може би не е зле Kyuubi да напише кой точно е отдела в КЗП? Аз си мислех, че банката е последна преграда и ако тя откаже да върне парите, общо взето пиеш една студена вода...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Много ме учудва, че КЗП са обърнали внимание. Банките са под контрола на КФН и би следвало жалби да се отправят до там, а не до КЗП. Явно накрая пак си опрял до добрата воля на банката.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Много ме учудва, че КЗП са обърнали внимание. Банките са под контрола на КФН и би следвало жалби да се отправят до там, а не до КЗП. Явно накрая пак си опрял до добрата воля на банката.

 

Всъщност изглежда, че това е точно част от КЗП, точно за подобни казуси... http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=1&document_id=3296

 

Помирителната комисия за платежни спорове разрешава жалби на потребители относно парични преводи от банки или други лица, които като част от своята търговска дейност извършват транзакции, както и относно издаването и използването на електронни платежни инструменти (банкови карти) между банките и другите издатели на такива инструменти.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Преди две години от "най-голямата" банка у нас ми блокираха кредитната карта поради опит за неоторизирано плащане онлайн. Директно ми се обадиха, че вече я блокирали. Няма такова дали плащането е мое, действат хора, не си поплюват. Поисках да разбера в кой сайт се е случило това, не можело да ми кажат. ОК викам, ето на този адрес ми пратете новата карта. И това не можело. Добре, отидох на място в клон, а там само се попълвало формуляр и трябва втори път да се ходи за получаване на картата.

 

За сравнение преди няколко дни с Bank Of America ми пратиха културен имейл да проверя няколко транзакции, обадих им се, казах не са мои, веднага възстановиха сумите, блокираха картата, и до пет дена ми пратиха новата в Европа.  

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Преди две години от "най-голямата" банка у нас ми блокираха кредитната карта поради опит за неоторизирано плащане онлайн. Директно ми се обадиха, че вече я блокирали. Няма такова дали плащането е мое, действат хора, не си поплюват. Поисках да разбера в кой сайт се е случило това, не можело да ми кажат. ОК викам, ето на този адрес ми пратете новата карта. И това не можело. Добре, отидох на място в клон, а там само се попълвало формуляр и трябва втори път да се ходи за получаване на картата.

 

За сравнение преди няколко дни с Bank Of America ми пратиха културен имейл да проверя няколко транзакции, обадих им се, казах не са мои, веднага възстановиха сумите, блокираха картата, и до пет дена ми пратиха новата в Европа.  

Един въпрос от мен, в България ли живееш в Европа и там ли ти пратиха картата? Щото аз се опитах да накарам банката ми да ми прати дебитната карта в София и стана такова брутално мазало, та казуса го влача чак от Февруари и още не съм успял да се оправя. Просто банкерите ми казаха, да, сър, ще ви пратим новата карта до 5 дни, обаче след 15 дни получих по пощата писмо в което в общи линии пишеше, че, да, сър, вие сте ни много готин клиент, много си ви харесваме, ама България е рискова страна в която се крадат кредитни и дебитни карти от пощите и поради тая причина, няма да ви изпратим новата карта там. Обадете се, когато сте обратно тук, да си я получите на локален адрес или в клон на банката.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Преди две години от "най-голямата" банка у нас ми блокираха кредитната карта поради опит за неоторизирано плащане онлайн. Директно ми се обадиха, че вече я блокирали.

 

Преди няколко дни пратих предложение до една банка да добавят към системата си за електронно банкиране възможността клиентите сами да посочват периодите, в които ще пътуват, както и регионите, които ще посещават, с цел избягване на блокиране на картите поради „подозрителна активност“. Получих отговор, че са придвижили предложението до когото трябва. Ако одобрят и това предложение, смея да твърдя, че животът на много от нас, собственици на кредитни карти към тази банка, ще се облекчи поне с малко. Пиша „и това“, защото от същата банка, за същата система (електронно банкиране) вече реализираха една моя молба, така че имам положителен опит с тях и съм оптимист :)

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

От моят 'професионален' опит да налучкам, ако банката е ПИБ има шансове, но ако е например Райфайзен, ще си разплета чорапите ако приеме такова предложение. Просто има толкова различно 'гъвкави' банки, че не съм предполагал, преди да имам някакви зваимоотношения между тях и фирмата,

за която работя.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Преди няколко дни пратих предложение до една банка да добавят към системата си за електронно банкиране възможността клиентите сами да посочват периодите, в които ще пътуват, както и регионите, които ще посещават, с цел избягване на блокиране на картите поради „подозрителна активност“. Получих отговор, че са придвижили предложението до когото трябва. Ако одобрят и това предложение, смея да твърдя, че животът на много от нас, собственици на кредитни карти към тази банка, ще се облекчи поне с малко. Пиша „и това“, защото от същата банка, за същата система (електронно банкиране) вече реализираха една моя молба, така че имам положителен опит с тях и съм оптимист :)

Е, кажи коя е банката, де! ДСК или ПИБ? Аз лично залагам на ПИБ. :)

Между другото, това наистина е много удобна екстра и може да им го предложиш да го сложат и за дебитните карти.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.