Прескочи до съдържание

Закъснения полети на Wizzair 24/05/2013


Препоръчани мнения

Здравейте приятели,

 

Днес ми се случи нещо неприятно на летището в Болоня. Имах полет за връщане към София с Wizzair, който трябваше да излети в 07:25 от Болоня....а излетя в 14:30....представяте ли си 7 часа закъснения, нищо не ни казаха преди полета, само ни дадоха ваучери за 8 евро за храна от летището. Направо незнам.....не ми се е случвало досега с тях...като се качихме на самолета казаха че е технически проблема и затова е закъснял полета от София??? Мога ли да искам компенсация за закъснял полет ? Преди малко погледнах сайта на летище София всички полети на Wizzair днес са с огромни закъснения  :(

Връзка към мнение

                     Привет! Ако си си купил екстрата "Гаранция за пристигане навреме"  ще вземеш пара, иначе нищо, все пак сте извозени.

 

15.2 ЗАКЪСНЕНИЯ

 

15.2.1 Когато по основателни причини Уиз Еър предвижда възможност за закъснение на полета след планираното време на излитане, така както е то посочено в Пътния план (включително промените по параграф 15.1 по-горе):
(a) с два часа или повече при полети до 1500 км. или по-малко; или
( B) с три часа или повече при полети в рамките на Европейския Съюз на разстояние над 1500 км., и на всички други полети между 1500 и 3500 км.; или
© с четири часа или повече при всички полети, които не попадат в букви (a) или ( B), Уиз Еър предлага:
(i) съдействието, описано в параграфи 15.5.1(a) и 15.5.2 по-долу; и
(ii) когато основателно очаквания ден на заминаване е най-малко на следващия ден след часа на заминаване, обявен предварително, съдействието, описано в параграфи 15.5.1 ( B) и ©; и
(iii) когато закъснението е поне пет часа, съдействието, описано в параграф 16.2.1(a).

 

 

16.2 ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА СУМИ И ПРОМЯНА НА МАРШРУТА ПРИ НЕЗАВИСЕЩИ ОТ ПЪТНИКА ПЪТНИКА ПРИЧИНИ
16.2.1
При позоваване към този параграф, Уиз Еър ще Ви предложи да изберете между:
(a) – възстановяване на Общата цена до седем дни, по начините, предвидени в параграф 15.4.4, на заплатената стойност, за отсечката или отсечките от пътуването, които не са изминати, и за отсечката или отсечките, които са вече изминати, ако полетът вече не съвпада с Вашия първоначален план за пътуване, заедно с, когато е относимо (тоест, в случай на Свързващи Полети),
- обратен полет на Уиз Еър или друга авиокомпания при сравними транспортни условия до първата точка на заминаване, при първа възможност;

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

Обърни внимание и на Регламент 261/2004 - ако не са влезнали в сила промените, при "доставяне" на пътниците в крайната точка на пътуването повече от 3 часа след началния планиран час по вина на а/к, а/к им дължи обезщетение съгласно един от другите членове. За Болоня-София трябва да е най-ниската ставка (250 евро).

Връзка към мнение

Правилата на уиз еър няма какво да се цитират в случая, има си европейски директиви. А и честно казано там е написано доста мътно с постоянно препращане напред назад. А ситуацията е кристално ясна:

 

-ако закъснението е по вина на авиокомпанията, обезщетение се дължи. В тази катагория спадат повечето "технически проблеми". Но зависи какъв точно е техническият проблем. 

-ако не е по тяхна вина - не дължат обезщетение, в тази категория попадат стачки на летища, лошо време и т.н.

 

На първо време, за да не се оплетем безкрайно в правен език е необходимо да подадеш оплакване до авиокомпанията и да видиш какво ще ти отговорят като причина за закъснението. Изпрати им един имейл, позовавайки се на правата си по регулация 261/2004 и виж какво ще отговорят. На базата на този отговор ще го мъдрим нататък. 

 

За повече информация прочети линка от Мрън, там съм дал повече инфо как работи процедурата. Няма да е лесно и ще отнеме време, от сега да знаеш :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Простичко казано - имаш право да разбереш каква причина авиокомпанията изтъква за закъснението. От там нататък може да си сигурен, че първоначалният им отговор ще е отказ, но с малко повече упоритост резултати се постигат. В линка към блога ми, който Мрън пусна в коментарите има случай на човек, който по-упорито преследва BG Air и те в крайна сметка му платиха, след първоначално оглушки. 

 

Ако се чудиш какво да съдържа писмото, в блога съм пуснал примерен формуляр със свободен текст, който съдържа необходимата информация. 

Връзка към мнение

Ако е вярно това в спотърския форум , именно злополучния полет на Ер Виа е причина за нарушения график на Wizz днес.

 

Нещо крайно интересно. LZMDR е трябвало незабавно след кацането във Варна да излети за София и да изпълни полети на УизЕр !!! 

 
24.05 16:30 W64326 320 Айндховен T1 23:16 Очакван Летище София
24.05 16:40 W64352 320 Милано T1 22:01 Очакван Летище София
 
Полетите на УизЕр за деня вървят с драстични закъснения от по 6-7часа.
 
 
Всеки може да го тълкува дали екипажа е бързал или е просто съвпадение. Силно се надявам да не е било така. ЕрВия са ми изклучително симпатична авиокомпания с много готини екипажи и оперативно работещи.

 

Редактирано от stenk
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Излезлият от пистата самолет във Варна е трябвало днес да помага на Визз Ер в изпълението на програмата им, след злополучния полет от Лайпциг. "Техническият проблем" е ясен. :)

За тази информация можеш да благодариш на спортърите в бгспотърс ;)

Връзка към мнение

Благодаря Жоро, пуснах им оплакване от тяхната страница...използвах част от писмото, което има в блога ти. Сега май ще трябва да чакам да отговорят...а дали ще го направят ?  :mellow:

Връзка към мнение

Не. За промяната в таксите.

За промяната в таксите - предполагам имаш предвид административната такса за резеврвиране на полет, която въведоха наскоро. За нея едва ли ще ти отговорят, каквото е имало да казват, са го написали в официалния сайт. Едва ли има какво да добавят. Освен ако не си ги питал за някакви подробности по формирането й. Но обикновено на такива въпроси дежурният отговор е "фирмена тайна".

Ако ти отговорят, ще съм благодарен да споделиш съдържанието.

Връзка към мнение

Едва ли. Аз вече 2-3 седмици чакам отговор на оплакване.

 

Уиз обикновенно до 2 седмици отговарят. Аз също чакам отговор от една подобна компания, но тази седмица пращам отново, но вече и до чуждото гва. Няма да ги чакам 6 седмици.

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

За промяната в таксите - предполагам имаш предвид административната такса за резеврвиране на полет, която въведоха наскоро. 

Описал съм си болката тук:

http://magelanci.com/topic/225-wizz-air-май-ще-прекратява-таксата-за-плащане/?p=2883

 

Времето лети бързо, минал е повече от месец.

Връзка към мнение

Простичко казано - имаш право да разбереш каква причина авиокомпанията изтъква за закъснението. От там нататък може да си сигурен, че първоначалният им отговор ще е отказ, но с малко повече упоритост резултати се постигат. В линка към блога ми, който Мрън пусна в коментарите има случай на човек, който по-упорито преследва BG Air и те в крайна сметка му платиха, след първоначално оглушки. 

 

Ако се чудиш какво да съдържа писмото, в блога съм пуснал примерен формуляр със свободен текст, който съдържа необходимата информация. 

Здравей Георги и останалите магеланци,

 

Wizzair ми отговориха за закъснението, с две думи било е извънреден случай и спрямо ЕУ регламента не ми се полага компенсация (което аз не смятам че е така...)само ми искат фактури да ми възстановяват разходи за телефонни обаждания и ядене  :mad: . Някакви идеи какво да ги правя сега...да им пиша отново ? Ето и какво ми писаха:

Dear Sir,

 

Thank you for contacting Customer Relations Department. We would like to firstly take this opportunity to express our deepest apologies for all the inconveniences encountered during the delay of our flight from Bologna to Sofia on 24th of May 2013.

 

In accordance with our General Conditions of Carriage and the operative EU regulations, in case of more than 2 hour delays, Wizz Air shall reimburse passenger's extra costs such as meals, refreshments and two brief telephone costs in reasonable relation to the waiting time upon reception of supplementing invoices. As for the additional expenses listed above, we kindly ask you to forward invoices as an attachment to your reply so that we can determine a possible compensation.

Please note that under the relating Regulation air carriers liability is excluded in cases where an event is caused by extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. Such circumstances may, in particular, occur in cases of unexpected flight safety shortcomings that affect the operation of an operating air carrier. Technical problems are regarded as a vis major to the extent that they stem from events which are not inherent in the normal exercise of the activity of the air carrier concerned and are beyond its actual control. We are very sorry but in such case you will not be entitled to the additional compensation.

 

We look forward to hearing from you.

 

Yours sincerely,

Връзка към мнение

Най-учтиво им благодариш за отоговра и ги питаш какви точно извънредни обстоятелства са наложи закъснението, като предварително им благодариш за детайлното обяснение и пунктоалността. Нещо в стил:

 

Dear WizzAir Team,

 

I would like to use this opportunity to thank you for your fast response. I will send you the invoice at earliest convinience.

 

Please for some more details about the extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken, which caused the delay of the flight?

I would like to thank you in advance for your detailed and punctual explanation.

 

Looking forward to hearing from you!

 

Have a nice day!
 

Best regards,

 

XX

 

 

Като ти върнат някоя глупост, или пак ги питаш, или казваш "А, това е доста интересно, защото капитанът каза еди какво си" ;)  Веднъж хванати в, да го наречем противоречие, те обикновено спират да отговарят, защото нямат полезен ход. Тогава си изчакваш 4-те седмици и пращаш на италианското ГВА ;)
 

Връзка към мнение

Нищо странно до тук, това е шаблонният първоначален отказ :) Както написа akair имаш право да настояваш какви са точно тия непредвидени обстоятелства. 

 

Това, че са нямали самолет да изпълни полета, поради технически проблеми на друг обикновено не е извинение. Особено ако говорим за летище, на което имат базирани самолети. 

Връзка към мнение

Най-учтиво им благодариш за отоговра и ги питаш какви точно извънредни обстоятелства са наложи закъснението, като предварително им благодариш за детайлното обяснение и пунктоалността. Нещо в стил:

 

Dear WizzAir Team,

 

I would like to use this opportunity to thank you for your fast response. I will send you the invoice at earliest convinience.

 

Please for some more details about the extraordinary circumstances which could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken, which caused the delay of the flight?

I would like to thank you in advance for your detailed and punctual explanation.

 

Looking forward to hearing from you!

 

Have a nice day!

 

Best regards,

 

XX

 

 

Като ти върнат някоя глупост, или пак ги питаш, или казваш "А, това е доста интересно, защото капитанът каза еди какво си" ;)  Веднъж хванати в, да го наречем противоречие, те обикновено спират да отговарят, защото нямат полезен ход. Тогава си изчакваш 4-те седмици и пращаш на италианското ГВА ;)

 

Върнах им email и настоях да ми обяснят повече за техническите причини........другото е че в самолета пилота ту каза технически причини, после каза нямам думи егати разписанието днес, после се забавиха и с качването на багажа, щото се оказа че нещо са объкали на летището....полета беше разписан за 07:25, илетяхме в 14:30 от Болоня. сравнително бързо отговориха сега за 4 дни...ще видим докаде ще ми стигнат нервите да се разправям с тях  :huh:

Връзка към мнение

Аз съм човекът, който гони БГ Еър за едно подобно закъснение и  в крайна сметка платиха.

 

Моят съвет е да изпратиш писмото от тях на ГВА и да ги помолиш за съдействие - най-малкото да ти кажат причината.

Хубавото е, че комуникацията е отново по е-мейл и няма да влизаш в излишни разходи.

Радва ме и фактът, че все пак Уиз са отделили време да ти напишат е-мейл. БГ Еър пишеха само на ГВА - аз бях някаква там досадна муха, дето им бръмчи отвреме-навреме - е-мейл от тях до мен изобщо нямам.

 

Виждам, че писмото е написано много йезуитски - ако не знаеш точно причината може и да им повярваш, че според директивата не ти дължат нищо.

Обяснение за причината могат да им поискат само ГВА и на тях няма начин да им отговорят йезуитски - ние "пътниците" сме просто някакви, които могат да баламосват, ама местните ГВА им издават лицензите ;) .

Според директивата вече си в ситуация на отказ и си абсолютно в правото си да поискаш съдействие от ГВА.

Както и Жоро е написал в Аерохроники, бъди готов да се съдиш с Уиз, добре е дори да им го споменеш. Аз бях написал нещо подобно до ГВА - "моля да ми съдействате за изясняване на причината за закъснението, за да мога да предприема по-нататъшни деиствия, включително юридически, по защитата на правата ми". ГВА бяха просто препратили писмото, като им дадоха срок за отговор.

Няма защо да се нервираш - няма да стане бързо (в моя случай платиха почти година и половина след полета), просто трябва методично да тормозиш и двете страни - Уиз и ГВА - на ГВА им е адски досадно и гонят компаниите яко.

Успех и ни дръж в течение!

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.