Прескочи до съдържание

ЕС ще дотира нови самолетни линии на Балканите?


Topfly

Препоръчани мнения

Днес достигна до мен информация, че ЕС иска да обяви търгове за субсидиране на въздушни линии на Западните Балкани, които са икономически неизгодни и в момента няма превозвач за тях. Активно се лобира към списъка да бъде добавена и въздушната линия между София и Будапеща, която би могла да стартира от началото на април следващата година.

 

Обещаха ми и допълнителна информация по въпроса, но ако някой от форума има идея за какво става въпрос, ще съм му благодарен да сподели.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Усещам как и ти като мен имаш личен интерес в "онова каре" да се появи дестинация от София :D Айде, стискаме палци наистина да се появи я Будапеща, я Братислава, я Бърно, та дори Прага.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

заинтригувана от новината, веднага звъннах в ГВА (Гражданска въздухоплавателна администрация), но не бяха чували за това. Понеже съм референт за Унгария и работя в Министерството на транспорта, ако има инфо макар и не от първа ръка ще кажа :))))! Принципно преди няколко месеца говорих с унгарското посолство и те казаха, че ще се опитат да натиснат wizz air  да летят отново от София до Будапеща, но нищо конкретно

Редактирано от veseliache
  • Харесвам 9
Връзка към мнение

заинтригувана от новината, веднага звъннах в ГВА (Гражданска въздухоплавателна администрация), но не бяха чували за това. Понеже съм референт за Унгария и работя в Министерството на транспорта, ако има инфо макар и не от първа ръка ще кажа :))))! Принципно преди няколко месеца говорих с унгарското посолство и те казаха, че ще се опитат да натиснат wizz air  да летят отново от София до Будапеща, но нищо конкретно

 

Това за София-Будапеща се лобира от унгарска страна, но акцента на цялата програма са Западните Балкани, което не пречи да субсидират и някои други линии от София. София-Тирана, София-Загреб, София-Сараево, София-Скопие си плачат за субсидия, но до сега не съм чувал ЕС да има такава политика.

 

Подобни субсидии биха имали значително по голям смисъл за подобрение на конкурентноспособността на региона от колкото много други значително по безумни програми на ЕС.

 

За Уиз ер и аз знам, че преговаряха, но последната ми информация е, че летище Будапеща е дало някакво отстъпки, а летище София не е удовлетворило исканията на Уиз ер за да могат да пуснат линията.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

принципно знам, че именно ние сме саботирали линията София-Будапеща на уиз, която не просъществува дълго...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

А по какъв начин сме я съботирали... Ок, ясно, че автобусните компании така ще ми ядат ... , но какво сме направили, че да я спрат. Знам, че е била пусната, когато са закрили Малев, но наиситна защо са я спрели?

Връзка към мнение

за съжаление не зная подробности, беше ми намекнато в неформален разговор. Ще се поинтересувам и ако науча нещо ще ви кажа.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

А по какъв начин сме я съботирали... Ок, ясно, че автобусните компании така ще ми ядат ... , но какво сме направили, че да я спрат. Знам, че е била пусната, когато са закрили Малев, но наиситна защо са я спрели?

 

Моята информация за линията на Уиз ер до Будапеща е, че не е успяла да покрие стандартите им за приходи и единственият шанс да я задържат е летищата да дадат сериозна отстъпка от летищните такси. Когато Уиз ер стартираха линията имаше и един неуспешен опит на България ер. Следващото лято обаче и те се опитаха без конкуренция да пуснат собствена линия, но накрая се отказаха. Възможно е амбициите на последните да са провалили преговорите, но в момента България ер едва или имат амбиция отново да открият линия до Будапеща...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Айде няма нужда от тея и там... Достатъчна им е Прага... С нетърпение чакам да видя, какво ще излезе от тази информация, която са ти подхвърлили. Може пък изведнъж да имаме Раян до Братислава и още някой друг lowcost до някоя друга дестинация от това каре :)

Връзка към мнение

Айде няма нужда от тея и там... Достатъчна им е Прага... С нетърпение чакам да видя, какво ще излезе от тази информация, която са ти подхвърлили. Може пък изведнъж да имаме Раян до Братислава и още някой друг lowcost до някоя друга дестинация от това каре :)

 

Ryanair или Wizz air със субсидия до Будапеща бих могъл да си представя, но до Скопие или Тирана едва ли. За там ще трябват авиокомпании които оперират с много по малки самолети.

Връзка към мнение

заинтригувана от новината, веднага звъннах в ГВА (Гражданска въздухоплавателна администрация), но не бяха чували за това. Понеже съм референт за Унгария и работя в Министерството на транспорта, ако има инфо макар и не от първа ръка ще кажа :))))! Принципно преди няколко месеца говорих с унгарското посолство и те казаха, че ще се опитат да натиснат wizz air  да летят отново от София до Будапеща, но нищо конкретно

 

 

Днес получих нови подробности. Моите източници продължават да твърдят, че въпросът се обсъжда от Европейската комисия, като към държавите подлежащи на субсидиране е избрана и България. Общо 5 държави са в списъка, но при част от тях има проблем че не са подписали споразумението за свободно небе и при един търг не би имало истинска конкуренция конкуренция между превозвачите.

Връзка към мнение

ние имаме с Румъния такова споразумение.

 

За какво споразумение с Румъния говориш? България, Румъния, Сърбия и т.н. са част от европейското споразумение за свободно небе и между тези държави може да лети всеки превозвач регистриран в ЕС.

Връзка към мнение

Аз знам още от 1990г ,че щом някой заговори за комисия :-))))......е едно финно протакане и нищонеправене!!Дали комисията ще е партийна,дали на районният комитет,дали ще заседава в Брюксел,Страсбург,Люксембург...няма никакво значение.Бях сигурен,но погледнах пак.Има си редовни линии на Хърватите до Скопие,Прищина,Тирана и Сараево(което е на 250км).Има и линия редовна на Адрия до Тирана,има линии на сърбите до всички столици на бившите републики(без Прищина).Та всичко това ми прилича на взимане на решение на партиен конгрес ,как след 20 години сандвичите и бирата за трудещите се в СССР ще са безплатни!!!

А пък чисто географски ние нямаме нищо общо със Западни Балкани.

Що се отнася до летищата в Тирана и Прищина,то те отдавна са си "бащин дом" на Търкиш и Пегасус.Та няма какво да чакат албанците на разни дотации.Сигурно така стоят и нещата и в Сараево,може и в Подгорица(кой знае)....

Връзка към мнение

Аз знам още от 1990г ,че щом някой заговори за комисия :-))))......е едно финно протакане и нищонеправене!!Дали комисията ще е партийна,дали на районният комитет,дали ще заседава в Брюксел,Страсбург,Люксембург...няма никакво значение.Бях сигурен,но погледнах пак.Има си редовни линии на Хърватите до Скопие,Прищина,Тирана и Сараево(което е на 250км).Има и линия редовна на Адрия до Тирана,има линии на сърбите до всички столици на бившите републики(без Прищина).Та всичко това ми прилича на взимане на решение на партиен конгрес ,как след 20 години сандвичите и бирата за трудещите се в СССР ще са безплатни!!!

А пък чисто географски ние нямаме нищо общо със Западни Балкани.

Що се отнася до летищата в Тирана и Прищина,то те отдавна са си "бащин дом" на Търкиш и Пегасус.Та няма какво да чакат албанците на разни дотации.Сигурно така стоят и нещата и в Сараево,може и в Подгорица(кой знае)....

 

Сравни до колко дестинации в ЕС може да пътуваш директно от балканските столици и сравни и до колко от столиците на останалите държави в ЕС. Разликата вероятно ще е в пъти! Директната въздушна връзка често е поне толкова важна за конкурентноспособността на дадената държава, колкото наличието на магистрали и друга инфраструктура.

 

Един конкретен пример. Докато летеше Малев в региона, централата на един фонд за рисков капитал с който имах бизнес взаимоотношения, беше в Будапеща. След като Малев фалира и директните полети от Будапеща до столиците в региона рязко намаляха и преместиха офиса на фирмата във Виена, а Будапеща загуби възможността си да се развива като финансов център за региона.

 

Може да се спори до колко е добре изобщо да има субсидии в ЕС, но ако ги има мисля, че финансирането на дирекректни линии може да помогне най-много много за конкурентноспособността на региона.

 

Що се отнасщ до ефективността на комисиите, всички субсидии за България са минали през Европейската комисия и има краен резултат като изградени магистрали, метро, пречиствателни станции и т.н.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Специално за София-Скопие една хубава жп линия ми се струва много по-добро решение, ама предвид цялото състояние на БДЖ явно са решили, че няма начин да се изринат авгиевите обори

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

 

Това е някакво споразумение, което оптимизира споразумението за свободно небе, но до колкото разбирам и без него могат да си летят свободно авиокомпаниите.

Специално за София-Скопие една хубава жп линия ми се струва много по-добро решение, ама предвид цялото състояние на БДЖ явно са решили, че няма начин да се изринат авгиевите обори

 

Съгласен съм, но краткосрочно е по бързо и евтино да се субсидира въздушна линия. Абсурд е, че като часове и възможности за пътуване Брюксел или Лондон са много по “близко“ до София от колкото Скопие.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Това е някакво споразумение, което оптимизира споразумението за свободно небе, но до колкото разбирам и без него могат да си летят свободно авиокомпаниите.

 

Съгласен съм, но краткосрочно е по бързо и евтино да се субсидира въздушна линия. Абсурд е, че като часове и възможности за пътуване Брюксел или Лондон са много по “близко“ до София от колкото Скопие.

 

Сигурно си прав!Инфрастуктурата е много важна за развитието на даден регион,град,държава,обсласт.Дали пристанища,дали магистрали,дали летища(директни линии).Прав си.Просто се съмнявам в ефикасността на решението за"дотации".Аз с геоополитиката не съм на "ТИ",но за интеграция на Западен Балкан слушам и чета от 25г!!Резултата е ясен:-))).За коридор Номер 8 чух през 1991г:-)))).Та това исках да кажа,да не се надяваме скоро нещо да стане.Ситуацията в света и в частност в ЕС е такава,че "интеграция на западни Балкани" и "дотации на директни линии"ще е последна точка от дневният ред на заседанието през 2036г което ще се проведе в Анталия или в Трабзон:-)).

Примера с Будапеща който даваш е показателен за важността на въздушният и всякакъв вид транспорт.Но едва ли само липсата на пряка връзка е накарало този или онзи да напусне града!!Може пък хората да не харесват Орбан??Интереси шарени:-))

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Примера с Будапеща който даваш е показателен за важността на въздушният и всякакъв вид транспорт.Но едва ли само липсата на пряка връзка е накарало този или онзи да напусне града!!Може пък хората да не харесват Орбан??Интереси шарени:-))

 

За конкретния случай пряко отговорен беше фалита на Малев. Просто хората седмично по 2 пъти трябваше да са в някоя Балканска столица. Може да се лети и с прекачване във Виена, Мюнхен или Истанбул, но това губи много време и ги прави по малко гъвкави. От Виена има възможност Сутринта да пътуваш и след обед или вечерта да се прибереш от почти всяка Балканска столица.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Специално за София-Скопие една хубава жп линия ми се струва много по-добро решение, ама предвид цялото състояние на БДЖ явно са решили, че няма начин да се изринат авгиевите обори

БДЖ няма никакво отношение по въпроса, защото е само превозвач и не управлява инфраструктурата. Тази линия е започната преди около 100 години и в българската си част е завършена някъде около Втората Световна Война. Едва отскоро с мравешки темпове македонците подновиха строителството на тяхна територия.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Информацията ми се оказа почти точна, не ЕС, а Унгария се готви да дотира въздушни линии до Балкански столици, включително и до София ;)

 

Ето гугъл превод на една новина от унгарската преса:

 

 

Унгария получи в сряда писмо от Европейската комисия, се посочва: няма възражения срещу прясна призива на унгарското правителство да процедура за обществена поръчка, която може да доведе до повторно въздух връзка между Будапеща и на Балканския столици. При успех, този поръчки, е да се надяваме в началото на 2017 г. ще има директна линия София-Будапеща - каза министърът.

 

https://translate.google.com/translate?sl=hu&tl=bg&js=y&prev=_t&hl=bg&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Finforadio.hu%2Fhir%2Fkulfold%2Fjovore-indul-a-budapest-szofia-legi-jarat-792204&edit-text=

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

заинтригувана от новината, веднага звъннах в ГВА (Гражданска въздухоплавателна администрация), но не бяха чували за това. Понеже съм референт за Унгария и работя в Министерството на транспорта, ако има инфо макар и не от първа ръка ще кажа :))))! Принципно преди няколко месеца говорих с унгарското посолство и те казаха, че ще се опитат да натиснат wizz air  да летят отново от София до Будапеща, но нищо конкретно

Веселяче, вземи им кажи на тия тикви в министерството, че България не е само София, да вземат да отпуснат малко примката и да дадат някой залък и на другите.

Сума ти предложения за полети до Пловдив бяха отхвърлени, всичко да е за София. Стоичков беше довел испанци за полет до БарЦелона, цък, полета до Милано го закриха, този до Франкфурт и него май, имаше запитване от Истанбул...нищо, щото от София не дават.

После що висял Фичо на пловдивското летище нощем. Ами взеха ни полетите, Фичо, нЕма леб:)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Веселяче, вземи им кажи на тия тикви в министерството, че България не е само София, да вземат да отпуснат малко примката и да дадат някой залък и на другите.

Сума ти предложения за полети до Пловдив бяха отхвърлени, всичко да е за София. Стоичков беше довел испанци за полет до БарЦелона, цък, полета до Милано го закриха, този до Франкфурт и него май, имаше запитване от Истанбул...нищо, щото от София не дават.

После що висял Фичо на пловдивското летище нощем. Ами взеха ни полетите, Фичо, нЕма леб :)

 

Какво разбираш под това предложени полети да са отхвърлени? В България няма практика въздушни линии да се дотират, а при държавите които са в споразумението за “отворено небе“ няма нужда от одобрение на държавата за да стартира дадена линия.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.