Прескочи до съдържание

Изгубен багаж след полет с Wizzair


Препоръчани мнения

Изгубен багаж след полет с Wizzair.

Тъкмо слизам от полета на Уиз Лондон Лутън-Варна, за пръв път точно те ми губят багаж, директен полет, не би трябвало да има проблем.

 

Интересното става на летище Варна на гише изгубени багажи. Там ми обясняват, че с Уиз нямали договор за донасяне на багажа до адреса ми. Праят един протокол, дашат ми един телефон на летището да проверя по-късно дали е намерен и един лист оставен на тях от Уиз да го дават на клиенти в такива случаи. На листа си пише ясно и точно, че представителя им е длъжен да запише точния адрес, където да ми бъде доставен багажа т. е. доставят го до адрес.

Проблема е обаче, че на летище Варна няма представител на Уиз. Накарах служителите на летището да звънят на летище София, откъдето ми дадоха 0900 импулсен номер, който чарджи 1.20 лв. на минута за да говоря с тях. Още не съм разгледал сайта им, но бързам да пиша тук да видим спецовете от форума да ме посъветват от къде да ги почвам - мейли ли да пиша, на този импулсен телефон ли да се обаждам?

Ако закъснее повече от 24 часа, има ли обезщетение, какво е и пр.

Давайте акъл от къде да ги почвам.

На Лютън обявиха, че ни бавят заради багажите на 4-ма човека, които не са се качили на самолета и ще им свалят багажа. Дъщеря ми не летя, въпреки, че беше чекирана онлайн, но на гишето им казах изрично, че няма да лети, освен това чекирания багаж си беше на мое име.

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

Четем тук:

https://wizzair.com/bg-BG/useful_information/baggage

Секция "Нередности с багажа"... и после пускаме жалба тук:

https://wizzair.com/bg-BG/Claims

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

При голямото количество авиолинии, с които съм летял, такова чудо до момента не бях виждал. Уизеър нямат никакъв договор с летище Варна за координация при издирване изгубен багаж и за доставка на изгубения багаж до пътника (клиента). При условие, че а/к оперира от това летище полети до Лондон, не може да се намери един неин служител на летището, нито на Софийското, нито където и да било в България.

Имат една форма за оплакване на уебсайта си и това е. До 21 дни багажа не се счита за изгубен. Всички а/к, които са ми губили багаж до момента плащат обезщетение ако не го доставят на посочения от клиента адрес в срок от 24 часа. Вярно, че не са били нискотарифни, но няма ли някакви регулации, примерно директиви на ЕС, които да ги засягат и тях?

И какво излиза при Уизеър - изгубват ти багажа и после 21 дни чакаш да видиш дали ще се счита за изгубен и ако е да тръгнеш по едни други мъки да си търсиш обезщетение?

А ако дай Боже ти го намерят, да ходиш да си го прибираш сам за свои разноски. Баси дървената авиокомпания, то даже Bulgaria Air пред тях започва да ми изглежда като Singapore Airlines, поне при изгубен багаж има с кого да говориш и ти го носят в къщи на другия ден....

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Прави разлика между забавен и загубен, защото има голямо значение за компенсацията.

Твоят се води забавен, засега. Най-важното е да имаш доклад от летището, и да го подадеш във въпросната бланка в сайта.

Компенсации за багажа са ти гарантирани от Монреалската конвенция, не забравяй да им го напомниш.

Паралелно действай с пътническата си застраховка, каквато се надявам, че имаш. Уви, болшинството не важат ако бъде загубен в посока на местоживеенето.

 

Пак от сайта:

 

Какво следва да направя, ако моят багаж бъде изгубен?

Нашият служител боравещ с проблема ще ви даде във връзка със закъснението на вашия багаж доклад, който при необходимост може да се използва за целите на застраховка/претенция. Моля, уверете се, че в доклада е указана стойността на вашия багаж. Ще ви бъде издаден номер за справка, който трябва да бъде използван във всяка ваша кореспонденция с нас. При докладването на проблема на летището ще ви бъде дадено писмо с инструкции, моля, постъпете в съответствие с тях.

Връзка към мнение

Прави разлика между забавен и загубен, защото има голямо значение за компенсацията.

Твоят се води забавен, засега. Най-важното е да имаш доклад от летището, и да го подадеш във въпросната бланка в сайта.

Компенсации за багажа са ти гарантирани от Монреалската конвенция, не забравяй да им го напомниш.

Паралелно действай с пътническата си застраховка, каквато се надявам, че имаш. Уви, болшинството не важат ако бъде загубен в посока на местоживеенето.

 

Пак от сайта:

 

Този път не си направих застраховка, че беше кратко пътуване до Лондон само, има си европейска медицинска карта, сумата за билетите не е голяма и пр. Да, той е забавен, а не изгубен за момента, прав си за терминологията. Доклад от летището имам, но там не ми писаха приблизителна стойност на вещите, нито ги описаха какво има както направиха на един човек с липсващ багаж от Turkish Airlines. С Уизеър, просто не се занимават и това е. Аз не видях точно бланка в сайта на Уиз, където да приложиш доклада по някакъв начин, само формата за оплакване. Аз така и не разбрах от летището на тях не им ли пращат информация за липсващ багаж или от тази форма, която им изпратих разбират?

 

Няма ли официална регулация за компенсация при забавяне на багаж за повече от 24 часа?

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

Без лоши чувства и се извинявам, ако измествам темата , но съм малко скептичен относно критиките към авиокомпанията.

Според мен този телефон  - 024917048 - е телефонът на гишето на компанията на Терминал 1 и ако е така, вероятно утре м/у 06 и 07 часа ще има кой да отговори на обаждането.
 

Отделно, след като мутрите са концесионери на летище Варна, вярвате ли, че не са поставили условието на авиокомпанията : " или си плащате за да сме ваш предтавител тук или се оправяйте сами ".
Та да попитам : "Вие ще им платите ли за подобна "услуга" ?"

На някои летища (примерно Виена), услугата Lost & Found е под управлението на друга компания.
Вероятно  управляващата летището компания заплаща за Lost & Found услугите на другата компания.

Вярвате ли , че мутрите ще дадат безплатно тази услуга да се управлява от друга компания или че пък ще плащат за подобни услуги , да не говорим за  поддържането на тази услуга през " неактивния"сезон ?


И в предвид гороното, какъв точно доклад очаквате да получите от оператора на летището  ?
Или по-точно - от кого ?

Връзка към мнение

В бланката трябва да подадеш номера от репорта, чийто прогрес можеш сам да поглеждаш тук:
https://wtrweb.worldtracer.aero/WorldTracerWeb/pax.do?airlineCode=W6
(ако работи)

Както казах, Монреалската конвенция играе тук.

Виж последната секция в този сайт за най-общ преглед на условията:

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_en.htm

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Без лоши чувства и се извинявам, ако измествам темата , но съм малко скептичен относно критиките към авиокомпанията.

 

Според мен този телефон  - 024917048 - е телефонът на гишето на компанията на Терминал 1 и ако е така, вероятно утре м/у 06 и 07 часа ще има кой да отговори на обаждането.

 

 

Ами на този телефон ми отговориха и днес, но ми обясняват безкрайно неучтиво, че не е тяхна работа, нито могат да ме свържат или да ми дадат телефон на някой, на който му е работа.

 

На летището ми дадоха стандартен формуляр, но не записаха приблизителна сума на вещите в куфара и описание на вещите (както изрично е записано в листовката, която Уизеър са им дали да връчват на хора със забавен багаж и както направиха за пътниците от Turkish). Т. е. от летището се занимават със забавените багажи на другите авиолинии (Turkish, Austrian), но не се занимават с тези на Уиз, а Уиз нямат представител на летище, откъдето оперират международни полети. Не знам как мутрите са им поставили въпроса, но едва ли по-различно от на Turkish и Austrian.

 

Нека да изчакаме все пак да видим дали ще реагират, кога и как. Ще поствам събитията, нали затова е форума. Не се опитвам целенасочено да уронвам престивжа на Уизеър, но като са зле е добре да се знае до каква степен са зле...за какво иначе е този форум, утре-вдруги ден ще се случи на някой друг, хората трябва да знаят какво могат да очакват от тази авиокомпания...

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз си мисля, че стойността на вещите в багажа няма значение... Никъде не са ме питали за това при десетина забавени багажа досега. Плаща се покупка на вещи от първа необходимост по касови бележки ако го забавят на отиване, и фиксирана сума, ако го загубят, без значение колко струват нещата вътре.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ами на този телефон ми отговориха и днес, но ми обясняват безкрайно неучтиво, че не е тяхна работа, нито могат да ме свържат или да ми дадат телефон на някой, на който му е работа.

На този телефон трябва да си много нахален и настойчив. Иначе веднага те режат, все пак е телефон за спешни случаи. Имам и някакви спомени, че не е съвсем безплатен, но при всички случаи е по-добре от импулсния. Включен е от рано сутрин до около 23ч.

Връзка към мнение

за съжаление bat.galin най-вероятно е прав; а низкоразходните компании са много по-чувствителни от традиционните за всякакви допълнителни разходи (т.е. не върви да ги сравняваме с турците, австрийците и т.н.); пък и да не се връщаме на болната тема защо Wizz си махнаха вътрешните полети... иначе ще смятат компенсацията на кг. тегло, т.е. какво има в багажа много не ги интересува; то ако човек знае, че ще му изгубят багажа сигурно би наредил тухли вътре :) общо взето неприятна ситуация...

Връзка към мнение

Аз се надявам да ми пристигне багажа в крайна сметка, просто исках да попитам дали се полага компенсация за закъснение над 24 часа и не са ли длъжни да ми го доставят на посочения от мен адрес, вместо аз да губя време и пари да ходя да си го вземам от летището, сякаш не е тяхна вината за закъснението (което само по себе си е страшно левашко при директен полет от едно не особено натоварено летище обслужващо основно 3 нискобюджетни а/к до друго направо кретащо извън летния сезон)?

 

Аз винаги съм казвал, че ситуации се случват. Добрите а/к се отличават от не-добрите по това как се справят с тези ситуации. За днес моята оценка за Уизеър е отрицателно двуцифрено число (всички други а/к до този момент вече са локализирвали багажа и са ми казвали час на получаване, докато при Уиз даже не може да се установи връзка с когото трябва, за feedback само мога да мечтая). Да видим утре дали ще покажат някакъв напредък...

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Подобни неща се случват при всяка авиокомпания. Съгласен съм, че общите условия на Уиз са написани доста витиевато, но за мен в конкретния случай по-смущаваща е липсата на техен представител на летището. И все пак, нека не избързваме с крайните квалификации, както бих искал и да помоля да бъде намалена употребата на думата "мутри" по отношение на определена българска компания. Не за друго, но поне за мен подобно отношение сваля сериозно нивото на форума, дори и обективирано под формата на лично мнение. Предполагам никой от администрацията на форума не е забелязал тази тенденция, иначе със сигурност досега компетентните лица щяха да вземат мерки...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Подобни неща се случват при всяка авиокомпания. Съгласен съм, че общите условия на Уиз са написани доста витиевато, но за мен в конкретния случай по-смущаваща е липсата на техен представител на летището.

 

От "всяка" за теб, за мен е "никоя" през 26 годишния ми период на летене по международни трасета и закъснял багаж от поне 15-20 авиокомпании (от 52 ползвани). Вече 24 часа нямам никаква вест от Уизеър дали е локализиран багажа. Това не ми се е случвало никога. За втори път ми губят багаж при директен полет, като първия беше след като откачена служителка на "вътрешното" летище в Буенос Айрес ми беше праснала етикет на куфара за различно от дестинацията ми летище. Но даже и там на отдалеченото Пуерто Игуасу летище за 20 минути го проследиха къде е и след 8 часа ми го докараха в хотела.

 

Аз лично вече твърдо ще избягвам Уизеър ако има алтернативи на до 70-80 евро отгоре цена на билети. Това до момента, ако продължат така с този случай, ще ги избягвам при всички ситуации освен по спешност без друга алтернатива по маршрута.

 

Де факто нямам абсолютно никакъв отговор от Уизеър, ако изключим авториспондера, който се получава в секундата, в която се изпрати оплакването.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

 

 

Аз лично вече ще твърдо ще избягвам Уизеър ако има алтернатива на до 70-80 евро отгоре цена на билети. Това до момента, ако продължат така с този случай, ще ги избягвам освен по спешност без друга алтернатива.

 

Нали осъзнаваш, че аз съм последния човек в този форум, който ще защитава Уиз за каквото и да е било? ;)

 

И все пак, поне за себе си, аз съм възприел за установено, че когато летя с нискотарифна авиокомпания, безусловно съм приел и определен риск, като започнеш от евентуална отмяна на полета и стигнеш до закъснение/загуба на багаж... :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Fly, при последвала комуникация, не забравяй да изтъкнеш, че все пак си платил "изрично" за услугата "транспорт на чекиран багаж", която не е включена поначало  в тарифните им планове, и случващото се представлява непредоставяне на заплатена услуга.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Свържи се с тях по импулсните телефони, онзи горе говори на развален български, а и нямат пълен достъп до системата.  Все пак си платил 70-80 евро по-ниска цена за билетите.

Връзка към мнение

Fly, при последвала комуникация, не забравяй да изтъкнеш, че все пак си платил "изрично" за услугата "транспорт на чекиран багаж", която не е включена поначало  в тарифните им планове, и случващото се представлява непредоставяне на заплатена услуга.

 

Да, това е също добра идея. Това наистина е неизпълнена допълнителна услуга, трябва поне да ми върнат парите, които съм им дал за чекиран багаж. Ще им напомня (то и аз чак сега се сетих), че ми дължат и едно приоритетно качване (за двама), което ми отказаха при платена такава услуга на Терминал 1 в София през 2011 г. :) :) 

 

Така, че - НЕ СИ КУПУВАЙТЕ допълнителни услуги на авиокомпания Уизеър, тъй като не ги изпълняват.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

"Така, че - НЕ СИ КУПУВАЙТЕ допълнителни услуги на авиокомпания Уизеър, тъй като не ги изпълняват."

 

FlyTraveler  аз благодаря за предупреждението. 

От Уиза имам само негативни изживявания и много избягвам да ги ползвам. А за допълнителните им услуги, дори не съм си мислила, но все пак е добре да се знае, че нещата с тях са само на хартия и думи! :)

Редактирано от bori
Връзка към мнение

"Така, че - НЕ СИ КУПУВАЙТЕ допълнителни услуги на авиокомпания Уизеър, тъй като не ги изпълняват."

 

FlyTraveler  аз благодаря за предупреждението. 

От Уиза имам само негативни изживявания и много избягвам да ги ползвам. А за допълнителните им услуги, дори не съм си мислила, но все пак е добре да се знае, че нещата с тях са само на хартия и думи! :)

 

Благодаря за поста, вече гледам, че модераторите са отделили това като тема и взех, че на Wizzair (да го чете Google по-добре на английски) им написах, че следим случая публично онлайн, като оставих и URL да си четат ако ги интересува. :) :)

Връзка към мнение

Интересното става на летище Варна на гише изгубени багажи. Там ми обясняват, че с Уиз нямали договор за донасяне на багажа до адреса ми. Праят един протокол, дашат ми един телефон на летището да проверя по-късно дали е намерен и един лист оставен на тях от Уиз да го дават на клиенти в такива случаи. На листа си пише ясно и точно, че представителя им е длъжен да запише точния адрес, където да ми бъде доставен багажа т. е. доставят го до адрес.

На мен ми е липсвал куфар при кацане във Варна. От летището ми дадоха визитка на  транспортна фирма, която имала договор с летището да разнася багажи по адреси. Куфарът ми пристигна във Варна на следващата сутрин (със следващия полет). Транспортна фирма ми го докара от Варна до Бургас (130 км) след 1 седмица, като всеки ден съм говорила с тях и те отговаряха, че не знаят, в кой ден ще им е удобно да пътуват към Бургас (за приблизителен час да не говорим), т.е. няма как да планирам, кога да не съм на работа, за да ги чакам на адрес в къщи. Общуването им по телефона беше грубо и нагло (меко казано ;) Duke, защото съм съгласна "да бъде намалена употребата на думата "мутри").

 

С моя полет имаше 2 мъже, които идваха за 1-2 дни в БГ за официална бизнес среща и след това продължаваха за друга дестинация пак по официални срещи. Пътуваха по къси гащи и тениски. Прилични дрехи за срещата, бръсначки и пр. - в липсващия куфар. Това "до 21 дни багажа не се счита за изгубен" що за глупост е ? За 21 дни човек ще изкара една екскурзия/почивка без дрехи, лични вещи, евент. лекарства и др., ще се прибере и ще тръгне на следваща.

 

Полетът ми беше с Turkish airlines - те имат представител на летище Варна. На място веднага (за 10 мин.) ми платиха 70$ в брой като обезщетение за причиненото неудобство.

 

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

От летището ми дадоха визитка на  транспортна фирма, която имала договор с летището да разнася багажи по адреси. Куфарът ми пристигна във Варна на следващата сутрин (със следващия полет). Транспортна фирма ми го докара от Варна до Бургас (130 км) след 1 седмица, като всеки ден съм говорила с тях и те отговаряха, че не знаят, в кой ден ще им е удобно да пътуват към Бургас (за приблизителен час да не говорим), т.е. няма как да планирам, кога да не съм на работа, за да ги чакам на адрес в къщи...

 

Полетът ми беше с Turkish airlines - те имат представител на летище Варна. На място веднага (за 10 мин.) ми платиха 70$ в брой като обезщетение за причиненото неудобство.

 

Да, твоят полет е бил с Turkish, затова са ти го донесли, макар и със закъснение. Интересното в случая е, че Уиз имат договор с летище София за доставка на изгубен (хайде да го наречем закъснял) багаж, но нямат такъв с летище Варна (гаче ли нямат полети от/до там). Вярно, че в момента е само един полет до Лондон, но пропуска си е пропуск и необслужването на клиенти си е необслужване.

 

За справка - до този момент повече от 24 часа - нито дума от Уизеър.

Връзка към мнение

От Уизеър до този момент нямам какъвто и да било отговор по въпроса (три дни след подаване на оплакването на техния сайт).

 

Вчера се обадих на летище Варна, багажа ми беше пристигнал, но отново отказаха да го докарат до адреса ми. Отидох до летището и си го взех, поражения поне нямаше, момичето ми подпечата бележката за паркинг да не плащам и това.

Повтарям, Уизеър нямат договор с летище Варна за транспортиране на закъснял багаж до адреса на клиента, било то и в рамките на града!!!

Сега писах един коментар на Фейсбук страницата им, като им искам компенсация за закъсненеито (48+ часа), както и за разкарването ми до летището. Писах им също, че ако го изтрият и ме блокират ще продължавам да го пускам от акаунти на приятели. Предполагам, че тук ще намеря доброволци да копи-пействат на ФБ страницата на Уизеър коментара ми от техния акаунт (от мое име) ако се наложи :) :) :)

В самото официално оплакване писах, че считам чекирания багаж за допълнително платена услуга, която не е извършена.

Друго, което виждам на формата за оплаквания на сайта на Уизеър е полето за Confirmation number на билета - като го вкарам не го приема, та и двата пъти сложих един генерик, който дават за пример вдясно от това поле.

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.