Прескочи до съдържание

Кой е най-удобния самолет, в който сте летяли?


Duke

Препоръчани мнения

Не помня да сме имали такава тема. Под "най-удобен" имам предвид комплекс от удобства, като се започне от комфорт на седалките, илюминатори, система за мултимедийно забавление, бърз достъп до сервизните помещения, обем на багажното отделение в салона, разстояние между седалките и пътеката, нива на шум в салона и се стигне до лични, субективни предпочитания относно марка и модел на машината. Говорим за икономична класа в стандартни лайнери, а не бизнес джетове. Наясно съм, че голяма част от удобствата са твърде субективни и зависят от самата авиокомпания, но все пак ще ми бъде любопитно да разбера мнението на магеланци или най-малкото личните им предпочитания към различните машини...

 

Аз мога да кажа, че имам само два любими самолета, на които някога съм летял с истинско удоволствие и които покриват голяма част от горните критерии с изключение на този свързан със системата за мултимедийно забавление, защото в онези години подобна почти не съществуваше. Става дума за Boeing 727, който ми се стори като друга планета в сравнение с "конкурента" по онова време Ту 154. Другият е отново с марка Boieng, но модел 767. Не мога да си обясня какво точно харесвам в този самолет, но някак пасва идеално на личните ми предпочитания. Естествено харесвам и повечето машини от семейство 32Х на Airbus, но поради много полети с тях очевидно съм приел тези самолети за даденост и не мога да оценя обективно качествата им...

Връзка към мнение

Различните авиокомпании си поръчват конфигурациите на седалките по различен начин и в 95% от случаите няма значение (откъм удобства) каква марка и модел е самолета, ами на коя авиокомпания е. Има разлики даже в броя седалки на ред. За разстояние м-у седалки, ширина, вид седалки е ясно. Системи за забавления също се инсталират според изискванията на авиокомпанията.

Различните класи са разположени различно. Някои а/к нямат икономична класа на горния етаж на Боинг 747 и А 380, други имат.

 

Може би багажните отделения над седалките и разположенито на тоалетните са едни и същи на повечето еднакви марки и модели (не съм се замислял за това).

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Не помня да сме имали такава тема. Под "най-удобен" имам предвид комплекс от удобства, като се започне от комфорт на седалките, илюминатори, система за мултимедийно забавление, бърз достъп до сервизните помещения, обем на багажното отделение в салона, разстояние между седалките и пътеката, нива на шум в салона и се стигне до лични, субективни предпочитания относно марка и модел на машината. Говорим за икономична класа в стандартни лайнери, а не бизнес джетове. Наясно съм, че голяма част от удобствата са твърде субективни и зависят от самата авиокомпания, но все пак ще ми бъде любопитно да разбера мнението на магеланци или най-малкото личните им предпочитания към различните машини...

 

Аз мога да кажа, че имам само два любими самолета, на които някога съм летял с истинско удоволствие и които покриват голяма част от горните критерии с изключение на този свързан със системата за мултимедийно забавление, защото в онези години подобна почти не съществуваше. Става дума за Boeing 727, който ми се стори като друга планета в сравнение с "конкурента" по онова време Ту 154. Другият е отново с марка Boieng, но модел 767. Не мога да си обясня какво точно харесвам в този самолет, но някак пасва идеално на личните ми предпочитания. Естествено харесвам и повечето машини от семейство 32Х на Airbus, но поради много полети с тях очевидно съм приел тези самолети за даденост и не мога да оценя обективно качествата им...

 

727 ти се е сторил комфортен по две причини:

 

1. Ту-154 на Балкан имаха едни кекави седалки, дето се сгъваха напред като ги бутнеш по облегалката и при директно сравнение разликата наистина е голяма.

 

2. 727 е от старата генерация самолети и по тези времена не летеше Бай Никой, което предполагаше повече място между седалките/по широки седалки. По-късно когато този модел беше на изживяване, но още летеше през 90-те, имаше разлика в удобството м-у старите 727 и по-новите (757 примерно) на American Airlines (в полза на 727). За самите 727 не знам дали е имало разлики в удобството, тъй като беше вече рядко използван по времето когато аз летях активно по света и съм се возил на него само на American и Iberia. По спомени май бяха сходни като удобство.

 

Относно 767 - там приятното е, че е най-тесния от широко-фюзелажните самолети, та седят по-малко хора на един ред (2 - 3 - 2). В началото на 90-те единствените двумоторни широко-фюзелажни самолети за далечни разстояния бяха 767 и А310, последния с една седалка повече на ред (2-4-2). Удобствата и на двата обаче също варират м-у различните а/к.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не съм летял на чак толкова много типове самолети, но от теиз, които съм имал удоволствието да пробвам, определено съм фен на Fokker 70 на Австрийските авиолинии. Поради няколко причини:

- Двигателите са в задната част на фюзелажа, така че ако си в предната част на салона самолетът е на практика безшумен.

- Седалките са в конфигурация 3-2.

- Седалките са от стария тип - дебели, меки и широки (много удобни).

- Самолетчето побира 70-80 човека, т.е. няма голяма навалица при качване/слизане.

 

За съжаление в момента тече процес по подмяна на този тип самолет (с нови Embraer-и, които между дрогото също са доста удобни).

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ясно, че почти всичко зависи от самата авиокомпания, както посочих и аз по-горе. И все пак има допълнителни, субективни усещания, които водят до предпочитания. Поне аз така разсъждавам. Иначе и друг път съм писал, че навремето имах три последователни полета в рамките на 24 часа. Първият, кратък с B-737, беше стандартен. Вторият, междуконтинентален с А-310, беше сравнително ОК. Третият, континентален с B-767, уж като последен в пътуването, следваше да се превърне в най-неприятен от всички, а всъщност се оказа "черешката на тортата". Явно всичко опира до индивидуални усещания...


Не съм летял на чак толкова много типове самолети, но от теиз, които съм имал удоволствието да пробвам, определено съм фен на Fokker 70 на Австрийските авиолинии. Поради няколко причини:

- Двигателите са в задната част на фюзелажа, така че ако си в предната част на салона самолетът е на практика безшумен.

- Седалките са в конфигурация 3-2.

- Седалките са от стария тип - дебели, меки и широки (много удобни).

- Самолетчето побира 70-80 човека, т.е. няма голяма навалица при качване/слизане.

 

За съжаление в момента тече процес по подмяна на този тип самолет (с нови Embraer-и, които между дрогото също са доста удобни).

 

Да, аз също съм фен на австрийските Фокъри, стига да нямаш нещастието да седиш на последния ред. При едно връщане от Виена ни бяха сложили на последния ред и после два дни ме боля глава. Иначе напред са страхотни и особено любима ми е конфигурацията 3-2. Всъщност не бяха ли от серията 100 или бъркам?

Връзка към мнение

 

 

Да, аз също съм фен на австрийските Фокъри, стига да нямаш нещастието да седиш на последния ред. При едно връщане от Виена ни бяха сложили на последния ред и после два дни ме боля глава. Иначе напред са страхотни и особено любима ми е конфигурацията 3-2. Всъщност не бяха ли от серията 100 или бъркам?

Австрийците имат и от двете серии (-70 и -100). Все пак в 70-тицата се събират по-малко хора и се предполага, че е по-конфортно. Винаги когато съм летял с тях съм си запазвал място някъде напред, за да не попадам в чистилището (отзад при двигателите) където хем е шумно, хем гледката е скрита от самия двигател...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

B747-400 на Corsair. Нов, удобен, достатъчно широк в икономична класа, доста неща в мултимедията... Но лоша храна.
 

  • 533 седалки, от които 36 в класа Grand Large на горния етаж.
  • Автономност 13h30 / 11 000 km.
  • Скорост 900 km / h

     

Нямам търпение да пробвам А380! 

post-1318-0-01388100-1446988577.jpg

Редактирано от Kaloyan89
Връзка към мнение

Без никакво съмнение най-комфортният самолет, на който съм се возил е A350 с Qatar.  Безшумен, много пространство, отлична мултимедия, приятно LED осветление - истинско удоволствие.

 

A380 също ми е от любимите.  B-747 не ми направи някакво голямо впечатление. Може би защото него го пробвах след като се бях качвал на A380....

 

Надявам се да имам възможност да летя и на Dreamliner, за да направя някакво сравнение между него и A350

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз не че съм летяла с много различни самолети (и компании), но да си кажа все пак...:)

Най-приятно ми беше в 737 на Norwegian. Не знам дали беше заради факта, че бяхме до аварийният изход, но всичко в самолета ми се стори по-удобно и широко. 5 часа изобщо на ги усетих! Че и храната беше страхотна (въпреки, че се плаща и е ясно какви са цените). :) А и това, че имаше Wi-Fi много ме израдва! :)

Много си харесвам и Embraer-ите на BG Air (и не само на тях, де), тъпо е нова с разминаването на седалките с илюминаторите, но го предпочитам пред ръчканицата в Airbus-ите им. Лично на мен седалките са ми много удобни!

Любим ми е и A319 на Lufthansa, не знам точно защо. :)

Връзка към мнение

Сякъш най-комфортно и сигурно се чувствам в А32х,


Много приятни и комфортни са също CRJ900 и Q400 на Bombardier


 


Нямам търпение да летя на А350 и А380, както и новите CS100/300


Връзка към мнение

Не съм сигурна в модела на самолета, може би е А320 или 321, но най-удобният полет за мен беше с JetBlue от Вегас до Ню Йорк. Супер удобни и широки седалки(мъжът ми е над1.85 и пак имаше поне 15 см от коленете му до предната седалка), меню с безплатна храна и напитки, както и допълнително с платени такива, включително тристепенни менюта. Понеже беше нощен полет, на всяка седалка имаше маска за очи и шумоизолиращи тапи за уши. Плюс усмихнат и ведър персонал - какво повече:)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако не се лъжа, боинг 737 /този за къси до средни разстояния/ на катарците от София до Доха. Страхотни широки удобни седалки, модерна мултимедия , а пък и избора от филми беше феноменален. Удобни ВЦ -та, Абе супер комфортно пътуване, и 4 часа до Доха, и 5 часа обратно към София. После на междуконтиненталния полет на по-големия самолет не ми беше така комфортно. Харесвам и Ембраерите на бг еър, основно защото са с по две седалки и някак е по-широчко. Е, то на мен винаги ми е широко,но субективно като няма някой да те затапва от едната или другата страна , усещането е за простор. Много мечтая да се кача на А 380, много ми харесва визуално, дано имам този късмет.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз бих казал А380. Тази година летях 5 пъти и винаги удоволствието е било голямо. Последния път бяхме на първия ред и усещането е, че си в малък атриум, :) Разгънах пергелите и спах близо 8 часа. С Луфтханза пътувахме 9 часа до Маями на новите ултра слим седалки, и се чувствах доста добре след кацане. Скоро би трябвало да пробвам и 787-8 и може би ще си променя мнението. Q400 също ми харесва за кратки полети.

Връзка към мнение

Boeing 747 конфигурациите на Virgin Atlantic и на British airways.

Удобни седалки, оптимално разположение, професионално обслужване (персонал, вид и качество на услуги).

Връзка към мнение

Най-удобният самолет за сега е Бойнг 777 на тайландските авиолинии - много място за краката, сравнително големи тоалетни и хубава храна, полетите с Етихад също са много удобни /големи еърбуси, но не знам кой номер точно/ + хубава храна + и голям избор на филми

Връзка към мнение

Ако не се лъжа, боинг 737 /този за къси до средни разстояния/ на катарците от София до Доха. 

Катарците не разполагат с Боинг 737, най-вероятно си летяла с Airbus 320. :) 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз си мисля, че най-удобната икономична класа за дълги разстояние е A380. Пробвал съм варианта на Емирейтс и нямах никакви съществени забележки. Храната ми хареса, място има, прозорците са височки :) Приятната добавка към добрата мултимедия са камерите отдолу, отпред и на опашката. Интернет също имаше.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Катарците не разполагат с Боинг 737, най-вероятно си летяла с Airbus 320. :)

 

Което ме подсети, че приликата между двата самолета е толкова голяма (на пръв поглед), че масово хората ги бъркат. Аз лично повече харесвам B 737, но може би защото съм пътувал преди години със старите генерации, които определено както стана дума по-горе бяха съвсем различни като комфорт от сегашните. Предстои ми един полет с новите B 737-800 и отсега съм се наточил за него, за да видя дали разликата ще бъде голяма...

Връзка към мнение

Не, беше боинг със сигурност, така пишеше в самолета, а мъжо и сега твърди,че било точно 737. Хвърлих билета, чакай ще поровя да видя все пак, стана ми любознателно. Всъщност май си прав... А Еърбъси сме се качвали хиляди пъти. Интереснооо.

Редактирано от luba_rizova
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Dreamiliner с United. Новото си е ново :)

Доволно място в икономическата класа като за United, хубава обстановка в самолета, малко по-висока кабина, големите прозорци създават малко по-отворена атмосфера не се чустваш толкова затворен някак си, по-големи отделения и за ръчния багаж. Нямаше толкова шум от двигателите, AVOD състемата също беше на ниво. Удобствата бяха от 787 а не толкова от United де ;)
Като контраст, на връщане пътувах с 747 пак на United, който определено беше най-неудобния и най-тесния презокеански дето съм летял, даже нямаше AVOD система  :)

Редактирано от Ou7law
Връзка към мнение
Георги Матеев

Dreamliner на Norwegian. Страшна машина беше, отдавна не се бях впечатлявал така от самолет.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

За мен лично А380 на Emirates  ;) . Удобно широко, храната добра и пиене на корем, добра мултимедия и безплатен интернет. 

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.