Прескочи до съдържание

Airbus A350 - първи полет, обратно броене.


Георги

Препоръчани мнения

В тази темичка ще пускам новини относно прогреса на първия полет на A350. Общо взето късно се сетих, ама нали по-добре късно...

 

Първи полет на нов тип самолет е нещо, което ме изпълва с ентусиазъм, който малко хора разбират. Макар и машини, авиоманиаците много обичат да оприличават самолетите, или на жени, или на птици, или на двете. Има си определени крайъгълни камъни, през които се минава и засилват напрежението. 

 

04.12.12 - първият А350 е структурно готов. Това ще е и машината, която ще изпълни скоро първият полет. 

 

A350_XWB_MSN1_journey_to_station_30.jpg

 

07.02.13 - двигателите Rolls Roysce Trent XWB са сертифицирани за употреба.

 

Trent_XWB_on_A380_close_up.jpg

 

26.03.13 - двигателите са инсталирани на самолета

 

800x600_1364299418_A350_XWB_Trent_Engine_mounting4.jpg

 

13.05.13 - боядисването е завършено. 

 

800x600_1368452849_A350_XWB_paint_shop_rollout_6.jpg

 

02.06.13 - за първи път двигателите на самолета са стартирани

 

800x600_1370240739_A350_XWB_engine_run.jpg

 

05.06.2013 - самолета вече се разхожда на собствен ход

 

2013-06-05_20-30-03.jpg

 

 

Това, което следва е тестване на двигателите на пълна мощност  - това може вече и да е приключило. След това рулиране по пистата + спиране, първо на бавен ход, после и на бърза скорост. След това е излитането - точна дата не се знаеш, но се очаква да е този уикенд. 

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Няма фиксирана дата, но се очаква да е уикенда. Предполагам ще обяват ден-два по-рано. 

 

Понеже е A350 XWB, шефа на Emirates бил казал, че XWB идва от Xtra Wide Battery - заради решението да сменят литиевата батерия с традиционна Ni-Cd, за да не повтарят проблемите на Боинг :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Този уикенд ли? :)  Да се заредждаме и да го видим в полет, и да внимават със слънчевите батерии. :D

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

Ето ги и юнаците, които ще са на борда на първия полет. Отново Фернандо Алонсо, който съм запомнил по име, че беше и в първият полет на А380 на времето...не, няма нищо общо с пилота от Ф1 :)

 

 

 

 

http://www.a350xwb.com/timeline/8909

800x600_1370340781_A350_XWB_First_fligth_6_crew_members.jpg

Връзка към мнение

Пак добре че не са фаталисти ;)

 

 

Хе-хе, ако разбера, че има фаталисти сред тези технократи, лично аз бих се замислил дали да се кача на този самолет... :P

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

13 ред в самолетите няма...  :)

...за съжаление

ако имаше, аз щях да летя редовно на 13-ти ред :)

13 is my lucky number ;)

 

В тази връзка, в самолетите на абсолютно нито една авиокомпания ли няма 13-ти ред?  :rolleyes:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ето първи резултат, естествено зависи авиокомпанията как ще си конфигурира салона, малко съм се поизхвърлил с твърдението, че при всички самолети е така: http://www.airlinereporter.com/2009/11/row-13-some-airlines-have-it-some-dont/

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Малко информация от какво ще се състои първия полет:

 

As for the first flight, “we start in the middle of the envelope” in terms of speed, center of gravity and other parameters such as altitude, Chapman explains. The take-off and initial phase of the flight will be performed in direct law with the flight control computers disconnected. Chandler and Magrin are planning to take the aircraft to an initial altitude of 10,000 ft. and a speed of around 200 knots. “They then look at gear retraction,” says Chapman, who will be cooperating with the crew of a chase aircraft that is monitoring the MSN001’s process.

Once the gear has been successfully retracted, Chandler is planning to switch on the flight control computers and push the speed up to the higher end of the range and go up to 25,000 ft. High speed and high altitude testing is to be performed at up to 43,000 ft. before approach and arrival preparations are begun. The aircraft is then to make a fly past over the runway at 1,000 ft. before returning to the field for landing.

 

http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_06_06_2013_p0-585889.xml&p=1

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ще има ли 3D преко излъчване по интернет?

 

Е чак 3D едва ли, но до сега винаги са били предавани пряко първите полети. Предполагам, че ще е в тоя сайт; http://www.a350xwb.com/

Връзка към мнение

Доста хубави снимки от близко: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.555695814472305.1073741834.177260022315888&type=3

 

А тук един от тестовите пилоти говори за първия полет, може да скролнете до 2:20 за разговора по същество:

 

http://www.youtube.com/watch?v=xJrLAktTWBo

 

-самолета ще излети в директен режим на управление, т.е. с изключен автопилот и без автоматичните протекции, които предлага софтуера

-ще се изкачи на около 3300 метра, където ще се тестват различни конфигурации - различно ниво на предкрилки, задкрилки, вдигане на колесника и т.н. При нормално излитане знаете, че колесника се вдига почти веднага щом самолета отлепи от пистата, тук ще поседи пуснат доста. 

-с леки стъпки ще се вдигне скоростта до нормалната по време на полет, сиреч някъде около 0.8-0.9 Mach (80-90% от скоростта на звука)

-ще се види дали предвижданията за аероеластичните свойства на самолета, т.е. вибрации, усуквания и други подобни причинени от аеродинамичните сили, съвпадат с теоретичните анализи до момента. 

-Изкачване до максималната височина от 43 000 фута (~14000 метра)

-снижаване и прелитане над пистата на височина около 300м

-заход и кацане

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Да те питам, основател, преди полета ще лепят ли сензори по самолета или всичко ще се отчита от стандартното оборудване?

Връзка към мнение

Уха, бъкан е със сензори естествено. И отвътре и отвън. То че е първи полет, не значи че не е тест полет, програмата по сертифициране си върви. Където видиш нещо оранжевко е тестово оборудване, а не серийно. 

 

Ето от горепосочения фейсбук албум:

 

969201_555698574472029_1449338769_n.jpg

 

10050_555697697805450_2073069503_n.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Вчера е минало първото прекратено излитане, демек ускорение до по-бърза скорост и спиране.

 

http://www.flickr.com/photos/aircrafts/8995431263/

 

"Добре информирани източници" казват следното:

 

-днес ще има второ прекратено излитане

-2 дена за смяна на спирачките и проверка на всички системи

-четвъртък в 10 сутринта местно (11 българско) време ще е първият полет, ако метеорологичните условия позволят

-ако самолета натрупа 10 часа полетно време без сериозни проблеми ще му бъде разрешено да прелети над авиошоуто в Бурже, което е от 17 до 21 юни

-първият полет ще продължи около 4 часа

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.