Прескочи до съдържание

За и против различните добавки при наемане на автомобил


Препоръчани мнения

Ако наемеш на принципа вземаш пълен, връщаш празен, горивото един резервоар се плаща отделно по цени, каквито ти кажат на място. Един приятел така го прецакаха на Канарските острови, после писа на посредника и му дадоха 10% отстъпка при следващо резервиране като компенсация.

Редактирано от slujitel
Връзка към мнение

Освен всичко друго е необходимо да си голям факир, за да изчислиш пътуването така, че да върнеш колата на изпарения... :P

 

П.П.: Това горното в общия дух на форума, който изисква изстискване на всеки евроцент, да не говорим за цяло евро в повече, че да не се почувстваме прецакани от търговеца... :lol:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз продължавам да си разсъждавам. :)

 

 

Ако наемеш на принципа вземаш пълен, връщаш празен, горивото един резервоар се плаща отделно по цени, каквито ти кажат на място. Един приятел така го прецакаха на Канарските острови, после писа на посредника и му дадоха 10% отстъпка при следващо резервиране като компенсация.

 

Ако вземеш на принципа пълен - празен, плащаш само един резервоар - този при взимането на колата.

Ако вземеш на принципа пълен - пълен, плащаш 1 пълен резервоар при взимането на колата + допълване на изразходеното гориво, приемаме половин резервоар.

 

Доколкото знам, в общия случай 1 е по-малко от 1,5. B)  

 

Фирмата така или иначе е на печалба от горивото, щото зарежда на друга цена от бензиностанциите.

 

Освен всичко друго е необходимо да си голям факир, за да изчислиш пътуването така, че да върнеш колата на изпарения... :P

 

П.П.: Това горното в общия дух на форума, който изисква изстискване на всеки евроцент, да не говорим за цяло евро в повече, че да не се почувстваме прецакани от търговеца... :lol:

 

Парадоксалното е, че аз върнах колата на такива изпарения, че по едно време не знаех дали ще стигна до паркинга. Може би затова продължавам да си разсъждавам тъпо и упорито. :lol:

Връзка към мнение

Не разбирам защо в разсъжденията ти фигурира плащане на пълен резервоар при тази опция:

 


Ако вземеш на принципа пълен - пълен, плащаш 1 пълен резервоар при взимането на колата + допълване на изразходеното гориво, приемаме половин резервоар.

 

 

Читавите рент-а-кар компании ти предават колата с пълен резервоар и искат да я върнеш отново с пълен резервоар. Понякога се случва да ти блокират сума по КК за стойността на един резервоар, но тази сума после се освобождава...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не разбирам защо в разсъжденията ти фигурира плащане на пълен резервоар при тази опция:

 

 

Читавите рент-а-кар компании ти предават колата с пълен резервоар и искат да я върнеш отново с пълен резервоар. Понякога се случва да ти блокират сума по КК за стойността на един резервоар, но тази сума после се освобождава...

 

Всъщност да, тук има само допълване, а в другия случай може и допълване да няма. Е това ми е опорната точка. B)

Връзка към мнение

Всъщност да, тук има само допълване, а в другия случай може и допълване да няма. Е това ми е опорната точка. B)

Заро, когато се наема кола има две възможности за горивото и ти си избираш коя искаш:

 

1. Пълно-пълно - вземаш колата пълна, харчиш, каквото харчиш и като тръгнеш да я връщаш пълниш резервоара, обикновено на най- близката бензиностанция до летището.

При вземането на колата ти блокират средства по картата за един резервоар гориво по някаква тяхна си цена, нещо като "трънски курс", която винаги е по- голяма от тази на бензиностанцията. Ако не върнеш колата пълна, тези пари ти ги прибират.

Ако върнеш колата според договора, с пълен резервоар, тези пари ти ги деблокират до ден-два. И нищо не плащаш.

2. Пълно-празно - вземаш колата с пълен резервоар, а я връщаш с празен.

Този пълен резервоар го плащаш на фирмата по оня трънски курс / веднъж и това ни се случи - цената беше с около 25% по- висока/.

Веднъж губиш, че плащаш горивото по-скъпо, втори път губиш, че в резервоара остават няколко литра, защото не можеш да рискуваш да останеш насред път, че ти е свършило горивото.

За това казваме, че пълно-пълно е по- добрият вариант.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Заро, когато се наема кола има две възможности за горивото и ти си избираш коя искаш:

 

1. Пълно-пълно - вземаш колата пълна, харчиш, каквото харчиш и като тръгнеш да я връщаш пълниш резервоара, обикновено на най- близката бензиностанция до летището.

При вземането на колата ти блокират средства по картата за един резервоар гориво по някаква тяхна си цена, нещо като "трънски курс", която винаги е по- голяма от тази на бензиностанцията. Ако не върнеш колата пълна, тези пари ти ги прибират.

Ако върнеш колата според договора, с пълен резервоар, тези пари ти ги деблокират до ден-два. И нищо не плащаш.

2. Пълно-празно - вземаш колата с пълен резервоар, а я връщаш с празен.

Този пълен резервоар го плащаш на фирмата по оня трънски курс / веднъж и това ни се случи - цената беше с около 25% по- висока/.

Веднъж губиш, че плащаш горивото по-скъпо, втори път губиш, че в резервоара остават няколко литра, защото не можеш да рискуваш да останеш насред път, че ти е свършило горивото.

За това казваме, че пълно-пълно е по- добрият вариант.

 

Очевидно моят случай е някакво изключение, щото платих по 15 евро на ден + 10 евро застраховка на стъкла и гуми, когато големите фирми тогава искаха поне двойно-тройно на ден за пълен-пълен.

С пълния резервоар минах 1000 км и го върнах на изпарения. На колата резервоарът беше 55 литра дизел.

Ако може някой да ми разясни кога съм платил горивото по трънския курс, ще съм благодарен, щото аз не виждам. Пари от картата не са ми удържани. Това беше преди години, ако има значение. Колата беше Пежо 307 на 800 км.

Редактирано от Zaro
Връзка към мнение

Очевидно моят случай е някакво изключение, щото платих по 15 евро на ден + 10 евро застраховка на стъкла и гуми, когато големите фирми тогава искаха поне двойно-тройно на ден за пълен-пълен.

С пълния резервоар минах 1000 км и го върнах на изпарения. На колата резервоарът беше 55 литра дизел.

Ако може някой да ми разясни кога съм платил горивото по трънския курс, ще съм благодарен, щото аз не виждам. Пари от картата не са ми удържани. Това беше преди години, ако има значение.

Преди 7 или 8 години взехме кола по същия начин на Палма де Майорка - платихме по 23 евро на ден кеш, без застраховка, без уговорки за гориво и без кредитна карта. От хотела викнаха един младеж, дето дойде във фоайето, поиска книжка и документ за самоличност, написа на крак договора и си отиде. Като попитах за застраховка, каза, че била застрахована и да не се притесняваме. :unsure:

На връщане каза да я оставим пред хотела, а ключа на рецепция.

Мисля, че и моят и твоят случаи са изключение - защото повече не сме попадали на подобно нещо.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Преди 7 или 8 години взехме кола по същия начин на Палма де Майорка - платихме по 23 евро на ден кеш, без застраховка, без уговорки за гориво и без кредитна карта. От хотела викнаха един младеж, дето дойде във фоайето, поиска книжка и документ за самоличност, написа на крак договора и си отиде. Като попитах за застраховка, каза, че била застрахована и да не се притесняваме. :unsure:

На връщане каза да я оставим пред хотела, а ключа на рецепция.

Мисля, че и моят и твоят случаи са изключение - защото повече не сме попадали на подобно нещо.

 

Наборке, ти умора нямаш ли? :)

Връзка към мнение

Преди 7 или 8 години взехме кола по същия начин на Палма де Майорка - платихме по 23 евро на ден кеш, без застраховка, без уговорки за гориво и без кредитна карта. От хотела викнаха един младеж, дето дойде във фоайето, поиска книжка и документ за самоличност, написа на крак договора и си отиде. Като попитах за застраховка, каза, че била застрахована и да не се притесняваме. :unsure:

На връщане каза да я оставим пред хотела, а ключа на рецепция.

Мисля, че и моят и твоят случаи са изключение - защото повече не сме попадали на подобно нещо.

 

Това е заради махалата.....

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Очевидно моят случай е някакво изключение, щото платих по 15 евро на ден + 10 евро застраховка на стъкла и гуми, когато големите фирми тогава искаха поне двойно-тройно на ден за пълен-пълен.

С пълния резервоар минах 1000 км и го върнах на изпарения. На колата резервоарът беше 55 литра дизел.

Ако може някой да ми разясни кога съм платил горивото по трънския курс, ще съм благодарен, щото аз не виждам. Пари от картата не са ми удържани. Това беше преди години, ако има значение. Колата беше Пежо 307 на 800 км.

 

Заро, аз съвсем се обърках с твоя случай. В крайна сметка платил ли си за този пълен резервоар или си го получил безплатно от рент-а-кар компанията? Ако е първото, колко ти взеха? Елементарно е...

Връзка към мнение

Аз също да се включа.

Съгласна съм с Дюк. Силно се съмнявам един и същ риск да е покрит два пъти по едно и също време от две застраховки. За това и когато видят клиент без застраховка гледат да му набутат щети на стари клиенти. Има достатъчно такива немарливи и неописали в протокола си по приемане на автомобила дреболии и после изревали каква сума са им дръпнали от картата. Другия начин е да предявят стари щети по застраховката на нов клиент. 

 

Отделно искам да ви кажа, че има застраховки които покриват абсолютно всичко, вкл. стъкла, огледала и гуми. Последно Маджоре ни продадоха такава. Но това, което ни озъби последния път е някаква такса от над 50 евро за продажба(на застраховката) на територията на летището. Сумата на застраховката беше порядъчна за наем 15 дни и тази такса беше % от сумата. 

 

 

Има го и елемента, че наем с наем не си приличат. Ето, на ven62 наема е за две седмици, допълнителната застраховка ще струва близо 200 евро. Блокировката по картата хич не е малка, 950€, но дали има смисъл да дадеш 200 евро за да застраховаш риск от 950? Ако ven62 си знае, че шанса да удари колата е по-малък от 20% (доста обосновано предположение, дори супер джигитите не мисля че имат по-голям процент риск), то застраховката чисто математически не си заслужава. Едно е ако я наемаш за ден и застраховаш с 16€, сума от 950€, друго е, когато не са 16€, а 200€. И така, просто предпочитам и аз, а и предполагам за всички читатели ще е по-полезно, ако дискусията върви в такава по-практична посока.

 

Георги, освен това застрахованата сума в описания от теб случай не е само 950 евро, а доста повече. Представи си какви големи щети може да има по един автомобил. Напрактика премия от 200 евро може да ти покрие и риск от щета на стойност хиляди евра(колкото е самоучастието), които може да се наложи да си ги платиш сам от джоба, ако нямаш застраховка. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да, и на мен ми се ще да видя малко разбивка на резервацията на Zaro. Единственото обяснение за мен е, че цената на горивото е била включена в резервационната по някакъв начин. Ако не, поне фирмата, ако може да се сетиш да я видим каква и е политиката сега :) И въпреки, че напоследък някакви основни представи ми се разклащат, до сега не съм виждал фирма да подарява резервоар. Всичките целят да свалят началната цена до минимум и после да пробутат горивото под черджето някак. 

 

 

Георги, освен това застрахованата сума в описания от теб случай не е само 950 евро, а доста повече. Представи си какви големи щети може да има по един автомобил. Напрактика премия от 200 евро може да ти покрие и риск от щета на стойност хиляди евра(колкото е самоучастието), които може да се наложи да си ги платиш сам от джоба, ако нямаш застраховка. 

 

950 евро е, толкова е самоучастието. Допълнителната застраховка в повечето случаи просто редуцира тези 950 до 0. Със сигурност е така в конкретния случай, от който тази тема беше отделена. 

Връзка към мнение

Заро, аз съвсем се обърках с твоя случай. В крайна сметка платил ли си за този пълен резервоар или си го получил безплатно от рент-а-кар компанията? Ако е първото, колко ти взеха? Елементарно е...

 

Платих 15 евро на ден за една седмица за всичко при условие пълен - празен.

 

В моя случай излиза, че в тези 105 евро за целия период е включена и цената на горивото, което много ефективно оползотворих. Затова не виждам къде е пълненето по трънски курс, от което се бяга.

Редактирано от Zaro
Връзка към мнение

Аз също да се включа.

Съгласна съм с Дюк. Силно се съмнявам един и същ риск да е покрит два пъти по едно и също време от две застраховки. За това и когато видят клиент без застраховка гледат да му набутат щети на стари клиенти. Има достатъчно такива немарливи и неописали в протокола си по приемане на автомобила дреболии и после изревали каква сума са им дръпнали от картата. Другия начин е да предявят стари щети по застраховката на нов клиент. 

 

 

Четеш ми мислите. :P  Абе, ще си стане билзки покрай този форум накрая... :lol:

 

Покрай горното съм стигнал до заключение, че винаги получавам чисто нова кола (рекордът по дъртост е едно C3 на цели 1500 км), именно защото плащам пълна застраховка и не съм привлекателен клиент за набутване с неописани щети от предишен ползвател...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Наборке, ти умора нямаш ли? :)

Оооо, благодаря, благодаря - ама нали рекох, че имам много опит с разни видове от този сорт. ;)

Връзка към мнение

Да, и на мен ми се ще да видя малко разбивка на резервацията на Zaro. Единственото обяснение за мен е, че цената на горивото е била включена в резервационната по някакъв начин. Ако не, поне фирмата, ако може да се сетиш да я видим каква и е политиката сега :) И въпреки, че напоследък някакви основни представи ми се разклащат, до сега не съм виждал фирма да подарява резервоар. Всичките целят да свалят началната цена до минимум и после да пробутат горивото под черджето някак. 

 

 

 

950 евро е, толкова е самоучастието. Допълнителната застраховка в повечето случаи просто редуцира тези 950 до 0. Със сигурност е така в конкретния случай, от който тази тема беше отделена

Понякога има разлика между блокираната сума и самоучастието. Например 2000 самоучастие, а блокират 1000.

Връзка към мнение

В моя случай излиза, че в тези 105 евро за целия период е включена и цената на горивото, което много ефективно оползотворих. Затова не виждам къде е пълненето по трънски курс, от което се бяга.

 

Заро, давай ги тия насам. Цял форум тебе чака!

Връзка към мнение

Понякога има разлика между блокираната сума и самоучастието. Например 2000 самоучастие, а блокират 1000.

 

В конкретния случай не беше така. Пишеше си самоучастие 950 евро. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 Дюк  ;)

На нас първия път на Малпенса ни дадоха ново BMW, вътре мирише на ново, а отвън нямаше ненадран чарк. Дори тавана бяха успели да одерат. В този ред на мисли - гледайте си и таваните на автомобилите. 

Връзка към мнение

 Дюк  ;)

На нас първия път на Малпенса ни дадоха ново BMW, вътре мирише на ново, а отвън нямаше ненадран чарк. Дори тавана бяха успели да одерат. В този ред на мисли - гледайте си и таваните на автомобилите. 

 

Пак източник същия приятел, който работи в Avis... Махнали BMW-тата от парка, поне в неговия офис, защото редовно ги връщали на тоталка, просто марката явно предразполага към такива неща :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Платих 15 евро на ден за една седмица за всичко при условие пълен - празен.

 

В моя случай излиза, че в тези 105 евро за целия период е включена и цената на горивото, което много ефективно оползотворих. Затова не виждам къде е пълненето по трънски курс, от което се бяга.

 

Вече се повтори няколко пъти, че това, което ти се е случило е някакво исключение. Все пак коя е фирмата ?

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

От форума до тук разбирам, че при наемане на кола е най-изгодно да бъде "full to full". При "голдкар" като разглеждам има две възможности за избор на гориво  "smart rate" и "classic rate". Може ли някой да ми каже този "smart rate" какъв е (Flex Fuel. Just pay for the fuel you use) - това ли е, където ми дават колата заредена с бензин по техни цени, блокират ми сума за пълния резервоар по техните по-високи цени и след това изчисляват горе-долу колко съм изхарчила и остатъка от някаква най-вероятно блокирана сума ми се връща? Между "smart rate" и "classic rate" разликата ми е около 20 Е. Дали си заслужава да ги дам, за да е фул ту фул?

Редактирано от DGTG
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.