Прескочи до съдържание

Uber върви към смяна на бизнес модела


Препоръчани мнения

Да разбирам, че никога не си пътувал на автостоп?  :rolleyes:

 

Пътувал съм, но преди да изкарам книжка. Реално и сега пътувам в такси до и от летището, както и когато се прибираме някъде вечер от заведение. Трудно ми е обаче и това въобще не е преувеличено изказване. Задължително седя на първа седалка и "участвам" активно в движението. Не дудна на шофьора, но "участвам". Когато навремето бях шеф в една холдингова компания отказах шофьор и си карах сам служебната кола, включително по време на командировки. Абе, трудно е с мен в колата...

Връзка към мнение

@ Duke , не е реклама ,по-скоро пожелание https://www.facebook.com/pages/Academy-For-Safety-Driving-Pavel-Jekov/242873729080544

 

щом обичаш ,да шофираш толкова ти е време затова,доста нови неща ще научиш и доста други ще промениш когато шофираш !

Връзка към мнение

Hesoss, преди няколко години имаше автономен мотоциклет в предивикателството на DARPA. Не е особен проблем да се направи самоуправляващ се мотоциклет, поне ако вече има самоуправляваща се кола. Вярно, ще трябва да е голям мотор, не някое балканче, но може.

 

А в случая с дедо ти Пешо, автоматичната кола ще направи точно същото, ако не и по-добро от това, което ще направиш ти в такъв случай. Примерно, ще свие в страни и ще се тресне в мантинелата, вместо в челно идващата кола.

Връзка към мнение

 А в случая с дедо ти Пешо, автоматичната кола ще направи точно същото, ако не и по-добро от това, което ще направиш ти в такъв случай. Примерно, ще свие в страни и ще се тресне в мантинелата, вместо в челно идващата кола.

 

Не е точно така! Автономните коли реагират максимално рационално, за разлика от хората, чиято реакция в такива случаи е предимно инстиктивна. Обективно погледнато рационалната реакция е по добра, защото може да минимизира щетите, но при нея често възникват трудно решими морални проблеми. Как точно да “оптимизира“ системата очакваните жертви, при неизбежна катастрофа и кого да спаси с приоритет? Да пази само тези които пътуват в колата, която управлява или да се опита да намали общият брой на пострадалите във всички превозни средства? Да спаси майката с малко дете или четеримата пенсионери, защото те са повече като бройка? Кой ще носи отговорност за твоята смърт, ако системата реши да те жерва теб в името на спасяването на живота на 4 други хора?

Доста сериозни въпроси, на които за сега няма задоволителен отговор...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Hesoss, преди няколко години имаше автономен мотоциклет в предивикателството на DARPA. Не е особен проблем да се направи самоуправляващ се мотоциклет, поне ако вече има самоуправляваща се кола. Вярно, ще трябва да е голям мотор, не някое балканче, но може. А в случая с дедо ти Пешо, автоматичната кола ще направи точно същото, ако не и по-добро от това, което ще направиш ти в такъв случай. Примерно, ще свие в страни и ще се тресне в мантинелата, вместо в челно идващата кола.

възможно е да има не съм чел, не съм се интересувал .....но аз от друга гледна точка го споменавам това с автоматизацията на мотоциклета....повечето хора караме мотор поради две причини ....едната е бързината при мобилност ( няма задръствания ) и не търсиш, къде да паркираш когато си в градът....а втората по важна е удоволствието от карането на мотоциклет, адреналина от скоростта при лягане в завой, близостта с настилката и едновременно с това контрола който имаш ....тези неща според мен ще се изгубят замествайки ги с автоматизирана система, на която целтта и ще е да те закара от точка А до точка Б според правилата, жив, здрав, цял но и без адреналин, без скорост, просто ще се возиш и тогава изниква въпроса що да взема мотор, като може да си взема кола, която ще седна удобно на седалката на топличко сухо и без да събирам мухите по пътя ....

Връзка към мнение

възможно е да има не съм чел, не съм се интересувал .....но аз от друга гледна точка го споменавам това с автоматизацията на мотоциклета....повечето хора караме мотор поради две причини ....едната е бързината при мобилност ( няма задръствания ) и не търсиш, къде да паркираш когато си в градът....а втората по важна е удоволствието от карането на мотоциклет, адреналина от скоростта при лягане в завой, близостта с настилката и едновременно с това контрола който имаш ....тези неща според мен ще се изгубят замествайки ги с автоматизирана система, на която целтта и ще е да те закара от точка А до точка Б според правилата, жив, здрав, цял но и без адреналин, без скорост, просто ще се возиш и тогава изниква въпроса що да взема мотор, като може да си взема кола, която ще седна удобно на седалката на топличко сухо и без да събирам мухите по пътя ....

 

Защо трябва да търсиш адреналина на пътя, като застрашаваш живота на други хора, които не търсят адреналина на пътя? Не мислиш ли, че има доста по безопасни за теб и околните начини да получиш адреналина който искаш? Статистиката за загиналите мотористи не те ли отказва или точно в това намираш адреналина?

 

 

A national study by the Australian Transport Safety Bureau (ATS) found that:

  • Motorcycle rider death rates increased among all rider age groups between 1998 and 2000
  • Motorcycle rider deaths were nearly 30 times more than drivers of other vehicles
  • Motorcycle riders aged below 40 are 36 times more likely to be killed than other vehicle operators of the same age.
  • Motorcycle riders aged 40 years and over are around 20 times more likely to be killed than other drivers of that same age.[3]

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_safety

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Защо трябва да търсиш адреналина на пътя, като застрашаваш живота на други хора, които не търсят адреналина на пътя? Не мислиш ли, че има доста по безопасни за теб и околните начини да получиш адреналина който искаш? Статистиката за загиналите мотористи не те ли отказва или точно в това намираш адреналина?

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Motorcycle_safety

 

не застрашавам ничии живот освен моят собствен....ако за теб като автомобилист даден завой да го вземеш с 100 и да усетиш че си на около 70-80% от възможностите на автомобила за безпроблемно преминаване на въпросния участък, не носи някаква тръпка, то с мотоциклет взимайки дадения завой със същата скорост означава тръпка, защото се накланяш дори може да пристържеш коляно в асфалта...знаеш ли, че според една друга статистика над 90% от ПТП с мотоциклет виновник е автомобилист ...знаеш ли колко пъти съм чувал смъртоносните думи " извинявай не погледнах, извинявай не те видях "....имам чувството, че нашите възприятия така са устроени, че караме кола и всичко по дребно от нея не го отчитаме като фактор застрашаващ ни на пътя ...колкото до адреналина аз го търся във всичко ....а мотоциклета е един от начините за набавянето му...скачал съм с парашут, с бънджи, с парапланер, с паратрайк, гмуркал съм се, катерил съм се, рафтвал съм, каяквал съм, просто мотора е ежедневния начин за набавяне на тръпка, на усещане за свобода, за това да можеш да се слееш с пътя, да станеш едно цяло с машината....

Връзка към мнение

не застрашавам ничии живот освен моят собствен....ако за теб като автомобилист даден завой да го вземеш с 100 и да усетиш че си на около 70-80% от възможностите на автомобила за безпроблемно преминаване на въпросния участък, не носи някаква тръпка, то с мотоциклет взимайки дадения завой със същата скорост означава тръпка, защото се накланяш дори може да пристържеш коляно в асфалта...знаеш ли, че според една друга статистика над 90% от ПТП с мотоциклет виновник е автомобилист ...знаеш ли колко пъти съм чувал смъртоносните думи " извинявай не погледнах, извинявай не те видях "....имам чувството, че нашите възприятия така са устроени, че караме кола и всичко по дребно от нея не го отчитаме като фактор застрашаващ ни на пътя ...колкото до адреналина аз го търся във всичко ....а мотоциклета е един от начините за набавянето му...скачал съм с парашут, с бънджи, с парапланер, с паратрайк, гмуркал съм се, катерил съм се, рафтвал съм, каяквал съм, просто мотора е ежедневния начин за набавяне на тръпка, на усещане за свобода, за това да можеш да се слееш с пътя, да станеш едно цяло с машината....

 

Какво значение има кой е виновен, когато загине моторист? Теб успокоява ли те мисълта, че автомобилист е виновен, когато загине моторист на пътя? Не е ли по важно всички да можем сигурно и без да рискуваме живота си да се придвижим от точка А в точка Б, а който иска адренали, да скача с парашут, бънджи и т.н.

Аз лично също обичам екстремните спортове, но не мисля, че е добра идея да се практикуват на пътя. За съжаление доста мотористи правят точно това :( Миналата година малко пред мен на магистрала Тракия загина един моторист :( Не знам кой беше виновен, но мотористът със сигурност караше с несъобразено висока скорост между колоната с коли!

Връзка към мнение

Какво значение има кой е виновен, когато загине моторист? Теб успокоява ли те мисълта, че автомобилист е виновен, когато загине моторист на пътя? Не е ли по важно всички да можем сигурно и без да рискуваме живота си да се придвижим от точка А в точка Б, а който иска адренали, да скача с парашут, бънджи и т.н.

Аз лично също обичам екстремните спортове, но не мисля, че е добра идея да се практикуват на пътя. За съжаление доста мотористи правят точно това :( Миналата година малко пред мен на магистрала Тракия загина един моторист :( Не знам кой беше виновен, но мотористът със сигурност караше с несъобразено висока скорост между колоната с коли!

не няма значение кой е виновен щом има пострадал и в доста от случайте необратимо пострадал ....може би от тази гледна точка ще е прекрасно, ако автомобилите и камьоните са автономни, така на автомобила няма да му се даде правото да направи обратен завой на забранено място, изпреварване на място без видимост или сечене на завоя без да се съобразява идва ли нещо остреща, престрояване от една лента в друга без да погледне идва ли някой зад него с по висока скорост....

Връзка към мнение

 ...знаеш ли колко пъти съм чувал смъртоносните думи " извинявай не погледнах, извинявай не те видях "....имам чувството, че нашите възприятия така са устроени, че караме кола и всичко по дребно от нея не го отчитаме като фактор застрашаващ ни на пътя ...

 

Което ме подсети, че наскоро докато гледах как твой колега се провира между колите в стандартното задръстване за пиков час на бул. "България" се замислих, че мотористът не е нищо повече от поредния участник в движението. С нищо не се различава от мен, който съм в колата от гледна точка на правилата за движение. Къде е написано, че ти можеш да се провираш между колите? Къде е написано, че аз трябва да ти оставя място между мен и колата в съседната лента, за да минеш по-бързо напред? Според мен нещата опират отново до лична отговорност и отношение към движението като цяло. Аз досега поне не съм видял моторист застанал наравно с останалите в колоната на светофар. Защо?

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Което ме подсети, че наскоро докато гледах как твой колега се провира между колите в стандартното задръстване за пиков час на бул. "България" се замислих, че мотористът не е нищо повече от поредния участник в движението. С нищо не се различава от мен, който съм в колата от гледна точка на правилата за движение. Къде е написано, че ти можеш да се провираш между колите? Къде е написано, че аз трябва да ти оставя място между мен и колата в съседната лента, за да минеш по-бързо напред? Според мен нещата опират отново до лична отговорност и отношение към движението като цяло. Аз досега поне не съм видял моторист застанал наравно с останалите в колоната на светофар. Защо?

 

Не знам дали е написано в закона, но мен на шофьрските курсове ме учиха, че едно от най-важните неща на пътя е колегиалността. Защо да не пуснеш моториста напред ако има физическа възможност и на теб не ти коства нищо?

В София обаче съм забелязал, че голяма част от шофьорите принуждават другите към “колегиалност“ като съзнателно ги засичат...

 

Ето един подобен случай от скоро

 

По софийските улици можеш да караш както искаш, защото важало понятието... колегиалност (ВИДЕО)

http://www.blitz.bg/news/article/412398

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Нищо общо няма колегиалността с правилата за движение по пътищата. Естествено че оставям място на моториста, за да мине покрай мен. Естествено че в повечето случай пропускам пред мен кола с пуснат мигач. Това е нещо съвсем различно от написаното от мен по-горе. Да попитам още веднъж, някой виждал ли е моторист застанал в колоната на светофар?

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Което ме подсети, че наскоро докато гледах как твой колега се провира между колите в стандартното задръстване за пиков час на бул. "България" се замислих, че мотористът не е нищо повече от поредния участник в движението. С нищо не се различава от мен, който съм в колата от гледна точка на правилата за движение. Къде е написано, че ти можеш да се провираш между колите? Къде е написано, че аз трябва да ти оставя място между мен и колата в съседната лента, за да минеш по-бързо напред? Според мен нещата опират отново до лична отговорност и отношение към движението като цяло. Аз досега поне не съм видял моторист застанал наравно с останалите в колоната на светофар. Защо?

 

Дюк и си прав и не точно ...да моториста е учасник в движението както и всички с автомобили или каквото и да е друго МПС...но провирането между колите се нарича изпреварване, може да го погледнеш от тази му гледна точка...и понеже на мен с мотоциклета габаритите ми го позволяват да го правя, го правя....представи си че има светофар и сте 4 коли и да кажем 4 мотора, ако не се провираме между колите ще трябва да застанеме всичките чинно един зад друг, тоест ще заемаме място точно колкото един малък автомобил и реално на светофара ще са 8 МПС-та един зад друг в колона което си е почти задръстване, като светне зелено няма да може да се изтеглят всички ми все някой ще остане да чака следващото раздаване....ако мотористите се придвижат най отпред ще останат 4 автомобила наредени в колонка и при зелено мотористите ще изхвърчът към следващото кръстовище без да бавят колите зад тях, което означава че всички ще преминат....което ме подсети за един виц " как се нарича връх на толерантността .... моторист чакащ в задръстване "

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

ОК, но докато се провирате между колите, за да стигнете до заветния светофар (говоря за типични случаи в задръстване, когато колоната е спряла или пълзи) не създавате ли предпоставки за ПТП? Откъде знаеш дали поглеждам по навик в огледалото, за да пазя теб и твоите колеги от неволно засичане? Ами ако зад волана е неопитен водач, тогава кой е виновен? Не съм съгласен, че мотористите следва да се чувстват с предимство в градски условия. И това с изпреварването на зиг-заг на многолентов път при непрекъсната линия преди светофар не мисля, че е сериозно... ;)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Шофьор спи в колата, докато Тесла S модел е включена на автопилот ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z2L_mjNFTIU

 

В задръстване, това е страхотна функция :)

Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Ето още едно готино видео какво може да се прави в кола на Тесла докато е включена на автономен режим ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=2vNH-Q7fu7A

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

Форд явно са решили дилемите и проблемите, защото мислят до 2021-ва да имат напълно автономни автомобили, които да се движат по улиците:

 

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-08-16/ford-aims-to-offer-fully-autonomous-ride-sharing-vehicle-by-2021

 

2-та по-интересни момента - 2021-ва е датата, дадена от BMW за автономни автомобили. Първите автономни фордове ще бъдат пуснати за споделено пътуване по модела на  Uber & Lyft.

Може наистина да се окаже, че компанията, която първа започна да сглобява коли на поточна линия, намали им цените и ги направи достъпни, ще направи нова голяма крачка, правейки шофьорските книжки излишни :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Форд явно са решили дилемите и проблемите, защото мислят до 2021-ва да имат напълно автономни автомобили, които да се движат по улиците:

 

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-08-16/ford-aims-to-offer-fully-autonomous-ride-sharing-vehicle-by-2021

 

2-та по-интересни момента - 2021-ва е датата, дадена от BMW за автономни автомобили. Първите автономни фордове ще бъдат пуснати за споделено пътуване по модела на  Uber & Lyft.

Може наистина да се окаже, че компанията, която първа започна да сглобява коли на поточна линия, намали им цените и ги направи достъпни, ще направи нова голяма крачка, правейки шофьорските книжки излишни :)

 

Цената на автономните коли няма да падне от това, че се правят на поточна линия по простата причина, че хардуера за тези коли е пренебрежимо евтин спрямо стойността на една кола. Вероятно няма да е по скъп от която и да е традиционна екстра в автомобилите. Ключът при автономните коли ще е в софтуера!

 

Ако говорим за намаляване на цена тя ще дойде от съвсем друга посока! При личните автомобили намаляването на цената ще дойде от споделянето на автомобилите. В момента всеки си купува собствен автомобил, който от 24 часа в денонощието, най-много 2 часа се ползва. Ако колите се споделяха между хората вероятно с няколколко пъти по малко автомобили би могло да се обслужи нуждата от хора за придвижване, като колите се ползват средно не 2 часа, а примерно 12 часа на ден. Дори да не иска човек да споделя колат с чужди хора, споделянето в семейството също би могло да намали нуждата от коли.

При общественото ползване автономните коли ще намалят разходите чрез премахването на шофьорите и по оптималния разход на гориво (тук допълнителна революция ще доведат електрическите превозни средства).

Намаляване на разходите ще донесат и по ниските разходи за застраховки и по малкото катастрофи.

 

Автономните автомобили ще позволят и по бързото разпространяване на електрическите автомобили, които сега все още са много скъпи. Ако се споделят обаче между хората, цената на ползване може да спадне драстично.

 

Намаляване на цената на ползване на автомобилите ще донесе и много по малката нужда от паркинги в центъра на големите градове. Ако колите се споделят вместо колите да паркират и да носят разходи, те биха могли да се движат, като с пъти намалят нуждата от паркинги.

Връзка към мнение

Хенри Форд е въвел поточните линии и това е било голяма крачка. А днес така или иначе (почти) всички коли се правят на поточни линии - надали някой има съмнения по темата. :)

Споделянето на домовете отдавна е факт - AirBNB...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Някакси не си представям производител, който да иска да намали производството и продажбата... Това със споделянето не мисля, че ще се получи точно така.

И сега има огромни площи, заети с непродадени коли. които не са вече последен модел и никой не иска да ги купи, а явно е по-скъпо де се рециклират, и така си стоят, а производителите бълват нови и нови...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.