Прескочи до съдържание

Uber върви към смяна на бизнес модела


Препоръчани мнения

Аз мисля, че в правовите държави това, което не е забранено, е разрешено..., а не знам дали в някой закон пише, че в автомобилите задължително трябва да има водач.
Не съм сигурен, може и да греша. :unsure:

Връзка към мнение

Всъщност, ако започнат да причиняват ПТП, ще ги разкатаят от дела, разбира се. Затова производителите имат интерес всичко да работи и всичко се тества вече доста време...

Щом всеки може да управлява кола след като мине теста пред квалифицираните органи, защо да не може и софтуера да мине през нещо от сорта...

Връзка към мнение
преди 6 минути , neuromancer каза:

Щом всеки може да управлява кола след като мине теста пред квалифицираните органи, защо да не може и софтуера да мине през нещо от сорта...

Защото в момента не е записано кой носи отговорност при ПТП или при още по-лошия варинат хакване на софтуера.

Връзка към мнение
Преди 1 час, tch каза:

Толкова ли са сигурни, че до тогава подобни автомобили ще са разрешени?! 

На поне 7-8 места в света автономните автомобили имат разрешение да се движат в градско и междуградско движение за тестове. Този град, щат или държава които първи разрешат автономните автомобили за масово ползване със сигурност ще получат огромен безплатен ПР от медиите в света. Доста политици със сигурност се блазнят от мисълта да са част от историческия процес към преминаване към автономни автомобили.

Връзка към мнение
преди 19 минути , tch каза:

Защото в момента не е записано кой носи отговорност при ПТП или при още по-лошия варинат хакване на софтуера.

Вече сме го обсъждали този въпрос. Кой носи отговорност ако някой пострада от автономно движещ се асансьор, влак, метро и т.н.? Отговорността е на фирмата производител и на оператора, като тази отговорност може да се ограничи чрез сключване на застраховка от типа на гражданска отговорност. Нищо сложно и засукано няма в казуса!

Връзка към мнение
1 hour ago, tch said:

Достатъчно, e че няма законодателство по този въпрос на много места и могат да ги разкатаят от дела 

И по това работят в някои държави: UK 2021

Реално и в момента автономните автомобили имат изрично разрешение да се движат по обществените пътища, но само в определени райони.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 минута , akair каза:

Реално и в момента автономните автомобили имат изрично разрешение да се движат по обществените пътища, но само в определени райони.

Така е, но първите им доставки ще са след по-малко от 2 години, не 2021, за това се учудих на този смел ход.

Връзка към мнение
преди 3 минути , tch каза:

Така е, но първите им доставки ще са след по-малко от 2 години, не 2021, за това се учудих на този смел ход.

Личната ми прогноза е, че първите обществено достъпни автономни автомобили ще получат разрешение да се движат не в центъра на някой пренаселен град, а в национални паркове и т.н.

Връзка към мнение
Преди 1 час, Фил каза:

Аз мисля, че в правовите държави това, което не е забранено, е разрешено..., а не знам дали в някой закон пише, че в автомобилите задължително трябва да има водач.
Не съм сигурен, може и да греша. :unsure:

МПС-то не само, че трябва да има водач, но този водач трябва да има разрешение за управление на МПС. Разбира се този водач теоритично би могъл да бъде и софтуер. Не съм чувал в градовете където е въвеждано автоматично метро да са правили специално законодателство за това метро, но може и аз да не съм достатъчно добре запознат с въпроса...

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение
преди 9 минути , Topfly каза:

МПС-то не само, че трябва да има водач, но този водач трябва да има разрешение за управление на МПС.

Това, че водачът трябва да има свидетелство за управление е известно, но някъде пише ли, че МПС-то трябва да има водач? 
първи пътни тестове на автономни автомобили Jaguar Land Rover

Редактирано от Фичо
Връзка към мнение
преди 4 минути , Фил каза:

Това, че водачът трябва да има свидетелство за управление е известно, но някъде пише ли, че МПС-то трябва да има водач? 
първи пътни тестове на автономни автомобили Jaguar Land Rover

Водачът на автономното МПС е софтуерът в него, така че и то има водач ;) Разбира се в закона има разни изисквания, че водачът прабва да е навършил определени години, което е трудно да се изпълни от софтуера :lol:

Връзка към мнение

Ще бъде интересно да видим къде ще ги пуснат. Гугъл и таксиметровата им компания май искат да ги пуснат в Калифорния, където движението е кошмарно. Убер работят в няколко щата едновременно,...

Най-интересното е, че всъщност по тази технология се работи вече 10+ години - реално не е чак толкова нова. Още през 2005-та Станфорд и Карнеги Мелън Юнивърсити са имали прототипи, които се движат автономно - Хъмви, произведено през 1986-та и модифицирано много години по-късно...

Mjk2OTk1NQ.jpeg

Редактирано от akair
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 минути , akair каза:

Най-интересното е, че всъщност по тази технология се работи вече 10+ години - реално не е чак толкова нова. Още през 2005-та Станфорд и Карнеги Мелън Юнивърсити са имали прототипи, които се движат автономно - Хъмви, произведено през 1986-та и модифицирано много години по-късно...

Mjk2OTk1NQ.jpeg

Има разлика между това едно МПС да се движи автономно и между това да се движи автономно в центъра на града без да прави повече катастрофи от един човек. Последното изисква много бърз хардуер и софтуер който има качества близки до изкуствената интелигенция. Водачите на МПС много често предвиждат такива пътни ситуации, които още не са се случили и реагират предварително.

Връзка към мнение
20 minutes ago, Topfly said:

Има разлика между това едно МПС да се движи автономно и между това да се движи автономно в центъра на града без да прави повече катастрофи от един човек. Последното изисква много бърз хардуер и софтуер който има качества близки до изкуствената интелигенция. Водачите на МПС много често предвиждат такива пътни ситуации, които още не са се случили и реагират предварително.

Повече информация по темата има в  DARPA Grant Challenge - там пише от 2004-та досега какво се е искало от екипите, къде са се движили колите и как са се справили. И най-вече дали просто са се движили автономно или са се движили автономно в среда, която има множество предизвикателства за тях ;)

Някои магеланци най-вероятни са видели колата на Станфорд от онези години - тя вече е изложена в музея на космонавтиката и авиацията във Вашингтон, ДЦ, във филиала, който е на националния мол. В една от залите на горния етаж се намира:

stanfords-team-was-the-first-ever-to-fin

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

UBER са подписали договор за сътрудничество с NASA. Космическата администрация ще разработи системата за контрол на трафика на бъдещите автономки електрически въздухоплавателни средства на  UBER:

 

 

  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 1 година по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.