Прескочи до съдържание

Български уебсайт за онлайн-билети


Препоръчани мнения

Здравейте,

Имам желанието да направя български уебсайт по подобието на моя любим goeuro.de, в който да обединя всички български автобусни превозвачи, БДЖ и авиокомпаниите с полети до България. Правени са подобни опити, но с дооста слаба реклама и съответно много малко клиенти. Желанието ми е да предоставя възможност на всеки, само с няколко клика да си закупи билет - дали до Бургас или до Берлин - според възможностите. Как мислите, има ли почва у нас подобен сайт? С автобусните превозвачи и БДЖ знам как да действам, но имам въпрос за авиокомпаниите - трябва ли ми специално разрешително за такава дейност и как се формира комисионната в такива ситуации? Надявам се да се получи добра дискусия и ще се радвам на градивни предложения от ваша страна!

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

За да продаваш самолетни билети ,трябва да имаш сертификат от министерството по туризма. За тур агент който струва, мисля около 2000 лв и 4000 лв да организираш групи.Много нерви чакане и една камара с документи.Задължително фирма,помещение за което трябва да представиш ,че е платено 12 месеца напред.Минимум 3-ма служителя с английски и компютърни умения.Като ти трябва да имаш поне 5години стаж в туристическия бранш или да си завършил/а туризъм.Това са основните неща .Надявам се някои да даде по изчерпателен отговор?

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Твоят отговор е достатъчно изчерпателен - явно първо ще съсредоточа усилия с жп и автобусният транспорт. Но все пак - дори сайт като skyscanner не продава директно билети, а те препраща към сайта на авиокомпанията - и затова ли трябват същите разрешителни?

Връзка към мнение

Не, разрешителни за това не ти трябват. Но трябва да изнудиш сайтовете, към които ще пренасочваш да ти плащат, защото иначе нямаш никаква полза да разработваш продукт, който просто ще им носи трафик без обратна връзка. 

 

Разрешение от авиокомпаниите не ти трябва, трябва ти достъп до GDS система, който се плаща. Имайки го (и съответните държавни лицензи, мисля че трябва такъв за туроператор споменат от palioto), вече можеш да продаваш билети смело. Естествено трябва да изградиш някакъв уеб интерфейс на база GDS системата, което ще струва още пари, има и готови продукти за целта, даже един български такъв, но в момента името ми убягва.

 

Но имай предвид, че трябва да наливаш в реклама, ама много да наливаш. На практика целия онлайн сектор за рзервиране на билети работи на база на това кой колко дава за реклама. Имаше един популярен сайт, който затвори врати с твърдението, че комисионните по продажби просто не компенсират разходите по реклама. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да, въпросът с рекламата е от първостепенно значение, но все пак и рекламираният продукт трябва да си заслужава. Въпросът с комисионните е основен към този момент - на всички е ясно, че целта на подобен продукт освен да улесни хората в намирането на билети е и печалбата (както е с всеки бизнес). Тук има два варианта, според мен.

1. Да се получава комисионна от автобусната компания (в случая) за всеки продаден билет. Тук малко опирам на камък, защото с големите автобусни превозвачи разговора протича по следния начин "ами ние и сега си имаме достатъчно продажби, не ни интересува онлайн ли са или не, защо да си намаляваме печалбата и да работим с теб"? С малките компании, които нямат толкова много продажби ще е по-лесно, защото всяко заето място за тях е много по-ценно отколкото за Ивкони да речем.

2. За всеки закупен билет сайта да таксува с минимален процент - например с 1%. При средна цена на билет за страната това ще значи потребителя да заплати за услугата 15 стотинки. Това всъщност е нищо, при положение, че ще има гарантирано място в автобуса и ще си спести разкарването до гарата с градски транспорт/кола, които ще му струват далеч повече.

Мой европейски фаворит в това отношение е www.goeuro.de - както споменах искам да включа и БДЖ в играта, защото в момента услугата им за билети онлайн е адски непопулярна.

Връзка към мнение

Според мен за БДЖ ще е доста трудно, тъй като ще трябва да издаваш някакъв стандарт билети. Не знам дали ще стане номера само с нещо, което да се разпечата и да се покаже на кондуктора. Не знам, но мисля че от БДЖ ще разсъждават така. Ако някой ще печели от продажба на билети, най-добре да са само те. Цялата им система за билети е доста объркана и може би ще трябват доста разговори да ги включиш в проекта си. А и при тях услугата се подобрява много бавно и ги ползват повече хора, които не са много на ти с модерните технологии. Виж има друго. По принцип за международните билети с влак никъде няма цени от София. Само туристическо бюро Рила, което е към БДЖ има програма, с която да се проверяват освен разписания и цени от България. Може би ако ти им правиш реклама на сайта, ще може да се споразумеете за нещо. Макар че и за такъв вид сътрудничество нещата ще се решават на много "високо" ниво и ще е доста тромава процедура.

Връзка към мнение

За БДЖ - отчита ли се кой и колко се пътува с влак у нас? Дали хората, които пътуват боравят с Интернет?

Връзка към мнение

Хмм бях чел, че за миналата година продадените онлайн билети на БДЖ са около 5000, което е обидно малко, защото се поддържат най-натоварените линии от София до Пловдив, Варна, Бургас и Благоевград. Точно до тези градове се предполага, че ще пътуват хора, които могат да си вземат билет онлайн - в крайна сметка заплатите вече се превеждат почти навсякъде по банков път и всеки има карта. Иначе има и доста студенти, които ползват влак. Това за туристическото бюро "Рила" може да е от голяма полза и непременно ще се проучи,

Връзка към мнение

Много студенти пътуват с влак.

А бюро Рила е пълна пародия и всяко улеснение добре дошло ...

По- бързо сигурно ще си резервирам околосветски полет , отколкото лелките там ми издават билет до Букурещ.

Това в случай , че изобщо им работят компютрите / системата. Иначе ..."елате следобед" ;)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Ще съсредоточа усилия в тази насока, като най-голям проблем сега виждам именно оторизацията на билета от кондукторите. Защото мисля, че все пак не е вариант моя сайт да препраща към други, било то и европейски. Съжалявам за въпроса, но не съм пътувал от София из Европа с влак, каква е процедурата в момента ако реша да пътувам от София до Берлин? Аз съм пътувал от Лондон до Щутгарт с влак /3 прекачвания/ - всичко стана с един билет издаден през сайта на ДойчеБан, който включваше и Евроекспреса през Ла Манша. 

Редактирано от Changel
Връзка към мнение

От София до Берлин отивaш в бюро Рилa, те проверявaт ценaтa в системaтa нa Дойче Бaн, към която сa свързaни, кaзвaт ти я. Ти преценявaш, че е по-хубaво дa дaдеш по-мaлко пaри зa около 40 чaсa по-мaлко път със сaмолет и тaкa. Имa вaриaнт дa имaш излишни пaри, излишно време и дa обичaш влaковете и дa предпочетеш все пaк техните услуги, особено предвид спaлния вaгон до Виенa.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

2. За всеки закупен билет сайта да таксува с минимален процент - например с 1%. При средна цена на билет за страната това ще значи потребителя да заплати за услугата 15 стотинки. Това всъщност е нищо, при положение, че ще има гарантирано място в автобуса и ще си спести разкарването до гарата с градски транспорт/кола, които ще му струват далеч повече.

Болднатото в твоя пост - чудя се как би могло да се реши на практика и за сега отговорът ми е `не може`.

Дори Ивкони/мразя ги/, които имат _нещо_като_онлайн_, трябва да отидеш 30 мин. преди тръгване, за да ти дадат място. Познай кои места са свободни... В празнични дни, когато човек обикновено се сеща за онлайн предварително, съвсем трагично. Пристигам на централна автогара цели 15 мин. преди тръгване, мислено благодаря на всички богове, че съм успяла за последния автобус, без дъх под 15 кг раница. Места няма. Ама имам билет? Че какво от това?! Да съм дошла по-рано... Бих дошла, ама пътувам от 7-8 часа и тъкмо съм слязла от предния.

Сърдитият чичо/леля, които проверяват билетите в БДЖ и ти подаваш многократно нагънат А4... искам да го видя това! :D Ами ако съм чужденец? Напоследък забелязвам млади хора кондуктори. Обнадеждаващо. 

Пиша не за да те отказвам, а да ти посоча още неща за измисляне.

"Ако една идея отначало не изглежда абсурдна, значи е безнадеждна." - твоята ми изглежда напълно абсурдна за близките години, значи има шанс да успееш!

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Забрави за идеята! За да я осъществиш трябват, много пари, опит в бранша и доверие в теб като бизнесмен, а до колкото разбирам и трите ти липсват. Освен това това имаш сериозен проблем и с бизнес модела:

 

1. Потребителите не само че не искат да плащат такса “удобство“ като плащат онлайн, а искат отстъпка. Трудно ще промениш тази нагласа! Да не говорим, че таксата която си измислил е нереално ниска и няма да ти покрие дори разходите за плащане с банкова карта, а да не говорим за печалба.

2. Комисиона от частните автобусни компании може да получиш само или ако предварително са убедени, че ще им донесеш определен оборот или ако работиш много дълго без пари, докато не достигнеш сериозен дял от техните приходи и чак тогава поискаш комисиона.За да стане първото трябва да си примерно някой голям туроператор, а второто изисква огомна инвестиция от твоя страна. От БДЖ няма да може да получиш комисиона дори да са на супер далавера от това, защото те са държавна компания и каквото и да ти платят ще изглежда корупционно. Единственият вариант е да направят обществена поръчка, но без стабилен гръб забрави за това!

3. За да правиш резервации трябва да ти осигурят някакъв достъп до техните резервационни системи, а за това  се изисква техническо доверие към теб, че няма да им прецакаш тяхната резервационна система с твоите резервации.Колкото по допотопна е оригиналната им резервационна система, толкова по голям шанс има да има технически проблем.

4. Има нужда и огромно доверие към теб като бизнесмен, защото почнеш ли да продаваш билети на БДЖ или големите автобусни компании, към теб се прехвърля част от доверието и имиджа на тези компании. Ако има проблем с резервациите направени при теб, имиджово ще го отнесат големите компании и този риск не може да им го компенсираш с никаква комисиона.

 

Не искам да ти отнемам ентусиазма, но този проект е обречен! Заеми се с нещо, което е на твоето ниво и имаш нужните предпоставки да го осъществиш. Не забравяй, че до всеки успешен проект има хиляди провалени на хора които не са си направили добре сметката!

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Покрай темата си спомних колко лесно е да си купиш онлайн билет за влак в Индия и как са уредени нещата на място.

У нас в това отношение е някаква пародия - страна от ЕС :)

Връзка към мнение

Покрай темата си спомних колко лесно е да си купиш онлайн билет за влак в Индия и как са уредени нещата на място.

У нас в това отношение е някаква пародия - страна от ЕС :)

 

Индийските железници превозват годишно над 8,4 милиарда пътници или по 23 милиона пътника на ден! Служителите на железниците са около 1,4 милиона души!

 

БДЖ годишно превозва около 22 милиона пътници или само по 60 000 пътника на ден...

 

Горното естествено не пречи и БДЖ да има една добра система за продажба на онлайн билети. Без обаче да съм я пробвал не мога да твърдя, че и сегашната ситема за продажба на онлай билети на БДЖ е много лоша. Ето описание на услугата цък

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Горното естествено не пречи и БДЖ да има една добра система за продажба на онлайн билети. Без обаче да съм я пробвал не мога да твърдя, че и сегашната ситема за продажба на онлай билети на БДЖ е много лоша. Ето описание на услугата цък

 

Много лоша е! Аз се регистрирах там в деня, когато я стартираха - преди около 3 години. Тогава по линията Пловдив--София--Пловдив имах възможност да купя онлайн билети за два влака. Ама хайде, казах си, пак е нещо, нали са в началото...

Днес имам възможност да купя билети за...ДВА влака.

И то какви влакове! Ако искам утре да прескоча до София, за да си свърша някоя работа, трябва да... виж сам, най-добре:

 

post-116-0-98065000-1469688146_thumb.jpg

 

 

post-116-0-74041300-1469688146_thumb.jpg

 

Опитвам се да си обясня този феномен. Това не е от мързел, нито от некадърност. Остава само едно обяснение - нежелание.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

И то какви влакове! Ако искам утре да прескоча до София, за да си свърша някоя работа, трябва да... виж сам, най-добре:

 

Как какви? Имаш възможност да разгледаш столицата цял ден, цял ден. Нещо като полетите на Вуелинг до Барселона през нощта - продължителността на пътуването е една и съща и имаш целия ден на разположение. Е, минаваш 12 пъти по-малко разстояние, ама е романтично пътуване в миналото.

 

Макар че българските железници се ползват преимуществено от хора без култура за закупуване на билети онлайн, такава система би оставила празни доста табуретки, които се запълват не само от хора без квалификация, ами от хора, които не искат да имат квалификация. Затова и всички подобни начинания в нашите институции са толкова трудни.

 

Железопътният транспорт има голямо бъдеще. Модернизацията обаче би оставила много хора без работа, щото така или иначе са излишни и ще трябва да ходят да берат банани.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

,понеже се заговори за Родната Тракция :

 

Докато на ,,власт,, в Татковината ни са лобитата на автобусните превозвачи ,дереджето на БДЖ-то ще е такова .

 

(това ,като човек бил в тая сфера и преживял последствията от деконструкцията на ЖП-то)

 

 

:mellow:

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Много лоша е! Аз се регистрирах там в деня, когато я стартираха - преди около 3 години. Тогава по линията Пловдив--София--Пловдив имах възможност да купя онлайн билети за два влака. Ама хайде, казах си, пак е нещо, нали са в началото...

Днес имам възможност да купя билети за...ДВА влака.

Това звучи като някаква подигравка.  :rolleyes: 

 

Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Хммм, общо взето проблемите са в наличност, решението също - но желанието сякаш липсва. Все пак ще се опитам да проведа поне разговори с БДЖ и автобусните превозвачи. Ако стане - ще спечелят всички. Пък накрая може да минем на варианта да не се купуват директно билети от нашия бъдещ сайт, а той да е точно като goeuro.de - само да сканира базата данни и да препраща към сайтовете на фирмите и железниците. Тогава обаче идва и въпросът за печалбата - все пак сайта трябва да се издържа от нещо.

Редактирано от Changel
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Хммм, общо взето проблемите са в наличност, решението също - но желанието сякаш липсва. Все пак ще се опитам да проведа поне разговори с БДЖ и автобусните превозвачи. Ако стане - ще спечелят всички. Пък накрая може да минем на варианта да не се купуват директно билети от нашия бъдещ сайт, а той да е точно като goeuro.de - само да сканира базата данни и да препраща към сайтовете на фирмите и железниците. Тогава обаче идва и въпросът за печалбата - все пак сайта трябва да се издържа от нещо.

 

Печеленето не винаги е от основната дейност. Основната дейност на Скайп или Вайбер е предлагане на безплатни телефонни разговори, но печелят от тези 1-2% от потребителите, които им ползват платената услуга или от показване на реклама. Абсолютно нормален бизнес модел е да се издържаш само от процент от няколко малки автобусни превозвача, а основните превозвачи да ги предлагаш безплатно. Дори безплатното предлагане обаче не е толкова лесно технически и в повечето случаи изисква сътрудничество на дадения сайт. Може да печелиш и афилиейт, като предлагаш на пътуващите резервация на хотел през booking.com и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.