Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

...Белиз, а там толкова съфорумци май не пътуват...

Стана ми интересно къде е тоя Белийз, до който магеланци да не пътуват много. Мислех, че няма такова място или поне не е в нашата галактика.  ;)

Редактирано от rik4o
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Главата ме заболява, като чета тази тема. Но, за да не ме заболи още повече, държа малка наличност в двете карти, с които плащам непрестанно и навсякъде, и в интернет и в магазини. През онлайн банкиране си зареждам дебитната карта с малко пари от влоговата сметка /мога да го правя непрестанно и колкото пъти искам на ден/, а за кредитната упорито отказвам да ми увеличават лимита, въпреки, че звънят непрестанно. Не вярвам нито на компютър, нито на сървър, нито на антивирусни. Единствено на ниска наличност в картите. Мисля, че е правилно.

И аз не вярвам вече.Хакерите продължават да ме атакуват (интересно само на служебните ми пощи) и засега ги разпознавам и трия имейлите им.Но... човек никога не знае кога може да попадне в мрежите им - затова поне загубите да са малки. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Докато определени предпазни мерки са задължителни - да се следи периодично за съмнителни транзакции, да не се държат свръх високи лимити и т.н., то не мисля и че съвсем затваряне в черупката е от полза :)

 

Има много теми за съмнителни транзакции от кредитна карта, почти всичките приключват благополучно за собственика. Всъщност, не се сещам в този форум някой случай, в който парите да не са върнати, но може да не помня. Понякога е необходима повече упоритост, понякога може би дори малко късмет да попаднеш на точния човек от другата страна, но като цяло картите си имат механизми и застраховки за защита от източване.

Това се отнася само за потребителите.Ако картата е фирмена, случаят отива в съда.Едва вчера ми се обадиха от Икономическа полиция за моя казус.От облужващата ме банка им били казали, че са ми възстановили парите, което не отговаря на истината (ПИБ отказа да ме компенсира).Ако не бяха хората от този форум да ми дадат правилния и навременен съвет, още щях да съм потърпевша.Обясних на инспекторката, че сама съм се оправила с търговеца NETELLER, който ме компенсира след жалбата ми до Британския финансов Омбудсман.Другата седмица ме викат за приключване на разследването.

И да продължа само с информация по развитието на хакнатите карти след резервация от booking.com - снощи и от моята карта беше направен опит да изтеглят пари - транзакция от Франция. Тук е мястото да похваля и Уникредит Булбанк - транзакцията независимо че беше за 39 евро беше отказана моментално от тях, което е успокоение за по-сигурна система и ми спестява разправии. Всички резервации в букинг до сега съм правила с картата на мъжа ми, за първи път използвам моята. Гаранция, че проблема е от тези резервации. След разговор с букинг се оказа, че те не носят никаква отговорност за плащанията. Те изпращат данните от КК на хотела, а там в чий ръце попадат ...Ако това е схемата на работа на всички резервационни сайтове -идеи как да случват нещата безопасно?

И аз се интересувам, но май всичко е въпрос на късмет. :(

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Изобщо не ги 'жаля' - всъщност, винаги се позовавам на закона,а в случая и на здравия икономечески разум на самите банки (заплатите - друга опера, и не само банкова), както и окуражавам хората никога да не се отказват. Проблемът е и силно наш, обаче - не всеки може да извади свободни пари или друга конвертируема карта, ако му хакнат основната карта... 

Финансовият ресурс, който може да ни липсва докато трае разследването, е важен проблем.Да не говорим, че за нервите и загубеното време никой няма да ни компенсира.

Наскоро даваха по БТВ случаи на "законно" обрани български граждани и то с участието на юристи (адвокат+ЧСИ+съдия).Те нека да ти вземат парите, а ти ходи се съди...  :(

http://dnesbg.net/2017/02/02/%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%88%D0%BD%D0%BE-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B6%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%B0-%D1%81%D1%85%D0%B5/

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте,

 

Преди два дни ме викаха в Икономическа полиция и искам да споделя с вас резултата от тяхното разследване.То трябваше да приключи на 14 декември 2016 г., но се проточи още два месеца.През този четиримесечен период те са написали писмо до обслужващата ме банка (ПИБ), но не са получили никакъв отговор.Последвало второ писмо - вече леко заплашително. Междувременно с помощта на съветите от този форум аз вече бях успяла да си възстановя парите (с лека корекция) и по молба на NETELLER бях информирала банката за това.На второто писмо от Икономическа полиция банката отговорила, че сумата ми е възстановена (уж, че те са ми я възстановили) и случаят за тях е бил приключен.

Казаха ми, че преписката отивала при прокурор за мнение дали имало престъпление.

От разговора със старши инспектора разбрах, че имало доста случаи на пострадали граждани, които са станали жертви на хакери и повечето завършвали неблагоприятно за потърпевшите.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 4 години по-късно ...
Иван Попов

Имена, банкови карти, паспорти: откраднати данни за 4,5 милиона пътници от Air India! 

Хакери са успели да откраднат данни на около 4,5 милиона пътници на Еър Индия (Air India), съобщи държавната авиокомпания, цитирана от Франс прес.

Имена, номера на банкови карти и паспортни данни са част от открадната информация.

Еър Индия обяви, че в момента експерти по компютърна сигурност работят по сървърите, засегнати от мащабната кражба. Компанията е осъществила контакт и със съответните компании за банкови карти.

"Дълбоко съжаляваме за причинените проблеми и сме щастливи от подкрепата и доверието на нашите пътници', добави превозвачът.

 

За повече инфо тук.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.