Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Ще споделя и моят опит с тях- става въпрос за същия полет, за който Roje взе обезщетение, София-Барселона с Вуелинг. На първа инстанция(или както се казва там)  отказаха обезщетение с довода, че полетът е закъснял 2ч и 55 минути, а не над три часа. Аероиск оспориха( предполагам, стандартна процедура), получиха нов отказ, този път самолета беше закъснял с 2часа и 59мин. В момента отново мисля, оспорват. Вече четири месеца откакто се свързах с тях. Доволна съм, защото не се отказват, информират ме периодично и имам представа какво е станало, какво ще направят...така че аз просто си чакам, каквото стане.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
Евгени Димитров

Бихте ли споделили, колко време отнема да ви върнат отговор от Уиз, при подадени запитване за обещетение?

Редактирано от Евгени Димитров
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Бихте ли споделили, колко време отнема да ви върнат отговор от Уиз, при подадени запитване за обещетение?

През последните два-три месеца Wizz Air започнаха да бавят отговорите на част от исковете. Обикновено отговарят в рамките на 30-40 дни.

Връзка към мнение

За съжаление аз все още не мога да се похваля с положителен развой на моя случай с Уиз Еър от юли месец. Полетът беше от Барселона до София на 6 юли,закъсня с 5 часа,заведен иска 2-3 седмици по-късно.Уиз Еър излязоха с безумното оправдание,че мълния била ударила самолета,та затова  било закъснение,въпреки че ни уведомиха на борда,че са изпратила самолета да изпълни друг полет преди нашия.В момента чакаме отговор от регулатора в Испания,тъй като началната точка на полета е в Испания.Надявах се до края на годината да се разреши и нашия случай,но явно ще чакаме още... 

Регулатора в Испания разглежда жалбите в срок от 3 до 6 месеца в зависимост от казуса :( Изпращали сме напомнящи имейли, но отговора винаги е един и същ - имат твърде много жалби. Въз основа на практиката ни до момента мога да кажа, че въпреки дългия срок за отговор, испанския регулатор наистина функционира като такъв.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря ви. Не съм наясно как може да се докаже часът на отваряне на вратите. Ще помисля дали да ви занимавам, тъй като ми е малко съвестно  - бяхме уведомени с sms за закъснението няколко часа по-рано, раздадоха ни правата, както и храна и напитки, не закъсняхме фатално за нищо, а и билетите ни бяха само по 10 евро :)

За щастие имаме право на обезщетение без значение колко струва билета ни :) Относно часа на отваряне на вратите - задължение на превозвача е да го докаже. Ако решите да опитаме с вашия казус сме на разположение.

Здравейте, имам няколко въпроса, които не са свързани директно с регламента на ЕС, но тази материя е специфична и информацията ще е полезна за много хора. Отнася се до закупен билет за чартърен полет Бургас-Москва (т.е. крайната точка е извън ЕС и полетът не е редовен). В общите условия на агенцията посредник е описано, че "Самолетните билети с окончателните параметри на полета се издават 1-2 дни преди датата на съответния полет" и "В случай на изменение часа и датата на полета клиентът получава своевременно актуализиран маршрут".

 

От това става ясно, че авикомпанията може да прави каквито и да е промени по часа и датата до 1 ден преди полета. Въпросите ми са:

- Какви са правата на пътниците за осигуряване на алтернативен маршрут при отмяна на чартърен полет? Ако е избор на нова дата/час предложени от авикомпанията, то възможно ли е алтернативата да се разминава драстично с резервирания полет - например една седмица след първоначалната дата?

- Възможно ли е при отменен чартърен полет, авикомпанията едностранно да откаже превоз и да реши просто да възстанови закупения билета?

- Изобщо чартърните полети подлежат ли претенции за компенсация?

 

Ако имате информация по тези въпроси, ще съм благодарен за кратък отговор от ваша страна.

Здравейте. При чартърните полети имате същите права, както и при полет с нормална или нискотарифна авиокомпания. Превозвача може да ви предложи алтернативен полет по нейна преценка, но не сте длъжен да приемете. Ако ви уведомят по-малко от 7 дни преди датата на полета, трябва да осигурят алтернативен полет (или да възстановят стойността на билета), както и да изплатят обезщетение. По втория въпрос - могат и да откажат превоз, но тук също възниква правото на обезщетение, ако сте уведомен по-малко от 14 дни преди полета.

Връзка към мнение

Здравейте. В случаите с полети, които не попадат под Регламент 261 решаваме за всеки отделен казус, като преценим конкретните обстоятелства.

 

За вътрешен полет в САЩ говорите? Ако предпочитате можете да ни изпратите на лично съобщение подробности, за да ви дадем по-точен съвет.

 

Да, вътрешен полет. Ето няколко скрийншот-а, които направих от приложението им тогава:

 

post-1080-0-50513300-1483455692_thumb.png

post-1080-0-49851800-1483455698_thumb.png

post-1080-0-31824000-1483455701_thumb.png

Връзка към мнение

Здравейте, 

извинявам се за питането си, но откъде вземате информация за закъснение на полет. 

http://flightaware.com/ или друг сайт-платформа? 

Кой е официалният арбитър за започване на процедура по обезщетение?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Присъединявам се към горното питане и моля за съвет след като повече от 3 часа закъснява полетът за Бирмингам на Уиз еър.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте, 

извинявам се за питането си, но откъде вземате информация за закъснение на полет. 

http://flightaware.com/ или друг сайт-платформа? 

Кой е официалният арбитър за започване на процедура по обезщетение?

Можете да видите и тук www.flightradar24.com. За да започнете процедура по получаване на обезщетение за проблемен полет първо трябва да се обърнете към превозвача. Започнали сме такава тема - за начините на подаване на искове към авиокомпаниите :) дано да ви бъде полезна

Присъединявам се към горното питане и моля за съвет след като повече от 3 часа закъснява полетът за Бирмингам на Уиз еър.

Ако причината за закъснението е по вина на авиокомпанията имате право на обезщетение. Освен това в случай на закъснение повече от два часа трябва да ви осигурят храна и напитки за времето на престоя.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте!За съжаление ви откривам,чак сега :( Преди малко ви изпратих през вашият сайт жалба за едно съвсем скорошно пътуване и с нетърпение ще чакам отговор, но искам да попитам за един полет от октомври,за който за съжаление не пазя резервацията...дали е възможно да се направи нещо?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте!За съжаление ви откривам,чак сега :( Преди малко ви изпратих през вашият сайт жалба за едно съвсем скорошно пътуване и с нетърпение ще чакам отговор, но искам да попитам за един полет от октомври,за който за съжаление не пазя резервацията...дали е възможно да се направи нещо?

Изпратете ни номер и дата на полета, за да го проверим и тогава ще мога да ви кажа дали има някакви варианти за действие :)

Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Здравейте!

Имам въпрос относно това:

"Авиокомпанията не дължи обезщетение, когато е уведомила пътника:

  • повече от 14 дни преди датата на отменения полет"

Ако парите за полета не са върнати на пътниците, въпреки че се знае, че полета е отменен 2 месеца по-рано, можем ли нещо да направим, за да си ги получим?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Здравейте!

Имам въпрос относно това:

"Авиокомпанията не дължи обезщетение, когато е уведомила пътника:

  • повече от 14 дни преди датата на отменения полет"

Ако парите за полета не са върнати на пътниците, въпреки че се знае, че полета е отменен 2 месеца по-рано, можем ли нещо да направим, за да си ги получим?

Да доуточня: Става въпрос за полет SOF-MMX-SOF на WIZZ на 14-17 април 2017 г. Резервацията, която съм направил, е за петима пътници. Полетите до Малмьо трябваше да се възобновят в края на март, но от УИЗ очевидно са решили окончателно да прекратят линията. За което не са ми изпратили мейл, нито по друг начин са ме уведомили. Но информацията от други магеланци е, че линията наистина се прекратява, а и Малмьо вече не може да се избере в сайта им като опция за маршрут от София. В моя акаунт въпросната резервация вече не е налична. Преди десетина дни получих мейл от УИЗ, без никаква особена информация, само с една прикачена фактура, за която пише, че е във връзка с въпросната резервация, но без обяснения. фактурата е на стойност -(минус) 39.90 лв. Т.е. би трябвало те да са ми върнали тази сума. Само че, сумата, която аз съм платил, всъщност е 199.90 лв. Знам, че разликата от 160 лв всъщност според УИЗ не се води в цената на билета, а е такса за плащане с дебитна карта. Ако ставаше въпрос само за мене, може би щях да ги преглътна, но тук са засегнати и още четирима души. Аз лично се чувствам много повече засегнат от това, че вече над две седмици няма никакъв реален опит за комуникация от страна на УИЗ, поне да бяха уведомили: "Уважаеми господине, поради еди-какви-си причини се налага да отменим вашите полети. Предлагаме ви следните решения на проблема:...".  Понеже, ако не бях проверил случайно акаунта си, можех съвсем спокойно вече да съм направил резервации за хотели, за карти за музеи и забележителности, и прочие. Въпросът ни е: можем ли да изискаме от авиокомпанията да ни възстанови пълната сума, която сме платили за резетрвацията, включително таксата за плащане с карта. 

 

п.п. Няколкото ми опита да се свържа с тях по телефона се оказаха неуспешни.

п.п.п. Проверявах си и спам папката на електронната поща, нямам други мейли, касаещи въпросната резервация.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

master_of_germs, вашият въпрос не е стриктно по регулация 261/2004, след като сте предупредени достатъчно рано за отмяната, не ти дължат обезщетения. 

 

Но със сигурност ти дължат цялата сума, до последната стотинка, никакви удръжки няма. 

Връзка към мнение

Искам да попитам дали при следната ситуация превозвачът дължи обезщетение съгласно Регламент 261/2004?

Полет на БГ Ер от Амстердам за София пристига с 3ч. и 20мин. закъснение. На борда, като причина за закъснението, екипажът посочи лошите метеорологични условия на летището в Амстердам, с което не мога да се съглася, тъй като десетки полети се изпълняваха по разписание. Освен това самолетът, с който беше извършен полета пристигна на изхода 2ч. и 30мин. след обявения час на заминаване по разписание. Причината за забавянето на самолета се оказа закъснение на предхождащия го полет София-Амстердам, който е излетял със закъснение поради лоши метеорологични условия на летище София.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте!

Имам въпрос относно това:

"Авиокомпанията не дължи обезщетение, когато е уведомила пътника:

  • повече от 14 дни преди датата на отменения полет"

Ако парите за полета не са върнати на пътниците, въпреки че се знае, че полета е отменен 2 месеца по-рано, можем ли нещо да направим, за да си ги получим?

В този случай авиокомпанията не дължи обезщетение, но трябва да възстанови стойността на билетите. Свързахте ли се с превозвача, за да поискате възстановяване?

Да доуточня: Става въпрос за полет SOF-MMX-SOF на WIZZ на 14-17 април 2017 г. Резервацията, която съм направил, е за петима пътници. Полетите до Малмьо трябваше да се възобновят в края на март, но от УИЗ очевидно са решили окончателно да прекратят линията. За което не са ми изпратили мейл, нито по друг начин са ме уведомили. Но информацията от други магеланци е, че линията наистина се прекратява, а и Малмьо вече не може да се избере в сайта им като опция за маршрут от София. В моя акаунт въпросната резервация вече не е налична. Преди десетина дни получих мейл от УИЗ, без никаква особена информация, само с една прикачена фактура, за която пише, че е във връзка с въпросната резервация, но без обяснения. фактурата е на стойност -(минус) 39.90 лв. Т.е. би трябвало те да са ми върнали тази сума. Само че, сумата, която аз съм платил, всъщност е 199.90 лв. Знам, че разликата от 160 лв всъщност според УИЗ не се води в цената на билета, а е такса за плащане с дебитна карта. Ако ставаше въпрос само за мене, може би щях да ги преглътна, но тук са засегнати и още четирима души. Аз лично се чувствам много повече засегнат от това, че вече над две седмици няма никакъв реален опит за комуникация от страна на УИЗ, поне да бяха уведомили: "Уважаеми господине, поради еди-какви-си причини се налага да отменим вашите полети. Предлагаме ви следните решения на проблема:...".  Понеже, ако не бях проверил случайно акаунта си, можех съвсем спокойно вече да съм направил резервации за хотели, за карти за музеи и забележителности, и прочие. Въпросът ни е: можем ли да изискаме от авиокомпанията да ни възстанови пълната сума, която сме платили за резетрвацията, включително таксата за плащане с карта. 

 

п.п. Няколкото ми опита да се свържа с тях по телефона се оказаха неуспешни.

п.п.п. Проверявах си и спам папката на електронната поща, нямам други мейли, касаещи въпросната резервация.

Съгласно Регламента Wizz дължат само стойността на билетите, т.е. всичко друго "маскирано" като такси и други удръжки могат да си го спестят. В случая съвета ми е по-скоро да се обърнете към Комисията за защита на потребителите.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искам да попитам дали при следната ситуация превозвачът дължи обезщетение съгласно Регламент 261/2004?

Полет на БГ Ер от Амстердам за София пристига с 3ч. и 20мин. закъснение. На борда, като причина за закъснението, екипажът посочи лошите метеорологични условия на летището в Амстердам, с което не мога да се съглася, тъй като десетки полети се изпълняваха по разписание. Освен това самолетът, с който беше извършен полета пристигна на изхода 2ч. и 30мин. след обявения час на заминаване по разписание. Причината за забавянето на самолета се оказа закъснение на предхождащия го полет София-Амстердам, който е излетял със закъснение поради лоши метеорологични условия на летище София.

Здравейте. Ако поради извънредни обстоятелства (както в случая лоши метеорологични условия) закъснее предходния полет от ротацията на самолета и това доведе до закъснение на вашия полет, авиокомпанията се освобождава от изплащане на обезщетение. Така че, ако наистина причината за закъснението е лошо време на летище София, нямате право на обезщетение.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте. Ако поради извънредни обстоятелства (както в случая лоши метеорологични условия) закъснее предходния полет от ротацията на самолета и това доведе до закъснение на вашия полет, авиокомпанията се освобождава от изплащане на обезщетение. Така че, ако наистина причината за закъснението е лошо време на летище София, нямате право на обезщетение.

Здравейте. Благодаря за експертното становище!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте. Ако поради извънредни обстоятелства (както в случая лоши метеорологични условия) закъснее предходния полет от ротацията на самолета и това доведе до закъснение на вашия полет, авиокомпанията се освобождава от изплащане на обезщетение. Така че, ако наистина причината за закъснението е лошо време на летище София, нямате право на обезщетение.

Спечелих водено над 2 години дело във Франция за същия тип случай. Полага се обезщетение.

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

В този случай авиокомпанията не дължи обезщетение, но трябва да възстанови стойността на билетите. Свързахте ли се с превозвача, за да поискате възстановяване?

Съгласно Регламента Wizz дължат само стойността на билетите, т.е. всичко друго "маскирано" като такси и други удръжки могат да си го спестят. В случая съвета ми е по-скоро да се обърнете към Комисията за защита на потребителите.

Благодаря за съвета! Но все пак имам парадокс. Получил съм фактура с обратно плащане на "цената на билетите", но без нито дума в мейла или в самата фактура относно причината за това обратно плащане. Реално по никакъв начин не съм уведомен от WIZZ, че полетите ни са отменени. Попълнил съм формуляр за оплакване в уеб-сайта им, надявам се, че ще ми отговорят в 30-дневен срок. Ако това не стане, ще се обърнем и към КЗП.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Мен ме интересува следното нещо. След като на секюритито ти взимат напитките "за из път", не е ли редно да те компенсират по някакъв начин? Най-малкото с безплатна минерална вода според нуждите ти? 

 

Относно обезщетенията за храна и напитки поради настъпили закъснения, наскоро станах свидетел на следната ситуация. Закъснял полет от порядъка на 6-8 часа. Чакащите пътници бяха поканени да си вземат обезщетението във вид на ваучери за храна и напитки на стойност 10 евро. Тези ваучери можеха да бъдат изхарчени на едно единствено място и стигаха общо взето за едно пикливо кафе и едно дрисливо кроасанче (или три малки минерални води). Това ли е полагащата се компенсация и ако да, що за подигравка??? 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Авиокомпанията няма отношение към изискванията за сигурност на съответната държава / летище. Обективно погледнато проверката за сигурност забранява внасянето на течности, не внасянето на бутилки за течности. На доста летища има "фонтани" за вода, където всеки може да си напъни бутилката:

 

Bottle-Filling-Drinking-Fountain.jpg

 

http://www.heathrow.com/airport-guide/terminal-facilities-and-services/toilets-and-showers

 

Дали в София има, е друга тема :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Спечелих водено над 2 години дело във Франция за същия тип случай. Полага се обезщетение.

В тези случаи практиката е различна съобразно законодателството и създадената съдебна практика във всяка страна-членка. В Испания например, също не признават извънредни обстоятелства в предходна отсечка от маршрута на самолета. В България обаче не е така (поне засега :) ).

Връзка към мнение

Мен ме интересува следното нещо. След като на секюритито ти взимат напитките "за из път", не е ли редно да те компенсират по някакъв начин? Най-малкото с безплатна минерална вода според нуждите ти? 

 

Относно обезщетенията за храна и напитки поради настъпили закъснения, наскоро станах свидетел на следната ситуация. Закъснял полет от порядъка на 6-8 часа. Чакащите пътници бяха поканени да си вземат обезщетението във вид на ваучери за храна и напитки на стойност 10 евро. Тези ваучери можеха да бъдат изхарчени на едно единствено място и стигаха общо взето за едно пикливо кафе и едно дрисливо кроасанче (или три малки минерални води). Това ли е полагащата се компенсация и ако да, що за подигравка??? 

Няма минимална стойност или минимални изисквания за храната/напитките, които превозвача трябва да предостави на пътниците. По регламент трябва да осигурят грижа за времето на престоя, което е много относително. Обикновено се раздават ваучери, както казахте на стойност, която не покрива почти нищо, но въпреки това "на хартия" превозвача е изпълнил задължението си.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.