Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Здравейте! Не зная дали въпросът ми е за тази тема, но ще съм благодарна, ако ми помогнете със съвет. Купила съм два билета Атина-София за 23.06.2017 г. за полет на България еър  от  21: 20 ч. и   резервацията ми е със статус потвърдена/. Днес случайно се ровех в сайта на авиокмпанията и видях, че този полет липсва в разписанието за съответната дата.  Вместо това на тази дата има полет от 17:55, изпълняван от Олимпик еър. Не съм получила  обратно стойността на билетите, нито уведомление за отмяна на полета, нито пък статусът на резервацията ми се е променил. Обадих се в офиса на България еър и от там се изненадаха, че полетът не се продава, казаха ми също така и че полетът не е отменен, но че не знаят защо се е  получило така. Познати ми казаха, че е възможно този полет да е бил за зимното разписание,  но тогава изниква въпросът защо се продава за дати, които са в лятното. До колко време след отмяна на полета би следвало да ме уведомят за това и съответно да ми върнат парите?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте! Не зная дали въпросът ми е за тази тема, но ще съм благодарна, ако ми помогнете със съвет. Купила съм два билета Атина-София за 23.06.2017 г. за полет на България еър  от  21: 20 ч. и   резервацията ми е със статус потвърдена/. Днес случайно се ровех в сайта на авиокмпанията и видях, че този полет липсва в разписанието за съответната дата.  Вместо това на тази дата има полет от 17:55, изпълняван от Олимпик еър. Не съм получила  обратно стойността на билетите, нито уведомление за отмяна на полета, нито пък статусът на резервацията ми се е променил. Обадих се в офиса на България еър и от там се изненадаха, че полетът не се продава, казаха ми също така и че полетът не е отменен, но че не знаят защо се е  получило така. Познати ми казаха, че е възможно този полет да е бил за зимното разписание,  но тогава изниква въпросът защо се продава за дати, които са в лятното. До колко време след отмяна на полета би следвало да ме уведомят за това и съответно да ми върнат парите?

Здравейте! Това е много често срещан проблем с България Ер.

Длъжни са да ви уведомят, ако има отмяна на полета, но кога - те си решават. Сроковете, които са посочени в Регламента са във връзка с дължимото обезщетение в зависимост от това колко време преди полета са ви уведомили (ако изобщо го направят). Относно възстановяване стойността на билета - това може да бъде направено дори след датата на полета.

Доколкото разбирам полета не е отменен или поне така са ви казали. Възможно ли е да са продадени всички места и поради тази причина да не се продава?

Връзка към мнение

Здравейте и аз има нужда от помощ свързана  със същият казус, като Ася Асенова с  билети на Bulgaria air от Атина към София.

За първи път реших да си организирам самостоятелно пътуване до Гърция и се сблъсках с това. От Bulgaria Air ме уведомиха, че полет 808, които се изпълнява в петък  (21:20 ч.)и има закупени вече билети , още не  e “отменен“, но реално не е и одобрен  от Търговският им отдел и е свален от продажба. Служители от call center – им ме уведомиха, че „не е още ясно дали полетът ще се състой, но официално не е отменен, но не е й одобрен“. Незнам как да постъпя, имат ли право да ми задържат платената   за билети сума, за полет, който не предлагат, но не и отменен.  Дали биха ме пренасочили за друг полет или да се ориентирам да си купя нови билети ?

Благодаря Ви,

Мария

P.S. За първи път пиша, нещо във форума,  но редовно Ви чета.

Надявам се да намеря решение на въпросите си тук, защото се чувствам безпомощна и незнам как да постъпя в дадената ситуация. J

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте и аз има нужда от помощ свързана  със същият казус, като Ася Асенова с  билети на Bulgaria air от Атина към София.

За първи път реших да си организирам самостоятелно пътуване до Гърция и се сблъсках с това. От Bulgaria Air ме уведомиха, че полет 808, които се изпълнява в петък  (21:20 ч.)и има закупени вече билети , още не  e “отменен“, но реално не е и одобрен  от Търговският им отдел и е свален от продажба. Служители от call center – им ме уведомиха, че „не е още ясно дали полетът ще се състой, но официално не е отменен, но не е й одобрен“. Незнам как да постъпя, имат ли право да ми задържат платената   за билети сума, за полет, който не предлагат, но не и отменен.  Дали биха ме пренасочили за друг полет или да се ориентирам да си купя нови билети ?

Благодаря Ви,

Мария

P.S. За първи път пиша, нещо във форума,  но редовно Ви чета.

Надявам се да намеря решение на въпросите си тук, защото се чувствам безпомощна и незнам как да постъпя в дадената ситуация. J

Здравейте! Ако България Ер отмени полета, нямат право да задържат парите ви. Обикновено когато отменят полет предлагат алтернативен, но проблема е, че много често предлагания полет не е в деня, за който имате билет. На коя дата е полета ви?

Връзка към мнение

Здравейте! Ако България Ер отмени полета, нямат право да задържат парите ви. Обикновено когато отменят полет предлагат алтернативен, но проблема е, че много често предлагания полет не е в деня, за който имате билет. На коя дата е полета ви?

Здравейте, благодаря Ви за отговора. И аз, като Ася съм закупила билет за 23.06.2017 г. , заплатен още през месец декември 2016 г.. 

Това, което виждам от сайта им, че полетите, които изпълняваха  всеки петък в 21:20 ч., от Bulgaria air, сега в петък се изпълняват от Olypmic air в 17 :55 ч.

Редактирано от mariadim
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте! Това е много често срещан проблем с България Ер.

Длъжни са да ви уведомят, ако има отмяна на полета, но кога - те си решават. Сроковете, които са посочени в Регламента са във връзка с дължимото обезщетение в зависимост от това колко време преди полета са ви уведомили (ако изобщо го направят). Относно възстановяване стойността на билета - това може да бъде направено дори след датата на полета.

Доколкото разбирам полета не е отменен или поне така са ви казали. Възможно ли е да са продадени всички места и поради тази причина да не се продава?

Местата не са продадени, просто няма яснота дали полетът ще се състои.  Възможно ли е да не не бъда уведомена, това законно ли е?Често ли се случва  да се задържат парите за билетите дори при отменен полет?  Ако съм уведомена в адекватен срок, ще си организирам връщането по друг начин. За първи път  попадам в такава ситуация и се чудя какво би се случило, ако човек гони следващ полет  например и поради тази причина му пропадне пътуването. Обикновено полетите са свързани и с резервация на хотели/квартири, в някои случаи предплатени частично. Възможно ли е да си поискам парите за билетите преди това и да си организирам пътуването с друга авиокомпания?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте, полетът на Гълф еър от Бахрейн до Бангкок закъсня с 4 часа и половина, обявено 10 часа преди полета. На практика излетя даже с още час закъснение (общо 5 часа и половина). Пристигнахме към 01.00 в Бангкок и докато минем паспортна проверка, багаж и т.н. стана 2.30.

Пробвах в сайтовете за оплаквания и обезщетения. Отговорът беше ( автоматичен, он лайн), че не се полага компенсация. Някой имал ли е подобен случай и идея към кого да се обърна?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте, полетът на Гълф еър от Бахрейн до Бангкок закъсня с 4 часа и половина, обявено 10 часа преди полета. На практика излетя даже с още час закъснение (общо 5 часа и половина). Пристигнахме към 01.00 в Бангкок и докато минем паспортна проверка, багаж и т.н. стана 2.30.

Пробвах в сайтовете за оплаквания и обезщетения. Отговорът беше ( автоматичен, он лайн), че не се полага компенсация. Някой имал ли е подобен случай и идея към кого да се обърна?

Ами това не е полет на компания от ЕС, нито е към ЕС и по този регламент, за който е темата не се полага обезщетение. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Мен ме интересува следното нещо. След като на секюритито ти взимат напитките "за из път", не е ли редно да те компенсират по някакъв начин? Най-малкото с безплатна минерална вода според нуждите ти?

 

 

Това е регулация на държавата, така че от нея трябва да очакваш една студена вода като компенсация :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте, благодаря Ви за отговора. И аз, като Ася съм закупила билет за 23.06.2017 г. , заплатен още през месец декември 2016 г.. 

Това, което виждам от сайта им, че полетите, които изпълняваха  всеки петък в 21:20 ч., от Bulgaria air, сега в петък се изпълняват от Olypmic air в 17 :55 ч.

Изпратете имейл на България Ер със запитване за конкретния полет. Ако отговорят, че е отпаднал от разписанието са длъжни да ви осигурят алтернативен полет или да ви върнат парите. Ако има някакъв проблем с комуникацията с авиокомпанията, пишете тук.

Местата не са продадени, просто няма яснота дали полетът ще се състои.  Възможно ли е да не не бъда уведомена, това законно ли е?Често ли се случва  да се задържат парите за билетите дори при отменен полет?  Ако съм уведомена в адекватен срок, ще си организирам връщането по друг начин. За първи път  попадам в такава ситуация и се чудя какво би се случило, ако човек гони следващ полет  например и поради тази причина му пропадне пътуването. Обикновено полетите са свързани и с резервация на хотели/квартири, в някои случаи предплатени частично. Възможно ли е да си поискам парите за билетите преди това и да си организирам пътуването с друга авиокомпания?

Напълно е възможно да не ви уведомят и това се случва често. Относно задържането на парите - могат да ги задържат само, ако пътника не потърси правата си и не си ги поиска обратно.

Имаме не един клиент, попаднал в тази ситуация, с разликата, че пътниците са разбрали на летището, включително и такива с пропуснати свързващи полети.

Съвета ми е преди да се откажете от пътуването да пишете до авиокомпанията със запитване за вашия полет. Ако е отменен трябва да ви осигурят алтернативен полет или да ви върнат стойността на билета.

Ако вие се откажете сама от билета си, тогава в сила са Общите условия на България Ер.

Здравейте, полетът на Гълф еър от Бахрейн до Бангкок закъсня с 4 часа и половина, обявено 10 часа преди полета. На практика излетя даже с още час закъснение (общо 5 часа и половина). Пристигнахме към 01.00 в Бангкок и докато минем паспортна проверка, багаж и т.н. стана 2.30.

Пробвах в сайтовете за оплаквания и обезщетения. Отговорът беше ( автоматичен, он лайн), че не се полага компенсация. Някой имал ли е подобен случай и идея към кого да се обърна?

Здравейте! Обезщетение по регламента се полага за полети, които излитат от ЕС или такива, които присигат на летище в ЕС и са изпълнявани от европейска авиокомпания.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако не се лъжа, според коментираното от Boo в други теми, билетът е Лондон - Банкок, така че в този случай мисля че има право на обезщетение, независимо че закъснялата отсечка е извън ЕС. 

Връзка към мнение

Ако не се лъжа, според коментираното от Boo в други теми, билетът е Лондон - Банкок, така че в този случай мисля че има право на обезщетение, независимо че закъснялата отсечка е извън ЕС. 

При свързани полети обезщетението се дължи от проблемния полет до края на маршрута.

Ако резервацията на Boo е Лондон - Бахрейн - Банкок, закъснелия полет е извън ЕС и няма право на обезщетение по Регламента.

Ако закъснелия полет беше Лондон - Бахрейн и след това има пропуснат свързващ полет до Банкок, тогава можеше да се търси обезщетение за целия маршрут.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Изпратете имейл на България Ер със запитване за конкретния полет. Ако отговорят, че е отпаднал от разписанието са длъжни да ви осигурят алтернативен полет или да ви върнат парите. Ако има някакъв проблем с комуникацията с авиокомпанията, пишете тук.

Напълно е възможно да не ви уведомят и това се случва често. Относно задържането на парите - могат да ги задържат само, ако пътника не потърси правата си и не си ги поиска обратно.

Имаме не един клиент, попаднал в тази ситуация, с разликата, че пътниците са разбрали на летището, включително и такива с пропуснати свързващи полети.

Съвета ми е преди да се откажете от пътуването да пишете до авиокомпанията със запитване за вашия полет. Ако е отменен трябва да ви осигурят алтернативен полет или да ви върнат стойността на билета.

Ако вие се откажете сама от билета си, тогава в сила са Общите условия на България Ер.

 

Благодаря Ви за отговора.  Изпратих имейл на България Ер и ще им пиша, докато ми отговорят. Междувременно ще следя дали полетът случайно не се е появил отново в разписанието. Опцията за алтернативен полет евентуално би ме устроила. Няколко часа по-рано летят Олимпик, като полетът е код-шеър с България ер, а аз трябва да кацна в Атина в 12.20 , ако всичко е ок, така че ще  имам достатъчно време преди следващия полет. Но дали ще ми предложат този вариант, ще се разбере след време.  Желая Ви хубава вечер и още веднъж благодаря за разясненията. 

Връзка към мнение

Благодаря Ви за отговора.  Изпратих имейл на България Ер и ще им пиша, докато ми отговорят.  

 

Моят съвет е да говориш с тях по телефона иначе рискуваш да си изпуснеш полета докато очакваш официален отговор. Предварително се подготви психически, изгради ясна стратегия и звъни на колцентъра. С малко повече настоятелност, попадане на подходящ оператор и късмет, сама ще успееш да се премаршрутираш към Олимпик...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Моят съвет е да говориш с тях по телефона иначе рискуваш да си изпуснеш полета докато очакваш официален отговор. Предварително се подготви психически, изгради ясна стратегия и звъни на колцентъра. С малко повече настоятелност, попадане на подходящ оператор и късмет, сама ще успееш да се премаршрутираш към Олимпик...

Благодаря :)  Вчера говорих с колцентъра им, като обясних ситуацията. Девойката отсреща беше много любезна и обеща да провери как стоят нещата  и да ми върне обаждане на следващия ден. Действително ми се обади и ми каза, че тъй като полетът официално не се води отменен, въпреки че е спрян от продажба и най-вероятно няма да се състои, няма как да ме пренасочат към друг полет или да ми върнат парите, но до средата на февруари би трябвало да ме уведомят за отмяната му. Не ми е ясно в кои случай авиокомпаниите предлагат пренасочване към друг полет:  само ако анулират полета по-малко от две седмици преди датата  му или при всички случаи на отказан полет.  Ако до началото на март полетът не  е пуснат отново в продажба, е ясно, че няма да се състои. Ако и тогава нямам официално уведомление какво ще случи,  евентуално закупуване на билети от моя страна за друг полет, ще се води ли отказ от пътуване и  съответно ще откажат да ми върнат сумата, които съм заплатила за билетите? Извинявам се, ако въпросът ми звучи идиотски, но за първи път ми се случва такова нещо и съм пълен лаик в тази материя.

Редактирано от Asya Assenova
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Моята Шри Ланка тръгна зле. Полетът на ФлайДубай SOF-DXB закъсня с 1.40,които пилотът успя да увеличи на близо 2 часа закъснение при кацане в Дубай. Съответно полетът за Коломбо беше излетял отдавна и аз увиснах в хотел на летището чакайки следващият полет на ФлайДубай за който ми осигуриха билети. В крайната дестинация ще пристигна с 20часа закъснение. Причина за закъснението била закъснение на самолета от предно летище /самолета дойде от Дубай/.

Знам че е писано много, но не ми се беше случвало досега подобна случка. Дайде акъл как да действам.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря :)  Вчера говорих с колцентъра им, като обясних ситуацията. Девойката отсреща беше много любезна и обеща да провери как стоят нещата  и да ми върне обаждане на следващия ден. Действително ми се обади и ми каза, че тъй като полетът официално не се води отменен, въпреки че е спрян от продажба и най-вероятно няма да се състои, няма как да ме пренасочат към друг полет или да ми върнат парите, но до средата на февруари би трябвало да ме уведомят за отмяната му. Не ми е ясно в кои случай авиокомпаниите предлагат пренасочване към друг полет:  само ако анулират полета по-малко от две седмици преди датата  му или при всички случаи на отказан полет.  Ако до началото на март полетът не  е пуснат отново в продажба, е ясно, че няма да се състои. Ако и тогава нямам официално уведомление какво ще случи,  евентуално закупуване на билети от моя страна за друг полет, ще се води ли отказ от пътуване и  съответно ще откажат да ми върнат сумата, които съм заплатила за билетите? Извинявам се, ако въпросът ми звучи идиотски, но за първи път ми се случва такова нещо и съм пълен лаик в тази материя.

Всяка авиокомпания има своя политика в такива случаи - дали и кога да уведомят пътниците,  дали да предложат алтернативен полет или не. При всички случаи ви дължат или премаршрутиране с друг полет или възстановяване стойността на билета.

Моята Шри Ланка тръгна зле. Полетът на ФлайДубай SOF-DXB закъсня с 1.40,които пилотът успя да увеличи на близо 2 часа закъснение при кацане в Дубай. Съответно полетът за Коломбо беше излетял отдавна и аз увиснах в хотел на летището чакайки следващият полет на ФлайДубай за който ми осигуриха билети. В крайната дестинация ще пристигна с 20часа закъснение. Причина за закъснението била закъснение на самолета от предно летище /самолета дойде от Дубай/.

Знам че е писано много, но не ми се беше случвало досега подобна случка. Дайде акъл как да действам.

Имате право на заместващ полет до Коломбо или възстановяване стойността на неизползваната част от билета (ако се е наложило вие да платите за нов). Освен това авиокомпанията дължи и обезщетение, ако закъснението на първия полет е по нейна вина и може да се потърси обезщетение за закъснението на първия полет и пропуснатата връзка.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Всяка авиокомпания има своя политика в такива случаи - дали и кога да уведомят пътниците,  дали да предложат алтернативен полет или не. При всички случаи ви дължат или премаршрутиране с друг полет или възстановяване стойността на билета.

 

Много благодаря за разясненията и отделеното време. Ще пиша как са се развили събитията. Желая Ви спокойна вечер.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Всяка авиокомпания има своя политика в такива случаи - дали и кога да уведомят пътниците,  дали да предложат алтернативен полет или не. При всички случаи ви дължат или премаршрутиране с друг полет или възстановяване стойността на билета.

Имате право на заместващ полет до Коломбо или възстановяване стойността на неизползваната част от билета (ако се е наложило вие да платите за нов). Освен това авиокомпанията дължи и обезщетение, ако закъснението на първия полет е по нейна вина и може да се потърси обезщетение за закъснението на първия полет и пропуснатата връзка.

Благодаря за отговора. Обезщетение се дължи само за първият полет, който кацна с закъснение 1.50 часа или за крайната дестинация където пристигнах с 20 часа закъснение.? Ако е само за първият очевидно няма как да претендирам за компенсации.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря за отговора. Обезщетение се дължи само за първият полет, който кацна с закъснение 1.50 часа или за крайната дестинация където пристигнах с 20 часа закъснение.? Ако е само за първият очевидно няма как да претендирам за компенсации.

Ако двата полета са на една обща резервация може да се търси обезщетение за закъснение до крайна дестинация.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Следният казус:

 

Закъснение на полет Катания - Букурещ с повече от 3 часа. Закъснението върви и при предхождащият полет Букурещ - Катания.

Оправданието на самолетната компания е, че закъснението се дължи за инцидент с друг самолет НО на трето летище Болоня и свързани с това ограничения на летището и затваряне на писта в следствие от инцидент с другата самолетна машина, което е попречило на въпросния самолет да излети навреме за полет Болоня - Букурещ и след това да извърши в график и полетите Букурещ - Катания - Букурещ.  Дължи ли се в този случай обезщетение за полета Катания - Букурещ? 

Редактирано от Kamen
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Всяка авиокомпания има своя политика в такива случаи - дали и кога да уведомят пътниците,  дали да предложат алтернативен полет или не. При всички случаи ви дължат или премаршрутиране с друг полет или възстановяване стойността на билета.

 

Днес получих e-mail, че ми анулират полета. Предложиха ми алтернативни варианти, но датите на полетите не ме устройваха. Свързах се с колцентъра им и попитах дали могат да ме пренасочат към Олимпик, но ми отговориха, че е възможно да ме пренасочат само към изпълняван от тях полет и в случай, че предложените от тях варианти, не ме устройват, ще ми върнат парите, след като заявя това по e-mail, което и направих. Благодаря на всички, които ми помогнаха с коментарите си:)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Според мен е трябвало да бъдеш малко по-упорита в опита да договориш премаршрутиране, но здраве да е, важно е да намериш подходяща алтернатива, а парите компанията така или иначе ще ти върне...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
Евгени Димитров

Здравейте! Подадох иска за обезщетение към Уиз Еър, но вече повече от 2 месеца нямам отговор от тях. Какво бихте посъветвали да направя? Благодаря!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Според мен е трябвало да бъдеш малко по-упорита в опита да договориш премаршрутиране, но здраве да е, важно е да намериш подходяща алтернатива, а парите компанията така или иначе ще ти върне...

Най-вероятно ще си купя билети за същия полет, за който те не искат да ме пренасочат.  Малко по-скъп е  и може би затова се отказват - с около 20 лв. на билет,  ако го резервирам през сайта на България еър, през Олимпик е повече - 99 евра на билет.  Има и по евтина опция, но сме с багаж, връщаме се от почивка:) Другата опция е Раън, но тъй като техният полет е ранен, трябва да нощувам в Атина. И като сложа хотела и транспорта - летище - Атина - летище, ще стане същата цена, че и отгоре, а  и ще си загубя времето. Здраве да е, това да са ми проблемите, все ще се добера от Атина до София:) Явно досега все късмет съм имала, защото не са ми отменяли полет, най-много един-два часа закъснение.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.