Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Здравейте! Подадох иска за обезщетение към Уиз Еър, но вече повече от 2 месеца нямам отговор от тях. Какво бихте посъветвали да направя? Благодаря!

Здравейте. Можете да им изпратите имейл и да им напомните за жалбата си. А ако искате ни препратете кореспонденцията и ние ще се свържем с тях.

Връзка към мнение

Следният казус:

 

Закъснение на полет Катания - Букурещ с повече от 3 часа. Закъснението върви и при предхождащият полет Букурещ - Катания.

Оправданието на самолетната компания е, че закъснението се дължи за инцидент с друг самолет НО на трето летище Болоня и свързани с това ограничения на летището и затваряне на писта в следствие от инцидент с другата самолетна машина, което е попречило на въпросния самолет да излети навреме за полет Болоня - Букурещ и след това да извърши в график и полетите Букурещ - Катания - Букурещ.  Дължи ли се в този случай обезщетение за полета Катания - Букурещ? 

Здравейте. В случаите с проблем на предходно летище, дали пътниците имат право на обезщетение, местните регулатори тълкуват различно. Авиокомпанията трябва да докаже също така, че самолета е бил на проблемното летище.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте. В случаите с проблем на предходно летище, дали пътниците имат право на обезщетение, местните регулатори тълкуват различно. Авиокомпанията трябва да докаже също така, че самолета е бил на проблемното летище.

Здравейте. Предал съм ви случая. Недоумението за мен е,че извънредното обстоятелство няма нищо общо с маршрута на моя полет. Местните регулатори - румънските или италианските? Регламент 261/2004 не се ли отнася еднакво за всички територии на ЕС? Зад всяко закъснение си стои някаква причина. Не е ли редно самите самолетни компании да се застраховат за такива случаи? 

Конкретно в моя случай изпуснах платен трансфер,наложи ми се да резервирам хотел и на другият ден да платя нов трансфер. 

Редактирано от Kamen
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте. Предал съм ви случая. Недоумението за мен е,че извънредното обстоятелство няма нищо общо с маршрута на моя полет. Местните регулатори - румънските или италианските? Регламент 261/2004 не се ли отнася еднакво за всички територии на ЕС? Зад всяко закъснение си стои някаква причина. Не е ли редно самите самолетни компании да се застраховат за такива случаи? 

Конкретно в моя случай изпуснах платен трансфер,наложи ми се да резервирам хотел и на другият ден да платя нов трансфер. 

Под местните регулатори, имаме предвид, че във всяка страна е различно. В конкретния случай, ако се наложи ще трябва да се обърнем към италианския. Нашето мнение е, че авиокомпаниите трябва да осигурят машина, която да изпълни следващите полети при възникнал проблем. Това обаче явно е икономически неизгодно и затова предпочитат да изплатят няколко обезщетения, отколкото да пренасочват друг самолет - правят го само в краен случай.

Относно иска, който сте регистрирали при нас - вчера получихме отговор от превозвача, че закъснението е поради техническа причина установена преди полета. Не се споменава и дума за инцидента и затвореното летище. Колегите утре ще ви препратят отговора и по-подробна информация.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Под местните регулатори, имаме предвид, че във всяка страна е различно. В конкретния случай, ако се наложи ще трябва да се обърнем към италианския. Нашето мнение е, че авиокомпаниите трябва да осигурят машина, която да изпълни следващите полети при възникнал проблем. Това обаче явно е икономически неизгодно и затова предпочитат да изплатят няколко обезщетения, отколкото да пренасочват друг самолет - правят го само в краен случай.

Относно иска, който сте регистрирали при нас - вчера получихме отговор от превозвача, че закъснението е поради техническа причина установена преди полета. Не се споменава и дума за инцидента и затвореното летище. Колегите утре ще ви препратят отговора и по-подробна информация.

Недоумението ми става все по-голямо. За един и същи случай, авиокомпанията отговаря с две коренно различни версии.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте колеги!

 

Имате ли представа дали Qatar Airways дължат обезщетения по Регламент 261 за полети изпълнявани до летище в ЕС, конкретно София? Върти ми се нещо, че имаше условие компанията да бъде регистрирана в ЕС, но не съм сигурен. Ако отговарят на условията и носят отговорност, дали имат качена електронна форма на сайта, съгласно изисканията на регламента?

 

Благодаря предварително...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Недоумението ми става все по-голямо. За един и същи случай, авиокомпанията отговаря с две коренно различни версии.

Не се случва за първи път. Получавали сме различни отговори за подадени искове за наши клиенти за един и същ полет. Изпратили сме аргументи на превозвача и очакваме отговор.

Здравейте колеги!

 

Имате ли представа дали Qatar Airways дължат обезщетения по Регламент 261 за полети изпълнявани до летище в ЕС, конкретно София? Върти ми се нещо, че имаше условие компанията да бъде регистрирана в ЕС, но не съм сигурен. Ако отговарят на условията и носят отговорност, дали имат качена електронна форма на сайта, съгласно изисканията на регламента?

 

Благодаря предварително...

Прав сте - за полети, които излитат от страна извън ЕС и кацатна летище в ЕС, изискването е превозвача да е регистриран в страна-членка.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

 

Прав сте - за полети, които излитат от страна извън ЕС и кацатна летище в ЕС, изискването е превозвача да е регистриран в страна-членка.

 

Да, благодаря, аз също разчетох така Регламента...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте отново,

Въпросът ми е каква е точно функцията за регулатора?След като той се е изказал в полза на ищеца,т.е. в моя полза,защо не мога да си получа обезщетението?Какво означава в мнението ви:"Той наистина функционира като такъв"(става въпрос за испански регулатор)?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте отново,

Въпросът ми е каква е точно функцията за регулатора?След като той се е изказал в полза на ищеца,т.е. в моя полза,защо не мога да си получа обезщетението?Какво означава в мнението ви:"Той наистина функционира като такъв"(става въпрос за испански регулатор)?

Здравейте. Регулатора може да даде становище относно правото на пътника на обезщетение на база на документите, които изиска от превозвача за установяване на причината за закъснението / отмяната на полета, но няма правомощия да задължи авиокомпанията да плати. Ако регулатора каже, че имате право на обезщетение и въпреки това превозвача не плати, се налага да се заведе съдебно дело за изплащане на обезщетението.

А под това, че испанския регулатор наистина функционира като такъв имаме предвид, че разглежда много стриктно и детайлно случаите и излиза със становище, обикновено в полза на пътниците, което ни навежда на мисълта, че не "пускат аванта" на авиокомпаниите. Обикновено след тяхно положително становище обезщетенията биват изплатени. Изключение правят Иберия и Вуелинг, с които борбата продължава още дълго време.

Връзка към мнение

"Ако регулатора каже, че имате право на обезщетение и въпреки това превозвача не плати, се налага да се заведе съдебно дело за изплащане на обезщетението."-Колко време се изчаква да се види превозвачът ще плати ли или не?Информацията,която аз получих беше"Регулаторът се изказа във ваша полза,но той не може да накара превозвачът да плати обезщетението.Искаме да заведем дело."

"Обикновено след тяхно положително становище обезщетенията биват изплатени."-Но след спечелено дело след това,така ли да разбирам?

Нещо не ми става ясна ролята на регулатора в цялата картина- ако авиокомпанията не плати при първия иск директно към тях,и трябва да се ходи при регулатор,това означава ли,че почти сигурно след това ще се наложи завеждане на дело?Защото регулаторът всъщност само казва"Да,ищецът има право на обезщетение" и толкова.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Най-общо казано, националните регулатори имат контролни (по отношение на самата дейност) и консултативни (по отношение на претенции от трети лица) функции и не могат да решават търговски/граждански спорове между страните. С две думи, при положение, че авиокомпанията откаже обезщетение, единственият вариант е отнасяна на спора за решаване от съответния съд...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

"Ако регулатора каже, че имате право на обезщетение и въпреки това превозвача не плати, се налага да се заведе съдебно дело за изплащане на обезщетението."-Колко време се изчаква да се види превозвачът ще плати ли или не?Информацията,която аз получих беше"Регулаторът се изказа във ваша полза,но той не може да накара превозвачът да плати обезщетението.Искаме да заведем дело."

"Обикновено след тяхно положително становище обезщетенията биват изплатени."-Но след спечелено дело след това,така ли да разбирам?

Нещо не ми става ясна ролята на регулатора в цялата картина- ако авиокомпанията не плати при първия иск директно към тях,и трябва да се ходи при регулатор,това означава ли,че почти сигурно след това ще се наложи завеждане на дело?Защото регулаторът всъщност само казва"Да,ищецът има право на обезщетение" и толкова.

Обикновено, когато подадем жалба към регулатора и той се свърже с авиокомпанията, ако отказа на превозвача е неоснователен, обезщетенията биват изплатени доброволно.

 

Конкретно във вашия случай авиокомпанията не е представила доказателства пред регулатора и поради тази причина и въз основа на фактите, които ние сме изложили са излезли със становище, че пътниците имат право на обезщетение.

Считаме, че щом не са представили доказателства за извънредни обстоятелства, то закъснението е по тяхна вина.

 

"Защото регулаторът всъщност само казва"Да,ищецът има право на обезщетение" и толкова." - Защото толкова са му правомощията. В законодателствата на повечето страни са предвидени санкции, които регулаторите могат да наложат на авиокомпаниите, но не могат да ги задължат да платят.

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте,

 

имам конкретен въпрос за закупен билет с wizz air sof/ltn/sof.

При отказ за пътуване от моя страна,а също и без финансова претенция за възстановяване на сумата,то може ли авиокомпанията да настоява за плащане на неустойка от моя страна? Тоест да изисква такса отмяна на пътуване,която е в размер на 161лв за всяка посока?

Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Здравейте,

Мой приятел има следния проблем. Имал е полет Geneva - Istanbul през Kiev с Ukrainian Airlines. Съответно полета до Киев закъснява с 2 часа и 45 минути и изпуска връзката до Истанбул. Все си мисля, че трябва да е защитен от директивата, но през сайта на Аероиск не минава, а през refund.me казаха, че не искат да поемат случая. Може ли малко помощ?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте,

Изпратил съм ви мейл с прикачени снимки, бординг пасове и т.н. Благодаря, че ще разгледате случая.

 

Поздрави!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте,

Изпратил съм ви мейл с прикачени снимки, бординг пасове и т.н. Благодаря, че ще разгледате случая.

 

Поздрави!

Прието, благодаря.

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте! Бих искал малко помощ по един казус на една моя позната. Тя е пристигнала с полет на Катар във Виена и куфърът и е бил скъсан. На летището вместо да и направят нормален протокол и авиокомпанията да поеме разходите по щетата и издават долния документ, като Катар и след много мейли твърдо отказва да поеме отговорността за скъсания куфар. Какви са правата на пътниците в подобни случаи? Аз лично имах подобен казус с Уиз ер. На летището направих протокол за щетата, пратих го на Уиз ер и те ме пратиха при майстор, който за тяхна сметка оправи куфара.

IMG_20170406_0001.pdf

Връзка към мнение
преди 7 минути , Topfly каза:

Здравейте! Бих искал малко помощ по един казус на една моя позната. Тя е пристигнала с полет на Катар във Виена и куфърът и е бил скъсан. На летището вместо да и направят нормален протокол и авиокомпанията да поеме разходите по щетата и издават долния документ, като Катар и след много мейли твърдо отказва да поеме отговорността за скъсания куфар. Какви са правата на пътниците в подобни случаи? Аз лично имах подобен казус с Уиз ер. На летището направих протокол за щетата, пратих го на Уиз ер и те ме пратиха при майстор, който за тяхна сметка оправи куфара.

IMG_20170406_0001.pdf

 

Здравейте. Пътниците имат право на обезщетение в случай на повреден, забавен или загубен багаж. За съжаление няма фиксирани суми на обезщетенията, нито регламент за това и постигането на тези обезщетения е по-трудно. За да се подаде иск за повреден бажаж трябва да има протокол от летището, в който да са описани щетите - какъвто са дали на вас в случая с Уиз.

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
В момента, Аероиск каза:

Здравейте. Пътниците имат право на обезщетение в случай на повреден, забавен или загубен багаж. За съжаление няма фиксирани суми на обезщетенията, нито регламент за това и постигането на тези обезщетения е по-трудно. За да се подаде иск за повреден бажаж трябва да има протокол от летището, в който да са описани щетите - какъвто са дали на вас в случая с Уиз.

 

 

Позната ми също е искала протокол, но вместо него е получила горния документ в който Катар отказват всякаква отговорност и препращат пътника към застрахователя с който си е сключил застраховка за пътуване. По късно в мейл също отказват всякаква отговорност за повредения багаж. Ясно ми е, че няма конкретни суми, но възможно ли е изобщо да откажат обезщетение и какво да се прави в такъв случай?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 

На 4/6/2017 в 11:47, Topfly каза:

 

Позната ми също е искала протокол, но вместо него е получила горния документ в който Катар отказват всякаква отговорност и препращат пътника към застрахователя с който си е сключил застраховка за пътуване. По късно в мейл също отказват всякаква отговорност за повредения багаж. Ясно ми е, че няма конкретни суми, но възможно ли е изобщо да откажат обезщетение и какво да се прави в такъв случай?

 

На практика единствения начин да се накара принудително авиокомпанията да плати е по съдебен ред, но тъй като в случаите с багаж обезщетенията не са фиксирани и изобщо не може да се предвиди какво (колко :) ще реши съда. В крайна сметка може да се окаже, че не си заслужава разноските, отделеното време и енергия.

Връзка към мнение
Дани Магелани


Здравейте,

Има ли шанс претенция за закъснял полет на азиатска авиокомпания?

 Malinndoair
OD 307 - 09.04.2017 DES-KUL

 

IMG_20170410_024242.jpg

IMG_20170410_024136.jpg

 

IMG_20170409_230941.jpg

IMG_20170409_230855.jpg

IMG_20170409_230728.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 

 

Редактирано от Mary
Грешка в прикачане. Изтриване на снимка.
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.