Прескочи до съдържание

Visa Electron vs. Visa Credit vs. MasterCard Credit


Препоръчани мнения

И аз да се включа по темата - преди 5 години в САЩ, Лас Вегас исках да си наема кола с дебитна карта (защото тогава нямах кредитна), имах доста пари в сметката, но въпреки това обикалях около 1 час като луда всички гишета за наемане на коли, защото служителите ми казваха, че не приемат дебитна карта и дори не искат да пробват дали ще мине транзакцията (такива им бяха условията). Накрая, една от компаниите се съгласиха, като ми блокираха около 500$ допълнително за известно време, заради картата

 

Може ли да кажеш какъв вид дебитна карта си имала?

 

Аз лично продължавам да твърдя, че ако човек ползва Виза классик или Мастеркард стандарт (това са релефните карти) и винаги казва, че това е кредитна карта (ако го питат), никога няма да има проблем с тях!

 

В Австралия аз лично с такива дебитни карти съм плащал и на изцяло офлайн терминали без никакъв проблем! Даваш картата и от релефната част с индиго копират номера на картата, подписваш и си ок. Плащането става без никой на момента да провери имаш или нямаш покритие върху картата.

 

8ZOsD.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако може да вмъкна един въпрос в темата : 

 

Наемам кола, искаха ми колосалната сума от 3к евро, за кола. Действието се развива в Сицилия. Давам си кредитната карта  - кредитен лимит 4к, като вече съм на -1.5к . Съответно си мисля, че няма как да мине номера, но реших, че е по-добре да пробвам и да успея отколкото директно да се откажа. Всичко протече по нормалния ред и колата беше взета. Въпросът ми е, как при лимит от 4к, от които съм изхарчил 1.5 ( следва лимитът да е паднал на 2.5) успяха да блокират 3 ? 

 

Моите 2 стотинки по темата : 

 

И аз забелязвам как уж разумни хора, когато са с кредитна карта правят неразумни харчове, просто защото тези пари ги връщат напред във времето, а дали до тогава ще ги имат е отделен въпрос. Аз понякога спасявам себе си от този капан, като си захранвам кредитната карта от банковата сметка, тоест минавам на плюс, харча и после не го мисля. Това е при случаите, когато трудно мога да си планирам финансите за следващия месец. 

Определено обаче пазаруването с кредитна карта си има положителните качества - отказвал съм в последния момент букнати хотели и пълната сума ми се възстановява ( нямам идея кой поема щетите по причинените неудобства и евентуални загуби на хотелите, кофти ми е когато се налага да го правя, но се случва ). 

Връзка към мнение

При старата ми карта лимита не важеше, превишавал съм го многократно. После смениха малко условията и вече трябва да се съобразявам

Връзка към мнение

Явно несъзнателно съм обидил Георги и затова искам публично да му се извиня тук! Той никъде не е твърдял, че само с кредитна карта може да се резервира кола! Единственото което твърдеше е, че с дебитна карта евентуално може да има проблеми. Аз само от части съм съгласен с това мнение и затова стана разминаването между нас!

 

От средата на 90-те години ползвам Виза классик дебитна карта и на всякъде са ми я приемали, като кредитна карта (Включително и в САЩ за наемане на кола). Никога и по никакъв повод не съм имал проблем с тази карта, освен в Япония при някои банкомати, които не приемаха чужди карти, но това не е въпрос на кредитна или дебитна карта.

Реален проблем може да има единствено с дебитните карти, които за само за ползване в онлайн среда и няма на релефни номера на тях. В САЩ всички дебитни карти са такива и явно от там идва терминологично разминаване. Когато те питат имаш ли кредитна карта, те не могат и да предположат, че имаш Виза классик като дебитна карта. Системата им обаче безотказно приема дебитната карта , като “кредитна“.

 

Много пъти са се опитвали да ми продадат кредитна карта, като веднъж дори и успяха, но аз я върнах и предпочитам да имам пълен контрол над парите зад картата. Кредитният лимит е хубаво нещо, но ако някой ти го открадне си става реално задължение. Аз предпочитам да имам контрол върху това колко пари рискувам, като ги държа на дебит зад картата. С лимитите на пазаруване може да се играе, но проблемът е, че не винаги е много лесно да се променят тези лимити и точно когато ще ти трябва най-висок лимит за плащане ще си забравил да го вдигнеш. Аз държа максимално високи лимити зад картите, но с плаващ дебит в зависимост от това колко пари ми трябват и така се чувства хем много гъвкав, хем в оносителна сигурност за парите си.Освен това редпочитам да харча в кеш за да намаля максимално риска от кражба на данни и технически проблеми от това работи или не работи пос терминала. Кешбека не ми е достатъчно стимулиращ поради относително малкото ми транзакции на плащане с карта.

Имам и принципна причина да нямам кредитна карта, а тя е че съм виждал много хора които задлъжняват и смятам за нереално високи и прецакващи лихвите по кредитните карти. Нещо което не бих предложил на друг, не го и ползвам и аз с цел да не подпогагам разпространението един като цяло вреден за личните финанси продукт. Разбира се ако някой с десетилетия може да спазва финансова дисциплина и не го е страх, че някой ден ще му изпразнят от картата целия кредитен лимит, нека си ползва кредитна карта!

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Аз едно нещо не разбирам. Периодично пишеш, че съществува риск от изпразване на кредитния лимит от трети лица. ОК, съгасен съм, риск съществува! В същото време не разбирам защо не споменаваш, че този риск съществува и при ползване на дебитна карта?

 

Да не повтаряме отново, че оспорване на транзакция по кредитна карта VISA или MasterCard е далеч по-надеждна (от гледна точка на краен резултат) операция, отколкото оспорване на транзакция по дебитна карта издадена от която и да е банка, която не спазва утвърдените правила на VISA или MasterCard, а свои собствени общи правила...  

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

От дебитна карта също могат да ти източат парите. Те. трябва да държиш там само необходимата сума и да прехвърляш при нужда, и пак трябва дисциплина и известно предвиждане.

Връзка към мнение

Точно това имам предвид по-горе. Има обаче нещо, което и друг път съм споделял. Холандската ING предлага опция (всъщност, това дори не е опция, а правило) за разделяне на сметката по дебитна карта на две. Първата част е "отворена", а втората "затворена". Прехвърлянето на средства от едната в другата става единствено чрез интернет банкиране. На практика това е още една защита на парите, защото клиентът разполага само със сумата в "отворената" част от сметката за разплащане. Сумата в "затворената" част е недосегаема преди да бъде прехвърлена в "отворената" част. Бих се радвал ако нашите банки решат да предложат подобна услуга...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз едно нещо не разбирам. Периодично пишеш, че съществува риск от изпразване на кредитния лимит от трети лица. ОК, съгасен съм, риск съществува! В същото време не разбирам защо не споменаваш, че този риск съществува и при ползване на дебитна карта?

 

Да не повтаряме отново, че оспорване на транзакция по кредитна карта VISA или MasterCard е далеч по-надеждна (от гледна точка на краен резултат) операция, отколкото оспорване на транзакция по дебитна карта издадена от която и да е банка, която не спазва утвърдените правила на VISA или MasterCard, а свои собствени общи правила...

От дебитна могат да източната колкото има, а от кредитна - колкото е лимитът. Що се отнася до оспорването, вчера говорих с познат от една банка и специално го питах за това. Ами няма такова нещо. Има си процедура, която се следва. Оспорването по дебитна е по-рядко, може би защото не са толкова масови, а и ако човек е внимателен, опасността от това е значително по-малко, отколкото при кредитните, където, съгласи се, финансовата дисциплина на собствениците е по-слаба.

Точно това имам предвид по-горе. Има обаче нещо, което и друг път съм споделял. Холандската ING предлага опция (всъщност, това дори не е опция, а правило) за разделяне на сметката по дебитна карта на две. Първата част е "отворена", а втората "затворена". Прехвърлянето на средства от едната в другата става единствено чрез интернет банкиране. На практика това е още една защита на парите, защото клиентът разполага само със сумата в "отворената" част от сметката за разплащане. Сумата в "затворената" част е недосегаема преди да бъде прехвърлена в "отворената" част. Бих се радвал ако нашите банки решат да предложат подобна услуга...

Имах точно такава сметка в ОББ преди години. Мисля, че продължават да го предлагат.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Що се отнася до оспорването, вчера говорих с познат от една банка и специално го питах за това. Ами няма такова нещо. Има си процедура, която се следва. 

 

Обърни внимание на факта, че никъде не съм написал, че няма процедура за оспорване. Единственото което казвам е, че в случай на оспорване на транзакция извършена чрез дебитна карта, процедурата е посочена в общите условия на самата банка, а не в утвърдените международни правила на сериозна банкова институция. Което пък означава, че шансовете за успех на оспорването са значително по-малки...

Връзка към мнение

Точно това имам предвид по-горе. Има обаче нещо, което и друг път съм споделял. Холандската ING предлага опция (всъщност, това дори не е опция, а правило) за разделяне на сметката по дебитна карта на две. Първата част е "отворена", а втората "затворена". Прехвърлянето на средства от едната в другата става единствено чрез интернет банкиране. На практика това е още една защита на парите, защото клиентът разполага само със сумата в "отворената" част от сметката за разплащане. Сумата в "затворената" част е недосегаема преди да бъде прехвърлена в "отворената" част. Бих се радвал ако нашите банки решат да предложат подобна услуга...

 

Или просто си държиш едната част от парите, които не планираш да ползваш , в депозит. Не виждам разлика. 

Редактирано от bad kid
Връзка към мнение

Или просто си държиш едната част от парите, които не планираш да ползваш , в депозит. Не виждам разлика. 

 

Да, стига да можеш да оперираш с депозитната сметка онлайн и да си готов да загубиш лихвата, ако става дума за срочен депозит...

Връзка към мнение

Е, то и в другия вариант - блокирана сума от разплащателна сметка, пак няма лихва. Иначе в онлайн банкирането на ПИБ това е възможно, прехвърлят се суми между депозити и др. видове сметки без такси.

Връзка към мнение

Няма блокиране на суми при сметката на ING, за която говоря. Там нещата са малко по-различни. Не получаваш лихва по сметката, но и няма такса за интернет банкиране, теглене/плащане на ПОС терминал или онлайн транзакции. Единствено имаш годишна такса за обслужване на сметката, но не е нещо особено като размер. Депозитните сметки имат различен характер от разплащателните и не винаги са гъвкави откъм обслужване, като понякога изискват посещение в банков салон. Както и да е, отклонихме се от същността на темата...

Връзка към мнение

Иначе в онлайн банкирането на ПИБ това е възможно, прехвърлят се суми между депозити и др. видове сметки без такси.

 

Вече не. Има такса - 10 стотинки.

 

post-116-0-05531200-1480771976_thumb.jpg

 

 

Поправка: всъщност, прав си - в онлайн-банкирането няма такса. Само за касовата операция. Моя грешка.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Според теб, как вадя заключението?

Ами очаквам ти да кажеш.

 

Когато банката определя процедура за оспорване на транзакция, тя не го прави да за затрудни едните и да облекчи другите, а да си гарантира в максимална степен, че няма да бъде на загуба (дори и когато действително има злоупотреба).

 

За банката е изключително лесно да установи дали е имало злоупотреба или не, изключително лесно. В работата си съм се сблъсквал с вътрешнобанкови документи във връзка със злоупотреби с карти и там нещата бяха толкова ясни, че чак не можеш да повярваш. От там нататък се почва мотане на "пациентите", вероятно в зависимост от това дали могат да прехвърлят разхода на някой друг или не (например, магазин, при който е настъпила злоупотребата, краен извършител на злоупорребата или друго), само и само разходът да не бъде за тяхна сметка.

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Това с разделянето на сметката на активна и пасивна част го има и в ДСК. Можеш да теглиш и плащаш само от активната, която захранваш с колкото средства решиш от пасивната. Така реално парите по сметката в пасивната част са защитени от кражби, измами и злопотреби, а когато решиш да харчиш си прехвърляш веднага и безплатно пари от пасивната в активната част. За да не ме помислите за рекламен агент на ДСК, да ви кажа, че дори не съм им клиент. Но при проучването на банковите услуги преди около година, ми направи впечатление, че са доста напред с онлайн банкирането и свързаните услуги. Така например имат и виртуална кредитна карта, която е много удобна за интернет пазаруване - вкарваш в нея колкото пари искаш да изхарчиш и нямаш изобщо кредитен лимит. Така шансът да ти откраднат пари чрез неоторизирана транзакция е почти нулев.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Георги Матеев

Това с разделянето на сметката на активна и пасивна част го има и в ДСК. Можеш да теглиш и плащаш само от активната, която захранваш с колкото средства решиш от пасивната. Така реално парите по сметката в пасивната част са защитени от кражби, измами и злопотреби, а когато решиш да харчиш си прехвърляш веднага и безплатно пари от пасивната в активната част. За да не ме помислите за рекламен агент на ДСК, да ви кажа, че дори не съм им клиент. Но при проучването на банковите услуги преди около година, ми направи впечатление, че са доста напред с онлайн банкирането и свързаните услуги. Така например имат и виртуална кредитна карта, която е много удобна за интернет пазаруване - вкарваш в нея колкото пари искаш да изхарчиш и нямаш изобщо кредитен лимит. Така шансът да ти откраднат пари чрез неоторизирана транзакция е почти нулев.

 

Потвърждавам. Въпросната "пасивна част" при ДСК се нарича "спестовна компонента", което на практика е отделна изолирана сметка, в която си държиш наличните средства и към която няма вързана пластика. Върху сумата в тази сметка като бонус ти тече и дребна лихва. Най-интересното е, че спестовната компонента е недостъпна дори от служителите в клоновете на ДСК (въобще не се показва в тяхната система), тоест парите в нея са тотално защитени от злоупотреба - включително и от работещите в банката. А когато ти потрябва за буквално 3 секунди от компютъра или телефона си прехвърляш пари от спестовната компонента към каквото пожелаеш - разплащателна сметка, карта и тн. Доста хитро е измислено.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Щях да се замисля, но ужасяващото обслужване в ДСК е в състояние да ме накара да опра пистолет в челото си, вместо да поверя авоарите си в техни ръце...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Георги Матеев

Щях да се замисля, но ужасяващото обслужване в ДСК е в състояние да ме накара да опра пистолет в челото си, вместо да поверя авоарите си в техни ръце...

 

Какво да ти кажа... Перфектна банка никога няма и няма да има. Ако едно е добре друго ще куца и обратното.

 

Няма да крия, все още въздишам за прекрасното обслужване на ПИБ, много бях свикнал с тях за 20 години, но след негативните промени през последната година-две ме изгубиха като клиент, а и в редица други отношения лично за мен ДСК е на светлинни години напред. Та всеки си преценява кое му е по-важно...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Може ли да кажеш какъв вид дебитна карта си имала?

 

Аз лично продължавам да твърдя, че ако човек ползва Виза классик или Мастеркард стандарт (това са релефните карти) и винаги казва, че това е кредитна карта (ако го питат), никога няма да има проблем с тях!

 

В Австралия аз лично с такива дебитни карти съм плащал и на изцяло офлайн терминали без никакъв проблем! Даваш картата и от релефната част с индиго копират номера на картата, подписваш и си ок. Плащането става без никой на момента да провери имаш или нямаш покритие върху картата.

 

8ZOsD.jpg

Съжалявам, малко късно отговарям, но се опитвах да намеря картата (някъде съм я запиляла). Със сигурност знам, че беше Visa, издадена от Bank of America и че беше червена на цвят :) Но какъв точно тип Visa, нямам спомен...

Връзка към мнение

Аз едно нещо не разбирам. Периодично пишеш, че съществува риск от изпразване на кредитния лимит от трети лица. ОК, съгасен съм, риск съществува! В същото време не разбирам защо не споменаваш, че този риск съществува и при ползване на дебитна карта?

 

 

Безпорно и при дебитните карти съществува този риск, но той е много по добре управляем. Давам пример.

 

Нека сравним виртуалната дебитна карта с риска от една кредитна карта с 5000 евро кредитен лимит при плащанията в интернет, които носят най-голям риск от източване на картата. Аз лично смят за много важна част от сигурността на пътуването да имам поне 1000 евро на човек резерв и висок лимит на картата за да може тези пари да се изхарчат на веднъж при нужда. Това е сумата за която смятам, че при екстремна ситуация бих могал да си купя еднопосочен самолетен билет до вкъщи и евентуално няколко вечери в хотел. Ако си изпуснеш самолета, разболееш се и т.н. и трябва да си купиш самолетен билет за днес или утре цената обикновенно е екстремно висока.

 

- При вируалната карта без проблем за сигурността мога да си държа лимитите за плащане на максимум. Карта на ДСК ако добре съм запознат е с основен лимит е 6000 лева на ден. Тези карти понеже се ползват само в интернет среда, няма нужда да имат баланс по тях, когато не сме пред компютъра и не извършваме плащане. Ако спазваме правилото да зареждаме картата само с толкова колкото плащаме, реално никога няма да могат да ни откраднат пари в интернет. Подобен “трик“ би могъл да се направи и с нормална карта, но виртуалните карти обикновенно са напълно безплатни!

 

- Ако имаме обаче кредитна карта с 5000 евро кредитен лимит и високи лимити за плащане трудно можем да опазим парите си. В екстремна ситуация може да се събудим някоя сутрин, че дължим на банката 5000 евро без лично да сме направили нито една транзакция, а оспорването винаги е голям въпрос до колко успешно може да бъде. В такива моменти кешбека който получаваме по кредитната карта може да ни се стори жълти стотинки, спрямо загубата от 5000 евро.Играта с лимитите също не е лесна, защото често ползваме кредитните картити извън интернет и без да имаме достъп до мобилен интернет. Малко банки предлагат промяна на лимита на плащане чрез смс или друг подобен лесен начин.

Да не повтаряме отново, че оспорване на транзакция по кредитна карта VISA или MasterCard е далеч по-надеждна (от гледна точка на краен резултат) операция, отколкото оспорване на транзакция по дебитна карта издадена от която и да е банка, която не спазва утвърдените правила на VISA или MasterCard, а свои собствени общи правила...  

 

Карти с логото на Visa и Mastercard се оспорват по процедурите на Виза и Мастеркард независимо дебитни или кредитни са. В случая обаче коментирахме и абсолютно идентичните карти Виза классик и Мастеркард стандарт, които по права за плащане са 100% процента идентични с кредитните карти от същия клас..

Бях споделил по горе един случай при който на един познат банкомат на неговата банка се развали и му даде само една банкното вместо 10 при теглене с дебитна карта Виза. От клона на банката веднага признаха проблема, но оспорването на транзакцията мина през Виза и отне 3 седмици докато си получи обратно парите.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако толкова те е страх, от кражба на парите, защо просто не си защитиш транзакциите със СМС ? 

 

СМС-ът няма да ти защити парите. Той само ще ти съобщи своевременно, че са те обрали :)

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.