Прескочи до съдържание

Наем на самолет за голяма група


Препоръчани мнения

Нямах идея къде да си задам въпроса.....,но

 

Предстои ни пътуване до Варшава на група от около 40 човека и се зачудихме дали може да си наемем самолет само за нас....така де, тъй или иначе като събереш билетите на всички, ще струва много пари, може и да стигне за един наем, знам ли.....

Можете ли да кажете колко би струвало и кои компании предлагат такава услуга?

Връзка към мнение

Прозвъни наред българските компании - Bulgaria Air, Balkan Holidays, Bulgarian Air Charter, Air Via и виж как стоят нещата. Като цяло имат големи самолети с по много седалки и за 40 човека сигурно няма да ви излезе сметката. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

В България авиокомпаниите нямат практика да работят с физически лица, дори да става въпрос за 80 пътника. Предпочитат разговори и евентуално подписване на договор за чартърен полет само с юридически лица. Така че ще ви трябва посредник, или туроператорска фирма или авиационен брокер, който да води разговори от ваше име.

Редактирано от epetkov
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Нямах идея къде да си задам въпроса.....,но

 

Предстои ни пътуване до Варшава на група от около 40 човека и се зачудихме дали може да си наемем самолет само за нас....така де, тъй или иначе като събереш билетите на всички, ще струва много пари, може и да стигне за един наем, знам ли.....

Можете ли да кажете колко би струвало и кои компании предлагат такава услуга?

 

Забрави цената парите да ви “стигнат“. Много малко сте като група, а цените за инцидентен чартър са в пъти по високи от тези за редовните полети. Причината за много високата цена е, че на пазара трудно може да наемете 40 местен самолет, а самолетът или трябва да ви чака с дни докато си свършите работата във Варшава или трябва да извърши 4 полета, като два полета ще бъдат с напълно празен самолет.

Компании, които дават под наем бизнес джетове има доста, но те са за максимум 8-10 души. Големите самолети освен това рядко имат свободен капацитет в последния момент. Независимо дали за редовни или чартерни полети, капацитета на самолетите се ангажира поне 7-8 месеца предварително.

 

Има голяма разлика в това дали наемаш чартъра за цял сезон, като пълниш самолета и в двете посоки или го наемаш инцидентно. За инцидентно наемане цената от 30 000 евро, която споменава AlexandraKo едва ли е реалистична. По скоро нещо с пъти по високо би било реалното.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Може, цената е около 30 000 евро.

За толкова ТА наемат самолети за чартърните полети.

Е, то зависи от разстоянието и броя на чартърите. За единичен чартър ще трябва да се калкулира и такси за паркинг на самолета на перона в зависимост от дните престой на групата. Ясно е, че и при невъзможните 20000 евро няма да бъде много изгодно 500 евро на човек при група от 40 човека, ами ако са 36.

 

P.S. Topfly, извинявай, писал съм почти паралелно с теб. Успешна и щастлива 2017 година!

Редактирано от epetkov
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Е, то зависи от разстоянието и броя на чартърите. За единичен чартър ще трябва да се калкулира и такси за паркинг на самолета на перона в зависимост от дните престой на групата. Ясно е, че и при невъзможните 20000 евро няма да бъде много изгодно 500 евро на човек при група от 40 човека, ами ако са 36.

 

P.S. Topfly, извинявай, писал съм почти паралелно с теб. Успешна и щастлива 2017 година!

 

Таксата за паркинг на ден според мен е с пъти по малка от дневните разходи за амортизация и лихви за финансиране. Цената на един нов А320 например е около 100 милиона долара. Самолетът дори да седи на паркинг трябва да плащаш заплата на екипажа, лихвите по финансирането на самолета и определени амортизационни отчисления.

Има огромна разлика между това да те чака на паркинг един 40 местен автобус, който струва 50-100 хиляди евро и един самолет за 100 милиона долара!

 

ЧНГ и успешна 2017 година и за теб!

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Не мога да си представя доколко е достоверно, но според тези

https://www.aviation-broker.com/en/home.html

 

Light jet   
Passengers: 0 - 9   
Flight time 1st leg: 00:51 h
Price starting at: 7,100 EUR **
Light jet aircraft offer 1-7 passengers a fast and economic alternative for non-stop flights less than 3 hours. Cruising speed is on average 400 knots, which is slightly slower than a normal airliner. The cabin normally offers leather seating. Beverages and snacks are available, but a variety of catering can be arranged. A semi-private lavatory is usually available. Baggage capacity is often limite

 

или

 

Midsize jet    
Passengers: 0 - 16   
Flight time 1st leg: 00:51 h
Price starting at: 9,488 EUR **
Midsize jet aircraft offer 1-8 passengers a luxury and efficient transport for non-stop flights less than 4-5 hours. Cruising speed is on average the same as for a normal airliner. The exclusive leather seating can be arranged for a meeting or adjusted for a relaxing time on board. Beverages and snacks are available, but a variety of catering can be arranged. Stewardess is available upon request. A private lavatory is usually standard. A separate baggage compartment can accommodate normal amount of luggage.

 

като за търсенето избрах

LUTON (EGGW, LTN)    ORLY (LFPO, ORY)    6
03 Feb 2017 09:00 local (09:00 UTC)        
ORLY (LFPO, ORY)    LUTON (EGGW, LTN)    6
04 Feb 2017 09:00 local (08:00 UTC)

Връзка към мнение

Не мога да си представя доколко е достоверно, но според тези

https://www.aviation-broker.com/en/home.html

 

 

Може и цените да са достоверни, но не е случайно, че ти дава цени между Лондон и Париж, но не ти дава цени между София и Варшава. Първите две дестинации са лесни за пълнене за бизнес пътници към следващи дестинации, докато от София и Варшава е доста вероятно самолетът да трябва да прелети празен до някой бизнес център.

След този размер следващите типични за чартъри самолети са от размера около 200 седалки. Малки самолети с 50-60 седалки типично летят по редовни линии и много рядко могат да се вземат за чартърен полет.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Пробвах

SOFIA (LBSF, SOF)    LISZT FERENC INTL (LHBP, BUD)    6
03 Feb 2017 09:00 local (07:00 UTC)        
LISZT FERENC INTL (LHBP, BUD)    SOFIA (LBSF, SOF)    6
04 Feb 2017 09:00 local (08:00 UTC)

Light jet   
Passengers: 0 - 9   
Flight time 1st leg: 01:11 h
Price starting at: 7,645 EUR **

 

Резбира се, трябва да си пуснеш "Заявка" за прецизирана цена - което най-вероятно ще я завиши с таксите летище, паркинг и т.н.

Връзка към мнение

За 40 местен самолет можете да опитате с компания от сорта на България Ер, Таром, Ер Сърбия и Остриън - един АТР42 би ви свършил перфектна работа. Ако имат свободен капацитет е много вероятно да нямат против да изкарат някой лев отгоре. Хубавото е, че витловото самолетче харчи по-малко гориво и не е изключено цената на чартъра да е по-ниска.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

За 40 местен самолет можете да опитате с компания от сорта на България Ер, Таром, Ер Сърбия и Остриън - един АТР42 би ви свършил перфектна работа. Ако имат свободен капацитет е много вероятно да нямат против да изкарат някой лев отгоре. Хубавото е, че витловото самолетче харчи по-малко гориво и не е изключено цената на чартъра да е по-ниска.

 

Тези компании за период до 7-8 месеца не би трябвало да имат много свободен капацитет, който да го дават под наем. Най-скъпото нещо за една авиокомпания е да има самолет на земята с много свободен капацитет. Не е типично големи групи да търсят чартъри по дестинации, към които има евтини редовни полети.

Връзка към мнение

Тези компании не е изключено да имат сезонни adjustments на разпиаснието по регионалните линии, което да оставя "дупки" в графика на витловите машини. Също така не е изключено резервната им машина да е 40-70 местен витлов самолет. Може да се окаже, че е по-евтино за самолета да седи на земята и да му плащат паркинга и лизинга, отколкото да му плащат горивото, АНО услуги, екипаж, ... ;)

Връзка към мнение

Ще почна с БГ компаниите пък ще видим какво ще излезе.

Мисля че има време, планираме пътуването през май или юни.

Ако се получи нещо интересно - ще информирам тук :)

Мерси на всички за мненията и съветите....

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Не знам до колко ще ви е полезно , но за футболни мачове нали се правят такива чартъри и билетите не са особено скъпи ...

 

Тези чартъри са предварително планирани с големи самолети, при 100% запълняемост и много кратък престой на място. Така може да се постигне относително ниска цена.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не знам до колко ще ви е полезно , но за футболни мачове нали се правят такива чартъри и билетите не са особено скъпи ...

Не са особено скъпи, ако става въпрос за полет между две западноевропейски страни. Аз преговарях преди месец с хора от ПФК Лудогорец за 2 еднопосочни Варна-Париж с чартърния полет за мача с Пари Сен Жермен. Дадоха ми цена 250 евро еднопосочен на човек, бил специален кетъринга. В крайна сметка купих за 208 евро двупосочен на човек с България Ер, но с излитане от София. За мен най-доброто решение на конкретния случай с Варшава е преговаряне с Раян Ер за 40 билета Солун-Варшава(Модлин)-Солун.Линията започва от 28ми март в дни вторник и петък. Сайтът предлага двупосочен билет за 80 евро без багаж (дати 26ти май, връщане начало на юни). Договори ли се груповата цена за авиобилетите, остава по-лесното да се договори автобус с българска компания за пътуването от София до летище Солун.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 6 месеца по-късно ...
На 1/2/2017 в 23:33, epetkov каза:

Не са особено скъпи, ако става въпрос за полет между две западноевропейски страни. Аз преговарях преди месец с хора от ПФК Лудогорец за 2 еднопосочни Варна-Париж с чартърния полет за мача с Пари Сен Жермен. Дадоха ми цена 250 евро еднопосочен на човек, бил специален кетъринга. 

Сега официално предлагат на сайта си 500 евро до Израел:

 

Screenshot_20170724-112515.png

Връзка към мнение

А защо не се свържете с полските авиолинии LOT? Полетите от и до Варшава се изпълняват с малки 70-местни Embraer-и които не бяха особено пълни по времето в което пътувах аз. Мисля, че биха могли да ви предложат добри цени.

Връзка към мнение
5 hours ago, epetkov said:

Сега официално предлагат на сайта си 500 евро до Израел:

 

Не е баш по темата, ама как Ботев преди 2 седмици си намериха чартър да летят, а от Лудогорец "трябваше" да летят с правителствения самолет?!

Връзка към мнение
преди 4 часа, tch каза:

ама как Ботев преди 2 седмици си намериха чартър да летят,

Преди две седмици и Лудогорец си бяха намерили литовска авиокомпания за полета им до Вилнюс. В изявлението си Лудогорец съобщават, че и Ботев ще ползват правителствения самолет за следващото си пътуване.

Редактирано от epetkov
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.