Прескочи до съдържание

Как се става пилот на самолет


rdd

Препоръчани мнения

Реших, че точно тук е мястото за да попитам, как се става пилот, например на граждански полети. Къде се учи, в България има ли учебно заведение, а също така се интересувам и от възможностите във Великобритания.

Предварително благодаря!

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

 

Не е лоша програма, но цената на 23 месечния курс е 120 000 евро. Хубавото е, че успешно завършилите курса автоматично получават работа в Уиз ер.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Не е лоша програма, но цената на 23 месечния курс е 120 000 евро. Хубавото е, че успешно завършилите курса автоматично получават работа в Уиз ер.

Много съм далеч от тази материя, просто го бях виждал това предложение и затова пуснах връзката, поне за ориентация.

Иначе бих предположил, че и други подобни курсове са доста скъпи ...

Колкото до автоматичното получаване на работа - предполагам че с този бум на въздушните превози последните години, вероятно има глад за пилоти и може би не е толкова трудно намирането на работа. Но това са само лаически предположения, не съм сигурен какво е действителното положение.  :)

Редактирано от Фичо
Връзка към мнение

Благодаря за отговорите, аз питам наистина сериозно - имам нещо предвид, става въпрос за сериозно обучение. И не само за чесна, а за бъдеща професия. Ако някой знае подробности, къде, в кои учебни заведения, по-точно във Великобритания, моля да ги сподели, в случай че има свободно време и иска. Ще ми помогнете много.

Връзка към мнение

Благодаря за отговорите, аз питам наистина сериозно - имам нещо предвид, става въпрос за сериозно обучение. И не само за чесна, а за бъдеща професия. Ако някой знае подробности, къде, в кои учебни заведения, по-точно във Великобритания, моля да ги сподели, в случай че има свободно време и иска. Ще ми помогнете много.

Не знам защо решихте, че по-горе отговорите не са сериозни. Ето Ви друг вариант : http://www.aviocenter.com/bg/profesii/letec-pilot.html но имайте в предвид че и в Долна Метрополия да учите, нальота за бреветиране се извършва по авиокомпанийте, затова най-добре е да си Ви обучи дадена авиокомпания за която ще летите, така е и една идея по-евтино, тъй като самите курсове са над 100 000 , а всички превозки и нальот (полетите за часове, нужни за бреветиране) се плащат отделно, ако не са за "нуждите" на дадена авиокомпания. В България обучението е най-евтино, така че ако не разполагате с половин милион за обучение, престой и т.н в държавата в която искате да учите, по-добре си завършете някоя от българските школи, полетете за българска авиокомпания и като съберете нужните летателни часове идете където искате да летите. ето Ви и друг вариант : http://www.airportdb99.com/index.php в Долна Баня ще се научите на малки самолети, но с такъв бревет има по-голяма вероятност да Ви вземат за обучение на пътнически ( не взимат всеки независимо колко пари има ). 

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Много съм далеч от тази материя, просто го бях виждал това предложение и затова пуснах връзката, поне за ориентация.

Иначе бих предположил, че и други подобни курсове са доста скъпи ...

Колкото до автоматичното получаване на работа - предполагам че с този бум на въздушните превози последните години, вероятно има глад за пилоти и може би не е толкова трудно намирането на работа. Но това са само лаически предположения, не съм сигурен какво е действителното положение.  :)

 

От една страна има бум на авиацията, но въпреки това не е толко лесно да се намери работа. След фалита на Малев например само част от пилотите си намериха работа в Европа. Останалите бяха принудени да отидат в Дубай или още по далече. Голям проблем е, че няма по принцип пилоти, а има пилоти изкарали курсове за определен тип самолети. Ако си пилот на A320 не може автоматично да те наемат за пилот на Боинг 747 и т.н. Същият е и проблема с обучението. Няма курсове по принцип за пилот, а винаги след един момент те специализират за дадения тип самолети. Чувал съм и че някои авиокомпании, като Луфтханза не обичат да наемат начинаещи пилоти от чужди школи, а предпочитат те сами да си обучават пилотите. От такава гледна точка е много по добре първо да си избереш бъдещия работодател и да се опиташ да минеш през неговата школа.

Благодаря за отговорите, аз питам наистина сериозно - имам нещо предвид, става въпрос за сериозно обучение. И не само за чесна, а за бъдеща професия. Ако някой знае подробности, къде, в кои учебни заведения, по-точно във Великобритания, моля да ги сподели, в случай че има свободно време и иска. Ще ми помогнете много.

 

Както писах по горе по добре е да си избереш един бъдеш работодател и да минеш през неговата школа. Това ще намали и много риска да не изгърмиш със сума над 100 000 евро и да останеш без работа. Много важно е или да имаш нужната сума за обучението или да имаш възможност да вземеш заем. Въпреки липсата на пилоти не съм чувал да има авиокомпании които да финансират обучението на пилотите!

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз имам доста документи за пилот,ако желаеш мога да ти ги пусна.Вътре мисля,че има всичко от начало до край,а те са ми изпратени от пилот,който в момента работи като такъв.Мисля,че ще са ти от полза.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Наистина е най-достъпно чрез субсидирано обучение от авиокомпаниите. После обаче имаш задължението да летиш само за тях Х години, което не е голям проблем като ти трябват часове така и така. Един приятел беше спечелил и стипендия някаква, при която му покриха цялата такса, после сам си избра къде да лети.

 

Извън обучението и финансовата страна на въпроса е редно да се помисли и от други ъгли. Пилотската работа звучи привлекателна, но става такава чак след много натрупан опит. Преди това има години, в които заплащането не е кой знае какво, живееш с тотално объркан биологичен часовник, семейството и приятелската среда също ще страдат. Трябва сериозно да се помисли за плюсовете и минусите и амбициите. Иначе може и пилот на Уиз, Раянер, България Ер - те са по-ок, всяка вечер са при семействата и работата изглежда по-обикновено, но сякаш повечето които искат да са пилоти ги влекат междуконтинентални полети и големи самолети :)

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Да допълня Георги - днес всеки кандидат за дадена професия може да получи по-пълна представа. Дори полетите на широкофюзелажни самолети не е задължително да са приятно преживяване. Сигурно звучи много яко идеята за 3 дни в Ню Йорк или на Бали, но с големи самолети (поне от Европа) се лети и до не толкова примамливи дестинации - места с нестабилна политическа и икономическа обстановка, места с въоръжени конфликти. Неотдавна френски стюардеси и пилоти от нежния пол протестираха, че в Иран трябва да ходят със забрадки. Пак Ер Франс имат истории от Магреб със задържан самолет, терористи на борда, кацане в Марсилия, специални части с автомати, ... Преди няколко години полет на ТАП беше задържан в местни бунтовници настояваха да ги качат с автоматите им на полета до Лисабон... Всеки, който иска да е пилот, следва да е готов да липсва на рождените дни на децата и любимите му хора, да работи на Коледа, Нова Година, Великден, ... Да е готов да заведе семейството си да живее в квартал до летището, за да може за 45 мин (или 60, 90, 120) да се яви на работа при нужда. Независимо дали училищата са добри или не, дали е гето или не, колко е престъпността, ... Един български пилот разказваше как в Азия местни милиции са били на борда, карали са го лети ниско и да разхвърля листовки с идеалите на въпросните милиции. А за капак е изхвърлил един от тях през прозореца... Не на последно място - пилотите всеки ден поверяват своя живот и живота на няколко стотин пасажери на общия труд на няколко екипа инж. - малко е като всеки ден да карате рент а кар, който може да е на 2 години, а може да е и на 22 години... И след целия този къмитмънт, идва физическото състояние, психическата устойчивост,... Не е толкова лесно да ти поверят 150-200 човешки живота и самолет за 100 млн долара, да му изгаснат двигателите и с олимпийско спокойствие да поискаш от доставчика на АНО да поготвят пистата на близкото летище за аварийно кацане...
Екипажите на Луфти и Остриън са щастливци да спят в София в 4-5 звездни хотели, но не е такъв случая на пилотите и стюардесите в САЩ например. Спят в 2+ или 3 звездни хотели тип Холидей Ин, Дейз Ин, ... Правят пътувания "на W" - почват в един град, отиват във втори, трети и завършват в 4-ти, спят там, после са  "deadheads" до съвсем различна дестинация, където започва работния им ден,...

Това не значи, че професията е лоша или неблагодарна. Просто е хубаво, ако всеки знае в какво се замесва, преди да се е замесил, за да може да вземе информирано решение. А медалът винаги има 2 страни :)

  • Харесвам 18
Връзка към мнение

Имa едно летище до Долнa бaня. Тaм нaвремето един човек ни беше рaзкaзвaл достa, кaкв курсове се кaрaт, съответно зa грaждaнскa aвиaция, мaлки сaмолети и т.н. Aко нaмериш телефон, свържи се.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 Дори полетите на широкофюзелажни самолети не е задължително да са приятно преживяване. Сигурно звучи много яко идеята за 3 дни в Ню Йорк или на Бали, но с големи самолети (поне от Европа) се лети и до не толкова примамливи дестинации - места с нестабилна политическа и икономическа обстановка, места с въоръжени конфликти.

 

Ститистически погледнато 99% от пилотите летят до “примамливи“ дестинации, но какво значение има колко са примамливи ако кацаш там за 1 час?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Не е толкова лесно да ти поверят 150-200 човешки живота и самолет за 100 млн долара, да му изгаснат двигателите и с олимпийско спокойствие да поискаш от доставчика на АНО да поготвят пистата на близкото летище за аварийно кацане...

 

Статистически е доста по вероятно един шофьор на автобус, возещ 40 пътници, да попаднедне в критична ситуация на пътя и да трябва хладнокръвно да спасява живота на пътниците си от колкото пилот да попадне в същата ситуация. Един шофьор на МПС реално на всеки 5-10 минути каране в града трябва да реагира рязко на дадена критична ситуация, докато един пилот може и през целия си живот да не попадне в критична ситуация в която трябва да реагира на секундата. Шансът на един самолет да му изгаснат всички двигатели по време на полет е по малък от това да спечелиш на тотото ;) Последните 30-40 години подобна ситуация се е случвала само няколко пъти, докато печелившите от тотото са много повече ;)

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Извън обучението и финансовата страна на въпроса е редно да се помисли и от други ъгли. Пилотската работа звучи привлекателна, но става такава чак след много натрупан опит. Преди това има години, в които заплащането не е кой знае какво, живееш с тотално объркан биологичен часовник, семейството и приятелската среда също ще страдат.

 

Какво разбираш под малко заплащане за пилотите? Аз съм чувал за заплати от порядъка на 5-15 хиляди евро на месец, но информацията ми не е от първа ръка. Реално със заплата за 1-2 години може да се върне таксата за обучение.

Курсът при Уиз ер е 23 месеца и с още 3-4 години опит може да се стане капитан. Много трудно може да намериш друга професия при която с толкова малко учене и опит може да изкарваш толкова пари (ако са вярни числата които съм цитирал).

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Като цяло заплатите им падат през последните 5 и повече години.

На различните компании, заплатите варират в пъти, отделно, много зависи какъв чин имаш.

Няколко пъти съм се ровил в нета за да видя колко взимат и 15000 евро заплата чисто няма в нито една компания.

Като максимум и то за най-високите чинове се срещат 10-12 хиляди на месец.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Като цяло заплатите им падат през последните 5 и повече години.

На различните компании, заплатите варират в пъти, отделно, много зависи какъв чин имаш.

Няколко пъти съм се ровил в нета за да видя колко взимат и 15000 евро заплата чисто няма в нито една компания.

Като максимум и то за най-високите чинове се срещат 10-12 хиляди на месец.

 

Дори 10-12 хиляди евро чисто са доста висока заплата спрямо това колко се учи. За други професии се учи доста повече и въпреки това заплатите са доста по ниски. Ще се отнася до това, че работят по различни части на денонощието и често спят в чужбина, същото се отнася и за много лекари, медицински сестри, шофори на международни автобуси или тирове.

Единственото нещо което до някъде оправдава по високата заплата на пилотите са много високите разходи за образование. Платеното образование за лекар обаче също струва поне 50-100 000 евро за 5 години.

 

При нормализиране на ситуацията в бранша и премахването на старите привилегии, нормално би било заплатите н пилотите да паднат до 2-5 хиляди евро на месец.

 

Интересно би било някой инсайдер да сподели има ли голяма разлика в заплатите на пилотите при самолетите базирани в Източна Европа спрямо тези в Западна Европа. 5-10 хиляди евро заплата на месец в Източна европа са съвсем различни пари, спрямо 5-10 хиляди евро в Лондон например. Винаги съм се чудел ако Уиз ер например има възможност да плаща по ниски заплати на персонала си, защо не изпълняват през деня и полети Западна Европа -Западна Европа, като така се конкурират с други авиокомпании работещи с по високи разходи. При тировете тази конкуренция е факт и французите например постоянно се опитват да въвеждат разни ограничения срещу шофьорите от Източна Европа работещи на по ниски заплати и изпълняващи курсове във Франция.

Да си пилот на самолет е сериозна работа .   Като за начало трябва да отговаряш на определени физически и психически условия .

 

Практиката показва, че изискванията не са чак толкова сериозни след като на психично болен, който се е лекувал в клиника са му позволили да кара самолет на Джърмануингс и да извърши самоубийство и масово убиство с него :(

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Най-лесно е да влезеш в официалният сайт на авиокомпания, която те интересува и там в "Careers / Jobs" секцията да прочетеш някаква информация за позициите, които набират. Пише си изисквания към кандидатите.

За пример прегледай какво искат British:

 

https://jobs.ba.com/jobs/futurepilot/

Връзка към мнение

Благодаря на всички, които са отделили от времето си за отговор на моето питане. Въпросът със събуждането на "всяка" сутрин на различни места от света, стоеше при избор на учебно заведение след завършване на средното образование. И тогава на надделя избор на специалност, която предполага професия с нормално седмично работно време. И сега след завършване на висше образованието - със специалност строително инженерство, пак излизат на преден план, професия пилот. Ще видим какво ще се случи!?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря на всички, които са отделили от времето си за отговор на моето питане. Въпросът със събуждането на "всяка" сутрин на различни места от света, стоеше при избор на учебно заведение след завършване на средното образование. И тогава на надделя избор на специалност, която предполага професия с нормално седмично работно време. И сега след завършване на висше образованието - със специалност строително инженерство, пак излизат на преден план, професия пилот. Ще видим какво ще се случи!?

Успех от мен ! ...... и не е толкова тежка професията  ;)  е, за заплащането в Европа трудно се стига до 10 бона на месец, но винаги при натрупване на достатъчно голям стаж, можеш да отидеш в Емирейтс или Катар, където заплащането е 10 000 + . Колкото до скапаните  хотели в които се спи - не винаги е така, в зависимост какви договори за отстъпки са сключени, се спи и в 4 звездни хотели ( 5 звезди са само в частната авиация), а и дори и да си в 3 звезди, обикновенно си толкова изморен, че се меташ в леглото и спиш - не обикаляш по спа процедури, ресторанти фитнеси и тем подобни гъдели в хотела и единственото, което те интересува е леглото да е чисто и удобно на следващия ден излиташ. Иначе за липсата на личен живот, за съжаление е така, но пък и затова повечето пилоти се женят за стюардеси и си летят в екипаж  :lol:  А пък авиокомпании като Емирейтс и Катар при взимането ти на работа, осигуряват не само жилище за семейството ти в базовия град ( Емирейтс са в Дубай, Катар в Доха), но и БЕЗПЛАТНО обучение на децата ти в най-елитните училище за чужденци там - много мой колеги заминаха с целите си семейства за Дубай и поне за сега не се оглеждат за връщане или пребазиране, така че не може да е толкова зле  :P  Вярно че Дубай не е най-хубавото място за живот, ама се свиква  ;)  Което ме подсеща : провери и сайта на Емирейтс - те най-много обичат да взимат на работа хора, които са необременени (липсва опит), за да си ги обучават по техните правила, поне при стюардесите е + ако не си работила тази професия, някъде чух че и пилоти обучават, но не знам после колко години трябва да работиш при тях ( едно време преди приватизацията на България Ер, пилотите обучени за нуждите на команията, бяха длъжни да летят 5 години за нея ).

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

10-12 е максимума и също толкова взимат 1-ви капитани със стаж по корабите. Капитан може да стане всеки на практика, съвсем нормална професия, нито е трудна, нито се изисква нещо специфично, стига да му се пътува на човек.

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 8 месеца по-късно ...

В тази тема незаслужено цари спокойствие! Ако бях на 20 години без да се замисля щях да почна да уча за пилот. Следващите 15-20 години, докато дроновете не започнат да взимат работата на пилотите това ще е една много добре платена професия ;)

 

Млади магеланци и магеланки, които се чудят как да обиколят света и да си финансират пътуванията могат много добре да си осъществят мечтите чрез тази професия.

 

Имали някакво възрастово ограничение някой да стане пилот? Здравословните изисквания по сериозни ли са от тези за автобусен шофьор?

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.