Прескочи до съдържание

Към Луната, Марс "и още нещо"


Брани

Препоръчани мнения

https://www.geekwire.com/2017/elon-musks-updated-vision-mars-also-shoots-moon-much/

 

Илон Мъск е ъпдейтнал леко плана за марсианската ракета, която за да е икономически ефективна, ще е доста универсална. Нещата стават леко магелански, тъй като е възможно да се използва и за прескачане от ... ъъъ .. летище на летище на Земята - като от Лос Анджелис до Ню Йорк за 25 минути. :)

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Скоро земята ще отеснее за някои магеланци, така че е добре и да се мисли за космоса ;)

 

Проблемът е, че и най-евтините вариант за сега са доста скъпи. Според мен истински масов космоса ще стане, когато направят асансьор до космоса ;)

 

 

“Изпращането на карго с космическа совалка струва около 22 000 долара за килограм. Използването на космическия асансьор ще намали цената до 200 долара, подчертават от японската компания.“
 

Вижте как скоро ще се качваме с асансьор в космоса! (ВИДЕО) Японската строителна компания Obayashi ще завърши съоръжението до 2050 г.
https://www.blitz.bg/nauka-i-tekhnologii/vizhte-kak-skoro-shche-se-kachvame-s-asansor-v-kosmosa-video_news292448.html

Редактирано от Topfly
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Да, има какво още да се желае относно цените. Фалкън 9 смъкна цените до 2700 за килограм. Ако се използва вече летяла степен - 1900. Колкото повече пъти се използват степените, толкова повече ще пада и цената постепенно. Асансьорът е най-чистата алтернатива, но там все още е бавен напредъка в изработването на нишки по-дълги от няколко сантиметра. Британците от Скайлон също имат обещаваща идея (и бавно си я разработват) за ракетоплан до орбита, който ще може да се използва и от летище на летище на Земята за още по-бърз въздушен транспорт. Но по повечето разработки напредъкът е бавен и се очаква след десетилетия. Мъск щедро обещава постигането на немалко неща в рамките на 5-10 години, но както си знаем винаги има закъснения с година-две-(три). :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 4 часа, Брани каза:

Да, има какво още да се желае относно цените. Фалкън 9 смъкна цените до 2700 за килограм. Ако се използва вече летяла степен - 1900. Колкото повече пъти се използват степените, толкова повече ще пада и цената постепенно. Асансьорът е най-чистата алтернатива, но там все още е бавен напредъка в изработването на нишки по-дълги от няколко сантиметра. Британците от Скайлон също имат обещаваща идея (и бавно си я разработват) за ракетоплан до орбита, който ще може да се използва и от летище на летище на Земята за още по-бърз въздушен транспорт. Но по повечето разработки напредъкът е бавен и се очаква след десетилетия. Мъск щедро обещава постигането на немалко неща в рамките на 5-10 години, но както си знаем винаги има закъснения с година-две-(три). :)

 

Скоростта е хубаво нещо, но цените на килограм на сегашните самолетни билети е доста ниска. Двупосочни трансконтинентални билети масово могат да се купуват за 500 евро, а в това се включва превоз на човек от примерно 80 килограма и още 30 килограма чекиран и ръчен багаж. Еднопосочно реално за 2,3 евро на килограм те превозват.

 

Мъск трябва да направи икономическо и техническо чудо за да може тези скокове през космоса да станат да станат масово достъпни. Услуга за милиардери обаче е възможно да може да се направи.

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение

До колкото мернах, цената услужливо е отбелязана като близка до full fare economy. А full fare economy е толкова гъвкаво понятие, че няма накъде повече, освен ако не се гледат YY тарифите на IATA, които май ги махнаха и бяха четирицифрени за кратки полети в Европа :) Но бизнеса би имал интерес предполагам, те и сега плащат бизнес класа билети с цел служителите им да са по-отпочинали, биха ги плащали с кеф, ако става въпрос за полет под един час. За туристите може би няма да е чак толкова привлекателно отношението цена/качество. Ама си говорим на теория де :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Мда, представете си тема от форума, 2040те: "СпейсЕкс масово канселират полети поради недостиг на пилоти. Дестинациите от България намаляват наполовина" :)

 

Надали цената на полет с ракета ще е съпоставим с най-ниските цени на самолетните билети. Сигурно ще си бъде някаква ниша като тази на Конкорда. А и целта им така като гледам не е да правят самолетна компания, а да постигнат максимално широка употреба на един  същ модел универсален кораб - Земята, мисии до Луната (явно администрацията на Тръмп измества натам фокуса и Мъск добре е преценил, че има доста парчета в пицата) и мисии до Марс. Признавам, че проектът изглежда твърде голяма фантастика дори за стандартите на Мъск. Ама те скептиците така казваха и за Фалкън 1, и за Фалкън 9, и за вертикалните кацания.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не съм се занимавал да проучвам, защо е толкова скъпо изстрелването на ракети в космоса, но ако всички части могат бързо и евтино да се използват за многократна употреба, а енергията стане много евтина, може и някой ден да стане масов транспорт. Преодоляването на земното притегляне с ракета обаче при всички случаи ще изисква много енергия. От самата енергия няма как да се пести, като при Hyperloop, но ако енергията стане евтина няма да има проблем и този вид транспорт да стане евтин.

 

Като междинно решение между ракетата и асансьора може да е решението на кандците за кула висока 20 километра

 

Канадци правят 20-километров космически асансьор

Машината ще извежда хората извън атмосферната Линия на Армстронг

https://clubz.bg/25787-kanadci_pravqt_20_kilometrov_kosmicheski_asansor

 

 

Връзка към мнение
Цитат

....."и още нещо"

 

..персонажът от филмчето -който обяснява нещо пред черната дъска  ,ми напомня Ноли Ксъм (еех не сещам сега ,в кой роман на Жул Верн главният герой беше с името на реален персонаж ,само че изписано наобратно)

а персонажите които изпращат пътешествениците , ми напомнят за дискутиращите върху идеите на г-н Ксъм ...   :)

-

 

Редактирано от theo
сори ,за многобройните редакции -ма като нема ,,предварителен преглед,,
Връзка към мнение
  • 1 година по-късно ...

"... but I’m confident moving to Mars (return ticket is free) will one day cost less than $500k & maybe even below $100k”

https://futurism.com/the-byte/elon-musk-round-trip-mars
 

На мен ми изглежда достатъчно нискотарифно за тази дестинация 🙂

Връзка към мнение
преди 16 часа, neuromancer каза:

да, ама "one day" е прекалено разтегливо понятие

Има-няма 15-20 години, което в тази сфера си е миг.

Връзка към мнение
  • 5 месеца по-късно ...

Точно днес се навършват 50 години от излитането на Аполо 11 от Кейп Канаверал (тогава Кейп Кенеди). Командир на мисията е Нийл Армстронг, Бъл Олдрин е пилот на лунния модул, а Майкъл Колинс - на командния модул.

4 дни след излитането Армстронг и Олдрин кацат на лунната повърхност.  Армстронг прави своята "малка крачка".

На борда на командния модул има парче от самолета на братята Райт - за някакви си 65-66 години човечеството е стигнало от първия полет до кацане на луната...

Както коментирахме в другите теми, 1969-та е годината, в която излиза първият 747 и първият Конкорд. The Queen of the skies лети и до днес, след поне 5 поколения. Конкорд е само музеен експонат от 2001-ва.

https://thepointsguy.com/news/what-flying-was-like-50-years-ago-when-man-first-walked-on-the-moon/

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Скоро ще имаме също една малка, но огромна по значение крачка за покоряване на космоса. Virgin Galactic ще стане публична компания, която се търгува на фондовата борса в Ню Йорк. Това ще е много важна стъпка към комерсиализирането на пътуванията в космоса, защото ще отвори нови и почти необятни канали за финансиране на подобни начинания.

 

Richard Branson's Virgin Galactic prepares to go public

https://www.theguardian.com/science/2019/jul/09/richard-branson-virgin-galactic-go-public

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, akair каза:

първият 747 и първият Конкорд. The Queen of the skies лети и до днес, след поне 5 поколения. Конкорд е само музеен експонат от 2001-ва.

🙂

 

"...in the end, only 20 Concord's ever entered into service and in 2019 Boeing sold more than 1500 747's... Pretty significant number for a plane that noone wanted in the first place..." 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Междувременно СпейсЕкс напредват по работата над Starhopper - тестовия кораб на нелепо якия бъдещ Starship. Очаква се тази седмица да има първи полет, тип подскок.

Джеф Безос наскоро обяви собствения си план за лунен спускаем апарат Blue moon.

А през това време индийците правят ултра-нискобюджетни космически мисии - буквално под цената на холивудски филм.

 

Интересни времена ни очакват скоро.

 

И все пак стартовете на Сатурн 5 са спиращи дъха, колкото и пъти да се гледат на видео 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Успешен вертикален тест на 150 метра на Starhopper - нелепо-симпатичният тестов "кораб" на бъдещата свръхтежка ракета Starship.

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.