Прескочи до съдържание

Твърдо приземяване на Фиумичино.


Еминко

Препоръчани мнения

Чакам подробности относно снощното аварийно кацане на А-320 на Алиталия ,полет от Мадрид.Слава Богу няма постредали сред пътниците и екипажа.Чакам и мнения за италянските пилоти!!

Връзка към мнение

Италианската БТА АНСА предава:

http://www.ansa.it/web/notizie/rubriche/cronaca/2013/09/29/Fiumicino-aereo-atterrato-senza-carrello-nessun-ferito-_9381083.html

 

Вестник "Ла Стампа":

http://lastampa.it/2013/09/29/italia/cronache/aereo-finisce-fuori-pista-a-fiumicino-5heqxqRt55sPN37jGp30HN/pagina.html

 

Жертви и ранени измежду 151пътници няма.

 

Връзка към мнение

А сега да включим и тежката артилерия: "Кориере дела сера":

 

http://video.corriere.it/fiumicino-aereo-alitalia-atterra-senza-carrello/019e62a4-2950-11e3-8fff-a1e6916711a7

 

Аз имам поне 30 полета с Алиталия, кой от кой по-незабравими, па ей ма на, жив съм още... :lol:

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

А сега да включим и тежката артилерия: "Кориере дела сера":

 

http://video.corriere.it/fiumicino-aereo-alitalia-atterra-senza-carrello/019e62a4-2950-11e3-8fff-a1e6916711a7

 

Аз имам поне 30 полета с Алиталия, кой от кой по-незабравими, па ей ма на, жив съм още... :lol:

Благодаря за инфото!!Да ти кажа Италия е страната на моето сърце,а местните  шофъори (поне тези от Емилия-Романа,Фриули Венеция Джулия ,Ломбардия и Венето) са моите хора:-))-БЪРЗИ,ЯРОСТНИ И ПРЕДВИДИМИ!!Летял съм 2 пъти с Алиталиа и нямям забележки освен закъсненията и в 2 полета(апропо,след това с дивашка скорост почти наваксахме закъснението-)))).Тъй като линковете са на италиянски ми е мноооого трудно да разбера какво точно се е случило-чисто технически.Иначе и в Бг сайтове има обща информация.

Връзка към мнение

Ето ти технически, като цяло няма много информация за момента: http://avherald.com/h?article=469338e0&opt=0

 

Получили са индикация в кокпита, че не всички колесници са пуснати правилно. Следвали са процедурите при такава ситуация, проблема не е бил разрешен. Направили са и ниско облитане, за да може от кулата да им докладват какво точно не е наред, накрая са били принудени да кацнат с прибран десен колесник. След като няма контузии работата явно е свършена професионално. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Получили са индикация в кокпита, че не всички колесници са пуснати правилно. Следвали са процедурите при такава ситуация, проблема не е бил разрешен. Направили са и ниско облитане, за да може от кулата да им докладват какво точно не е наред, накрая са били принудени да кацнат с прибран десен колесник.

С риск пак да ми се смеете ( както когато питах за камери около пистите за излитане/кацане  ;) след инцидента на Asiana в Сан Фарнциско) , ама пак ще си попитам - толкова ли е сложно при съвременното развитие на тези технологии да има по една камерка до всеки колесник (или някъде отдолу на самолета), така щото пилотите да могат да видят направо и от близо какво е състоянието на колесниците, вместо да се налага някой с бинокъл от кулата да гледа самолета и да им казва???? :rolleyes:

Ми то в днешно време всяко второ гаражно магазинче има видеокамери, а тук говорим за самолет - хай-тек машина за милиони долари/евро и говорим за сигурността на пътниците!!!

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

С риск пак да ми се смеете ( както когато питах за камери около пистите за излитане/кацане  ;) след инцидента на Asiana в Сан Фарнциско) , ама пак ще си попитам - толкова ли е сложно при съвременното развитие на тези технологии да има по една камерка до всеки колесник (или някъде отдолу на самолета), така щото пилотите да могат да видят направо и от близо какво е състоянието на колесниците, вместо да се налага някой с бинокъл от кулата да гледа самолета и да им казва???? :rolleyes:

Ми то в днешно време всяко второ гаражно магазинче има видеокамери, а тук говорим за самолет - хай-тек машина за милиони долари/евро и говорим за сигурността на пътниците!!!

 

В конкретния случай говорим за неотворил се колесник, къде да е тая камера, отвън ли? Те се чудят инженерите къде да шибнат антените, така че да не развалят аеродинамиката, какво остава да бучнем камера да стърчи за ситуация 1/1 000 000, при това може и да не помогне :)

Връзка към мнение

 Те се чудят инженерите къде да шибнат антените, така че да не развалят аеродинамиката, какво остава да бучнем камера да стърчи за ситуация 1/1 000 000, при това може и да не помогне :)

Тц, не вярвам аеродинамиката да е проблем за камерка с диаметър 2-3 сантиметра, освен това е елементарно гнездото да се направи обтекаемо, а не да "стърчи" .

Впрочем, сега се сещам, че на едни клип от кабината на A380 май се виждаше, че пилотите могат да включват на мониторите си образ който показва какво става под самолета, така че има някакви камери монтирани.

Връзка към мнение

Тц, не вярвам аеродинамиката да е проблем за камерка с диаметър 2-3 сантиметра, освен това е елементарно гнездото да се направи обтекаемо, а не да "стърчи" .

Впрочем, сега се сещам, че на едни клип от кабината на A380 май се виждаше, че пилотите могат да включват на мониторите си образ който показва какво става под самолета, така че има някакви камери монтирани.

 

O, повярвай ми, проблем е. Колкото и обтекаемо да го направиш е проблем. Особено ако говорим за предния колесник, назад вече не е чак толкова критично положението. В един момент опира и до това, до колко дадена инвестиция в безопасност си заслужава. Да, маркетинговите отдели ще кажат, че безопасността е номер 1 или че безопасността няма цена, но си има. Едно дело от 60-те за Ford Pinto е христоматиен пример в случая. В крайна сметка, ако искаме да засилим безопасността може да сложим по 8 двигателя на всеки самолет, не само да дублираме, а да триплираме всички системи, вместо 3 да има 6 колесника, които да се задействат, ако първите откажат и т.н. и т.н. Просто в един момент става нерентабилно и трябва да поемеш риск. Няма такова нещо като 100% безопасност, ако ще да се изгърбиш, може да речем да се вдигне от 99.999998 на 99.999999, ако инвестираш 10 милиона на самолет. Заслужава ли си? 

 

И инсталиране на камерки отвън, които да сигнализират, че да колесника не е пуснат визуално на пилотите, при положение, че същото могат да го сторят и рвд-тата мисля, че влиза в тая категория. Самолета все пак си има сензори, които са показали, че колесника не е пуснат, единствената причина да минат ниско за да ги огледат рвд-тата е да се провери дали наистина не е пуснат или проблема е в сензорите. HD изображение от непуснатия колесник в кабината не мисля, че може да даде кой знае каква допълнителна информация...

 

Такива камерки има монтирани, но те са в самия колесник, когато е пуснат вече. Т.е. при прибрани колесници няма как да помогнат, пък и ако разчиташ на тях създаваш допълнително звено, което при такава ситуация трябва да се изследва. Представи си следното - сензорите показват, че колесника не е пуснат, камерката е тъмна, т.е. все едно колесника наистина е вътре. Обаче е възможно да речем (хипотетично), нещото което е развалило сензора да е развалило и камерата (примерно да ползват общо захранване) и пак да е необходимо от кулата да огледат полета. Накратко, тая камерка не е нещо, на което да имаш 100% доверие също.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

 В един момент опира и до това, до колко дадена инвестиция в безопасност си заслужава. Да, маркетинговите отдели ще кажат, че безопасността е номер 1 или че безопасността няма цена, но си има. Едно дело от 60-те за Ford Pinto е христоматиен пример в случая. В крайна сметка, ако искаме да засилим безопасността може да сложим по 8 двигателя на всеки самолет, не само да дублираме, а да триплираме всички системи, вместо 3 да има 6 колесника, които да се задействат, ако първите откажат и т.н. и т.н. Просто в един момент става нерентабилно и трябва да поемеш риск. Няма такова нещо като 100% безопасност, ако ще да се изгърбиш, може да речем да се вдигне от 99.999998 на 99.999999, ако инвестираш 10 милиона на самолет. Заслужава ли си?

 

Е, ама чакай сега ;) , ако говорим за рентабилност - хич не е  коректно сравнението - едно е да добавиш 2(3,4) двигателя  ;) , които струват ... де да знам - 1/20 или 1/50 от стойността на целия самолет и тежат пак някакъв подобен порядък от целия самолет, друго е една-две камери, чиято стойност е да кажем 1/100 000 от цената на самолета, а теглото няма и толкова относително взето ;)

А че няма 100% сигурност е ясно, разбира се.

 

И за аеродинамиката не мога да се съглася, защото пак отнесено към всички стърчащи неща по машината и целия и обем - би било статистически пренебрежимо, ама може да продължим спора някой път на по бира и с молив и хартия под ръка ;)

Връзка към мнение

Е, ама чакай сега ;) , ако говорим за рентабилност - хич не е  коректно сравнението - едно е да добавиш 2(3,4) двигателя  ;) , които струват ... де да знам - 1/20 или 1/50 от стойността на целия самолет и тежат пак някакъв подобен порядък от целия самолет, друго е една-две камери, чиято стойност е да кажем 1/100 000 от цената на самолета, а теглото няма и толкова относително взето ;)

А че няма 100% сигурност е ясно, разбира се.

 

И за аеродинамиката не мога да се съглася, защото пак отнесено към всички стърчащи неща по машината и целия и обем - би било статистически пренебрежимо, ама може да продължим спора някой път на по бира и с молив и хартия под ръка ;)

 

Ами само относително го казах. Какъв риск примерно биха елиминирали допълнителните двигатели, спрямо какъв риск би елиминирала камерката. Почти съм сигурен, че като се тегли чертата може да се окаже, че тая камера няма да се окаже по-евтина. 

 

Доста е трудно да направим сметката, може да се опитам да изнамеря някакви статистически данни, колко съпротивление добавя някоя издутина...ама като цяло всичките тия години ни набиват в главата да не слагаме никакви излишни стърчащи джвъчки :)

 

А и в крайна сметка всичко опира до полезността. Хич не съм убеден, че подобна камера в тоя конкретен инцидент би свършила каквато и да е работа. Ако искаме някой ден да елиминираме рвд-тата, ОК, ама си има конкретна причина да им се строят високи кули, от където да имат поглед над нещата, вместо да ги натъпчем в някой лоу кост бункер и да гледат камери :) Все пак това им е работата, сензора показал непуснат колесник, самолета е минал за да го огледат контролерите дали наистина е така, никакъв проблем със сигурността няма в тая маневра, който би бил елиминиран от въпросните камерки. 

Връзка към мнение

никакъв проблем със сигурността няма в тая маневра, който би бил елиминиран от въпросните камерки. 

Че няма - няма , просто с прелитането вече са изхабили гориво на стойност по-голяма от цената на една камерка :P

Както и да е ;) - ще видиш, че скоро ще почнат да монтират такива камери - ей сега ще пратя по един мейл до развойните отдели на Boeing  и Airbus :biggrin:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Относно стърчането - тук авиокомпания Azul е сложила екрани на всички Ембраери и предава сателитна телевизия SKY на живо. Отгоре на самолета близо до опашката има една малка гърбица, която е обтекаема, естествено, но на други самолети не съм виждал и мисля че там е антената. Та май може, даже за не толкова сериозни цели.

Връзка към мнение

Относно стърчането - тук авиокомпания Azul е сложила екрани на всички Ембраери и предава сателитна телевизия SKY на живо. Отгоре на самолета близо до опашката има една малка гърбица, която е обтекаема, естествено, но на други самолети не съм виждал и мисля че там е антената. Та май може, даже за не толкова сериозни цели.

 

Факт, точно за подобни системи и аз се разтърсих. Конкретно на австралийската Virgin Blue съм ги виждал. Ето я гърбицата, в задната част:

 

http://www.airliners.net/photo/Virgin-Blue-Airlines/Boeing-737-76N/1165022/L/

 

Опитах се да намеря някакви цифри, но намерих само две мнения. Едното твърдеше, че информацията е фирмена тайна, другото твърди увеличен разход на гориво от 1.2% заради гърбицата, и то само за аеродинамиката, а не и от допълнителното тегло. Честно казано, нямам представа колко да му вярвам на втория, просто е мнение изсипано във форум, без допълнителни данни. 1.2% си е чудовищно число. 

 

А иначе, присъствието на тая гърбица за Virgin и другите е оправдана комерсиално, все пак води до приходи. А за въпросната камерка говорим само за разходи. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Днес без колесник, утре без двигател, вдругиден може и без самолет - направо по задник...

 

Тия направо да викат ходжа, арменски поп или каквото там имат, да напръскат римските летища: тая година румънския АТР на Карпатер, после Уиз, сега и Алиталия...

Алиталия винаги се е радвала на шеги и на специално отношение от страна на клиентите:

 

"ALITALIA = Always Late In The Air, Late In Arrival
ALITALIA = Arrived Late In Turin, And Luggage In Australia"

 

 

Пътници, били в самолета, споделят, че не е имало паника, викове и проч., само двама старци треперили:

 

http://video.ilmessaggero.it/index.jsp?videoId=13989&sectionId=13&t=fiumicino-atterraggio-demergenza-le-testimonianze-dei-passeggeri

 

Аз мисля, че и Джорджо леко би се разтреперил, но и съм сигурен, че онлайн ще отразява за политиканци.ком.

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

И да е имало камерки до колесниците, те нямаше да оправят проблема със спускането им. Само щяха да го потвърдят визуално. Същото, което са направили и от контролната кула.

Че няма - няма , просто с прелитането вече са изхабили гориво на стойност по-голяма от цената на една камерка :P

А при аварийни случаи горивото така или иначе трябва да се изразходи максимално, заради безопасното приземяване, и по-голямата опасност от запалване при пълни резервоари, отколкото при празни. :)

Така че и да не се е налагало прелитане точно над кулата, самолета пак е трябвало да понаправи няколко тегела, и да изхарчи гориво.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Забавното е, че в петък вечерта един DASH кацна без преден колесник (на двата основни) на писта 14 на летище Цюрих. Писта 14 е основната за кацане, че е имало малко разбъркване в трафика.

Днес гледам вече е на три крака/колесника.

Може да е от сезона нещо тия колесници да не искат да се отварят. :P

http://avherald.com/h?article=46918e03&opt=0

Редактирано от georgiev
Връзка към мнение

Dash-овете имаха доста сериозен проблем с основните колесници преди време, имаше 2-3 инцидента със SAS, писах доклад на времето даже за тях. Беше корозирал един болт, който не му беше работа да корозира, от редките конструктивни дефекти в самолетите в днешно време. 

 

А иначе проблеми с колесниците са от най-честите. Бе въобще, има ли някъде механизъм си отваря място за проблеми...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

С риск пак да ми се смеете ( както когато питах за камери около пистите за излитане/кацане  ;) след инцидента на Asiana в Сан Фарнциско) , ама пак ще си попитам - толкова ли е сложно при съвременното развитие на тези технологии да има по една камерка до всеки колесник (или някъде отдолу на самолета), така щото пилотите да могат да видят направо и от близо какво е състоянието на колесниците, вместо да се налага някой с бинокъл от кулата да гледа самолета и да им казва???? :rolleyes:

Ми то в днешно време всяко второ гаражно магазинче има видеокамери, а тук говорим за самолет - хай-тек машина за милиони долари/евро и говорим за сигурността на пътниците!!!

По този повод видях нещо много интересно на Як-42 (Cubana полет от Канкун до Хавана и обратно) - когато колесника се спусне, една метална джаджа (като малка тръбичка) се показва леко отгоре на крилото, като се вдигне колесника се прибира. Така може визуално да се погледне и да се разбере дали е спуснат или не. Имам снимки от самолета, но не се вижда на тях, забелязах я докато летяхме...

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.