Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 16 минути , Edem каза:

То хубаво 2 дестинации целогодишно, ама тоя самолет няма да стои неизползван цяла седмица за да направи после 4 полета. Нещо ще измислят.

Предполагам, че машината ще е стационирана само за 6-7 месеца в Бургас през останалото време ще е някъде другаде.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 5 часа, bobole4e каза:

Някой пробва ли да смени отменен полет с друг през сайта на Райън? Има съобщение , че полета е канселиран, опция смяна на полет ,избирам новата дата и съм дотук-всичките полета са неактивни, не мога да продължа по никакъв начин. Пробвах през три браузера, през телефона, логнат, не логнат...всичко, което ми хрумна.

 

преди 4 часа, bad kid каза:

Доколокото разбрах промяната става през чата

В крайна сметка стана през чата. След като н- на брой пъти се уверявахме взаимно , че проблема не е в браузера, се предадоха и  смениха резервацията, служебно един вид.

  • Харесвам 2
Публикувано:
3 hours ago, tch said:

Без да съм навътре в бранша ми се струва, че разликата между заплащането на турците и ирландците ще е доста голямо, щом част от пилотите им отиват в друга нискотарифна компания на по-добри условия.

От всичко, което прочетох, разликата не е в самата заплата, а в социалния пакет - отпуски, здравни застраховки, ... Иначе коментираха, че заплатите са около 100 000 евро. Реално компаниите, които не са готови да плащат стандарта за бранша, остават без пилоти. Затова и няма голяма разлика в заплащането на 2-те компании....

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 10 минути , akair каза:

т всичко, което прочетох, разликата не е в самата заплата, а в социалния пакет - отпуски, здравни застраховки

На едното място получават "Х" пари, само че бруто, защото трябва сами да се осигуряват, а на другото "Х" пари, само че нето, хич не е малка разликата да ти кажа.

Публикувано: (редактирано)
12 minutes ago, tch said:

На едното място получават "Х" пари, само че бруто, защото трябва сами да се осигуряват, а на другото "Х" пари, само че нето, хич не е малка разликата да ти кажа.

Това не знам как го реши. Обикновено хората коментират годишна заплата преди данъци, такси и други вземания. Разликата, за която споменах е, че ФР, държейки пилотите като самонаети, не им плаща за отпуска и здравни. Конкурентите им дават 100к бруто, отпуска и здравни.

Ето и няколко интресни линка, ако някой иска да разбере допълнителни детайли за кризата:

Анализ на ирландското ГВА: https://ialpa.net/ialpa-analysis-of-ryanair-pilot-numbers-crisis/

Малко числа от този анализ:

Quote

New joiners 2017: 634 (mainly FO's)
Leavers 2017 : 718
New frames 2016 -17 : 100

Разяснение какво предлага компанията: https://www.rte.ie/news/business/2017/0919/905861-ryanair-bonus-for-pilots/

И мнението на един бивш пилот: https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/sep/20/ryanair-treat-pilots-better-crisis-long-haul

Редактирано от akair
  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

И за Тел Авив чаках за юли месец нещо не ми харесват :rtfm:  180 евро двупосочен :lol: и до Бургас пак пари..не...по-добре си летя с Уиз или в краен случай БгА

Редактирано от Ivko
Публикувано:

Вероятно е коментирано, но не го намерих. Приоритито обвързано ли е със закупуването на място или мястото се включва в цената на приоритито или служи само за да можеш да си вземеш и двете чанти в кабината.

Публикувано:
преди 7 минути , EliDion каза:

Вероятно е коментирано, но не го намерих. Приоритито обвързано ли е със закупуването на място или мястото се включва в цената на приоритито или служи само за да можеш да си вземеш и двете чанти в кабината.

Съвсем отделни са

Мястото ти гарантира само ранен чек-ин

Публикувано:

Не са обвързани. Аз купувах приорити за да не попадне едната раница в багажното, а за места не сме плащали, бяха дадени на случаен принцип.

Публикувано:
преди 3 минути , ACM каза:

Ако си мислят, че има кой да плаща по 50 евро в посока за Бургас-Рига, просто не са познали :bye:

 

Бъди сигурен, че ще има доста хора които ще плащат и по 200-300 евро за самолетен билет Рига-Бургас-Рига през лятото ;)

  • Харесвам 7
Публикувано:
преди 1 минута , Topfly каза:

 

Бъди сигурен, че ще има доста хора които ще плащат и по 200-300 евро за самолетен билет Рига-Бургас-Рига през лятото ;)

Баш толкова няма да платят, има много по  интересни дестинации от България. Избират България, защото е евтино. С такава цена на полета  вече няма да е евтина почивката.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 9 минути , Topfly каза:

 

Бъди сигурен, че ще има доста хора които ще плащат и по 200-300 евро за самолетен билет Рига-Бургас-Рига през лятото ;)

Точно така, дано има достатъчно плащащи по 200-300 евро. Че, ако такива хора ги няма, то тогава и полетите също ги няма...

  • Харесвам 3
Публикувано:
В момента, Marisha каза:

Баш толкова няма да платят, има много по  интересни дестинации от България. Избират България, защото е евтино. С такава цена на полета  вече няма да е евтина почивката.

Виж колко струват сезонните полети на Уиз ер до Бургас и ще се убедиш, че масово хората плащат такива цени. Като сложиш багаж и т.н. трудно можеш да докараш самолетен билет Будапеща-Бургас-Будапеща под 180-200 евро през лятото. При голям късмет може да случиш и на билет от 100 евро, но типичните цени са от 200-250 евро.

  • Харесвам 5
Публикувано:
преди 5 минути , Topfly каза:

 

Бъди сигурен, че ще има доста хора които ще плащат и по 200-300 евро за самолетен билет Рига-Бургас-Рига през лятото ;)

А март, април и октомври кой ще пътува? Плюс това в Латвия няма много българи, за да се разчита на работещите там, а цялото местно население е има-няма 2 милиона. Малко ме съмнява, че ще се избият кой да дойде пръв в България. И на върха на всичко това идва проблемът с честотите за нас българите. Аз в Латвия не съм ходил и имам желание да отида, но трудно ще ми се случи да стоя 3 дни и половина в Рига. 

Публикувано:
преди 3 минути , ACM каза:

А март, април и октомври кой ще пътува? Плюс това в Латвия няма много българи, за да се разчита на работещите там, а цялото местно население е има-няма 2 милиона. Малко ме съмнява, че ще се избият кой да дойде пръв в България. И на върха на всичко това идва проблемът с честотите за нас българите. Аз в Латвия не съм ходил и имам желание да отида, но трудно ще ми се случи да стоя 3 дни и половина в Рига. 

“Два от маршрутите ще бъдат поддържани целогодишно, два пъти седмично - от и до Мюнхен и Милано, а по останалите планът е да се лети от март до есента.“

 

Това са сезонни полети. Като ги пуснат ще видим точно кога ще летят, но германски пенсионери има още в началото на май в България.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 10 минути , Topfly каза:

“Два от маршрутите ще бъдат поддържани целогодишно, два пъти седмично - от и до Мюнхен и Милано, а по останалите планът е да се лети от март до есента.“

 

Това са сезонни полети. Като ги пуснат ще видим точно кога ще летят, но германски пенсионери има още в началото на май в България.

Пуснаха ги и ти казвам, че има полети през март, април и октомври. Честотите също са ясни и те хич не са подходящи за българите. Подходящи са за латвийците, които без проблем могат да останат както 4, така и 7 дни на морето, но ние в Рига повече от ден и половина не виждам какво ще правим.

Публикувано:
преди 4 минути , ACM каза:

Пуснаха ги и ти казвам, че има полети през март, април и октомври. Честотите също са ясни и те хич не са подходящи за българите. Подходящи са за латвийците, които без проблем могат да останат както 4, така и 7 дни на морето, но ние в Рига повече от ден и половина не виждам какво ще правим.

Като летиш до Рига, това не означава, че трябва да останаш само в Рига ;) Извън Рига също има какво да се види, а може и да посетиш останалите Прибалтийски републики ;) 27-март наистина е малко ранен старт, но може да е било част от споразумението за да получат субсидията от община Бургас. За плаж не става тогава в Бъргас, но времето е идеално за спокойното разглеждане на Несебър и Созопол ;)

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 3 минути , ACM каза:

..., но ние в Рига повече от ден и половина не виждам какво ще правим.

Така е, Рига за ден и половина е повече от Ок. Но Рига си е вълшебно място и още няколко прекарани дни там няма да натежат. А човек стигне ли до там, ще иска да скочи и до Вилнюс. И до Талин. От там и до Хелзинки .. Така че 5-7 дни в региона се уплътняват чудно :) 

  • Харесвам 8
  • Браво 2
Публикувано:

Пичове, наясно съм къде се намира Рига. Също така съм наясно, че не е остров и около града има суша с други интересни места. Въпросът е, че първо няма кой да лети по този маршрут като цяло извън летния сезони и второ цените са си доста солени, кой каквото иска да ми разправя. 

Публикувано: (редактирано)
преди 8 часа, tch каза:

Зимата даже май и БГ Ер нямат полети (или поне не всекидневни) между Бургас и София, така че явно няма голямо търсене, предполагам с изградена магистрала  разликата във времепътуването между автобус и самолет (с всичките му чаканки за проверки и трансфер след това до центъра на града) не е особено голямо и за това хората рядко ползват самолет.

Търсене има, но като няма редовно и сигурно разписание, хората се решават за друг транспорт. Аз лично винаги хвърлям поглед, но то или на тази дата няма полет или има полет без никаква връзка с каквото и да е.

 

Магистралата не може да замести възможността за полет, защото ако само един от семейството излита от или каца в София, другият трябва да направи 4 часа път с кола Бургас-София + 4 часа София Бургас = 1 работен ден шофиране и 1 човек в отпуск, за да закара/вземе пътника.

 

Автобусите не станаха по-бързи с магистралата: те си карат по стария път през Айтос и Карнобат, защото имат пътници от там, после влизат и излизат в градовете по пътя (Сливен, Ст.Загора, Пловдив) ако имат продадени билети за тези градове. Това е минимум по 30 мин. време на град. Отделно правят 30 мин. почивка на някоя определена бензиностанция. Пътуването по разписание е 5:30 - 6 часа. В София могат да спрат само на автогарата, т.е. аз имам още 30 мин. обратно до летище с шатъла на Choice taxi. Станаха 6:30 - 7 часа влачене.

 

Всеки полет от София преди 14:00 часа за мен (от Бургас) е свързан с пътуване предния ден и нощувка в АТМ-хотела (заради трансфера 7/24).

 

В Америка от всяко малко градче час по час хвъркат едни малки самолетчета до/от голямото летище в големия град. Като маршрутки - да те закарат до истинско летище. Летят ниско, някакви дребни са, летищата им са нищо и никакви ама излитат/кацат едно след друго, няма час, дето да не е покрит от такъв сервиз.

Редактирано от tonica
  • Харесвам 7
Публикувано: (редактирано)
преди 13 минути , ACM каза:

Пичове, наясно съм къде се намира Рига. Също така съм наясно, че не е остров и около града има суша с други интересни места. Въпросът е, че първо няма кой да лети по този маршрут като цяло извън летния сезони и второ цените са си доста солени, кой каквото иска да ми разправя. 

Има или няма кой да лети ще си покаже пазара. Бъди сигурен, че хората които се занимават с планирането на маршрути на Ryanair не са глупави ;) Това все пак е най-голямата и най-печеливша авиокомпания в Европа ;)

Що се отнася до цените до края на март има доста време. Сега ще приберат парите на най-въодушевените от новите линии, но 1-2 месеца преди началото ще се покажат истиските цени. Възможно е тогава да има билети и по 10 евро.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 9
Публикувано:
преди 51 минути , tonica каза:

Търсене има, но като няма редовно и сигурно разписание, хората се решават за друг транспорт. Аз лично винаги хвърлям поглед, но то или на тази дата няма полет или има полет без никаква връзка с каквото и да е.

 

Магистралата не може да замести възможността за полет, защото ако само един от семейството излита от или каца в София, другият трябва да направи 4 часа път с кола Бургас-София + 4 часа София Бургас = 1 работен ден шофиране и 1 човек в отпуск, за да закара/вземе пътника.

Не знам, факт е че до Варна има редовни полети и зимата, а до Бургас не. Или Бг Ер и Уиз са балами, или има защо. А ако един от семейството пътува той може да си хване автобуса и за 5 часа да е в София. А за ранните полети от София може от предната вечер да се вземе спален вагон с БДЖ, не е толкова страшно колкото звучи, лично изпробвано наскоро.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 18 часа, EliDion каза:

Вероятно е коментирано, но не го намерих. Приоритито обвързано ли е със закупуването на място или мястото се включва в цената на приоритито или служи само за да можеш да си вземеш и двете чанти в кабината.

Определени места - тези с по-широко място за краката и още няколко реда, които са и по-скъпи, получават и приорити заедно с мястото.

Не помня до кой ред беше.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.