Прескочи до съдържание

Трикове за железопътен транспорт по света


Препоръчани мнения

ОК, както аз мога да говоря за посиняване за самолетите, сигурен съм, че има и трикове, които не са широко известни, а се ползват редовно от феновете на БДЖ-тата.

 

Например, eurail пасовете, добра опция ли са, при какви условия?

 

Генерално какви са условията по влаковете. Кои железници задължително трябва да се взима първа класа (например Индия май е такава) и къде съвсем спокойно може да се изкара нощта и в нормално купе (В норвежките ти дават одеалце и маска за очи дори във втора класа).

 

При повечето железници билетите са си гъвкави, може да променяш дати или пък да си се качиш когато си искаш на съответната дата, има ли изключения? Мерят ли ти някъде багажа?

 

Абе ако знам какво да питам, щях да имам още въпроси, но съм сигурен, че има трикове, които хората си държат в ръкава. 

 

Не е задължително да са глобални трикове, може и да са за конкретни държави. Както например с Уиз е добре да се качваш от задната врата на самолета, може да има подобни пинизи и с влаковете. 

Връзка към мнение

Малко разяснения? :rolleyes:

 

Шансът ти да си намериш по-добри места е много по-голям. От първата врата принципно се качват пътниците с предимство, като обикновено към този вход се насочват и голяма част от пасажерите на стадния принцип. Отзад е по-широко и качвайки се на борда обикновено няма задръствания от правостоящи на пътеката, което е често явление баш от пътниците с преимуществено качване на борда или там както се казваше...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз пък реших, че ще разбуниш духовете на пуританите, като предложиш трикове как да се пътува гратис в железниците по света. Спомням си, че навремето бях попадал на някакъв форум, който даваше подробни разяснения в тази насока, трябва да го изровя задължително до края на тематичната седмица :lol:

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз пък реших, че ще разбуниш духовете на пуританите, като предложиш трикове как да се пътува гратис в железниците по света. Спомням си, че навремето бях попадал на някакъв форум, който даваше подробни разяснения в тази насока, трябва да го изровя задължително до края на тематичната седмица :lol:

 

Ето един трик, който се сетих, валиден поне тук в Холандия. В пиковите часове влаковете са пълни. За това ако се пласираш или в най-предната или най-задната част имаш ужасно по-голям шанс да си намериш дори място за сядане. В средата иначе почти винаги е меле. 

Връзка към мнение

Доволна съм от 72-часовата cOPENhagen карта в Дания. Струва около 60 евро към м. май 2011 г. Купува се на летището или в информационния център срещу гарата на Копенхаген. Може да се купи и по интернет, но после пак трябва да се „заверява”, т.е. да се активира на някое от посочените места. Картата решава въпроса с градския транспорт в столицата, включително круиза по каналите, както и пътуването от и до летището; обслужва всякакъв вид пътуване из голяма част от острова Зеландиявключително частните влакчета; обезпечава посещение на 65 музеи както в Копенхаген, така и в Елсинор , Розкилде , Хилерьод, Кьоге и др. Осигурява намаление за много други неща, в това число за ферибота Дания-Швеция по линията Елсинор-Хелзингборг. Заедно с картата получавате подробен план и книжка-гид за всички включени обекти.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Не знам неписано правило ли е, но май затворниците ги транспортират в крайното задно купе - по бегли спомени от преди поне 15 години. Та пътуваме с една група, ширейки се в крайното задно купе на влака. Мисля, че наближавахме Пловдив, когато един от по-опитните се пошегува  с нещо такова: "Ние като затворниците, само да не ни изгонят". Беше ми тъпа и странна шега. След около 15-ина минути пристигаме, пътниците се качват, а нашата сбирка беше "разтурена" от полицаите, които казаха, че заемат купето, а с тях имаше  и хора с белезници....Сега предполагам, че не е така.

Връзка към мнение

Ето един трик, който се сетих, валиден поне тук в Холандия. В пиковите часове влаковете са пълни. За това ако се пласираш или в най-предната или най-задната част имаш ужасно по-голям шанс да си намериш дори място за сядане. В средата иначе почти винаги е меле. 

Същото е валидно и за Британия, до голяма степен.

Сега се сетих и за един друг полезен трик пак за Британия, а сигурно и в други Западноевропейски влакове е същото. В някои от влаковете има така наречените тихи зони, в които е забранено използването на мобилни телефони. Пътуването в тях е значително по-комфортно отколкото в стандартно купе, а и в много случаи има места за сядане.

Връзка към мнение

Като стана дума за Британия и изведнъж в спомените ми изплува онзи романтичен звук от стотици затварящи се врати на купета, който можеше да се чуе на всяка една разпределителна гара, например "Чаринг Крос" в Лондон, по всяко време на деня...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

БДЖ вече със система за електронни билети

http://dnes.dir.bg/news/bdz-%D0%94anail-%D0%9Fapazov-elektronni-skyeurope-15794743?nt=10

 

 

 

Ибо доживяхме  , Господи ... :P

Редактирано от stenk
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

А спомняте ли си старите билетчета на БДЖ - едни такива малки картончета в розов цвят (а чат-пат се срещаха в бежаво и зелено). Класика! :)

  • Харесвам 9
Връзка към мнение

А спомняте ли си старите билетчета на БДЖ - едни такива малки картончета в розов цвят (а чат-пат се срещаха в бежаво и зелено). Класика! :)

 

Едно от най-големите тайнства за мен представляваха устройствата за издаване на тези билети на "Централна гара" в София. Същински механични компютри, а лелките бяха доста чевръсти в боравенето...

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

А спомняте ли си старите билетчета на БДЖ - едни такива малки картончета в розов цвят (а чат-пат се срещаха в бежаво и зелено). Класика! :)

 

Същата класика! :rofl:  Скивай каква екстра :biggrin:

 

Online Check-in вече и от Милано!
 
 

Бързо и лесно, за да спестите време!

От 18.12.2013 г. вече е факт Online check-in и от Милано!

  • Услугата вече е достъпна освен от София, Варна, Бургас, Лондон, Цюрих и от Милано!
  • Възможност за самостоятелна промяна или отмяна на вече направена онлайн регистрация на официалния сайт на авиокомпанията www.air.bg;
  • Лесно изпращане до желан имейл адрес или повторно отпечатване на бордна карта.

 

Услугата Оnline check-in е възможна 24 ч. преди планиран час на излитане. При регистрация за полет, избраното място може да бъде променено.

Очаквайте тази услуга и за още европейски дестинации на авиокомпанията през новата 2014 г.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

А спомняте ли си старите билетчета на БДЖ - едни такива малки картончета в розов цвят (а чат-пат се срещаха в бежаво и зелено). Класика! :)

E как да не си ги спомняме.  ;)  А тия зелените май бяха или за спалните вагони, или за експресите, но за това вече не съм много сигурен.

Впрочем, сещам се и за още едни машини, които ползваха същия формат розови картончета. :)  Имаше едни големи червени кантари в София (за съжаление не мога да намеря снимка, но изглеждаха малко като ретро бензинова колонка) - качваш се, пускаш монета от 5ст. , почва едно въртене на чаркове вътре, щракане и хоп - изплюва ти розовото картонено билетче с отпечатано на него теглото ти. :)

Като деца ни беше много забавно това нещо :) , а един такъв кантар имаше точно на ъгъла на БНБ, до парадното стълбище.

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Мога да дам информация за Швейцарските железници.

До колкото бях чела, Швейцария е на второ място след Япония по употреба на влакове. Наистина, това е основният транспорт тук, използван от всички класи хора. От най-бедните до най-богатите.

Влаковете са изключително, чисти и приветливи.

 

Както се знае, тук в СН, тази услуга е доста скъпа, но си има и трикове. Ако купувате билет да кажем от точка в Германия до точка в СН, правете го само през немски сайт, или френски, ако е за точка от Франция и т.н., защото има значителна разлика в цената!

 

За вътрешни влакове има т.нар карта половин цена, мисля, че за 1г е около 180фр, които се избиват мн бързо, ако ще пътувате повече време в СН, това всеки един билет ви е 1/2 от цената - демек Цюрих - Женева еднопосочно вместо 84фр, с тази карта ще е 42фр.

 

Има друг трик за еднодневните карти след 9 часа сутринта, когато те са значително по-евтини от картите, които включват времето преди 9. Това е с цел да се насърчи хората да пътуват след 9 и да се избягва силния трафик от хора във влака.

Има такива карти за самите градове, включващи зоните на града за метро/бус/трамвай/тролейбус/кораб/лодка. Но за кораб/лодка, трябва да се гледа да не са туристическите такива, ами тези които са към градския транспорт.

 

Има и още една карта, която е целодневна карта за влак за територията на цяла СН, мисля, че беше около 58фр, и си пътувате на длъж и шир целия ден, но пак след 9 часа сутринта. Същата се предлага и цял ден, демек преди 9, за 71фр.

 

Всеки кантон и град предоставят определени предимства на пътниците в него. Миналата година, мисля, че в Тургау, за младежи между 16 и 30, уикендите вечер след 8 пътуваха безплатно, но последно чух, че гласат да отпадне.

 

За проверка, това е сайта http://fahrplan.sbb.ch/bin/query.exe/en Подробно са описани различните карти и видове намаления.

Има различни намаления за деца, кучета, пенсионери, колела и може би още нещо, което не се сещам.

Има и групови билети, които спестяват около 20% от цената, но не съм ги ползвала досега, само съм виждала да ги размотават из влака.

 

Багажът не се таксува допълнително във влака, всъщност мисля, че на всякъде по света е така.

 

Билетите могат да се купят онлайн, имат и мобилна версия за телефони, може да се вземат от гише с продавач или от машина. Билетът важи цял ден.

 

Швейцария е малка страна, така че от единия край до други е около 3-4 часа. Единствено около планинската част се изиксват определени прекачвания и тогава малко се удължава.

 

Сега се сетих за тези, които искат да посетят Цермат/Матерхорн,глейшър експрес както и панорамния влак над Монтрьо, и други подобни има специлани цени/пасове, защото се водят спец. туристически влакове. По-скъпи са, но гледките са невероятни, освен дебели "тичащи" мармоти, се виждат елени и какви ли не представители на флората и фауната, типична за този район, плюс водопадчета, скали, шалета и подобни.

 

Ако сте за няколко дни в СН и искате да обиколите страната, като включите най-забележителните маршрути, най-изгодно излиза с т.нар. Swiss Pass. Пас, който дава възможност за пътуване в рамките на определени брой последователни дни, като се ползват неограничено влакови, моторни и водни превозни средства, безплатно ползване на panorama routes, безплатно ползване на градски транспорт в по-голяма част на страната, безплатнен достъп на над 450 музея, 50% намаление на по-голяма част от mountain railways, както и други бонуси.

 

За този пас има няколко вида тарифи и намаления: пътуващ сам възрастен, пътуващ сам младеж, пътуващ с още един човек или група, и семеен билет (дава правото на деца до 16г. да пътуват безплатно със семейството). Всичките тези подразделения могат да закупят този пас за различно времетраене, като минимумът е 4 дни, а максимумът е 1 месец (4 дни, 8 дни, 15 дни, 22 дни и 1 месец). Съответно за колкото повече дни резервирате, толкова по-евтино излиза. Има разделение също така за 1 и 2 класа, но освен, ако не ви се пилеят пари, втората класа е много добро решение.

 

В приложения линк има подробно обяснение на детайлите, които са много важни за СН! Както и друг вид карти/пасове като горната карта, само че за непоследователни дни, демек 3 дни разпръснати в 1 месец, карти само за определен кантон и т.н.

Линкът е http://www.swisstravelsystem.com/en/home/tickets-en/ticketfinder-en/swiss-pass-en.html

*винаги четете поясненията отдолу и звездичките, понякога са много трикови.

 

Кондукторите говорят няколко езика, освен основните за страната - немски, френски и италиански, говорят и английски. Тук таме на късмет се срещат и с екстра езици. Венъж ми се случи, кондукторът да говори малко японски и за "заприказва" макар и мъцайки с една японска група до мен.

  • Харесвам 11
Връзка към мнение
  • 7 месеца по-късно ...

Здравейте!

Не съм напълно сигурна, че тук му е мястото на линка, но...

 

http://www.independentrip.com/autobus-y-tren/barcelona-tarragona

 

Сравнява цените на билетите за влак и за автобус в Испания и дава конкретни гари и спирки. Струва ми се полезна тази информация, скоро смятам да я пробвам на испански терен. :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.