Прескочи до съдържание

дневник Предварителен план за Рио-Игуасу-Буенос Айрес-Патагония


Guinness

Препоръчани мнения

Здравейте!

 

След много перипетии и планове за посещение на едни места в крайна сметка май ще се озова на други такива, които изобщо не са били в главата ми. Засега всичко е само идея, така че ще ви бъда благодарен да ударите по едно рамо със съвети и предложения. Обмислям в края на ноември пътуването по южноамериканските земи за срок от 3 седмици - нито повече, нито по-малко. Предпочитам да посещавам природни чудеса, отколкото градски забележителности, но това не значи, че не съм фен и на разходките в града. Просто ако трябва да избирам къде да остана по-малко бих пропуснал стоенето в градовете. Нямам си ни най-малка идея колко време ще ми е необходимо, например, за градове като Рио де Жанейро и Буенос Айрес и затова се надявам на помощ. Та програмата ми е горе-долу следната като ще започна от ден 1, който ще бъде понеделник. 

 

Ден 1 - Рио де Жанейро

Ден 2 - Рио де Жанейро

Ден 3 - Рио де Жанейро

Ден 4 - Рио де Жанейро

 

Тук следва полет към водопадите Игуасу - дали да бъде вечерта или рано сутринта на следващия ден? Приемаме, че ще е сутринта. 🙂

 

Ден 5 - Полет към водопадите и разглеждане от бразилска страна - колко време? Колко време от аржентинска? 2 дни и половина достатъчни ли са или може, за по един ден от двете страни?

Ден 6 - Игуасу 

Ден 7 - Игуасу

 

Ден 8 - Полет към Буенос Айрес и по възможност веднага към Ел Калафате и/или оставане в столицата на Аржентина за една нощувка

 

Ден 9 - Колко време да отделя на Ел Калафате и Ел Чалтен? (Искам да посетя ледника Перито Морено, да направя и хайк до Монте Фицрой и други места, които бихте ми препоръчали? Примерно 7 дни достатъчни ли са? Оттук всъщност зависи и колко време ще отделя на Буенос Айрес, така че да си тръгна на ден 19 (петък) за Европа, за да може на ден 20 или 21 (събота или неделя) да се върна в България.

 

Заслужава ли си да се ходи до Монтевидео за 1 ден отиване и връщане с кораб? 

 

Има и друг вариант, който да бъде горе-долу следният:

 

Рим - Рио Де Жанейро - Игуасу - Буенос Айрес - Ел Калафате - Торес дел Пайне - Сантяго - Рим

 

Според вас постижимо ли е за 3 седмици или всичко ще бъде прекален претупано? 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 6 часа, Guinness каза:

или може, за по един ден от двете страни?

3-4 часа за бразилската страна. За аржентинската - един ден. Няма смисъл да я правиш в 2 дни, тъй като ще трябва да платиш още 50% за втория ден, а за един се разглежда без проблем. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

За 8 дни някъде може да направиш 2 еднодневни трека от El Chalten - Laguna de los Tres и Laguna de la Torre, Perito Moreno и еднодневен трип до Torres del Paine (грехота ще е да си толкова близо и да не отидеш точно там), това ако пътува с автобус.

 

Примернa програма за Патагония (почти копие на това, което аз съм правила):

day 1 Buenos Aires-El Calafate flight, bus to El Chalten
day 2 El Chalten - Laguna Torre
day 3 El Chalten - Laguna de los Tres
day 4 El Chalten-> bus to El Calafate
day 5 El Calafate->Perito Moreno day trip
day 6 El Calafate->5h+ bus to Puerto Natales
day 7 Puerto Natales->Torres del Paine day trip (тук може да включиш още 1 ден за еднодневен трек, освен обзорната обиколка)
day 8 Puerto Natales->bus to El Calafate, flight to BA

 

За Игуасу 2 пълни дни са достатъчни - 1 за аржентинската част, половин за бразилската и половин за парка с птици. Каквото остане го поделяш между Буенос Айрес и Рио, като оттам може да направиш трипчета дo интересни места.

 

От БА може да отидеш за ден до Colonia del Sacramento в Уругвай, за Монтевидео не мога да дам отзиви, ако решиш да отидеш следи цените на транспорт от БА дотам отрано, защото в последния момент са нещо от сорта на 200Е и отгоре. Другият вариант е Tigre, много приятно местенце.

 

От Рио вариантите за 1-2 дневни трипчета са много, Paraty/Ouro Preto/Buzios/Petropolis. Друг вариант е след Игуасу да направиш 3 дни Pantanal tour - джунгла, животинки и т.н.

 

Опции много, каквото и да избереш, няма да сбъркаш. 🙂

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Ако летите сутринта и стгнете около обяд в Игуасу, има такъв вариант от Рио, 9:50 Rio (GIG) – 12:02 Foz do Iguaçu (IGU) с LATAM, ще можете спокойно да видите бразилската страна до края на деня, плюс паркът с птиците на входа. Поне аз така направих. А, на другия ден, можете да видите аржентинската страна. Може и да резервираш хотел близо до водопадите да не губиш време. Аз ти препоръвам Pousada Guata Porã на Rodovia das Cataratas km 21, Foz do Iguaçu, CEP 85855-750, Brazil. Точно до бразилските водопади, буквално се стига за 10 минути пеш. Закуската там е също супер. Единственият проблем беше, че на вечеря менюто беше много ограничено и практически нямаха хляб.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря много за изчерпателните отговорите. Точно такъв примерен план ми трябваше, за да се ориентирам като дни. Ще се пробвам за Торес Дел Пайне, ако имам възможност. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 33 минути , Crazy Horse каза:

има такъв вариант от Рио, 9:50 Rio (GIG) – 12:02

GOL дори имат около 7:30 и 9:30 си в Iguacu. Ние летяхме с него и този ден използвахме да отскочим до Парагвай, а в деня за аржентинската страна, след водопадите отскочихме и до Tres fronteras.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Програмата ми е окончателно готова. Имаше леки размествания, но в крайна сметка, заради цените на вътрешните полети реших да се прибирам от Чили, а от не Аржентина. 

 

Ден 1 - Рио де Жанейро

Ден 2 - Рио де Жанейро

Ден 3 - Рио де Жанейро

Ден 4 - Рио де Жанейро

Ден 5 - Ранен полет Rio De Janeiro Galea - Iguazu Falls (Br)  и кацане около 09:15 ч. Разглеждане на парка с птиците и водопадите от бразилската страна

Ден 6 - Iguazu Falls Argentina

Ден 7 - Полет Iguazu (IGR) - Buenos Aires (AEP) и пристигане около 13:15 ч. Разглеждане на Буенос Айрес.

Ден 8 - Разглеждане на Буенос Айрес

Ден 9 - Разглеждане на Буенос Айрес

Ден 10 - Много ранен полет Buenos Aires (AEP) - El Calafate (FTE) (04:50 - 08:12 ч.). След това автобус за Ел Чалтен

Ден 11 - El Chalten -> Laguna Torre

Ден 12 - El Chalten -> Laguna de los Tres

Ден 13 - El Chalten-> El Calafate / нощувка 

Ден 14 - Perito Moreno day trip

Ден 15 - El Calafate-> Puerto Natales / автобус

Ден 16 - Torres del Paine

Ден 17 - Torres del Paine 

Ден 18 - Следобед или вечер трансфер до Punta Arenas???

Ден 19 - Punta Arenas (PUQ) - Santiago De Chile (SCL). Пристигане около 15:00 ч.

Ден 20 - Santiago (SCL) - Rome (FCO) 

 

Сега започвам с въпросите:

  1. Има ли опция и препоръчително ли е да си купя билети за националните паркове предварително - за Игуасу, Ел Чалтен, Торес дел Пайне?
  2. Първата вечер на Игуасу в Бразилия ли да я направя или в Аржентина? Какво бихте ме посъветвали?
  3. Къде да нощувам в чилийска Патагония - някъде в района на националния парк или в Пуерто Наталес? 
  4. Да си купя ли предварително билети за автобусите от Ел Калафате до Ел Чалтен, както и от Ел Калафате до Пуерто Наталес? 
  5. По кое време ще трябва да тръгна в ден 17 от ТДП, за да стигна до Пуерто Наталес и след това до Пунта Аренас? Има ли смисъл? Вариантите са два - или си тръгвам същия ден и на следващия правя еднодневна екскурзия до един остров с пингвини, чието име не помня, или оставам да спя в Пуерто Наталес/Торес дел Пайне и пътувам спокойно на следващия ден към Пунта Аренас
  6. Смяна на валута за трите страни - къде е най-изгодно?
  7. Предплатена карта с интернет в Бразилия - тъй като ще ми се наложи да използвам uber ще ми е необходим интернет. Съвет за мобилен оператор?

Приемам всякакви съвети и предложения за хотели/хостели навсякъде без Рио и Ел Чалтен. 

Редактирано от Guinness
Връзка към мнение
преди 10 минути , Guinness каза:

Има ли опция и препоръчително ли е да си купя билети за националните паркове предварително - за Игуасу

За Игуасу не знам дали има опция (по-скор не), но и не виждам причина да ги купуваш онлайн. Не сме чакали на дълги опашки - много бързо купихме билетите и влязохме. За аржентинската част си споням, че бях чела, че се плаща само кеш и не приемат карти, но това вече не е така - платихме с Revolut - приемат карти вече. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

И аз не мисля, че си струва да се купуват предварително билети за Игуасу, за другите паркове не знам. Кеш си бях взял от Испания в бразилски риали и аржентински песос, а иначе на място от банкомати съм дърпал.
Отличен план, браво!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 15 минути , Guinness каза:

Първата вечер на Игуасу в Бразилия ли да я направя или в Аржентина? Какво бихте ме посъветвали?

Мисля, че ще имаш достатъчно време този ден да видиш всичко откъм Бразилия и да отидиш на другата страна, по-удобно е да спиш двата дена на едно място.

преди 18 минути , Guinness каза:

Къде да нощувам в чилийска Патагония - някъде в района на националния парк или в Пуерто Наталес?

По-добре в или около парка, за да не губиш време. Но пък е по-скъпо...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 минути , neuromancer каза:

Мисля, че ще имаш достатъчно време този ден да видиш всичко откъм Бразилия и да отидиш на другата страна, по-удобно е да спиш двата дена на едно място.

По-добре в или около парка, за да не губиш време. Но пък е по-скъпо...

И на мен ми се иска да бъда на едно място и то от аржентинска страна, но не ми се носи раницата цял ден с мен. Има ли някъде възможност за оставяне на багаж - luggage storage? 

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Привет от Ел Чалтен и лагуната Торе.

20181128_163845.thumb.jpg.44c2192cf36646b6905efa98b9630cd6.jpg

 

Искам да споделя една история от днес и дали някой е изпадал в подобен казус. Днес на летището в Ел Калафате поисках да си платя с карта Револют билета за автобус до Ел Чалтен. Оказа се, че нямат пос терминал, но приемат плащания с кредитна/дебитна карта посредством някакво мобилно приложение на PayPal доколкото разбрах. Първоначално не знаех каква е схемата и подадох картата с идеята, че ще изкара пос терминал. Беше ми поискан и паспорт. Докато разглеждах една карта случайно видях как служителката ми въвежда имената и номера на картата в това приложение на PayPal на някакъв таблет. Докато попълваше забелязах, че там пишеше да се въведе и трицифрения номер на гърба на картата. Автоматично си протегнах ръката и издърпах картата и я попитах какво прави и че това са лични дати, които няма как да дам. Тя ми отговори, че такава била системата и така работят. Отказах плащането с карта и бях принуден да платя в брой.  Казах си, че ще сменя малко USD в Ел Чалтен. Да, ама не! Тук няма нито банка, нито болница, нито голям супермаркет, нито нищо. Влезнах в един магазин и попитах къде мога да сменя пари и жената ми отговори, че и тя може. Питам я на какъв курс и с облещена уста чувам 1 USD - 30 AP. Няма шанс, казах си. Обяснявам и че няма да купя, защото предния ден съм сменил на 38 АP в Буенос Айрес. Тя също отказа с аргумент да отида в Ел Калафете. Сега ме чакат 2 интересни дни. 😂

Та някой ако е попадал в сходна ситуация с плащане ще се радвам да сподели.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към мнение

На мен ми се е случвало тук, но не с Пейпал

Понякога се прецаква чипа и не се чете, тогава въвеждат номера на картата, валидност и секюрити кода на клавиатурата, като че ли е онлайн. Много не съм се замислял, защото и без това трябва да сменям картата, щом не работи

Ама в приложение не знаеш какво запомня...

Връзка към мнение

Ако нямат терминал, няма как да ти се прочете картата и да се плати съответно.

Но има нещо наречено "плащане с ръчно въвеждане". Принципно се прави на терминала, без да си там физически и търговеца ти въвежда данните, който си предоставил. Като цяло такъв тип операции не се преповъчват от банките, но са реална опция ...

Предполагам това е нещо такова, но не с истински терминал, ами през това PayPal приложение.

Връзка към мнение

На автобусната гара имаше банкомат поне през 2016, разпитай трябва да има някъде, ако носиш дебитна карта. Ако трябва да хапваш бюджетно, има едно местенце с много добри емпанади "Che empanadas", още го виждам на maps.google.com. На същата улица имаше и сравнително голям хранителен магазин, но дали още съществува... Евентуално и в някой по-голям хотел питай за обмяна, може да са с по-добър курс...

Редактирано от Carrie
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 8 часа, Carrie каза:

На автобусната гара имаше банкомат поне през 2016, разпитай трябва да има някъде, ако носиш дебитна карта. Ако трябва да хапваш бюджетно, има едно местенце с много добри емпанади "Che empanadas", още го виждам на maps.google.com. На същата улица имаше и сравнително голям хранителен магазин, но дали още съществува... Евентуално и в някой по-голям хотел питай за обмяна, може да са с по-добър курс...

Банкомат има, но засега избягвам да го ползвам. Другиден отивам в Ел Калафате и там се надявам да ми дадат по-хубав курс. Това местенце за емпанадите го видях днес, ако говорим за едно и също място - с лика на Че Гевара. Магазинът и той е там, функционира си. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

На мен ми се случи нещо подобно с ръчно въвеждане на данните от картата ми в един магазин в Доминиканската република. И на мен ми се стори малко подозрително, че въвеждат и секюрите кода, но после видях същото приложение да използват и в друг магазин. Аз не се притеснявам много, защото получавам известие за всяка транзакция моментално и ако някой се опита да злоупотреби с картата ми мога веднага да блокирам транзакцията. Иначе за първи път в един ресторант в Санто Доминго ми поискаха и пина за картата, за да платя сметката. Та аз станах и се разходих до ПОС терминала им и платих лично. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Мисля че е крайно време да разкажа за моето триседмично приключение в Южна Америка. Планът включваше посещение в три държави - Бразилия, Аржентина и Чили. Първата спирка от моето пътуване беше Рим. Пристигнах рано сутринта на летище Чампино с полет на RyanAir, откъдето взех автобус на компанията Terravision до гара Термини. Само да вметна, че няма разлика в цената на билета спрямо периода на закупуване. Купих го ден преди пътуването на цена, каквото беше и 2 месеца по-рано.
На самата гара има специални места, където може да оставите своя багаж, ако имате по-дълъг престой в италианската столица. Работното време е от 6 до 23 ч. като цената е € 6 за първите пет часа на една бройка багаж и по € 1 от 6-ия до 12-ия час. Имайте предвид, че дори да закъснеете 1 минута и влезете в следващия час се таксува. 
Имах на разположение почти 12 часа, но вече бях ходил няколко пъти в Рим и реших просто да се наслаждавам на разходката си без да правя снимки на всяка забележителност. Времето беше приятно - слънчево и без вятър, но с температура около 15 градуса. Успях да се видя с мои приятели, живущи в Рим, с които имах честта да споделя прекрасен обяд в една от многобройните пицарии в столицата. Също така не пропуснах да хапна за n-ти път от любимото ми gelato GROM. Доколкото знам има няколко джелатерии, но по препоръка на моите приятели винаги ходим на тази на Piazza Navona. Така направихме и този път. В приятна компания на сладка раздумка времето неусетно излетя и трябваше да се насоча към гарата. Там, благодарение на известие от google, за мое съжаление разбрах, че полетът ми за Рио де Жанейро с AlItalia е анулиран. Ами сега? Опитах се да проверя и да разбера каква е причината, но нямаше никаква информация. Все пак реших да хвана автобуса и да отида до летище Фиумичино, за да се опитам да разбера повече подробности. Най-странното беше, че на гише информация дори нямаха представа, че изобщо полетът е анулиран. Там ме препратиха към отдела на AlItalia, за да ми дадат информация. От AlItalia ми казаха, че не знаят и ме препратиха обратно към другото гише, защото те знаели. И така няколко пъти. Цирк италиански. В крайна сметка се оказа, че е преместен за сутринта в 08.40 ч. Въздъхнах с облекчение, защото по-добре да изгубя един ден от Рио, отколкото два или повече. 
Последваха нови 12 часа, но този път прекарани на летището. Нямах право на обезщетение или хотел, така че не ми остана нищо друго, освен да си намеря място за спане. 

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Ден 1

Полетът от Рим до Рио де Жанейро мина нормално. Близо дванадесетте часа в самолета не се усетиха, заради великолепното италианско червено вино, което често дегустирах, въпреки злостните погледи на стюардесите. Както и да е. Пристигнах в Рио около 18 ч. местно време. Учудващо за мен проверката мина изключително бързо и се насочих към изхода. Навън валеше обилно. Аз уж дойдох за слънце, а ме посреща дъжд. Късмет. Една изключително мила жена ме посрещна на летището, за да ме закара до апартамента, където щях да остана в следващите няколко дни. Хубаво е, когато в страна като Бразилия местен те посрещне и те въведе в обстановката. Минахме покрай няколко фавели, а навън продължаваше да вали. Жената, от своя страна, ми разказа как преди няколко години е станала жертва на кражба на автомобила ѝ. Как е станало ли? Стандартна практика - с опрян пистолет в главата учтиво е била помолена да напусне шофьорското място и да остави всичко вътре. Двама души с мотор, от който единия слиза и се качва в автомобила, потегляйки в неизвестна посока. Кражбите в Бразилия са често срещано явление и много трябва да се внимава. Гледайки от прозореца мрачното и дъждовно време в комбинация с фавелите, просяците и клошарите по тротоарите, историите, които чух, се запитах какво по дяволите търся тук.

Пътувахме близо един час до апартамента в едно от далечните предградия на града. На няколко пъти станах свидетел на практика, която не бях виждал. При червен сигнал на светофара за автомобили деца тичаха между колите, оставяйки пакетчета с ядки на огледалата с надеждата някой да купи. Търговията явно не вървеше и секунди преди да светне зелено като орли се спускаха и обираха всичко за секунди. Тези деца навярно правят това всеки ден по много, ама много пъти. 
Апартаментът беше светъл и просторен в затворен комплекс с денонощна охрана. Гледката от терасата беше към басейна, който може да се използва от всички живущи в комплекса. Освен това има фитнес, но там явно трябва с предварително записване, защото винаги като минавах беше пълен. Вечерта мина в разговори за България, Бразилия, прилики и разлики и първи досег с домашно приготвена храна. 


 

20181120_002122.jpg

  • Харесвам 26
Връзка към мнение

Ден 2

Къде от адреналина, къде от инсомнията или пък от jet lag-a, но първата ми нощ успях да спя само няколко часа. Събудих се около 5 ч., а навън времето беше доста странно - хем светло, хем мрачно. Облаците бяха превзели хоризонта и нямаше никакви признаци слънцето да се покаже. Напротив, прогнозата беше за дъжд през целия ден. Каквото-такова. 
Някъде към 08.30 ч. потеглихме от апартамента към едно от най-посещаваните места в Рио де Жанейро - плажа Копакабана или наричан от местните КопакабанЪ. Легендарният плаж е сред най-големите забележителности в града, носейки името на едноименния квартал. Районът се счита за най-урбанистичния, престижен и красив квартал в Рио де Жанейро. Крайбрежният булевард Avenida Atlântica разделя плажа от сградите от другата страна на пътя.
Плажът се простира на 4 км. и е най-известен с нощния си живот. Ако искате да плувате, да хванете тен или просто да релаксирате с чаша Кайпириня в ръка, то мястото е изключително подходящо. Въпреки че Копакабана е едно от най-оживените места в града нямаше много посетители, заради лошото време. 
Разхождайки се по крайбрежната алея ще забележите емблематичната вълнообразна павирана настилка. Създадена е в контрастиращо черно и бяло от малки парченца мрамор, внесени от Португалия. Този стил носи името Calçada portuguesa и такава мозайка може да видите на много места в Португалия, Бразилия, дори и в Макао. Естествено не липсваха и уличните търговски, с които спокойно може да се пазарите, ако искате да си купите бразилска канга - прилича на саронг. В Бразилия всички носят канга на плажа.

DSC_0003.JPG.15d694229148d1da528cb1e850f2ffc9.JPG

DSC_0004.JPG.978da84ef83868f35ca7cd36c69f8b45.JPG
Разходката ни продължи до Forte de Copacabana. Това е военна база, която е отворена за посетители. Там се намира и музея Histórico do Exército (Army Historical Museum). Оттук може да се насладите на гледка към плажа Копакабана или да изпиете едно кафе в известния ресторант Confeitaria Colombo.

DSC_0012.JPG.b86db035e1b2106f758ecb99b739d3b3.JPG

DSC_0018.JPG.eb00df0502142a9b28fb5e808b027d88.JPG

Тъй като дъжда се усили ние предпочетохме да си тръгнем и да продължим към следващото очарователно място в Рио - Урка. Това е един от най-богатите квартали отличаващ се с традиционни сгради.

DSC_0019.JPG.39a8760b044ef66d229994803bf09196.JPGDSC_0026.JPG.e66aeff62f053b2799c4c8daff9bd946.JPG

Оказа се, че много от известните и богати бразилци притежават имоти тук. Един от тях е Роберто Карлос, но не футболиста. Лично аз за пръв път чух за този певец, явно е любимец на бразилците, щом го боготворят. 
Пак там обядвахме в едно от най-посещаваните места от местните - Bar e Restaurante Urca, където опитах от традиционните Bolinhos de bacalhau, Pastel и Empadinha. Можете да хапнете на крак или да седнете на маса. Не ме питайте какво включват, защото не помня. 😄 А гледката също си заслужава.

DSC_0022.JPG.17cf983594d6cee97c394bad5222fc00.JPG

Продължихме разходката си към едно от най-цветните и живописни места в града - старата пристанищна зона. Новото обществено място е наречено "Boulevard" и представлява художествена галерия на открито. Уличният графити художник Едуардо Кобра е изрисувал масивен стенопис в преследване на световния рекорд на Гинес. Графитите датират от началото на Олимпийските игри в Рио през 2016 година и бързо добиха световна популярност. Проектът носи името Etnias (Етнически) - нарисувани са пет големи лица на стената, всяко от които представлява местна култура от различен континент.

20181120_150219.jpg.d29d4bf7849211a745588ed9ad351bd2.jpg20181120_150458.jpg.1496d995570cfb26b3926d571b2c8d1a.jpgDSC_0060.JPG.03016e2560959d8d8964df1ad3cde7a4.JPGDSC_0064.JPG.c9cc7c016f03b45fc272952136bc0bc2.JPGDSC_0067.JPG.bb90f9153bae82e5e352a6e47bd306fa.JPG 

Мястото е много приятно за разходка и безопасно. Около нас имаше патрулиращи полиции, които малко или много всяваха респект сред местните. Не така стояха нещата в историческия център на Рио. Препоръчително е да се посещава само през деня и то главно в работни дни. През уикенда и други официални почивни дни трябва много да се внимава, защото има много крадци, джебчии, наркомани, бездомници и т.н. Е, ние го посетихте точно в почивен ден. На няколко пъти бях предупреждаван от местни хора, дори от полиции, да си прибера фотоапарата в раницата. Около известната църква Candelária Church дори забелязах група от хора, които бяха запалили огън в един варел и се грееха около него. Беше странно как точно центърът всъщност се оказа един от най-пустеещите райони, в които бях. Последователно се разходих до спомената от мен църква с красива барокова фасада, старата библиотека - Real Gabinete Portugués de Lectura, градския театър Theatro Municipal, двореца Palácio Tiradentes. Всичките те бяха затворени за посещение, давайки ми възможност да ги разгледам само отвън.

DSC_0046.JPG.95e15afe6f1fd6fea1c73eda00b86388.JPG

DSC_0076.JPG.ff512fadca98b0049c0f80ad6ce27f12.JPGDSC_0081.JPG.78795f0bed21148ef82cdaabd7722fd2.JPGDSC_0089.JPG.63ae4453e661a4cf29481fdf2957bc3a.JPG

В тази част на града ми направи впечатление красивата архитектура, която за съжаление до голяма степен е занемарена и неподдържана. Имаше много красиви малки колониални сгради, оставени сякаш на произвола на съдбата и надраскани с всевъзможно грозни графити и надписи. Опасността, която се носеше от прекалено многото скитници из уличките, допринасяха за разочарованието ми от тази част на Рио. В този ред на мисли смятам, че общината и полицията трябва да работят много повече, за да превъртат това историческо наследство в приятно и спокойно за посещение място. Финалният щрих за този ден бяха известните стълби Селарон (Escadaria Selarón). Тези стъпала са покрити с пъстроцветни плочки от цял свят. 

DSC_0099.JPG.ec229365aad713d228e8398b037f19c3.JPGDSC_0101.JPG.f396753250766555b0238267d992da02.JPG

20181120_185939.jpg.e8fd44205d673d43a1f81235c4e8b9bb.jpg20181120_190628.jpg.f202f4d6ea35cc84f1202286e1efc9ad.jpg20181120_191652.jpg.f498ff1500cd7ef9db1943e1db11823f.jpg

  • Харесвам 11
Връзка към мнение
На 22.12.2018 г. в 15:31, Guinness каза:

или наричан от местните КопакабанЪ

Ще си позволя да внеса лека корекция тук (надявам се да не се разсърдиш 🙂 )  - всъщност го наричат КопакбЪна 😉 

На 22.12.2018 г. в 15:31, Guinness каза:

(Escadaria Selarón). Тези стъпала са покрити с пъстроцветни плочки от цял свят. 

Откри ли плочката от Рилския манастир? (вижда се на една от снимките ти) 🙂 

 

Escadaria Selaron - Стълбите Селарон 
215 стъпала, покрити с разноцветни плочки от цял свят. През 1990 г. Хорхе Селарон, художник, роден в Чили, решава да обнови стъпалата пред къщата си и шокира съседите с ярките цветове на плочките, които избира. Идеята е да създаде произведение на изкуството в чест на бразилския народ, затова използва плочки с различни оттенъци на синьо, жълто и зелено – цветовете на бразилското знаме. В началото това е само допълнително занимание към рисуването, но малко по малко идеята го обсебва. Плочките набавя предимно от строежи и изоставени сгради, но се случва и да продава картини, за да продължи стълбището. Когато то е почти готово, Селарон открива пазарче със стари плочки от Европа. Той иска да добави плочки в единия край на стълбището, но установява, че не е останало място. Хрумва му, че може да подменя плочките и така стълбището да се превърне в едно живо, постоянно променящо се арт-място. След като мястото става популярно, хора от цял свят започват да изпращат плочки, днес има плочки от над 60 държави. Има и плочка от България - изображение на Рилския манастир. 
„Ще завърша тази откачена и уникална мечта в последния ден от живота си“ – казва веднъж Селарон. През 2013 г. е открит мъртъв на стълбището, над което е работил последните 20 г. от живота си.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Публикувам обещания маршрут, който направих с цени на самолетни билети купени 2 месеца преди полетите.

 

Маршрут

Ден 1: Пристигане в Рио де Жанейро, нощувка
Ден 2: Разглеждане на Рио де Жанейро, нощувка
Ден 3: Разглеждане на Рио де Жанейро, нощувка
Ден 4: Разглеждане на Рио де Жанейро, нощувка
Ден 5: Вътрешен полет от Рио де Жанейро до Фос до Игуасу, разглеждане на водопадите Игуасу от бразилска страна и птичия парк, транспорт с автобус и нощувка в Пуерто Игуасу, Аржентина
Ден 6: Разглеждане на водопадите Игуасу от аржентинска страна, нощувка в Пуерто Игуасу
Ден 7: Вътрешен полет от Пуерто Игуасу до Буенос Айрес, разглеждане на столицата и нощувка
Ден 8: Разглеждане на Буенос Айрес, нощувка
Ден 9: Разглеждане на Буенос Айрес, нощувка
Ден 10: Вътрешен полет от Буенос Айрес до Ел Калафате, автобус от летището до Ел Чалтен, хайкинг до Лагуна Торе, нощувка
Ден 11: Хайкинг до Лагуна де лос Трес, Фиц Рой, нощувка
Ден 12: Хайкинг до Лома дел Плиге Тумбадо, нощувка
Ден 13: Автобус до Ел Калафате, разглеждане на градчето, нощувка
Ден 14: Автобус до ледника Перито Морено, нощувка
Ден 15: Автобус от Ел Калафате до Пуерто Наталес, разглеждане на градчето, нощувка
Ден 16: Автобус до национален парк Торес дел Пайне, хайкинг до Мирадор Лос Торес, нощувка в Пуерто Наталес
Ден 17: Автобус до национален парк Торес дел Пайне, хайкинг до Мирадор Куернос, нощувка в Пуерто Наталес
Ден 18: Автобус от Пуерто Наталес до Пунта Аренас, разглеждане на града, нощувка в Пунта Аренас
Ден 19: Вътрешен полет от Пунта Аренас до Сантяго, разглеждане на столицата, нощувка
Ден 20: Международен полет от Сантяго до Рим

 

Цени за транспорт

  • Авиокомпания LATAM – Рио де Жанейро – Фос до Игуасу – € 38.43
  • Авиокомпания LATAM – Пуерто Игуасу – Буенос Айрес – € 53.94
  • Авиокомпания LATAM – Буенос Айрес – Ел Калафате – € 79.07
  • Авиокомпания JetSMART – Пунта Аренас – Сантяго – € 28.00
  • Автобус – Ел Калафате – Ел Чалтен – Ел Калафате – € 46.49
  • Автобус – Ел Калафате – Перито Морено – Ел Калафате – € 18.59
  • Автобус – Ел Калафате – Пуерто Наталес – € 18.59
  • Автобус – Пуерто Наталес – Торес дел Пайне (х 2) – € 32.99
  • Автобус – Пуерто Наталес – Пунта Аренас – € 10.55
Редактирано от Guinness
Излишен текст
  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.