Прескочи до съдържание

Обезщетение за повреден багаж


Препоръчани мнения

За втори път ми се чупи куфар при полет. Първият път не се занимават, беше стар сак. Този път на 3ма от 6 души ни счупиха куфарите. Подадохме молба за обезщетение, но се изисква нещо като писмо от работилница, че куфарите не подлежат на ремонт. Те буквално са изкъртени. Понеже не знам такава работилница или бай Кольо от гаража в пети блок отказва да ми даде писмено професионалното си становище

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Наскоро на един приятел счупиха куфара и го пратиха в някакъв магазин на бул. Цар Освободител. Били му казали, че ако не могат да го поправят ще му дадат нов. После разбрах, че са му дали нов и не бил лош.

Трябвало някаква жалба да пусне на място и го препращали в този магазин.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Не става ясно при полет с коя авиокомпания е настъпила повредата. Мари по-горе дава информация за вариант за поправка/замяна на куфар повреден след полет с националния превозвач, който потвърждавам от личен опит. Имал съм обаче два случая на повреда на куфар с Луфтханза. При първия случай, констатиран на летището в Амстердам, компанията предложи и в последствие изпрати чисто нов куфар със същите размери. При втория случай, констатиран на летището в София, компанията възстанови по посочена банкова сметка сума в размер на 100 евро. Във всички случаи, за да могат да се претендира обезщетение е необходимо при констатиране на повредата, незабавно още на летището да се попълни съответен формуляр и получи протокол за настъпила щета. С този протокол, както и копие от багажния етикет и евентуално снимки в последствие се подава и съответната жалба в авиокомпанията...

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

На мен ми се е случвало при получаване на куфар да го намеря в ужасно състояние. Отидох на гишето за багажа и с цялата си наглост казах, че куфара струва 100 евро и след 1 формуляр ги получих на ръка. Случката се разиграва на VNO. В София не вярвам да са така добре разположени :D 

 

П.П. Не го казвам с цел да се хваля, а да спомена, че има и друг, доста експресен вариант. 

Редактирано от ACM
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не става ясно при полет с коя авиокомпания е настъпила повредата. Мари по-горе дава информация за вариант за поправка/замяна на куфар повреден след полет с националния превозвач, който потвърждавам от личен опит. Имал съм обаче два случая на повреда на куфар с Луфтханза. При първия случай, констатиран на летището в Амстердам, компанията предложи и в последствие изпрати чисто нов куфар със същите размери. При втория случай, констатиран на летището в София, компанията възстанови по посочена банкова сметка сума в размер на 100 евро. Във всички случаи, за да могат да се претендира обезщетение е необходимо при констатиране на повредата, незабавно още на летището да се попълни съответен формуляр и получи протокол за настъпила щета. С този протокол, както и копие от багажния етикет и евентуално снимки в последствие се подава и съответната жалба в авиокомпанията...

Протокол за повреден багаж ми е написан в София при пристигането, а единият багаж бе счупен на отиване към Мале. Съответно там ми написаха протокол. Пътувахме с ФлаиДубай. Според този протокол трябва да изпратя етикета на багажа, билета и касова бележка за ремонт на куфара или ако е непоправим с писмен репорт, че е куфарът е непоправим. (предният път ми бе издаден същия протокол , но бяхме с Уиз и пак идвахме от Дубай  :)   )

Mary и Бацката ме насочиха поне на някъде където има работилница. Дано те ми издадат такъв документ, че и на трите куфара са си потрошени.

Ако някой друг знае друга работилница или има издаван такъв репорт, че куфарът е непоправим ще се радвам да споделят.

Въпросът ми беше къде се поправят такива куфари дали изобщо има такива.

Връзка към мнение

Всяка авиокомпания си има различни политики при такива случаи. Първо трябва да се попълни протокол на летището и след това този протокол трябва да се изпрати на авиокомпанията (ако нямат представителство на летището). Някои дават пари, други те пращат за ремонт в определена работилница, трети пращат нов куфар и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 

Въпросът ми беше къде се поправят такива куфари дали изобщо има такива.

Samsonite имат сервиз : https://www.samsonitebg.com/serviz/ 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Дани Магелани

Протокол за повреден багаж ми е написан в София при пристигането, а единият багаж бе счупен на отиване към Мале. Съответно там ми написаха протокол. Пътувахме с ФлаиДубай. Според този протокол трябва да изпратя етикета на багажа, билета и касова бележка за ремонт на куфара или ако е непоправим с писмен репорт, че е куфарът е непоправим. (предният път ми бе издаден същия протокол , но бяхме с Уиз и пак идвахме от Дубай  :)   )

Mary и Бацката ме насочиха поне на някъде където има работилница. Дано те ми издадат такъв документ, че и на трите куфара са си потрошени.

Ако някой друг знае друга работилница или има издаван такъв репорт, че куфарът е непоправим ще се радвам да споделят.

Въпросът ми беше къде се поправят такива куфари дали изобщо има такива.

И при мен беше с Флайдубай. Снимах куфара, попълних формуляра и на адрес, който ми дадоха в Дубай изпратих сканираните документи и снимките. Изпратиха ми валчер за 30 евро, който да се използва при тях за билети. Може би понеже написах 30 евро, няшаше проблем. Никакви работилници не искаха.
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте, на мен GulfAir ми счупиха куфар, които нито имам идея каква е марката, нито имам идея колко пари струва и ми предлагат 60 паунда... директно казвайте да приемам ли или да искам още?

Връзка към мнение
  • 7 месеца по-късно ...

Моля за малко помощ, не знам тука ли да пиша или в темата за Бългериан Еър.

При прибиране с Бългериан Еър куфара ми беше счупен, колелцето направо изтръгнато. Куфара е нов, купен август месец, Титан. Веднага на летището подадох жалба и направиха протокол. След това пуснах до Бъл. Еър и те ми отговориха че ми отказват. Кажете как да процедирам?!

 

Уважаема г-жо  Димитрова,

 

Изпращаме Ви  становището ни по  жалбата  на  г-жа Симонян.

 

Уважаема г-жо  Симонян,

 

За нас сигналът Ви е изключително ценен с оглед стремежа на „България Ер” към непрекъснато подобряване на обслужването на своите пътници и комуникацията с тях е от ключово значение в това отношение. Уверяваме Ви, че правим всичко възможно за предотвратяване на всякакви нередности свързани с обработката на багажа.

С акта на закупуване на билет за полет на "България Ер" Вие сте сключили договор за превоз и сте приели „Общи условия за превоз на пътници”,   които са неразделна част от този договор. Съгласно чл. 15.4.2 При повреден багаж, превозвачът по своя преценка може да извърши ремонт на повредените вещи, да ги замени с други такива от същия вид или да плати парично обезщетение. Авиокомпанията не носи отговорност за следните незначителни повреди на регистрирания багаж (куфари, чанти, раници):

 

∙ Драскотини, малки вдлъбнатини, замърсявания;

∙ Разкъсан ремък, каишка или дръжка;

Счупени колела, крачета;

∙ Повреди поради претоварване на чантата;

∙ Повреди или загуби на парчета, прикачени към основния багаж;

∙ Повреда или загуба на катинар или ремъци, с които е опакован багажа.

 

На база на всичко упоменато по-горе считаме, че в конкретния случай АК „България Ер” не следва да изплати обезщетение.

Връзка към мнение

Общо взето е стандартна клауза в много авиокомпании това и не мисля, че имаш някакъв лесен изход. Доста е тъпо, защото куфар със счупени колелца е неизползваем, но явно не и за авиокомпаниите...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Дани Магелани
преди 1 час, alis_word каза:

Моля за малко помощ, не знам тука ли да пиша или в темата за Бългериан Еър.

При прибиране с Бългериан Еър куфара ми беше счупен, колелцето направо изтръгнато. Куфара е нов, купен август месец, Титан. Веднага на летището подадох жалба и направиха протокол. След това пуснах до Бъл. Еър и те ми отговориха че ми отказват. Кажете как да процедирам?!

 

Уважаема г-жо  Димитрова,

 

Изпращаме Ви  становището ни по  жалбата  на  г-жа Симонян.

 

Уважаема г-жо  Симонян,

 

За нас сигналът Ви е изключително ценен с оглед стремежа на „България Ер” към непрекъснато подобряване на обслужването на своите пътници и комуникацията с тях е от ключово значение в това отношение. Уверяваме Ви, че правим всичко възможно за предотвратяване на всякакви нередности свързани с обработката на багажа.

С акта на закупуване на билет за полет на "България Ер" Вие сте сключили договор за превоз и сте приели „Общи условия за превоз на пътници”,   които са неразделна част от този договор. Съгласно чл. 15.4.2 При повреден багаж, превозвачът по своя преценка може да извърши ремонт на повредените вещи, да ги замени с други такива от същия вид или да плати парично обезщетение. Авиокомпанията не носи отговорност за следните незначителни повреди на регистрирания багаж (куфари, чанти, раници):

 

∙ Драскотини, малки вдлъбнатини, замърсявания;

∙ Разкъсан ремък, каишка или дръжка;

Счупени колела, крачета;

∙ Повреди поради претоварване на чантата;

∙ Повреди или загуби на парчета, прикачени към основния багаж;

∙ Повреда или загуба на катинар или ремъци, с които е опакован багажа.

 

На база на всичко упоменато по-горе считаме, че в конкретния случай АК „България Ер” не следва да изплати обезщетение.

Ако пазиш фактура или касов бон за куфара, изпрати я на АК, заедно с детайлни снимки на повредата, може би ще признаят щетата. Аз направих това и се получи.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Разгледах едно дело в което пасажер съди Б.Е. за счупения куфар и за други неща и го печели. В делото се посочват на какво се обоснова и няколко клаузи от закона на база на които е взето решение в полза на ищеца. 

ЗГВ Чл. 75.  и чл. 17 ал.2 от  Монреалската конвенция от 28 май 1999 г., (Конвенцията за уеднаквяване на някои правила за международния въздушен превоз)Превозвачът отговаря за щетите, настъпили вследствие на повреда или липса на регистрирания багаж, ако щетата е настъпила през времето, когато багажът е бил под негов надзор.
Пускам ви и делото който се интересува.

http://www.vrc.bg/upload/2016/vlezli_v_sila/nov/gr/20161101/04634515_34312916.htm

Аз още нямам отговор, въпреки че писах на БА и цитирах закона. Чакам отговор!

Връзка към мнение
преди 28 минути , alis_word каза:

Аз още нямам отговор, въпреки че писах на БА и цитирах закона. Чакам отговор!

Според мен не се занимавай, в линка който си дала, най-отдолу е решението на съда. За повреден "заключващ механизъм" АК е осъдена на 15лв и то при положение, че става въпрос за скъп куфар.

 

Но друго решение на съда е интересно! Полетът София-Варна не се осъществява по план заради мъгла и самолетът каца в Бургас. Но въпреки това АК е осъдена, тъй като метеоролгичната прогоза се издавала 1 час предварително и АК е знаела за мъглата във Варна преди излитането!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 минута , tch каза:

Според мен не се занимавай, в линка който си дала, най-отдолу е решението на съда. За повреден "заключващ механизъм" АК е осъдена на 15лв и то при положение, че става въпрос за скъп куфар.

 

То добре, да не се занимавам, но куфара ми е ползван само 1 път и го счупиха, за да го поправят трябва да го изпратя до софия- 10 лв. доставка, връщане - 10 лв.  и от фирмата ми казаха че въобще не са сигурни дали ще има такова колелце, но трябва да го изпратя, за да могат да кажат. Куфара ми струва над 100 лв. 

Извинявам се, прецакаха ми American tourist замълчах

Сега и титана, е аз на всяко пътуване куфар ли да купувам!!!!!!!!!!!!!!!!!

Връзка към мнение
преди 1 минута , alis_word каза:

Сега и титана, е аз на всяко пътуване куфар ли да купувам!!!!!!!!!!!!!!!!!

От профила ти виждам, че си от Варна, защо не пробваш в куфари Гепард, хем са по-евтини, хем поне при мен няма повреди след около 20 полета. Иначе съм наясно с раздразнението ти, но цялото време, което ще вложиш не знам дали си струва тези 15лв.

Връзка към мнение
преди 3 минути , tch каза:

От профила ти виждам, че си от Варна, защо не пробваш в куфари Гепард, хем са по-евтини, хем поне при мен няма повреди след около 20 полета. Иначе съм наясно с раздразнението ти, но цялото време, което ще вложиш не знам дали си струва тези 15лв.

За следващите ще имам в предвид, благодаря! За титана ще видя някъде във Варна дали някой няма да ми го поправи. Мен от дела не ме е страх, аз съм 1-ва група инвалид и нямам дори и такси при водене на дела,но се чудя още :) 

Връзка към мнение
  • 11 месеца по-късно ...
преди 1 минута , iMari каза:

Конкретно с Раян нямам опит,но едва ли е по-различна процедурата.Взе ли си damage report от летището?

Да, но  май не пазя  документи за плащане.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.