Прескочи до съдържание

Thomas cook - финансовите им затруднения и евентуални последствия


Препоръчани мнения

Thomas Cook са входирали искане за защита по Глава 15 в съда в Ню Йорк:

https://finance.yahoo.com/news/thomas-cook-files-u-bankruptcy-075825861.html

 

Най-общо това означава, че търсят предпазна мярка - местни кредитори да не могат да завеждат искове срещу компанията, докато тя се преструктурира в друга страна, извън САЩ.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Thomas Cook моли правителството за финансово спасение, в противен случай фалитът в края на седмицата е неизбежен. 

 

Ако се стигне до този акт, около 600 милиона паунда ще струва прибирането на всички почиващи или пътуващи с компанията по света, които са около 600,000 (британци 150,000).

 

https://www.bbc.co.uk/news/business-49761464

Връзка към мнение
На 21.09.2019 г. в 8:42, Гост каза:

Thomas Cook моли правителството за финансово спасение, в противен случай фалитът в края на седмицата е неизбежен. 

 

Ако се стигне до този акт, около 600 милиона паунда ще струва прибирането на всички почиващи или пътуващи с компанията по света, които са около 600,000 (британци 150,000).

 

https://www.bbc.co.uk/news/business-49761464

А също я видях тази новина. Само се чудя защо ни съобщават колко ще струва извозването на всички туристи. Нали туристическите пакети на Томас Кук включват ATOL застраховка? Застрахователите трябва да поемат този разход, а не бюджета, т.е. данъкоплатците.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
Преди 1 час, vorbis каза:

А също я видях тази новина. Само се чудя защо ни съобщават колко ще струва извозването на всички туристи. Нали туристическите пакети на Томас Кук включват ATOL застраховка? Застрахователите трябва да поемат този разход, а не бюджета, т.е. данъкоплатците.

 

Защото ATOL stands for Air Travel Organiser's Licence. It is a government-run financial protection scheme operated by the Civil Aviation Authority (CAA). 

 

Защото англичаните са свикнали да бъдат информирани. И защото пряко влия стотици хиляди хора. Застраховките отнемат време. 

 

Всъщност, Томас Кук моли за държавен заем от 200 милиона паунда. Такива действия са допустими и го виждаме в не една държава. Понякога липсата на помощ може да доведе до местна икономическа рецесионна спирала. 

 

Ако такъв заем му бъде отказан, тогава Томас Кук ще влезе в процедура по несъстоятелност и ще бъдат валидни застраховките. Само където чакането е сериозно и ако си някъде на майна си Райна със семейство от 4-5 човека (нещо нормално за тук), прибирането може да е огромен проблем, ако нямаш кеш 7-8000 паунда - колкото биха стрували нови билети за след няколко дни. Съвсем официално хората бяха посъветвани да започнат да си търсят билети, които със сигурност ще поскъпнат много от популярни дестинации. 

 

Това са мои размисли, разбира се. Аз само цитирам новините, без да ги коментирам.

Връзка към мнение

Много неприятна новина. Все повече се свива конкуренцията. Иначе честно казано за англичани беше по-евтино отколкото да германския пазар и явно е било твърдо пресилено.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, Роми каза:

Много неприятна новина. Все повече се свива конкуренцията. Иначе честно казано за англичани беше по-евтино отколкото да германския пазар и явно е било твърдо пресилено.

Смея да оспоря това твърдение. Проследявала съм ценово не едно пътуване, за което имам мерак - и с агенция е категорично по-добре. Ценовите нива в Германия нямат стигане - в тяхна полза. Отделно полетите от Великобритания са брутално скъпи. Има анализи защо се е случило - не съм ровила специално за това съобщение, но ниските цени не са анонсирани като причина. Те не са никак ниски всъщност.

 

И да, много неприятна! Такива сътресения с доказани оператори се отразяват сериозно... 

 

P.S. The firm is being buffeted by a number of factors: financial, social and even meteorological.

As well as weather issues, and stiff competition from online travel agents and low-cost airlines, there are other disruptive factors, including political unrest around the world.

In addition, many holidaymakers are putting together their own holidays and not using travel agents.

 

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/business-46452374

Връзка към мнение
преди 21 минути , Гост каза:

Смея да оспоря това твърдение. Проследявала съм ценово не едно пътуване, за което имам мерак - и с агенция е категорично по-добре. Ценовите нива в Германия нямат стигане - в тяхна полза. Отделно полетите от Великобритания са брутално скъпи. Има анализи защо се е случило - не съм ровила специално за това съобщение, но ниските цени не са анонсирани като причина. Те не са никак ниски всъщност.

 

И да, много неприятна! Такива сътресения с доказани оператори се отразяват сериозно... 

 

P.S. The firm is being buffeted by a number of factors: financial, social and even meteorological.

As well as weather issues, and stiff competition from online travel agents and low-cost airlines, there are other disruptive factors, including political unrest around the world.

In addition, many holidaymakers are putting together their own holidays and not using travel agents.

 

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.co.uk/news/amp/business-46452374

Не познавам  добре британския пазар, но за определени дестинации съм сигурна. Само преди 3 седмици мой много близък отиде с THompson до Доминикана. С Туи, които са собственика, от Германия за 2 седмици в същия хотел беше с 385 евро по-скъпо на човек. Същото беше и за Кайо Коко в Куба. Там търсих за една колежка и тя също ползва Томпсън, а не Туи. Иначе за андивидуалните билети съм съгласна.

 

 

 

Връзка към мнение
преди 2 часа, Роми каза:

Не познавам  добре британския пазар, но за определени дестинации съм сигурна. Само преди 3 седмици мой много близък отиде с THompson до Доминикана. С Туи, които са собственика, от Германия за 2 седмици в същия хотел беше с 385 евро по-скъпо на човек. Същото беше и за Кайо Коко в Куба. Там търсих за една колежка и тя също ползва Томпсън, а не Туи. Иначе за андивидуалните билети съм съгласна.

 

В никакъв случай не бих искала да оспорвам вероятността и за такива случаи. Просто моят опит при издирване на няколко дестинации само (аз не съм пакетен турист) е показал по-добра конкурентност на германския операторTUI - не на английския му брат, и той в в кереча като цени, excuse my French. 

 

Това, което исках да споделя е, че не цената (според мен) е причина за неговия срив (това се споделя и от икономическите анализатори). 

 

Един интересен анализ и сравнение между Томас Кук и Туи: 

 

https://www.ii.co.uk/analysis-commentary/share-wars-thomas-cook-vs-tui-ii507324

Връзка към мнение

Ще е интересно и нещо друго - ако (дано не се случва, но изглежда засега всички опции са на масата) Томас Кук фалира, как това ще се отрази на зимния туристически сезон в България. Не е тайна, че много британски туристи карат ски на Боровец и Банско през зимата. За долитане до България често ползват Томас Кук.

Връзка към мнение
преди 23 минути , akair каза:

Не е тайна, че много британски туристи карат ски на Боровец и Банско през зимата.

Предполагам EasyJet ще увеличат ротациите, а може и градовете, от които летят.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
9 minutes ago, cck said:

Предполагам EasyJet ще увеличат ротациите, а може и градовете, от които летят.

Ще си позволя да имам резерви за този план  - само на 4 седмици сме от началото на зимното разписание - маршрутите отдавна са определени, машините - разпределени, билетите - в продажба, ...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

В ерата на интернет и НТА традиционни туроператори, които предлагат в пакет основно самолетен билет и хотел стават все по излишни... След време единственият сегмент, който ще остане за туроператорите е по сложните за организиране обиколки на дадени дестинации с автобус и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 24 минути , Topfly каза:

В ерата на интернет и НТА традиционни туроператори, които предлагат в пакет основно самолетен билет и хотел стават все по излишни... След време единственият сегмент, който ще остане за туроператорите е по сложните за организиране обиколки на дадени дестинации с автобус и т.н.

Едва ли има човек, който повече да се съгласи с теб относно излишността им - не съм ползвала такива туроператори, защото не харесвам този тип почивки (или нямам това време, или, или...). Което, обаче, не ми пречи да виждам фактите (от гледна точка Великобритания):

  • Има безкрайно много хора, които не се оправят сами (за наше фрапиращо удивление, нали) и това е грубата истина; 
  • НТА не покриват презокеански полети -  или ако трябва да сме точни, те по-скоро са изключение и монопола е на традиционните авиокомпании. Друга опера е, че някои от тях се държат като НТА, но иначе фалитът не е нереален, ако не си гъвкав... 
  • Категорично пакетите на туроператорите за All Inclusive почивки - при равни условия - не могат да бъдат победени като цена и не малко магеланци са ги ползвали само частично дори (веднага се сещам за Куба...) Как ги правят цените, нямам идея, но е факт. 

Едно е сигурно - параметрите на този бизнес ( и не само) се променят непрекъснато и който няма добро управление и гъвкава визия, ще има проблеми. 

Връзка към мнение
3 minutes ago, Гост said:
  • Категорично пакетите на туроператорите за All Inclusive почивки - при равни условия - не могат да бъдат победени като цена и не малко магеланци са ги ползвали само частично дори (веднага се сещам за Куба...) Как ги правят цените, нямам идея, но е факт.

Правят го при все по ниска рентабилност за туроператора и неизбежният фалит произтичащ от това...

 

Един евентуален фалит на Thomas cook със сигурност ще има много негативно последици в краткосрочен план, но ефекта за различните дестинации ще е различен. Преди 20 години Канарските острови и Плама де Майорка например бяха типично чартерни дестинации обслужвани от туроператори, докато днешно време НТА са основните играчи на тези пазари. Сигурно има хора, които имат нужда от помощ, но рано или късно те ще станат малцинство, което не представлява сериозен пазарен потенциал.

  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Полетите по зимните чартъри до България веднага ще бъдат поети от Thomson и Norwegian например. Да не говорим, че пакети през сайта на Thomas Cook се предлагаха и с полети на Easyjet! Имаше опция за избор на полет.

  • Замислям се 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, akair каза:

само на 4 седмици сме от началото на зимното разписание - маршрутите отдавна са определени

Ми прав си, то и аз стрелях на посоки си предположенията 🙂 Може другия сезон да го мислят, но за този едва ли.

преди 46 минути , Topfly каза:

Сигурно има хора, които имат нужда от помощ

Не е до помощ. All inclusive е расковничето - търси се пакет, за да не се занимават с подробности. Винаги е имало такъв таргет - дали заради деца, заради пиенето или каквото такова се сетиш 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Те и Norwegian са "цъфнали и въразли" с едни самолети - приземени, други - с двигатели, които  са за ремонт/смяна,...

Най-вече се надявам Томас Кук да не фалират. Иначе предолагам, че не е изключено някои туроператори да заложат на АКМИ а/к...  Най-интересното предстои.

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

След помощ от приятел се оказа, че миналата зима Thomas Cook въобще не са изпълнявали полети до София. Играчите бяха Thomson, Jet2, Norwegian и Enter. British с допълнителен полет в ден събота или неделя. Тъй, че фалита им всъщност няма да повлияе на София по никакъв начин.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
1 hour ago, cck said:

Не е до помощ. All inclusive е расковничето - търси се пакет, за да не се занимават с подробности. Винаги е имало такъв таргет - дали заради деца, заради пиенето или каквото такова се сетиш 🙂

All inclusive е продукт на хотелите, а не на туроператорите! Това, че типично туроператорите продават All inclusive, не означава, че и за в бъдеще това ще е така. Аз лично два пъти съм резервирал All Inclusive и през Booking.com

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

BBC добре обясняват фундаменталните причини за фалита:

 

Travel revolution

Through its long history, it is the 21st Century that the company has found hardest to adapt to.

The digital age has seen a revolution in travel. The internet and the rise of budget airlines have made holidays cheaper and more accessible than ever before.

The package holiday remained popular, but customers are extremely price sensitive - and Thomas Cook's profit margins were slim.

https://www.bbc.com/news/business-49789073

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Има и statement: https://www.thomascookgroup.com/news/23092019/compulsory-liquidation-of-thomas-cook-group-plc?ref=News

 

Компанията е внесла в съда искане за ликвидиране. Акциите не се листват на борсата в Лондон. 22 000 служители остават без работа. 12 000 клиенти остават на различни места по света. Кондор засега продължава да лети - на сайта на Кондор има постоянно течащ банер, който обяснява точно това. Има противоречива информация за полет MT2867 от Ню Йорк Кенеди до Манчестър  - според някои източници е задържан на летище Кенеди и служители на британското посолство се опитват да помогнат на пасажерите.

Връзка към мнение

Thomas Cook has ceased trading

https://thomascook.caa.co.uk/?fbclid=IwAR3t4mqAJSLbXaCcdnNwglp7-7puLyWh5atOjYOc7thvYRsp8HHAIXg6vCM

 

Thomas Cook has confirmed that all the companies in its group have ceased trading, including Thomas Cook Airlines.

As a result, we are sorry to inform you that all holidays and flights provided by these companies have been cancelled and are no longer operating. All Thomas Cook's retail shops have also closed.

Връзка към мнение

Инфо от официалния сайт. https://thomascook.caa.co.uk/ 

 

Много тъжно. Дано Туи не вдигнат цените за сметка на това. По веднъж съм летял и с двата оператора и честно казано бях доста доволен от Томак Кук за сметка на Туи.. 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.