Прескочи до съдържание

Първите български widebody междуконтинентални самолети.


FlyTraveler

Препоръчани мнения

"По-зрелите" спомнят ли си първите междуконтинентални widebody самолети на българска авиокомпания - А310 на Jes Air. През 1992 за пръв път летях с тях (директен полет YOW-SOF), както и за пръв път на Airbus самолет изобщо. Летяха от София директно до Отава, от там до Ню Йорк, понякога имаше полети първо то Монтреал, после 15 минутен полет до Отава (да разтовари и да вземе пътници). Освен това правеха Дубай и Австралия. Екипажите оставаха на хотел няколко дни след полета и ставаха луди купони с пилотите и най-вече със стюардесите :) В самолетите също беше доста забавно (ако седалките можеха да говорят...) :)

 

По-късно "Балкан" имаха 767 ER, с които летяха нон-стоп от София до Торонто (11 часа), до Ню Йорк и до Бангкок. Другите им линии не си ги спомням.

post-794-0-97052800-1388851508_thumb.jpg

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Хм, не е ли имало на Балкан widebody-та преди това? За Jesair малко знам, и то повечето слухове. 

 

От твоите спомени как им беше обслужването, спрямо стандартите от тогава естествено? Пълни ли бяха полетите? То в днешно време трудно може да запълним самолет до Канада/САЩ заради тия визи, какво остава тогава. Или те са превозвали и транзитен трафик?

Връзка към мнение

 Или те са превозвали и транзитен трафик?

 

В онези години, около 1994, имаше масови "екскурзии" до Куба, Мексико, с междинно кацане в Канада. Сред организаторите беше и една от сега действащите големи агенции у нас. Там някъде една немалка част от пътниците изчезваха. Така поне се говореше.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Хм, не е ли имало на Балкан widebody-та преди това? За Jesair малко знам, и то повечето слухове. 

 

От твоите спомени как им беше обслужването, спрямо стандартите от тогава естествено? Пълни ли бяха полетите? То в днешно време трудно може да запълним самолет до Канада/САЩ заради тия визи, какво остава тогава. Или те са превозвали и транзитен трафик?

Не, Балкан нямаха widebody-та по това време (1991-1992), 767 ги взеха по-късно, не си спомням кога точно, аз летях с тях през 1995, но ги имаха от малко преди това, сигурно може да се провери на Гугъл.

 

Стандартите по онова време за цялата авиоиндустрия според мен бяха много по-високи от сега, не се летеше чак толкова масово и всички по веригата много повече се стараеха (аз съм бил съвсем млад и с малко опит, но това са ми спомените). Та Jes Air вътре в самите самолети си беше доста яко, даваха добро ядене, пиене на корем и общо взето беше много "олабено" или по-скоро релаксиращо. Никога не е имало някакви много строги правила в тази авиолиния. Виж представителството им в Отава беше ужасно, тогава имаше доста напрежение м-у "избягалите" българи и тези "дошли по работа", та да кажа, че бяха нелюбезни е все едно да ги похваля. В крайна сметка си взех билета от местна агенция с $50 отгоре, за да не им гледам физиономиите на двете гъски.

 

Самолетите си бяха пълни, освен българи летяха и транзитни - сърби, румънци, гърци, но предимно българи. Имаше известен елемент на "селският автобус" - като се качиш почти няма начин да не видиш някой познат, което си беше много яко, защото става дума за далечни разстояния преди 22-23 години. Злите езици (включително и от работещите в компанията) говореха, че е пералня за пари, на което съм доста склонен да вярвам. Имаха май 2 или 3 А310, които бяха в движение постоянно м-у Северна Америка и Австралия. Боингите на Балкан също си бяха пълни, продаваха ги доста агенции и се ползваха от още повече транзитни пътници. Аз не разбирам много от тези неща, но ми е трудно да си представя, че са били нерентабилни, не слагай само българите от България в сметката, броят на тези в САЩ, Канада и Австралия спред мен е достатъчен за да се поддържат полети (това само според мен и само на "първо мислене").

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Не беше ли малко по-рано ?

Иначе и аз съм чувал , че много играчи от Магурата забравили да продължат към Хавана само , че тогава канадците още даваха политическо убежище за българи - канадската бюрокрация просто като навсякъде не си беше прочела домашното и се усети години след падането на комунизма. Умни хора се възползваха  :lol:

Връзка към мнение

Стандартите по онова време за цялата авиоиндустрия според мен бяха много по-високи от сега, не се летеше чак толкова масово и всички по веригата много повече се стараеха (аз съм бил съвсем млад и с малко опит, но това са ми спомените). Та Jes Air вътре в самите самолети си беше доста яко, даваха добро ядене, пиене на корем и общо взето беше много "олабено" или по-скоро релаксиращо. Никога не е имало някакви много строги правила в тази авиолиния. Виж представителството им в Отава беше ужасно, тогава имаше доста напрежение м-у "избягалите" българи и тези "дошли по работа", та да кажа, че бяха нелюбезни е все едно да ги похваля. В крайна сметка си взех билета от местна агенция с $50 отгоре, за да не им гледам физиономиите на двете гъски.

 

Самолетите си бяха пълни, освен българи летяха и транзитни - сърби, румънци, гърци, но предимно българи. Имаше известен елемент на "селският автобус" - като се качиш почти няма начин да не видиш някой познат, което си беше много яко, защото става дума за далечни разстояния преди 22-23 години. Злите езици (включително и от работещите в компанията) говореха, че е пералня за пари, на което съм доста склонен да вярвам. Имаха май 2 или 3 А310, които бяха в движение постоянно м-у Северна Америка и Австралия. Боингите на Балкан също си бяха пълни, продаваха ги доста агенции и се ползваха от още повече транзитни пътници. Аз не разбирам много от тези неща, но ми е трудно да си представя, че са били нерентабилни, не слагай само българите от България в сметката, броят на тези в САЩ, Канада и Австралия спред мен е достатъчен за да се поддържат полети (това само според мен и само на "първо мислене").

 

Да, за обслужването съм сигурен, че стандартите тогава са били несравнимо по-високи. Много хора го казват, а и аз съм свидетел как падат рязко от 2004, когато започна моята кариера, така да се каже. 

 

Иначе пълен самолет не винаги е печеливш самолет, а пък особено на дълги разстояния рентабилна може да е само голяма флотилия. И аз това съм чувал, че е било пералня за пари, но при всички положения е нещо екзотично :) И колко, колко далече от днешната действителност, където спотърите грабват камерите ако в София ще каца нещо по-голямо от А321, щото си е забележителност. Като изключим сезонните чартъри, които носят чат-пат малко цвят...

 

Бизнес класа имаха ли, или бяха само икономи?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Абе и малко по-рано беше. Аз имам познати забравили да се върнат, май около 90-92. Бяха абсолютно невръстни тогава (от последните класове в училище) - това по повод коментара на stenk беше, ама сме писали заедно с Георги та сега стои малко ни в клин, ни в ръкав


Редактирано от Бръмбар
Връзка към мнение

В онези години, около 1994, имаше масови "екскурзии" до Куба, Мексико, с междинно кацане в Канада. Сред организаторите беше и една от сега действащите големи агенции у нас. Там някъде една немалка част от пътниците изчезваха. Така поне се говореше.

Масовите екскурзии до Куба, бяха през 1989 до Април 1990, когато "лопна мандалото" с изискване за тразнитна виза за Ирландия. Да са живи и здрави братушките от СССР, че с техните кофти двигатели самолетите им не можеха да долетят до Куба без презареждане в Нюфаундленд (най-близката до Европа точка на континента) или в Монтреал. После "вълната" продължи, но не с такава масовост.

 

Номера ставаше или с чехите със зараждане в Монтреал (но само след един месец през Декември 1989 спряха да продават билети на българи) или с Аерофлот с кацане в Gander, Newfoundland. Братушките бяха спрели по едно време да качват българи в Москва, но имаше заобиколен път като самолета излитащ от Моска се хващаше в Люксембург (Ил-86), след което се правеше кацане за зареждане в Шанон (Ирландия) и после още едно в Нюфаундленд, където Ил-а олекваше поне с 40-50 българи на всеки полет.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.