Прескочи до съдържание

Първи път с кемпер. Какво да очаквам?


Препоръчани мнения

Не знам защо очакваш да поевтинеят самолетните билети. Почти винаги цените им си растат с наближаване на времето за полет. Другото е да стреляш в тъмното.

Връзка към мнение
17 hours ago, Sun4o said:

П.С. @Topfly, билети София-Париж, чекирани куфари, ще са сигурно 200-250 евра минимум, трансфери до летището поне още 50 евра (2 пъти х2 човека), хотелче, минимум едно, на отиване, вечеря, закуска, баш ще си ги стигне петте стотака.Аз го правих това упражнение, когато летях до Карибите и там някъде ми излезе. А спах в Ибис, не в Хилтън. Отделно тъпото летище Боаве е супер неудобно и гадно за придвижване...

Аз съм правил негарантирано прекачване през Париж и Шарлероя без спане и не ми излезе изобщо толкова скъпо 🙂 (Такси, влак, автобус и самолетен билет ни излезноха общо около 60-70 евро на човек) Не разбирам защо трябва да се вади от девет кладенци вода срещу едно предложение за по евтина алтернатива за летене до Австралия. Георги е достатъчно опитен за да може да си сметне колко време ще загуби, какви допълнителни разходи ще има и т.н. Не всеки пътува с един чекиран багаж на човек. Може да пътуват с общо един багаж или само с ръчен багаж.

 

Април е католическия Великден и това може да има общо с поскъпването на билетите. Много хора вероятно се опитват с по малко отпуска да си организират пътуването...

Връзка към мнение

Кога ще бъде пътуването? Не ви ли плашат пожарите?

По темата само мога да кажа, че бих взела с тоалетна и баня.

 

А, пропуснала съм цяла страница от темата.

Връзка към мнение
преди 2 часа, Bellaero каза:

Кога ще бъде пътуването? Не ви ли плашат пожарите?

По темата само мога да кажа, че бих взела с тоалетна и баня.

 

А, пропуснала съм цяла страница от темата.

Има време, в края на април сме евентуално. 

Връзка към мнение
преди 7 часа, Sun4o каза:

Не знам защо очакваш да поевтинеят самолетните билети. Почти винаги цените им си растат с наближаване на времето за полет. Другото е да стреляш в тъмното.

Те катарците още не са си пуснали следновогодишното намаление, така че има надежда и за по-евтини билети. 🙂 

Връзка към мнение

@Георги, на темата за билети до Австралия, с тръгване от Париж, сега видях някакво пром от fly4free:

https://www.fly4free.com/flight-deals/europe/high-season-amsterdam-paris-or-frankfurt-to-new-zealand-from-e602/

 

Вярно, че с с китайци, а не катарци, от Париж  и  то през Гуанджоу... може да си е чист спам, ама може и да ти свърши някаква работа 🙂.

 

 

Връзка към мнение
преди 6 часа, Topfly каза:

Аз съм правил негарантирано прекачване през Париж и Шарлероя без спане и не ми излезе изобщо толкова скъпо 🙂 (Такси, влак, автобус и самолетен билет ни излезноха общо около 60-70 евро на човек) Не разбирам защо трябва да се вади от девет кладенци вода срещу едно предложение за по евтина алтернатива за летене до Австралия. Георги е достатъчно опитен за да може да си сметне колко време ще загуби, какви допълнителни разходи ще има и т.н. Не всеки пътува с един чекиран багаж на човек. Може да пътуват с общо един багаж или само с ръчен багаж.

 

Април е католическия Великден и това може да има общо с поскъпването на билетите. Много хора вероятно се опитват с по малко отпуска да си организират пътуването...

Ти даваш своето мнение, аз моето. Драма няма

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 3 часа, Polina каза:

Те катарците още не са си пуснали следновогодишното намаление, така че има надежда и за по-евтини билети. 🙂 

Пуснаха и мина вече , беше на 07.01 с код 24HOURS и -10% , ще разберем скоро дали ще има друго.

  • Шок 1
Връзка към мнение

Отново малко ламерски въпросчета. Ценообразуването на тия ми ти кемпъри се оказа тотална наука, ама не е нещо което стара маймуна да не може да разкодира 🙂 Ще пусна отделна тема за целта, но в случая въпросите са ми по-скоро практични. Ето три скриншота, които вървят низходящо по цени и марки, и възходящо по модел. 

 

1.

 

image.png

 

2.

 

image.png

 

3.

 

image.png

 

Условно считаме, че всичките ми влизат в бюджета, просто ми се ще да направя разумен разход, без излишни изхвърляния. На практика и трите скриншота са от една фирма, просто имат различни класове, след някоя и друга година като поостареят премиум кемпърите (първи скриншот) заминават по-надолу като последната категория (трети скриншот) се водят вече едва ли не хипарско изпълнение. Бих казал, че като изисквания, всички ги покриват, но от най-скъпия модел на премиум класа до базовия модел на бюджетния клас има едни $800 разлика и ми се ще да съм наясно за какво ги давам, ако реша да ги давам. Тук изскача въпрос номер 1:

 

1. Сериозно ли се амортизират тия пущини?

 

С нормална кола не бих имал никакви проблеми да взема 5-6 годишен модел, но дали и при кемпърите е така и дали има по-сериозна причина за големите разлики в цените, освен че на последните тефлоновия тиган сигурно е надраскан? Ясно ми е, че като не е твое сигурно доста гърч са видели въпросните кемпъри, може да се види и по състоянието на по-старите ренталки, както и на спарковете в София, но дали е достатъчно за близо 50% разлика в цената между премиум и бюджетния модел?

 

Вторият ми въпрос е свързан с различните модели. Вярвам, че опитно око ще знае основните разлики, ако е нужно ще пусна подробности къде какво има, но се колебая между трите разновидности, които не са зачертани: тези, които са по-скоро като микробус, но са лесни, предполагам и стабилни за каране и тези, които имат легла на второ ниво (ще ни спести оправяне на легла всеки ден), но пък вероятно се клатушкат повече, а и ме притеснява малко разхода им на гориво. И така:

 

2. При така посочените цени, смятате ли че предимствата на, хм, по-кубичните кемпъри си заслужават спрямо микробуса?

 

Предимствата им са следните:

+ по-високо е вътре, за мен при 1.90м, това все пак си е фактор за да мога да ходя прав

+ леглата са по-дълги но по-тесни, пак за мен е бонус при 1.90

+ има легла и на втория етаж (дали няма да е много клаустрофобично там?), което ще ни спести оправяне на дневна и легла всеки ден...да не кажа, че най-вероятно ще си останем в леглова формация за целия престой, щото няма по два пъти на ден да сгъвам и разгъвам и застилам чаршафи

+ забелязвам поне в промо снимките, че тези си имат и мини фурничка. Което е яко, защото и в ежедневието ползваме фурна много повече от котлон, най-малкото можеш да шибнеш една замразена пица вътре, ако не ти се занимава, няма как да я направя на котлона. Почти нямат друга разлика в оборудването спрямо "микробуса". 

 

Основното им предимство се води, че са за четирима, но ние ще сме само двама, така че това не ме касае. 

 

Минуси:

- не съм сигурен как се влияе разхода на гориво. Хубаво 200 долара разлика ще ги прежалим, ама ако после трябва да дадем още 300 отгоре за гориво ще стане тегаво. Планираният маршрут е към 4000км. В детайлите всичките ги дават 12-13/100 дизел. 

- не съм сигурен как е стабилността. При кемпърите забелязвам, че често застраховката не покрива преобръщане, а от опит знам че когато застрахователите не искат да покрият нещо, то е защото се случва твърде често 🙂 Ще караме като цяло по прав и равен път и освен при разминаване с големи камиони не очаквам да има проблеми, ама знам ли...никога не съм карал подобна машина. 

- не съм сигурен дали леглото на втория етаж всъщност не е твърде класутрофобично и пак да се наложи да си оправяме това на долния. 

 

И така, плюсовете са ми ясни и мога да ги окачествя и преценя, но минусите са ми по-трудни. На първо време, коя фирма бихте избрали при на практика еднакви машини, просто с разлика от 3-4 години във възрастта за всеки клас по-долу. После, кой от трите модела бихте избрали: микробуса, междинния или този с гърбицата над шофьорската кабина? 

 

 

 

Редактирано от Георги
Връзка към мнение

Нека да облечем в терминология трите вида.

 

1. Кастенваген, тоест микробус.

2. Полу-интеграл, това е средният.

3. Алковен, този с гърбицата, дето е с легло над шофьора.

 

Има и четвърти вариант, като моето съкровище, виждал си го, той се води  интеграл, тоест не е бусова муцуна с къщичка отзад, качена на шасито, а цяла къщичка, качена на шаси.

Е....ако трябва да ги изброяваме, има и автобуси, и камиони, че и тирови композиции.

 

Аз автоматично зачерквам алковена, вече и в Европа ги произвеждат твърде малко, понеже и разхода на гориво е голям, може да достигне 17-18/100, и най-много аварии с него има - клони, жици може да удариш, дори и тераси на блокове.

Отделно, аеродинамиката му е кофти, не е толкова стабилен, клати, шуми.

 

Полу-интегралът е много добър вариант, понеже съчетава всички екстри от алковена с динамиката и бързината на кастенвагена. Може да има и фурна, зависи от производителя и/или как го е поръчал купувача. Те стоят добре на пътя и можеш да очакваш разход между 10 и 12, в зависимост от номера на обувката. 
Някои от тях имат също падащо легло, намиращо се веднага след шофьорската седалка.

Това е моят фаворит. Дискавърито и Каскадата са супер! Че и на Мерцедес качени...

 

Леглата и в двата варианта не са клаустрофобични. Поне за мен. В полу-интеграла понякога пада до нивото на масата дори.

 

Кастенвагена е ясен. Неговото предимство е в маневреността и нисък разход на гориво, 8-10/100. Тук @Роси 777 може да помогне статистически, нейният мъж добре настъпва педала и ще имаш точна представа колко може да гори един Фиат Дукато 2.3.

Заради изтъкнатите му предимства се ползват най-често от хора, споделящи твоя случай. Когато трябва да се минат много километри за малко време. Тоест това би трябвало да бъде твоя вариант. Големият му минус може да бъде леглото, там почти винаги е едно легло, често с размер 140/190 (питай задължително фирмата) и няма възможност за второ.

В Европа статистически има нарастване, направо бум в производството на кастенвагени. Но това е и заради тесните улички из стара Европа, а ти все пак ще си в Австралия. 


Относно състоянието и годините, това е въпрос и на каприз донякъде. Принципно, кемперите не са на много километри, годишно да изминат 20 000 км.  максимум. Просто вътре ще са по-стари шкафчетата, обкова, тапицерията, батериите за вода, миризмичка на стара дървения, ей такива глезотии. Но в никакъв случай 5-6 годишен кемпер не може да се нарече стар или да има гореизброените минуси. Да е на 10-15 г., да.

 

 

  • Харесвам 3
  • Браво 2
Връзка към мнение

Сори, че ще съм офф, но чета за пожарите в Австралия и гледам някаква прогноза, че още няколко месеца вероятно няма да могат да ги загасят 😞 Сега се върна един приятел от Австралия и според него в Мелбърн е имало много силен пушек във въздуха, като им е било доста дискомфорно, а в Сидни положението е било малко по добре, но и там се е усещало. Преди да си купиш билет бих ти препоръчал по подробно да погледнеш кои територии са засегнати и евентуално какво предвиждат различни специалисти...По принцип пожарите там са редовни, така че може да погледнеш и в минали години до кога трае “сезона на пожарите“, но тази година положението със сигурност е доста извън “нормалното“

 

Този сезон пожарите са почнали още от септември и вместо да ги овладеят в януари положението е още по тежко 😞

 

pm-MAP-Australian-fires.jpg?resize=640,8

 

https://newspuddle.com/australia-fires-map-where-are-the-fires-in-australia/

 

Може би най-добре е да изчакаш до март с купуването на билета...Още веднъж, сори че съм офф!

Връзка към мнение

Мерси, @Sun4o, точно това което търся 🙂 Елиминирам директно алковен-а, а ще се почудя малко между кастенваген-а и полу-интеграл...да почна да вкарвам и аз малко терминология 🙂

 

Мисля обаче, че малко подценяваш евентуалния им годишен пробег, 20 000км е много консервативно при положение, че само аз ще трупна 4000 за 10 дни. Сигурно съм от по-амбициозните им наематели, ама и едва ли годишно го дават само на 5-6 човека. Виждам, че предлагат и екстра - за $40 на ден да ти гарантират, че машината е на максимум година, при положение, че официално е на максимум две години, това в премиум класа и се вижда мега офертата в първия ми скриншот. Явно или има хора свръхчувствителни към възрастта и са намерили как да ги щавят допълнително, или пък наистина много бързо почват да им скърцат шкафчетата. Хич не съм кифла, но това пътуване ще е и голям тест дали въобще ще пътуваме така и за напред (наточил съм се и на Нова Зеландия 🙂), та ще е малко тъпо някаква дреболия да ти провали цялостното впечатление. Иначе в механично отношение нямам притеснения.

 

Ще го мисля, но май ще е или кастенвагена от премиум класа или полу-интеграла от по-долния. 

Редактирано от Георги
Връзка към мнение

Леглото в нашия кастенваген е с размери 188/138 см което при моя ръст 177 е напълно нормално. Трябва да се има в предвид, че както и при останалите кемпери така и при кастените има различни разпределения на "жилищната" част и е възможно конкретния кастен да е с надлъжно разположено легло в задния край което да е над 190см.
Височината в нашия е 189см , което е една идея по малко от твоята височина, но не мисля, че би създало чак такъв дискомфорт. В конкретния случай не се знае дали Мерцедеса не е с 5см. по-висок от Дукатото.
За разхода на гориво Sun4o го е написал много вярно между 8-10 в зависимост от номера на обувката.
При скорост 80 - 90км/ч е около 8-8,3/100, при  120 е около 10/100 .
От нашите пътувания съм забелязал, че чисто като разход на гориво скорост от 100-105км/ч е най-добре  9 - 9,3/100.
Хубавото на кастенвагена е ,че при нужда можеш да си го караш и със 140 като лека кола (е разбира се за сметка на разхода, но тя всяка кола при "натискане" си гори) и да се предвижиш по-бързо.
Не съм карал алковен или полуинтеграл, но от колеги които са имали такива машини и в последствие са минали на кастенвагени знам, че разликата е огромна. Както се казва нищо общо като стабилност на пътя и като начин на предвижване.
Размерите на кастенвагена ти позволяват да го караш като лек автомобил из населените места. Паркира се почти на всякъде където можеш да паркираш лека кола. При разминаване с големи камиони клати в пъти по малко от един алковен например.
Кастенвагена е малко по тесен вътре, но когато се взима за да се пътува с него, а не да се къмпингува мисля , че е по-добрия вариант.  
При нашите пътувания сме изминавали разстояния от порядъка на 1200-1400км. на ден без да се чувствам "утрепан" от каране, до като с един по-голям кемпер едва ли ще е така.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Имам си спецификации и дължини на леглата, в единия случай е 190х178, в другия е 200х140, първото е кастенвагена и няма как, ще трябва малко да се сгъвам, или по-скоро ще спя по към средата и малко да ми висят краката. Височината вътре съответно е 1.90 срещу 2.06, а вън е 2.8 срещу 3.4 - 60см не са малка разлика във височината. Иначе ме ограничават служебно да не карам над 110км/ч, така че скоростта няма да е проблем. 

 

Клоня към кастенвагена, ама ще видим 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако мога да помогна с моето мнение, макар да нямам толкова опит, бих казала, че алковенът, това с леглото отгоре, изобщо не е подходящ в този случай. За мен това е кемпер за бавно и лежерно пътуване. Определено и за мен, ако идеята е да се минат повече километри, кастенвагенът или полуинтегралът са най-доброто решение. Ако искате малко повече удобства, полуинтегралът ще е по-добре, за сметка на разхода на гориво, предполагам.

За леглото в кастенвагените - има такива, които си имат легло и отделно седяща група, на Роси и Стоян мисля, че е такъв, т.е. няма да се налага да оправяте леглото постоянно. На мен лично това не ми е проблем, но има хора, които държат на отделно легло.  

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Ако се ползват платени къмпинги каква е по принцип политиката за check-in? Както хотелите, трябва да пристигнеш след 14:00 часа или може да се появим сутринта и да платим до другата сутрин, ако има свободни места? Надявам се да е второто, все пак няма какво да им чистят на правоъгълничето земя, което си заел. 

Връзка към мнение

Не знам как е в Австралия, в Европа всичко си зависи от собственика, сезона или заетостта. Някой път може да ти отпуснат време, друг път - не. Иначе си имат на табелите стандартен чек-ин и чек-аут повечето и той е като хотелския, само че в 24-часов период, тоест настаняваш се в 12, напускаш пак толкова или час по-рано.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Съмнявам се да не си ровил из правителствения сайт за къмпинг туризъм. Все пак го оставям тук, може да е полезен на други.

За Северните територии

https://nt.gov.au/leisure/parks-reserves#.VM__Zy6iqy4

 

И за Южна Австралия:

https://www.parks.sa.gov.au/Home

 

Принципно не е проблем  ако има места и не е натоварено, може да се настаните и доста по-рано, обикновено са супер приятелски настроени и се отзовават на всичко, но ти си наясно и с това.

 

Връзка към мнение

Ами не, не съм ровил, ровя се в campermate и там има всичката информация, която може да ми е полезна...или почти 🙂

 

Забелязах, че в много от ревютата пише "идвайте рано, защото мястото се пълни", "от сутринта имаше опашка" и т.н. и за това ми стана любопитно каква е политиката. Конкретно за моята ситуация ще съм по-скоро в другия край на спектъра - ще пристигаме следобед/привечер. 

 

 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.