Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

Аз от снощи като видях статистиката за броя нови случаи в Италия през вчерашния ден се чуда върху този цитат от worldometers.info

Italy has now relaxed its testing criteria: contacts linked to confirmed cases or recent travelers to outbreak areas will not be tested anymore, unless they show symptoms

Как се превежда и какво означава?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 минута , ДиянаВ каза:

Аз от снощи като видях статистиката за броя нови случаи в Италия през вчерашния ден се чуда върху този цитат от worldometers.info

Italy has now relaxed its testing criteria: contacts linked to confirmed cases or recent travelers to outbreak areas will not be tested anymore, unless they show symptoms

Как се превежда и какво означава?

Явно и тестовете са ограничен брой и затова ще тестват само тези със симптоми, точно както в България обявиха, макар че не тестваха децата от Каварна, но ще тестват играчите на Лудогорец - този "двоен стандарт" ме кара да съм щастлива, че не съм в бг... 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Ами нашите експерти категорично твърдят ,че е безсмислено да се тестват хора без никакви симптоми...надявам се да е истина, а не от опасение, че тестовете ще се изчерпят бързо...

Връзка към мнение

И аз свързвам тази мярка с ограничения брой тестове. Означава ли обаче, че до сега са тествали хора, свързани с потвърдени случаи, но без симптоми и те са давали положителен резултат и за това броят на случаите е толкова голям? А сега като тестват по-малко хора и статистиката ще е друга.

Връзка към мнение
На 27.02.2020 г. в 10:01, Alexander каза:

Не мога да си обясня, защо се говори само за хора пътували със самолет и това е поголовно. Другите да не са имунизирани?

С автобуси и коли особено от източна Европа има повече влизащи и излизащи през страните посока западна Европа.

 

Защо не се говори за спиране на автобуси примерно??

И не само....вчера се замислих какво се случва с екипажите на големите плавателни съдове - кораби и танкери и др., които акустират в двете ни пристанища - Варна и Бургас. Аз имам двама съседа, които работят на платформа някъде из източно-китайско море, те са супериор стаф, но работят с китайци, корейци, филипинци, индийци и т.н. Смените им са 28 дни там, 28 дни тук. Никъде не видях инфо, относно контрол по пристанищата ни.

Връзка към мнение
преди 16 минути , palia4i каза:

И не само....вчера се замислих какво се случва с екипажите на големите плавателни съдове - кораби и танкери и др., които акустират в двете ни пристанища - Варна и Бургас. Аз имам двама съседа, които работят на платформа някъде из източно-китайско море, те са супериор стаф, но работят с китайци, корейци, филипинци, индийци и т.н. Смените им са 28 дни там, 28 дни тук. Никъде не видях инфо, относно контрол по пристанищата ни.

Тези твои съседи си пристигат от контрактите си със самолет. Почти всички български моряци заминават и пристигат от плаване със самолет, много, много малко с качват/ слизат на български пристанища.

Връзка към мнение
преди 3 минути , FlyTraveler каза:

Тези твои съседи си пристигат от контрактите си със самолет. Почти всички български моряци заминават и пристигат от плаване със самолет, много, много малко с качват/ слизат на български пристанища.

Съгласна съм отчасти, но никак не са малко, екипажи не винаги се трансферират, да не говорим че екипажите на товарните кораби които са на рейд, с лодки слизат и влизат в пристанището когато не са на смени, така че трудно ми е да се съглася че е пренебрежим този факт.

Връзка към мнение

Като изключим круизите, поне аз не се сещам някъде да са споменавани кораби и пристанища като рискови места за разпространение. Т.е. някъде нещата да са тръгнали от пристанище. Най-рисков продължава да е масовият пътнически транспорт.

Връзка към мнение

Намерих две статии в Lonely Planet, които обясняват някои важни неща относно заразяване с вируса по време на пътуване.

Риск по време на полети - среден до две седалки (или 2 метра) от преносител с изявени симптоми:

 

 

CDC plane seating diagram.jpg

 

 

Should I cancel my travel plans in light of the coronavirus outbreak?

 

 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Аз, защото много си мразя работата в момента, се забавлявам, гледайки това видео

преди 2 минути , FlyTraveler каза:

Намерих две статии в Lonely Planet, които обясняват някои важни неща относно заразяване в вируса по време на пътуване.

Риск по време на полети - среден до две седалки (или 2 метра) от преносител с изявени симптоми:

 



Should I cancel my travel plans in light of the coronavirus outbreak?

CDC plane seating diagram.jpg

Ние затова се избиваме за местата до прозореца 🙂 🙂 🙂 

Връзка към мнение
преди 5 минути , Childish каза:

Аз, защото много си мразя работата в момента, се забавлявам, гледайки това видео

Ние затова се избиваме за местата до прозореца 🙂 🙂 🙂 

По принцип лошо е, че едва ли на болния баш това място ще му дадат. Иначе доста по-сигурно ми се струва в пилотската кабина 🙂

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към мнение

Трудно ми е да се съглася с тази работа с местата. През полета въздухът се превърта толкова пъти през климатизацията, че всеки би вдишал от всичко.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Вируса е по-тежък от въздуха и не може да се върти от климатика на 50 или повече метра по тръбите. Дори при кихане го дават, че падал на земята до 2м

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

По повод изследванията: при вирусоносители нивото на вирусни товар е много ниско и теста не може да ги улови. Тестовете се позитивират само при изявена клинична картина. Затова изследването на клинично здрави хора е безсмислено. 

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 3 часа, Alexander каза:

Вируса е по-тежък от въздуха и не може да се върти от климатика на 50 или повече метра по тръбите. Дори при кихане го дават, че падал на земята до 2м

В един аерозол, какъвто всъщност е кихавицата, скоростта на утаяване зависи от размера на дисперсната фаза, тоест капковите частици. Самата маса на вирусите в тях е пренебрежимо малка. В зависимост от циркулацията на въздуха (т.е. проветряване, климатици) е напълно нормално аерозолите да не се утаяват по повърхностите и с часове наред. Друг е въпросът, че повечето вируси просто не издържат толкова време извън живия организъм.

Когато се изследва микробиологично проба въздух, това се прави задължително в затворени помещения, при затворени прозорци и изключени климатици. И се чака определено време, за да се утаят микробите. После по формули, като се вземат предвид височината на помещението и площта, върху която се търсят утаените микроби, се определя количеството им в един кубичен метър въздух. Всичко това е безсмислено при включен климатик. Просто част от гадините ще продължават да си се въртят. А филтрите на климатика не спират вируси. 🙂 Да, при кихане обикновено капчиците стига до два, максимум три метра, но това е ситуация при липсваща циркулация на въздуха.

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, master_of_germs каза:

В един аерозол, какъвто всъщност е кихавицата, скоростта на утаяване зависи от размера на дисперсната фаза, тоест капковите частици. Самата маса на вирусите в тях е пренебрежимо малка. В зависимост от циркулацията на въздуха (т.е. проветряване, климатици) е напълно нормално аерозолите да не се утаяват по повърхностите и с часове наред. Друг е въпросът, че повечето вируси просто не издържат толкова време извън живия организъм.

Когато се изследва микробиологично проба въздух, това се прави задължително в затворени помещения, при затворени прозорци и изключени климатици. И се чака определено време, за да се утаят микробите. После по формули, като се вземат предвид височината на помещението и площта, върху която се търсят утаените микроби, се определя количеството им в един кубичен метър въздух. Всичко това е безсмислено при включен климатик. Просто част от гадините ще продължават да си се въртят. А филтрите на климатика не спират вируси. 🙂 Да, при кихане обикновено капчиците стига до два, максимум три метра, но това е ситуация при липсваща циркулация на въздуха.

Научно добре казано,изчерпателно,браво

Значи при работещ климатик да не кихаме 🙂

  • Харесвам 2
  • Смея се 4
Връзка към мнение

Замислих се над климатиците и вирусите в самолетите, а и на други места.

 

Ако охлаждат се отделя влага и предполагам това е добре за вируса, но ако топлят самите кондензатори-пити се нагряват до 50-на градуса и въздуха се изсушава, това не убива ли всеки вирус?

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

По въпроса за климатичните инсталации в самолетите. Получих имейл от румънската АК Blue Air какви мерки са взели 

- постоянно проверяват правилното функциониране на въздушната филтрираща система в самолетите. Инсталирани са HEPA филтри, които се използват в болниците и убиват 99,97% от вирусите и микробите;

- стерилизират самолетите чрез автоматична пулверизираща система, която покрива абсолютно всяка повърхност на самолета и след 6 мин. той става перфектно антисептичен;

- допълват броя на маските и количеството дизинфектанти;

- на всеки пътник предлагат почистващи кърпички за ръце с алкохол.

 

Преводът е мой🙂

  • Харесвам 16
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, ДиянаВ каза:

По въпроса за климатичните инсталации в самолетите. Получих имейл от румънската АК Blue Air какви мерки са взели 

- постоянно проверяват правилното функциониране на въздушната филтрираща система в самолетите. Инсталирани са HEPA филтри, които се използват в болниците и убиват 99,97% от вирусите и микробите;

- стерилизират самолетите чрез автоматична пулверизираща система, която покрива абсолютно всяка повърхност на самолета и след 6 мин. той става перфектно антисептичен;

- допълват броя на маските и количеството дизинфектанти;

- на всеки пътник предлагат почистващи кърпички за ръце с алкохол.

 

Преводът е мой🙂

Снощи полета от Щутгарт-Букурещ  кърпички не са предлагали

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
11 minutes ago, Branko said:

Снощи полета от Щутгарт-Букурещ  кърпички не са предлагали

Имейлът ми е пратен вчера към 17.30 часа. 

Лошо е само, ако пишат какво би трябвало да правят, а ако тези мерки са само при полетите до/от Северна Италия е ... малко тъпо🤔

Имейлът започва така:

Special actions taken regarding travels to Northern Italy.

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Gulf air са махнали одеалцата и възглавничките . На полета от Истанбул до Бахрейн раздадоха одеалца след излитането, а възглавнички си имаше. На следващия полет Бахрейн-Тайланд казаха, че няма да раздават, заради наша безопасност и да си ползваме собствени подръчни материали.  

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

П.п. Ако е само до липсата на кърпички, нищо не е, всеки може да си носи свои. Дано поне другите мерки се прилагат за всички полети и от всички АК, летища, гари, обществен транспорт, търговски центрове, обществени сгради ... списъкът е безкраен ... и най-вече от нас самите🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.