Прескочи до съдържание

Проблем със застрахователно събитие в Йордания и международна застраховка


Препоръчани мнения

Здравейте, казусът ми в съкратен вариант е следният:

1. Чрез rentalcars.com наех кола под наем в Йордания от Avis.

2. Сключих допълнителна застраховка за колата в Worldwideinsure.

3. Взех колата от Avis и по време на екскурзията ни се случи събитие, в резултат на което колата бе увредена (не кой знае колко сериозно).

4. При връщането на колата платих на Avis 350 JOD (около 500$) за поправка на щетите. Парите platih на ПОС терминал чрез дебитна карта Revolut.

5. След връщането си в България, заведох щета (claim) в Worldwideinsure, за да ми върнат платените 350 JOD.

6. Освен приложените от мен документи, Worldwideinsure поискаха да им представя Accident Damage Report (от Avis, не от полицията), фактура за ремонт на щетите по колата и снимки на самите щети (макар според условията на застрахователната полица, снимките да са препоръчителни, а не задължителни). Между другото, снимки на щети си направих сам, преди да върна колата.

7. Поисках тези документи от шефа на Avis в Акаба, който ме препрати към някаква служителка, които щяла да ми съдейства. Служителката поиска да ѝ напиша съобщение по Whatsapp с исканите документи и мейла си и в отговор ми благодари, че съм се свързал с Avis и съм щял да получа исканите документи shortly.

8. Документите не ги получих в рамките на месец и ѝ изпратих напомняне, че още ги очаквам.

9. След още един месец направо започнах да ѝ звъня, а тя да ми затваря телефона. Отново се обадих на шефа на Avis в Акаба и му описах ситуацията с молба за съдействие.

10. След една седмица и никакви вести от Avis, изпратих на шефа им записано съобщение, че им давам срок до вторник - 28.01.2020 да ми пратят документите, след което колкото и да ми е неприятно, ще бъда принуден да пиша жалби до rentalcars.com, Avis international, my credit card company и дори до authorities in Jordan. Шефът ми отговори със съобщение, което задържаше някакъв мейл, а азму отговорих че не знам какво следва да правя с този мейл.

 

И така, срокът изтече вчера, а аз документи не получих никакви. Очевидно йорданците не са взели случая ми присърце и нямат намерение да ми съдействат, а само да ме размотават. Въпросът е какво да предприема занапред. Жалба до rentalcars.com с описание на случая е ясна. Не знам обаче какъв е статута на Avis Jordan и дали има смисъл да се оплаквам от тях на Customer service на Avis.com, който е в Америка. По принцип си мисля, че една жалба повече няма да ми навреди и нищо не пречи да пробвам и там. Най-голямото ми питане обаче е дали мога да оспорвам по някакъв начин платените 350 JOD пред Revolut и имам ли някакъв шанс да си получа обратно от тях парите, ако напиша че съм бил измамен от Avis Jordan при плащането им? Какво рискувам да загубя ако оспоря тази транзакция и Revolut отхвърлят оспорването ми? Платих парите на 10.11.2019г. и все още не са изтекли 90 дни.

В общи линии това ми е болката. Всякакви мнения и съвети са добре дошли.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Имам лош опит с Worldwideinsure. Вместо многото жалби бих посъветвал първо да поискате обезщетението от застрахователя и без ADR с обяснението, че ви отказват предоставянето му и че ще сезирате описаните по горе страни. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 4 минути , tougherty каза:

Освен ADR обаче, нямам и фактура за ремонта. Снимки имам някакви, но не знам дали не трябва да са правени от Avis. 

Това те поставя в неизгодна позиция. Все пак според мен пробвай с банково извлечение за направеното плащане с картата. Добави го към договора с Avis, от който да стане видно, че в момента на плащането договорът е бил в сила. И жалби до всички изброени от теб, възможно най-скоро. Тях също би могъл да ги прикачиш към документите за Revolut, защото без фактура положението ти е общо взето твоята дума срещу тяхната.

Ти по каква причина не получи фактура?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Всеки застраховател ще изисква фактура за ремонт за да възстанови сумата. Йорданците вероятно пасуват защото ремонта не е извършен и няма как да ти издадат фактура .

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Почваш с оплаквания по всички фронтове със заплахи в спокоен, но сериозен писмен тон. Първо Авис. Ще им излезе име, уж са сериозни, а пък то... прилагаш скрийншот за платена сума и срещу нея нищо, или да пратят фактура, или да върнат парите, щото иначе ще пишеш в Трипадвайзър. Ако имаш име на служител, задължително споменаваме, че ще го наклепаш.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Фактурата трябва да е от автосервиз за ремонта на колата, иначе от Avis описаха (под моя диктовка) за всяка повредена част по точно колко ме таксуват. Ясно ми е, че те няма да тръгнат да ремонтират колата на другия ден още, но вече минаха повече от 2 месеца и подозирам, че изобщо няма да я ремонтират докато не стане някоя по-сериозна щета. Това обаче не представлява ли измама - аз реално съм платил за ремонт на колата, а те прибират парите без да правят ремонта. Дали заради това не мога да оспоря плащането пред Revolut? Няма как Avis да твърдят, че не съм платил, при положение ще имам и бележка от ПОС терминала им, и извлечение от Revolut за направено плащане.

Връзка към мнение

Май не е измама , съдейки по своят опит в БГ. При завеждане на щета, застрахователя ви изплаща сума за ремонт , а вие може и да не ремонтирате детайла, просто ако се увреди отново този детайл, нямате право на ново обезщетение.

Аз лично никога не бих платил щета с дебитна карта , защото няма да мога да оспоря плащането.

 

Вие сте чисти пред Авис , но не може да си върнете парите чрез външната застраховка , защото не може да представите фактура за ремонта. От друга страна , съвсем не съм сигурен , дали който и да клон е длъжен да направи ремонт , въпреки че са ви таксували за това. 

 

Връзка към мнение
преди 2 часа, tougherty каза:

иначе от Avis описаха (под моя диктовка) за всяка повредена част по точно колко ме таксуват.

Този документ не върши ли работа пред застрахователя? Фактура за извършен ремонт няма как да им предоставиш, след като той в най-добрия случай се случва много след като си си тръгнал, ако въобще се случи.

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

@tougherty, нямам никакъв опит с този застраховател, но мисля, че преди да започнеш със заплахи към него, е добре да му опишеш ситуацията и да му изпратиш цялата кореспонденция с Авис, за да се убеди в достоверността на думите ти. Прати му извлечение от банката, за да види колко си платил и изчакай да видиш какво ще реши. Бях в подобно на теб положение като имах само думи, но не и документи за твърденията си и не защото не ми ги даваха, а защото на място не се бях погрижила за това. Описах ситуацията, като посочих че нямам документи, защото не съм имала възможност да се снабдя с такива. Решението беше в моя полза. Подходи честно, може да имаш късмет. Жалбите срещу Avis си ги пускай, даже може да ги ползваш за доказателство, че правиш повече от необходимото за снабдяване с документи, но нещата са извън твоя контрол. 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Аз мисля, че е най-добре да изпратиш документа, който имаш от Avis на WorldWideInsure и опишеш подробно ситуацията, като кажеш, че най-вероятно колата още не е ремонтирана и не знаеш дали ще бъде. (+снимките и извлечение от банката за взетите пари) 

Мисля, че това ще бъде достатъчно и няма да имаш проблем.

Не знам дали да споменаваш, че ще пишеш жалби и ще оспорваш транзакции защото така Застрахователя може да помисли, че има шанс парите ти да бъдат върнати от банката или от Авис и ще предпочете да изчака цялото развитие на ситуацията, преди да ти възстанови парите.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
9 hours ago, tougherty said:

Фактурата трябва да е от автосервиз за ремонта на колата, иначе от Avis описаха (под моя диктовка) за всяка повредена част по точно колко ме таксуват. Ясно ми е, че те няма да тръгнат да ремонтират колата на другия ден още, но вече минаха повече от 2 месеца и подозирам, че изобщо няма да я ремонтират докато не стане някоя по-сериозна щета. Това обаче не представлява ли измама - аз реално съм платил за ремонт на колата, а те прибират парите без да правят ремонта. Дали заради това не мога да оспоря плащането пред Revolut? Няма как Avis да твърдят, че не съм платил, при положение ще имам и бележка от ПОС терминала им, и извлечение от Revolut за направено плащане.

Аз бих подходил по друг начин. “Стоката“ която трябва да получиш срещу плащането на ремонта е фактура за ремонта. Ако не си получиш “стоката“ за която си платил може да оспориш транзакцията пред банката. Бих отишъл и при AVIS България и бих ги помолил за съдействие и съвет. Ако намериш по отзивчив служител може да те светне точно какви са ти правата в тази ситуация и евентуално на кого да пишеш в централата на Avis.

 

Извода за мен от цялата ситуация е, че в Йордания е по добре човек да си сключи местна затраховка от колкото външна застраховка...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Ето тук съм споделил трудностите с този застраховател и то при налични всички документи, които изискваха от ден 1. 

С 2 думи снабдяването с фактура от Авис е най-важната задача за момента. Имайте предвид, че голяма част от работещите под бранда АВИС са франчайз ползватели. И аз бих писал на централата на Авис, включително клейм за това, че не сте получили документи, които са длъжни да ви дадат. После почват разправиите със застрахователя. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Я дай на Авис страницата за отзиви, да им я о**рем подобаващо и като видят 20-30 лоши ревюта - ще се сетят. Просто ти пишеш първото какво ти се е случило, и ние отдолу - same happened to me и разни детайли. Макар че така е гадно, ТОВА ВИНАГИ РАБОТИ! Те не са коректни към теб, защо трябва и ти да си? Междувременно опитай се да оспориш транзакцията с Револют. 

Тия рент-а-кари имам чувството, че са боклуци навсякъде по света, в България колко такива случая съм виждала. Не ти дали фактура, защото можело да не са направили ремонт! Пълна глупост! В страна като Йордания фактурата се пише на ръка от бай Хасан автомонтьора - т.е. всеки може да ти я напише, ако наистина не ти съдействат и не ти пратят и нямаш друг избор - пиши ми, аз ще питам някой йорданец дали може да прати една фалшива. 🙂 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Да докладвам развитието по моя случай с щетата по рентакар-а в Йордания и външната застраховка от World Wide Insure. Краят е щастлив. Днес си получих от WWI платените на AVIS 350 JOD до стотинка. Йорданците ме мотаха повече от 2 месеца с фактурата за щетата и Accident Damage Report (ADR). Снимки на щетата си бях направил сам, така че това дори не им го исках. В крайна сметка се разходих до AVIS България. Те са под шапката на Еврохолд (тези, които щяха да купуват ЧЕЗ) и са доста сериозни като организация. Имат си специален служител, който се занимава с оплаквания от услугите на AVIS не само в България, но и по света. Жената бе много съвестна - тъй като я нямаше в офиса когато отидох там, тя самата ме потърси по-късно, за да ми съдейства. Описах ѝ целия случай и тя се ангажира да се свърже с йорданците и по техните вътрешни канали да поиска нужните документи, като каза че според правилата имат 14-дневен срок да ги предоставят. Получих фактурата направо от йорданците точно след 3 дни. ADR нямаше, само някакво витиевато обяснение, че то не било нужно понеже всичко било описано в договора за наем. Казах на българската служителка да не ги натиска за момента за ADR, защото мисля да пробвам пак застрахователите с документите, които имам. Направих се не луд и им изпратих първо само фактурата с молба да ми придвижат искането напред. Отговориха ми, че все още очакват ADR и снимки. Още при връщането на колата в Йордания ми бяха дали два договора - единият бил за rentalcars.com, чрез които резервирах колата, защото те имали по-специално изискване за формата и съдържанието на договора. Другият си бил за мен, съответно за моите застрахователи. На място накарах йорданците и под моя диктовка описаха и в двата договора щетите по колата, както и разбивка на платените суми за всяка щета. Още при завеждането на иска при моите застрахователи бях приложил и двата договора, защото не знаех кой точно им е необходим. Сега просто взех отново този, върху който не пишеше изрично RENTAL AGREEMENT (не си спомням обаче дали това е този за rentalcars.com или другия) и прекръстих файла на ACCIDENT DAMAGE REPORT. Преименуван по този начин го прикачих отново на застрахователите, заедно с 3 снимки на колата. Подбрах две снимки, в които щетите бяха снимани под такъв ъгъл, че да изглеждат по-съществени и една на задния номер (за да видят че колата е същата като по договора), защото предният го бях затрил при инцидента.

След 3 дни застрахователите ми отговориха, че искът ми е изпратен за final assessment и още същият ден ме информираха, че е одобрен и ще си получа парите. Два дни по-късно парите вече са в револютската ми сметка. Изтекли са малко повече от 3 месеца от завеждането на иска ми към WWI, но това забавяне се дължи не на някаква мудност от тяхна страна, а на нежеланието за съдействие от AVIS Йордания да предоставят необходимите ми документи, така че аз от World Wide Insure нямам никакви оплаквания и съм изключително доволен, че сключих тази външна застраховка на рентакар-а при тях. Описах тук целия случай много детайлно, за да помогна на всеки, който евентуално попадне в подобна ситуация в бъдеще. Най-общо казано, не препоръчвам да наемате кола в Йордания без допълнителна застраховка. Дали външна, дали от самия рентакар, за мен си е необходима, Цената на полицата на WWI за 4 дни беше ок. 30 лв., а ми спести почти 900 лв. Вярно че аз май съм единственият магеланец, който е таксуван за щета от рентакар компания в Йордания, но пък там си е дива история и рисковият фактор според мен е висок. В случай на инцидент е важно да се направят снимки на щетата, а също така и да искате да платите минимума при връщането на колата (при AVIS е от 350 до 2000 JOD) и да впишат всички щети в договора за наем, като щетите са разбити по пера с точно посочена сума за всяко перо. Фактура за щетата едва ли ще ви издадат на място, но важното е че има начин и това да стане. Толкова от мен по темата, безаварийно шофиране на всички.

  • Харесвам 7
  • Браво 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.