Прескочи до съдържание

дневник Бели нощи, водопади, вулкани, ледници - Исландия, каквато я видяхме


chandni

Препоръчани мнения

В дългите месеци, в които не можеше да се пътува, уплътнявах времето си и поддържах пътешественическия си дух, нахвърляйки програми за бъдещи пътувания. С надежди някоя от тях да реализираме в обозримо бъдеще. Когато се разбра, че Исландия допуска ваксинирани, без излишни колебания грабнахме самолетни билети. Разполагахме само с една седмица, в която трябваше да се вмести 10-дневна програма. Юлските бели нощи се оказаха сигурен съюзник в това начинание и съвсем спокойно успяхме да видим всичко запланувано. Тази програма би била невъзможна, ако се бяхме озовали на острова през зимата. Правя допълнението, че със съпругa ми нямаме проблеми с ранно ставане, късно лягане и при трекове поддържаме добро темпо. Първоначално се насочихме към наемане на лек автомобил + настанявания, впоследствие изникна идеята за кемперван и решихме, че килограмите и младежкия ни дух позволяват да спретнем още един воаяж на 4 колела. Не съжаляваме, че се спряхме на този начин на пътуване – във ванчето беше приятно, романтично и уединено. Имахме си отопление, което се наложи да използваме 2-3 пъти за кратко. Времето в началото на юли показа изключително благоразположение към плановете ни и слънцето ни се усмихваше през голяма част от престоя ни.

Kемперванът наехме от CampEasy на цена 179 евро/ден с включена пълна застраховка, без самоучастие. Тази застраховка обаче не покрива щети по тавана и пода на вана и щети, нанесени от вода при преминаване на реки. Не сме наемали автомобил 4х4, което не беше проблем с изключение на западните фиорди, където пътищата се оказаха в ужасно състояние.

 

ДЕН 1

Полетът ни с Луфтханза пристигна на Keflavík International Airport в 00:10 ч. и първата вечер прекарахме в B&B Guesthouse Keflavík. Собственикът ни предложи безплатен шатъл от летището, вежливо отношение и добра закуска. Стаята запазихме през Cheaptickets за 104 евро. В резервацията беше упоменато, че при плащане в брой на място се прави 7% отстъпка. В крайна сметка цената падна до 80 евро, тъй като ни настаниха в по-малка стая, която абсолютно ни устройваше за дремване няколко часа преди вземането на вана. За наш късмет точно преди пътуването ни отпадна и изискването за PCR тест при пристигане и за ваксинирани. 

 

ДЕН 2

EasyCamp също имаха безплатен шатъл. Подписването на документите и приемането на автомобила минаха бързо и отпрашихме. До последно преди тръгване следихме камерите на живо от вулканичното изригване. Пилотът преди кацането предходната вечер ни презентира огнените езици, излизащи от кратера и веднага ни обхвана въодушевлението, че на следващия ден ще ги видим отблизо.

 

Първата спирка беше Mоста между континентите, който снимахме за 15-на минути и се насочихме към Reykjanes Lighthouse, лавовите скали Valahnúkur и скалата Karlinn.

 

IMG_6779.jpg

 

IMG_6853.jpg

 

Тук времето беше мъгливо:

 

IMG_6802.jpg

 

IMG_6842.jpg

 

Докато пътувахме към изригващия вулкан рефрешвах камерите на живо с надежда да видя огнените езици от снощи, но уви – имаше само пушеци и мъгли. Изкачването, снимките и слизането покрай изтеклата лава ни отнеха около 2 часа. Теренът беше каменист и хълмист, но ентусиазмът ми да достигна възможно най-бързо до вулкана надделя над страха ми от високо. Вулканът спеше и единственото, което видяхме беше изстиващата лава и огромното пространство, върху което се беше разляла, което само по себе си беше изключително впечатляващо.

 

IMG_6872.jpg

 

IMG_6878.jpg

 

IMG_6896.jpg

 

IMG_6940.jpg

 

IMG_6973.jpg

 

IMG_6978.jpg

 

IMG_6980.jpg

 

IMG_6991.jpg

 

IMG_7003.jpg

 

Паркининг за вулкана - ISK 1000

 

Кратерът Kerið удостоихме с няколко снимки с фотоапарат и дрон. Дронът разкри красив поглед над местността:

 

IMG_7005-1 (1).jpg

 

Паркингът е безплатен, заплаща се входна такса за кратера - ISK 800. 

 

Спокойствието, което излъчваха старите торфени къщи в историческата ферма Keldur и зеленината наоколо бяха поразителни. Магично място, което можеш дълго да съзерцаваш:

 

IMG_7010.jpg

 

 IMG_7012.jpg

 

 IMG_7013.jpg

 

IMG_7014-PANORAMA.jpg

 

IMG_7037.jpg

 

IMG_7044.jpg

 

Първият водопад, който видяхме беше Seljalandsfoss и въпреки лекия дъжд и хлъзгавите камъни около водопада, преминахме и по пътечката зад него. Паркингът се заплаща - ISK 700.

 

IMG_7050.jpg

 

IMG_7083.jpg

 

Карахме до водопада Skógafoss. Избрахме да прекараме нощта до самия водопад в Skógafoss camping (нощувка ISK 3400 + ISK 400 за душ). Къмпингът не предлагаше удобства, но всичко се преглъща когато се събуждаш сред тези красоти:

 

IMG_7093.jpg

 

IMG_7098.jpg

 

IMG_7102-1 (1).jpg

 

IMG_7102-1 (2).jpg

 

Следва...

  • Харесвам 30
  • Шок 2
  • Благодаря 2
  • Браво 15
Връзка към мнение

@chandni не знам за лавата, впечатляваща е стихията от земната кора, но аз тези тревички 5-6 пъти ги гледах отгоре-надолу и обратно🙂. Отъркаля ли се в зелените полянки? Това е въпросът, който пръв изникна в ума ми🙂

  • Смея се 3
Връзка към мнение

Ах, цъфналото покривче е просто страхотно 😍  Прясната лава изглежда изумително, но бях останала с впечатление, че се вижда и огън. Дано не сте разочаровани, колко близо до черната маса можехте да застанете?  

Хайде догодина да идваш в Норвегия с нас, аз вече правя магии за хубаво време и @Tedy много ми помага 🤗

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 13 минути , ДиянаВ каза:

Отъркаля ли се в зелените полянки?

В Исландия растителността е твърде крехка и навсякъде има табели да не се газят тревите. 

преди 11 минути , Lindt каза:

Ах, цъфналото покривче е просто страхотно 😍  Прясната лава изглежда изумително, но бях останала с впечатление, че се вижда и огън.

При кацането се виждаше врящата в кратера лава и много се надявахме да я видим отблизо. За съжаление, въпреки, че и до ден днешен Geldingadalir продължава да изхвърля лава, точно за нашето посещение се направи на свенлив и реши да си почива... 

преди 11 минути , Lindt каза:

Дано не сте разочаровани

Разочаровани не, но имахме по-големи очаквания. Не можем да контролираме природата... Отиваш, надяваш се да го видиш, но... всичко е до късмет.

преди 11 минути , Lindt каза:

колко близо можехте да застанете до черната маса?

Изстиващата лава дори я пипахме. Иначе самият вулкан - 1050 м според данните от дрона.

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 19 минути , Lindt каза:

Хайде догодина да идваш в Норвегия с нас

Все още ни "виси" едно виетнамско пътуване, което пропадна през 2020, заедно с това сме надиплили още няколко програми за желани дестинации, а ситуацията е такава, че не можем да се отпуснем да планираме в такава перспектива. Билетите за Исландия закупихме по-малко от месец преди пътуването, а преди купувахме билети за след година...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 41 минути , chandni каза:

Все още ни "виси" едно виетнамско пътуване, което пропадна през 2020, заедно с това сме надиплили още няколко програми за желани дестинации, а ситуацията е такава, че не можем да се отпуснем да планираме в такава перспектива. Билетите за Исландия закупихме по-малко от месец преди пътуването, а преди купувахме билети за след година...

Ох, този Виетнам го планираме от 4-5 години, а Цветето цял дневник написа, за да ни прилъже там 😇 

Но между нас и Северна Европа има химия и ще ни се получи и в тези времена. 

 

А аз изобщо не мога да си представя как бих се чувствала около действащ вулкан, опитах се и не успях. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

а на мен първият въпрос, който ми изниква винаги, когато чета пътувания в Исландия, е дали хората сутрин си говорят "днес имаме да ходим до Gfghtfgdtyhjkpdft, и до Fghtrwdfbptydw, йей!" и ги произнасят правилно, или им дават някакви кодирани имена тип 1, ,2,...5 🙂

 

снимките са изумителни!

  • Смея се 8
Връзка към мнение
преди 50 минути , Lindt каза:

Ох, този Виетнам го планираме от 4-5 години,

Tрябваше да сме там точно ей сега през септември (заминаването трябваше да бъде на 12-ти) и очаквахме с нетърпение да обикаляме златистите оризови полета, но... Черен ко(т)вид ни мина път... :vampire:

Insta Science on Twitter: ""Stunning! Rice fields, Vietnam." -Credits: Von  Thon-… "

 

преди 41 минути , antea каза:

днес имаме да ходим до Gfghtfgdtyhjkpdft, и до Fghtrwdfbptydw, йей!" и ги произнасят правилно

С произношението на нас много ни помогна @DenitsaS с дневника си, в който много услужливо посочва и транскрипцията/произношението на обектите, което включихме в записките си. Естествено, има и обекти, които езикът ни не може да се обърне и да произнесем ... :laugh1:

 

преди 41 минути , antea каза:

снимките са изумителни!

Благодаря 🙂 

  • Харесвам 3
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 30 минути , Lindt каза:

А аз изобщо не мога да си представя как бих се чувствала около действащ вулкан, опитах се и не знам. 

Ние се вълнувахме страшно много! Всяка вечер гледахме Live feed-овете в youtube, следяхме как се движи лавата, докъде е стигнала... А на място ентусиазмът беше на макс и краката сами тичаха нагоре, въпреки каменистите и стръмни хълмове, а все още неизстиналата лава изпълваше долината с тежък задух и миризма на сяра.

May be an image of nature

  • Харесвам 13
  • Браво 2
Връзка към мнение

Еха, невероятно. Не съм и предполагал, че мога да напиша:

#Ven62 #ходи  #вИсландия #predi_chandni   

 

 

:wink:

 

-------

@chandni, благодаря, че ме върна в прекрасната Исландия. Ние я видяхме не толкова зелена (март) и малко ви завиждам.

 

:clapping::good:

 

Хайде, продължавай, че и без това доста закъсня. Откога я чакам тази тема. :wink:

  • Смея се 6
Връзка към мнение
преди 1 минута , ven62 каза:

Еха, невероятно. Не съм и предполагал, че мога да напиша:

#Ven62 #ходи  #вИсландия #predi_chandni   

 

 

:wink:

 

-------

@chandni, благодаря, че ме върна в прекрасната Исландия. Ние я видяхме не толкова зелена (март) и малко ви завиждам.

 

:clapping::good:

 

Хайде, продължавай, че и без това доста закъсня. Откога я чакам тази тема. :wink:

И под "не толкова зелена" имаш предвид, че нищо зелено няма в Исландия през март 😜

  • Смея се 4
Връзка към мнение
преди 14 минути , ven62 каза:

#Ven62 #ходи  #вИсландия #predi_chandni   

Малко съм разочарована! Очаквах по-бърза реакция... :laugh1:

  • Смея се 5
Връзка към мнение
преди 5 минути , Lindt каза:

И под "не толкова зелена" имаш предвид, че нищо зелено няма в Исландия през март 😜

Е, не чак нищо. Най-малкото - Северното сияние е преобладащо зелено.

А ти, вместо да се заяждаш, няма ли да почетеш малко. Димов, Талев, ... Ven62.  ("пиши, та пиши...")

Вземи пример от един магеланец, който в подписа си е сложил "Чукча читатель". Не знам дали го познаваш!?:wink: 

  • Смея се 5
Връзка към мнение
преди 7 минути , ven62 каза:

Е, не чак нищо. Най-малкото - Северното сияние е преобладащо зелено.

А ти, вместо да се заяждаш, няма ли да почетеш малко. Димов, Талев, ... Ven62.  ("пиши, та пиши...")

Вземи пример от един магеланец, който в подписа си е сложил "Чукча читатель". Не знам дали го познаваш!?:wink: 

Нямам време 😜. Това че си пуснал първи тема за импулсивно пътуване, не значи, че и аз не се обзаведох вчера с такова за този петък до Малта. 

И не се заяждам, прегледах си снимките и намерих зелено в една къща в Рейкявик и ред борчета при Тингвелир. 

Сиянието ни е лилаво 🤣

No photo description available. 

  • Харесвам 5
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 24 минути , Lindt каза:

Нямам време 😜. Това че си пуснал първи тема за импулсивно пътуване, не значи, че и аз не се обзаведох вчера с такова за този петък до Малта. 

И не се заяждам, прегледах си снимките и намерих зелено в една къща в Рейкявик и ред борчета при Тингвелир. 

Сиянието ни е лилаво 🤣

No photo description available. 

Нямах предвид темата за Бари. :wink:

 

Ето малко зелено през март в Исландия:

1.jpg.f161c3e103d5fdc33534a2ab17efb9fb.jpg

 

11.jpg.0503083dbbae67c9f4ff6448f59e79e8.jpg

 

@Lindt Тук има малко зелено, но много северни елени, които вероятно ще ти харесат. 

111.jpg.08f741fe40780112caac57afdc65a191.jpg

 

Това ако не е зелено ...

 

11111111111.jpg.b74f2328e7a79e263f603749570d969b.jpg

 

Но и се бяхме подсигурили - носехме си зелено и от БГ:

 

1111111.jpg.eb38b0bb12b836e49eb452f487d5cb76.jpg

 

11111.jpg.b04cae6dd4fdd963b6047f223754ad66.jpg

 

:biggrin:

  • Харесвам 13
  • Благодаря 1
  • Браво 3
  • Смея се 2
Връзка към мнение
преди 4 часа, ven62 каза:

Ето малко зелено през март в Исландия:

1.jpg.f161c3e103d5fdc33534a2ab17efb9fb.jpg

 

Зеленото сияние е страхотно, но Hofskirkja изглежда ужасно по това време на годината...  Довечера ще пусна снимки от там, като допиша разказа от този ден, да видиш какво се казва зелено :girl_crazy:

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

ДЕН 3

След водопада Skógafoss поехме към Sólheimasandur Plane Wreck. Преди се е достигало с автомобил до самия самолет, но сега се върви около 7 км. Според информационната табела на място трекът отнема около 3-4 часа в двете посоки. Ние поддържахме бързо темпо на вървене и ни отне час и 10 минути, в това число снимане с дрон и фотоапарат.

IMG_7112.jpg

 

IMG_7114.jpg

 

Обиколката около скалите и фара Dyrhólaey беше около час – поредните изключителни пейзажи:

IMG_7207.jpg

 

IMG_7134.jpg

 

IMG_7141.jpg

 

IMG_7165.jpg

 

IMG_7227.jpg

 

Нямаше как да пропуснем да снимаме и тоалетните в парка:

IMG_7195.jpg

 

Огромните базалтови маси, бушуващите атлантически вълни и черните пясъци на Reynisfjara създават зашеметяващи панорами:

IMG_7269.jpg

 

IMG_7285.jpg

 

IMG_7272.jpg

 

IMG_7319.jpg

 

IMG_7331.jpg

 

Около град Vik

IMG_7338.jpg

 

IMG_7352.jpg

 

IMG_7342.jpg

 

На път към каньона Fjaðrárgljúfur се отбиваме през Scenic Green Lava Walk:

IMG_7364.jpg

 

IMG_7366.jpg

 

Mасивният каньон Fjaðrárgljúfur на река Fjaðrá на около 2 млн години:

IMG_7378-1 (2).jpg

 

IMG_7378-1 (1).jpg

 

IMG_7396.jpg

 

Около 21 часа се катерихме към водопада Svartifoss в Национален Парк Skaftafell - тясна нишка вода, заобиколена с тъмни, дълги базалтови колони в клисура с форма на подкова – вдъхновение за архитектурата на Hallgrímskirkja в Рейкявик: 

IMG_7454.jpg

 

IMG_7475.jpg

 

Паркингът преди водопада се заплаща на автомати (ISK 750). Контролът се извършва с камери.

Нощта прекарахме в парка Skaftafell в едноименния къмпинг (ISK 3250 с включени душове). Мястото разполагаше с добра база, чисто и поддържано и отново красоти наоколо:

IMG_7489.jpg

 

ДЕН 4

До най-голямата ледена шапка в Европа - Svínafellsjökull Glacier стигнахме в 10:30 ч. след около 30-минутен преход. Оказа се, че в тази утрин няма по-ранобудни от нас и успяхме на спокойствие да се насладим на гледката с блестящия лед с вени от черна пепел от изригванията през вековете:

IMG_7506.jpg

 

IMG_7526.jpg

 

IMG_7529.jpg

 

IMG_7555.jpg

 

IMG_7569.jpg

 

Следваща спирка - Hofskirkja (Hof Church). В тази прелестна църква – последната торфена църква, строена в Исландия, се влюбих още когато я зърнах на снимка. На живо беше още по-приказна със зелената си лятна премяна, окъпана от слънчеви лъчи:

IMG_7578.jpg

 

IMG_7584.jpg

 

Когато пристигнахме до езерото Jökulsárlón над него се стелеше лека мъгла. Разходихме се по брега, за да имаме различни перспективи към айсбергите. Някои от тях бяха бели, други – в  електриково синьо с черни ивици пепел.

IMG_7614.jpg

 

IMG_7614-1 (6).jpg

 

IMG_7614-1 (9).jpg

 

IMG_7630.jpg

 

IMG_7696.jpg

 

По път към нос Stokksnes, в Höfn видяхме исландски коне, които можехме да погалим и снимаме отблизо. Исландия е съхранила не само книжното наследство на скандинавския север, но е и мястото, където все още се отглеждат в генетично най-чист вид конете на викингите. Породата Исландски кон се отглежда в чист вид повече от 1000 години. Известни са със спокойния си и дружелюбен нрав. Тъй като са извънредно социални животни, на острова е забранено отглеждането на единични екземпляри. 

May be an image of horse and nature

 

IMG_7727.jpg

 

Обяд някъде по пътя с гледка:

IMG_7742.jpg

 

Свободно пасящи северни елени привлякоха вниманието ни на път към Stokksnes:

IMG_7758.jpg

 

IMG_7945.jpg

 

Черният плаж  на нос Stokksnes с планината  Vestrahorn в далечината (вход нос Stokksnes и викингско селище за двама + кола: ISK 1800) не ни се представиха в най-добрия си вид:

IMG_7824.jpg

 

IMG_7839.jpg

 

Тук разгледахме и викингско селище – музей на открито:   

IMG_7790.jpg

 

IMG_7795.jpg

 

IMG_7803.jpg

 

IMG_7804.jpg

 

Пътуваме към Borgarfjörður eystri (Puffin Marina), за да наблюдаваме тъпоклюните кайри и правим фотопаузи за нови силно въздействащи кадри:

IMG_7927.jpg

 

IMG_7930.jpg

 

IMG_7933.jpg

 

IMG_7961.jpg

 

Ах, тези бели нощи! В 23 часа сме на Puffin Marina, вее силен и студен вятър, но ние сме непоколебими – наблюдаваме и снимаме голяма колония кайри:

IMG_8279.jpg

 

IMG_8185.jpg

 

IMG_7985.jpg

 

IMG_8255.jpg

 

IMG_8199.jpg

 

След полунощ се прибираме към Borgarfjörður eystri Campground (ISK 3600 + ISK 200 за душ), врътвайки една кратка среднощна фоторазходка:

IMG_8284.jpg

 

IMG_8314.jpg

 

Изпълнени с въодушевление от близката среща с десетки хиляди пъфини и подлъгани от силната светлина, не сме усетили, че часът е 2 след полунощ, а на следващия ден ни очакваха нови емоции...

  • Харесвам 24
  • Шок 1
  • Благодаря 3
  • Браво 13
Връзка към мнение

Много ми харесват снимките ви! Има ли платформа/ социална медия, където да видя повече от тях или поне по-малко смачкани?

Как се спи в кемперван? Комфортно ли ви беше, струва ми се, че за втори път избирате този начин. За да изпуснете занимаването с резервации, заради свобода къде да спите или просто ви харесва 🙂

 

 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 29 минути , Lindt каза:

Много ми харесват снимките ви!

Благодаря, радвам се, че ти харесват. 🙂

преди 29 минути , Lindt каза:

Има ли платформа/ социална медия, където да видя повече от тях или поне по-малко смачкани?

Не, няма... Снимките съхраняваме на домашния NAS. И мен ме дразни, че форумът ги мачка толкова и качеството пада осезаемо... още повече, че аз ги гледам на по 20+ MB на два 24-инчови монитора и после като минат през форума и паднат на по 100-200 КВ, разликата е космическа, но...

преди 29 минути , Lindt каза:

Как се спи в кемперван? Комфортно ли ви беше, струва ми се, че за втори път избирате този начин. За да изпуснете занимаването с резервации, заради свобода къде да спите или просто ви харесва

На първо място, обожаваме да пътуваме с автомобил! От там нататък, когато сме имали възможен начин на придвижване и настаняване 2 в 1, вингаи сме го предпочитали.

Спи се удобно - със сигурност не по-лошо от болшинството от хотелските легла. Ванът имаше едно диванче, на което облегалката се сваляше и се поставяше върху три тръби до седалката, образувайки нормален размер (персон и половина) легло. Диванчето си имаше прилично количество дунапрен, а и имахме пухени завивки и юрганчета в оборудването, така че не ни беше дискомфортно. Удобно беше когато навън вали или свисти вятър, да има къде да седнеш на топличко, с плот за хранене и малка мивка, където да си измиеш ръцете. Предишното спане на 4 колела беше в палатка на покрива на truck Toyota Highlux в Намибия. Освен, че е удобно да имаш свободата да нощуваш където те застигне нощта без да се налага прецизно да изчислиш къде да запазиш хотел, си има и своята романтична страна... 

 

Ето как изглежда отзад с разпънато легло:

image.png

  • Харесвам 12
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 5 минути , Tedy каза:

Много хубави снимки

Благодаря, Теди! 

преди 5 минути , Tedy каза:

всяко исландско приключение си заслужава, с вулкан или без. 😍

Напълно съм съгласна с теб! 🙂 Исландия беше едно от най-силните ни пътувания до момента - изключително емоционално и запомнящо се!

  • Харесвам 1
  • Браво 4
Връзка към мнение

Страхотни снимки! Vestrahorn и Borgarfjörður eystri са две от местата, които искахме, но не успяхме да посетим през изминалата година в Исландия и благородно ти завиждам за срещата с елените и пъфините 😍 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 29 минути , DenitsaS каза:

Страхотни снимки! Vestrahorn и Borgarfjörður eystri са две от местата, които искахме, но не успяхме да посетим през изминалата година в Исландия и благородно ти завиждам за срещата с елените и пъфините 😍 

Благодаря! Пожелавам ти следващата година да ги посетиш! Ние пък ти завиждаме, че живееш там сред тази прелест... 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Е, тая нощ няма да се спи явно...

Преди няколко часа бяхме на една презентация на @Valle за изригващия исландски вулкан (и не само), сега пък и @chandni се опитва да надцаква 😄 

  • Шок 1
  • Смея се 5
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.