Прескочи до съдържание

Патагония ( Chile ) и какво друго ? (08.11-19.11.2021г)


stanislavpp

Препоръчани мнения

За съжаление, петте дни за аржентинска Патагония отпадат - днес научих , че въпреки двата отворени гранични пункта, не се допускат туристи през тях минимум до 30.11. 

https://www.argentina.gob.ar/seguridad/pasosinternacionales

http://www.pasosfronterizos.gov.cl

 

Вариант със самолет няма , тоест има, но отнема по 2+дни в посока PUQ-FTE.

 

Грубият план в момента е :

08.11 пристигане в Сантяго в 06.00ч , задължителен тест на летището и карантиниране в хотел по избор в Сантяго до излизане на резултата (6-12ч), нощувка в Сантяго

 

09.11 полет SCL - PNT 11.38-14.52 , рентакар и нощувка в Пуерто Наталес

 

10-12 три дни в Торес Дел Пайне , две нощувки в парка , последната в Пунта Аренас. 

 

Как да разпределя другите 5-6 нощувки ? Полета наобратно от Сантяго е късен вечерен на 19.11 в 23.20ч.

 

Великденски остров също не е вариант, след референдум местните са гласували да останат затворени за туристи !

 

На прима виста се сещам само за Los Lagos (Lake District ), някой с препоръка/линкове за примерен маршрут за 5 дни ? Приоритет са трековете , чак след това червено вино с телешки стекове ..

 

Други идеи ? Ще пътувам с приятел , та хайковете са приоритет!

 

O и/или W трековете в Патагония като че ли не са вариант, заради липсата на време за организацията по настаняванията там. Ако някой , може да помогне с готов работещ вариант , мога да го обмисля .

 

 

  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Интересна тема, ситуацията дава шанс за по-различна Патагония . 

Аз бих проучила Laguna San Rafael National Park и Marble caves. Даже почвам сериозно да се надявам, че ще избереш това :angel:.  Никой не ходи до там, но ако Перито Морено, Ушуая, Ел Чалтен и Барилоче не са възможни, значи има шанс да видим малко чилийска Патагония. 

 

П.П. Нищо не съм планирала на алтернативен маршрут, защото ни е трябвала група с шофьор, и то такъв, който не иска да обикаля Аржентина.

Но: 

https://www.nationalgeographic.com/travel/article/how-to-take-the-perfect-patagonia-road-trip-carretera-austral?fbclid=IwAR1lbjuuLqe4XfvXCd2cRdOBexkyj1bOoQHQPDONDFxe19dNjjEGGFFAnoA

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Варианти много.

Ако не ти се сменят полети, може да видиш все пак настаняването в парка може да не е свършило напълно заради обстановката.

Друго, Carreteira austral ми беше в плановете. Обаче щом границите не са отворени пак ще трябва да летиш, по суша се минава през Аржентина. Не съм правил подробен план, то красотите са край пътя. Последно за декември 2020 го мислех в комбинация със затъмнението, ама не стана.

Или нещо тотално различно - Атакама. Избор има голям, тия неща бих погледнал аз.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Трека W ще е основен фокус (5дни -80км), O трека е  7-9 дни (110км), но е по-хардкор - за някои преходи няма принципно настанявания и се спи на палатка + задължителен гайд/носач. Ще се опитам да реша предизивикателството с настаняванията по W трека , които обикновено се резервират една година напред,защото свършват мигновено. В момента предвид сериозните изисквания за влизане в Чили , притесненията са ми по-скоро за неотворени настанявания и неработещи сайтове.

https://www.patagoniahero.com/blog/the-o-circuit-vs-the-w-trek-which-to-choose.html

 

https://stingynomads.com/the-w-trekking-torres-del-paine/


Апропо, всеки който иска да посети Чили, минимум 30-40 дни преди полета трябва да регистрира ваксинацията си в сайта на “mevacuno” , одобренията в момента отнемат средно 25 дни, на нас ни отне 20дни. Без QR от сайта при одобрение, няма бординг . Друга важна подробност е , че след одобрение имате 45 дни да влезете в Чиле, иначе нов процес за одобрение.


 

Laguna San Rafael National Park е прекрасно предложение. След натъманяването на логистиката в ТДП, ще изберем измежду Сан Рафаел и Лос Лагос. Директни полети от TDP (PUQ) до Сан Рафаел (BBA) има само вторник, а тези с прекачвания са  през Лос Лагос (PMC).

 

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 4 часа, neuromancer каза:

Ако не ти се сменят полети, може да видиш все пак настаняването в парка може да не е свършило напълно заради обстановката

Не виждам как мога да сменя обратният полет да е от БА вместо Сантяго, най-малкото се оказва , че ЛАТАМ нямат директен от там до JFK. Аржентина ще остане за друго пътуване със семейството, така или иначе ми е в плановете, вероятно ноември 2023г. В момента съм в процес на плануване на мегапътуване из Южният Пасифик за 6-7седмици ( февруари-март 2023г), преди малкият да тръгне на училище…

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, stanislavpp каза:

Не виждам как мога да сменя обратният полет да е от БА вместо Сантяго, най-малкото се оказва , че ЛАТАМ нямат директен от там до JFK. Аржентина ще остане за друго пътуване със семейството, така или иначе ми е в плановете, вероятно ноември 2023г. В момента съм в процес на плануване на мегапътуване из Южният Пасифик за 6-7седмици ( февруари-март 2023г), преди малкият да тръгне на училище…

Имах предвид, че вероятно си купил полет за излизане от Патагония след повече дни, и като пропуснеш аржентинската част ще трябва да сменяш датата, за да използваш дните другаде.

Ако просто удължиш Торес Дел Пайне няма нужда да сменяш дати или дестинации.

Но може нещо да не съм разбрал...

Връзка към мнение

Update:

 

 Ще направим W трека в посока от запад на изток ( класически подход ) с финиш най-тежкият преход, черешката на тортата Лас Торес . Резервирах четирите нощувки в Refugios( хостел,хижа) в този порядък : Refugio Grey, Refugio Paine Grande , Refugio Frances , Refugio Torre Central/ Norte , тотал с включени закуски , вечери и спални чували за двама =1218$/609$. Две фирми оперират настаняванията в парка, но не са в конкуренция ,а оперират в различни части на ТДП - западна и източна зони. Каквито цени определят такива , за по-бюджетно настроените хайкъри остават къмпингите с палатки на по-ниски цени , стопанисвани от същите два оператори , плюс няколко безплатни държавни къмпинги, без електричество и екстри обаче.


https://reservas.verticepatagonia.cl/index.xhtml

 

https://lastorres.com/en/where-to-lodge/where-to-stay/


 

За последните 4-5 нощувки още няма взето решение, ще решаваме на място.

 

 

3921267A-0664-4981-B976-E3B6061246EC.jpeg

FBA88341-ACE4-47D0-8167-0CD92319CC73.jpeg

5278DDB9-E174-45E1-808A-C53F5ED8F026.jpeg

72E23C89-D8DE-4FEB-990B-DD3FC5659C74.jpeg

  • Харесвам 7
  • Браво 4
Връзка към мнение

Супер  ,щом са се намерили места броени дни преди настаняване . В нормални времена е  почти невероятно да се случи..

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не е за вярване , но няма нито едно свободно място в самолета - Дриймлайнер 787-8. World is back to normal , и то в контекста на шестстъпковите изисквания за влизане в Чили.

A768FEF5-692A-4957-9B9E-BB411DD8F550.jpeg

  • Харесвам 8
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

08.11 :

 

Като изключим пълният до дупка самолет, полетът ( ЛАТАМ) мина супер (10ч25м) , излитане и кацане навреме, JFK-SCL 18.05-06.30, Падна ми се място съвсем в миманса , на последният ред в икономи - 35К. Офертата ми от 465$ за ъпгрейд към бизнес класа не мина , явно доста подцених затовареността на самолета и броя на желаещите да пътуват в lie flat седалки.

 

Мултимедията беше заредена солидно, богата филмотека с нови филми, сериали, много забавни игри..Дори и  храната беше изненадващо добре:

-час след излитане сервираха вечеря , избора беше между паста с тиквички, сьомга със салата киноа и пилешко ( свършило докато стигнат до моят ред ). Избрах пастата, не бях виждал комбо с тиквички, на мен ми хареса ,8/10. За  десерт - шоколадово брауни с кукита, 10/10 , и много червено вино , 9/10.  След четиричасова дрямка и доста време изкарано на игрите, час и половина преди кацане , сервираха закуската:

- избор между омлет 7/10(моят избор) или сандвич с шунка, десерт малинов йогурт , 10/10.

 

След мекото кацане, слизането от самолета беше на зони 1>6 , изключително грамотно и без никаква блсъканица ( след излизането на една зона, следващата зона бива поканена да стане и вземе багажа, и т.н.). На влизане в летището, всички пътница първо минават на контрола за проверка на следните документи :

1. Мобилити пас ( който се издава след извършена проверка на ваксинацията и отнемаща 20-30дни)

2. Попълнен Health Affidavit , в рамките на 48 часа преди полета

3. Валидна здравна застраховка с  покритие от минимум 30000$ и покриваща Ковид заболяване . Гледат и търсят думата Ковид в описанието на застраховката. Застраховката ми струваше скромните 18$ за 13дни, trawickinternational.

4. Хотелска резервация за деня на пристигане, където човек да се изолира до пристигане на резултата от Ковид теста при пристигане.


За тази контрола имаше 62 гишета за проверка на документите, буквално отнема едни 5 минути. След нея се отива на Ковид тест (безплатен ), тук процеса е следният:

- чака се на опашка за едни машинки, където след въвеждане на данните от паспорта се издава бележка с код и регистрация , с които после се проверява резултата от теста на сайта на лабораторията, времетраене 20мин.

- нова опашка за взимане на проба, 24 обособени клетки ? (boxes), времетраене 5 мин. Минава се бързо , аз бях в последната клетка номер 24 - сестрата гледа бележката да отговаря с името на паспорта, с единият край на клечката обира малко слюнка от устата , после с другият край взима проба от началото на едната ноздра и адиос.

 

Много стройна, солидна и бърза организация на целият процес , огромно браво за Чилийските власти. 👏👏👏

 

Наред бяха двете бавни опашки : митница и имиграция ( тук гледат и записват адреса на хотелското настаняване). Общо след 1.40ч от излизане от самолета бяхме вече в таксито за хотела в центъра на Сантяго , цена 20000 местни пари , фиксирана сума до центъра без апарат и от оторизирано такси, времетраене 30 мин. Преди това изтеглих пари с револютката от единственият АТМ ( Santander) който видях , лимит на транзакция 200 000, такса 7000.


Чекирането в хотела ( Panamericano, 47$ за единична стая) не мина особено добре - не искаха да ни приемат заради липсата на негативен тест , пращаха ни в друг техен хотел. Истински параграф 22 - при пристигане тест и след това задължителна изолация в настаняване , но настаняването не те приема , заради липсата на негативен тест. Помолих да чакаме в лобито, докато излязат резултатите и нямаше проблем. Два часа и половина по-късно, получих имейл, че резултатите са пендинг в лабораторията, тоест се обработват в момента и чак тогава ни разрешиха чек-ин. Добре , че съм малко тъп , а повече упорит и търпелив , иначе щях да съм в друг хотел и търсещ имагинерен рифанд по две хотелски резервации. Явно започвам да остарявам и чара ми не върви вече, като преди…

 

Стаята беше ОК , голямо легло, където поспах четири часа следобед. Навих си алармата за след два часа за проверка на резултата от теста, след това за след още един час , и още един час , когато вече беше се появил. През това време човек няма право да излиза от стаята по каквато и да е причина. За протокола, взимане на пробата в 07.19ч, пристигане на пробата в лабораторията в 10.51ч, излизане на резултата в 16.38ч.


Разходихме  се из центъра , Plaza de Armas и някакъв случаен мол. В мола се влиза без мобилити пас, изисква се обаче , ако се ходи на последният етаж, където е фууд корта. Изненадващо за мен, преобладаващи бяха американските вериги : Уендис, Бъргър Кинг, Доминос, KFC, Макдоналдс. Последният беше с най-голяма опашка от местни, та логично се наредих и аз, а глада ме натискаше сериозно (13 часа без храна , май ми е дневен рекорд). Двоен бъргър, комбо средно с картофки и оранжева фанта , 6100 пари, 9/10. 
 

Малко улична храна ( телешки шишчета на грил с гарнитура ,3500), две Патагонски бирички, вода,  и обратно в хотела в 20.30ч.

 

560157AD-30D6-417A-AF09-98FB17617684.jpeg.6d8ec0c7b3860a407d69bbd896096085.jpeg

 

 

52E82C47-ADBC-4DD4-BC58-D98B7C5FA1C3.jpeg.a1c0d9755948128dfa15d2371ec3f7f0.jpeg

 

 

516ECAD9-EFC0-450A-9977-414FDC064A90.jpeg.e66c7b176adbbd776f34774f85f48e30.jpeg

 

9103DAE5-DB63-47FC-84BF-53EC2EC031EE.jpeg.528e4a34599a4a836458a4a83936fa4d.jpeg

 

 

F92D2173-60BD-4A88-88B3-68FDB8BD5A1A.jpeg.edfbe0cff568d490514a06bfe6b29e08.jpeg

 

 

C8943CF1-0A5F-42EE-BADA-B8A5E291B3D0.jpeg.cd8992b74e12697329728f72d5331fdb.jpeg

 

 

384B2EE9-D0FD-4BB0-BD72-F270FA4B69D8.jpeg.253828bb42a7023044e19133ed728f8e.jpeg

 

 

5B3C805A-6FEA-467C-A0E9-1EF606D985BF.jpeg.ac613ae46b941144040f20fc47e84ae7.jpeg

 


паста с тиквички 

070059F2-418B-488A-9351-3FF2A85321E2.jpeg.3e41bd484e130a189971605143f64c56.jpeg

 

 

 

DE4F8084-99D1-4BBF-A666-DBBB4041641F.jpeg.25727111a4ed3a8f1849ce27a6eac1f1.jpeg

 


 

омлет 

E893B170-BDB8-4548-82F9-4ABB2CE4F49D.jpeg.83a36a7e93a56832b18e28d4a8738bac.jpeg

 

 

 

 

Плаза де Армас 

 

5D6C6681-D63A-4BC3-8E17-0D8F515A080A.jpeg.db9c656e9161f8742a0274430e6572c3.jpeg

 

 

C192EDF7-8411-4C30-9E6B-9CD2DAD8F639.jpeg.b14192b5be24d29cc489b237613b0c67.jpeg8A15005B-DC11-45F2-B3AD-E9157ECC3785.jpeg.0d4523ef864c9586bf0b714be4947876.jpeg

 

A38C6285-E30C-496E-B9C3-EF37D3839EC3.jpeg.a5868e8d312c906c2ade6f9d8eabfd6d.jpeg

 

 

5216E980-10AB-4D26-8FF9-975681A51849.jpeg.738d626cd3a0a834ea89bd332500aff4.jpeg

 

 

 

47060D7B-6CC7-4B43-BE76-D98352197C11.jpeg.fc293089adf2d2ebe6251e83d247f9a1.jpeg

 

 

   Сервеса 

 

94683235-B143-47B0-9D15-3EAABCFD64EC.jpeg.e14cf93eaa37ae81038dce3d6a76bdd5.jpeg

 

 

 


 

 

>>>>>


 

 

 

  • Харесвам 23
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

09.11. 

 След закуската в хотела, хванахме такси от улицата до летището , 22700 на включен апарат и без задръствания, отне 20 мин до летището. Вътрешните полети са на същият терминал, опашките бяха огромни. До 01.12 ,само за полетите до Патагония се изисква негативен тест ( ползвахме този ори пристигане ), та онлайн чекин не минава , заради ръчната проверка на тестовете. Дойде моят ред за чекиране при една доста харизматична девойка, която като разбра , че ще летя до Патагония искаше да се увери, че съм си взел яке и топли дрехи. Докато се заприказвахме сладко , видях че предишният човечец си е забравил портфейла на гишето - нейната харизма се оказа доста разсейваща. Накрая и аз се поддадох като си забравих паспорта на гишето…

 

Емлематичният полет на ЛАТАМ с номер 1 , SCL-PNT (82$, купен 10 дни преди полета) закъсня точно с час , вместо 11.38, излетя 12.39 , кацане в 15.26 вместо 14.52. Купих си място отпред до прозореца , 6F , 15$.

PNT летището е най-малкото възможно такова,  с една лента за багаж и няколко прилежащи помещения .Мериха температура на всеки слязъл от самолета , проверяваха и за негативен тест. Отвън чакаха шатъли - билет 4000, другата опция беше такси за 8000 на автомобил. 

След настаняване в хотелчето , Ultimate Esperanza ,82$, купихме билети за автобуса до Торес Дел Пайне ,7000 и отидохме до най-препоръчваният ресторант - La Sentolla с техният специалитет King Crab 🦀, в топ 3 на най-вкусните неща в личната ми класация . Не го пропускайте, ако сте в региона …

 

2A1359EC-49CD-4D15-8D8A-172C9F44D2BE.jpeg

A4374D13-796E-4B4E-A21E-446C6E6CFC6B.jpeg

C1C3AFC0-05CA-4A5E-9F44-D53461AE3CD8.jpeg

6C6122D4-C3A9-49C1-AA43-6C06E6B910FA.jpeg

639C5BB2-ABFC-4B84-9AB9-035C2BEDB04B.jpeg

BA77452D-C452-41AE-A848-FACD3E5FFBB0.jpeg

BC81BAE3-C7A6-4805-9AA8-CEE4AA558741.jpeg

9DAB9E1C-2BB5-4D00-8FD5-AEBB7F83FE2D.jpeg

D4BE7885-913B-4AEA-A032-ED9EFE745D34.jpeg

AA4A1952-5546-46C2-B723-868EE645A438.jpeg

348C2146-D019-42CE-B5DC-47867B3C3BE1.jpeg

E37802D1-5EE6-4DEA-985F-271443E44A93.jpeg

88998723-B7FF-4A92-90EB-6120910032A4.jpeg
 

 

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>

  • Харесвам 12
Връзка към мнение

W trek (5дни , 4 нощувки ), един от най-популярните трекове в света ~ 80~100км, името идва от това, че маршрута на трека изписва буквата W

 

Доста инфо има в нета за трека , по-специфичните неща са :

 

-  два вариантите за трека , от запад на изток ( нашият вариант) или от изток на запад . При вторият вариант се спестяват 17км (лек преход), но се започва от кулминацията ( кулите Лас Торес) , което и е най-трудният преход. Ако се спрете на този вариант , трябва да сте сигурни , че е светло минимум до 19.30-20.00ч.

 

- преди Ковид , настаняванията се резервираха веднага като излязат ( година предварително ),  къмпинг местата може би ги налични до няколко месеца след свършването на главните настанявания. Представете хижа /хостел със стаи и към нея прилепени дървени платформи за палатки с отделни за тях кухни и бани,

 

- Паркът е разделен на две между фирми , които не са в конкуренция , а оперират в различни части. Фирмите са :https://www.vertice.travel/en/ и https://www.fantasticosur.com . Втората е две класи над първата, съответно нейните настанявания са по-скъпи.

При резервация може да се избира предплащане на закуска, обяд и вечеря , спален чувал , одеяла .


Много въпроси има в нета за трудността на трека и дали обикновените хора ще се справят . Двата най-трудни дни мога да ги сравня с изкачването на планината Мачу Пичу, ако някой се е изкачил най-догоре (като мен) , няма да има има сериозни проблеми. Тежкото е носенето на раница , въпреки свеждането на минимум на тежестта ( оставихме по-голямата част от багажа в Пуерто Наталес ), след третият час започваше да тежи зверски. Добрата новина е, че в двата най-трудни дни сте без раница 😀 - при изкачването на Лас Торес си я оставяте в хижата и в деня на Francis Valley в един попътен къмпинг преди голямото изкачване.

60-70годишни също могат да го направят , но някакси задължително с по-млад придружител , който да носи вода, снакс и прочие . Ако силите свършат , човек винаги може да се върне назад при двата тежки дни, при другите дни това не е възможно , но те не са и толкова тежко предизвикателство.


 

17014C12-17B4-4E33-B80A-FC47ADF8365A.jpeg.2f9cd2eb14f8d424af926514bd859556.jpeg

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 12
  • Благодаря 2
Връзка към мнение

W trek - 1 ден

 

Няколко компании оперират маршрута Пуерто Наталес - Торес Дел Пайне , може да ги видите в busbud.com, ние взехме автобуса в 07.00 на bus sur. След тръгване в 07.11, пристигнахме в 08.54ч на главния вход на парка - Лагуна Амарга. Билетите предварително закупени онлайн -34$, на входа на парка само сканираха QR кода от билета. Няколко думи за автобуса , цена 7000. Нищо особено като лукс, но доста детайли , които правят много добро впечатление : шофьора е отделен с преграда и врата от пътниците, голям екран е изнесен пред първият ред, който показва скоростта на пътниците през цялото време, разделителни перденца между всяка седалка, индивидуални USB портове и вход слушалки за всяка седалка , радио за всяка седалка и т.н. Кога ще стане това стандарт в нашата татковина си се чудя ?
 

Тези, които ще започват  трека от кулите Торес се качват на друг шатъл, а ние останалите със същият автобус тръгнахме към Pudeto, от където се хваща катамарана за Paine Grande. По пътя за 15 минути спряхме за снимки  на мирадор Lagonskjold ,пристигнахме на кейчето в 9.50ч, откъдето с катамарана тръгнахме в 10.30. Пристигнахме в 11.00ч и в 11.27ч стартирахме хайка - 11км, по книгите го дават за 4 часа , ние също го направихме за толкова , пристигнахме в хижата Refugio Grey в 15.30ч

 

 

 

 

C5DB8C65-20BE-4D72-81D6-17FCA355F2B1.jpeg

B2D77374-059A-4AEE-92C3-488AF9BC4F0E.jpeg

2095CA08-D26E-4110-90D0-D9E6CEA15529.jpeg

931CD17A-5E3F-4A7D-A97F-ECEC7E3D7D9D.jpeg

67F8E572-AD26-41BB-BF20-1C5C5FC185BC.jpeg

85FE49AF-3BEE-4052-A975-C4E6C4113C39.jpeg

0395010A-22F5-41BB-991F-099D37442CD9.jpeg

E97AE77B-DF1E-46D4-8EF2-1DA36331EE29.jpeg

8A2634AD-BC76-4C0C-96C9-535D2D8D22C5.jpeg

2E98BEBF-04AE-43CE-A404-39EB37EF0067.jpeg

8D1C8BAB-0BDA-47AE-A79D-565E69132616.jpeg

7886FB11-6AEC-4640-A30A-891A907613EF.jpeg

E1CE4124-445F-4D94-AC92-AE0AB02F2290.jpeg

960E7ACA-E50F-46C6-B80B-27784713C897.jpeg

7032023D-5E72-4303-A283-BEA89E010509.jpeg

AA3612DC-7624-4B9C-82A2-D4A2B4217A84.jpeg

F9DC0041-26D4-45F0-B547-00D0E7A46F71.jpeg

03B7A201-D2E5-4B69-BD42-F07F0C508CE9.jpeg

39A7E7AB-9929-4F79-9A22-FCFEE6CE43DE.jpeg

CE5365FA-3BC9-4A52-A8AF-03730B05E1B9.jpeg

F239A56D-8F1F-4D9D-BDBD-8D8F1F667D42.jpeg

69AE1045-02AF-498C-A88E-A0E9730FBFD5.jpeg

DA747053-B0DF-4860-9EB5-E9E75AA84E71.jpeg

F1281D5B-5D1E-4197-B21D-B18BC087A8AE.jpeg

8A08939C-908E-42D4-AE62-AB72B44393E5.jpeg

FC82DADB-450B-4A8D-B723-F59CFCC493CC.jpeg

AC94E7DB-EC64-450F-B1EB-E130B66F61D0.jpeg

5BCBBC6E-DDF6-41FC-A22A-D7594A3BF6F2.jpeg

B798847C-C37F-4F53-A42A-018FE2F2DC58.jpeg

6516E100-5454-43A3-91CA-8A567FD17D9A.jpeg

F4DAD09A-0384-4A1C-8385-20D1125ECC81.jpeg

  • Харесвам 12
  • Благодаря 1
Връзка към мнение


След чекин в хижата (132$ за нощувка с допълнително включени вечеря, закуска и спален чувал ), направихме допълнителен хайк до First Suspension Bridge и мирадор Glacier Grey ~4,5 км, 16.15-18.40, лесна трудност. Който има повече време, може да удължи хайка и до Second Suspension Bridge .

 

 

D83B2085-8815-466E-971D-D706ABA69FE8.jpeg

8E4024CC-CB53-49FC-B421-B84CDEB82AB1.jpeg

0347B4E8-29AB-4619-9A43-0D3CCC967B9A.jpeg

3DE68FC7-8B2F-4A83-811C-0507B74EA3E3.jpeg

ACD14BB4-4670-4097-9153-4CF433600D29.jpeg

CA98F3DA-9AA1-494B-93DE-C1FA58CF3E35.jpeg

2A0BDB68-AB4B-4E78-9E67-217EB4B8A46E.jpeg

4B61AE4A-D4D1-469B-828A-2BA9BE84D138.jpeg

6594ECC3-DD8F-4213-A2C7-DD00E39D6567.jpeg

4A50CB43-CDB4-43AC-A74F-4B5368BEF1E6.jpeg

DBA22C60-DFF9-4641-B625-812CCC57E8CE.jpeg
 

Няколко думи за храната : вечерята е обилна : разядки, зеленчукова супа, салата, кордон блю с ориз, крем брюле , качество средно . Закуската беше по-слабичка като качество и количество.

Тук от хижата резервирахме тура за следващият ден  до Glacier Grey , 70000, ужасна красота, според мен абсолютно задължително за всеки посетител в парка , а в нашият случай ни спести и връщането (backtracking) по същият маршрут до refugio Paine Grande на следващият ден.

  • Харесвам 14
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

W трек - ден 2 

 

 

Стандартно, този втори ден се прави като човек се връща по абсолютно същият път до Refugio Paine Grande. Не много добър избор и загуба на време . Вместо това , препоръчвам силно да се вземе Glacier турa, предлаган от хотел Lago Grey , който спира на пристана до хижата да остави продоволствия и туристи, и след това двучасовият тур до глетчера . Много впечатляващ е тура , 10/10. Тук може би е момента да вметна , че тези туристи, които ги оставя катамарана на пристана, започват W трека от тук ( друга вариация на трека, която избягва връщането по същият маршрут ), но пък губят невероятните гледки на глетчера от непосредствена близост от катамарана.

C997707A-567E-4C29-AD58-3FDA5F7C692E.jpeg

B362D29F-C7A5-40A5-91F2-F50BC3FE6D99.jpeg

4A369658-58C7-4520-8462-FFF88904F50A.jpeg

E1CE94AA-1085-49A4-89DD-57EA985DB74A.jpeg

FDC85974-87CD-4A62-9717-C893556C4B50.jpeg

C8237461-498D-43FF-92BF-B30F2F984D19.jpeg

8985E492-4E7A-4876-9E4D-D65CD4CB7B76.jpeg

84466A39-E260-449C-BDC9-F979CCB83456.jpeg

FBC19CE4-D0A8-4CF7-952D-FCDE45DC4478.jpeg

1C4522D7-2F7D-4ABE-B9E3-D219EECC0583.jpeg

3DFC7C9B-BCA2-4EC1-A0BA-C568B4EBB2A0.jpeg

2951A9FE-F670-4574-B271-32444FE02597.jpeg

95DBDFEB-2158-438A-9558-80CE8DEC68F3.jpeg

B57ED708-3139-4EC3-959E-16EE1CA7D888.jpeg

36A4747E-1238-4DCA-AC20-F1ECF3CAF171.jpeg

  • Харесвам 12
Връзка към мнение

 След слизането от катамарана , се ходи 30 минути до самият хотел Лаго Грей, където от рецепцията си поръчвате техен шатъл (20000 на човек ) да ви закара до Administracion, ако не сте свенливи му казвате да ви остави един км преди това, откъдето всъщност започва трейла до Paine Grande, 17км, 5 часа , лесна степен на трудност, но в самият край на трейла, когато вече нямате много сили, коварно ви чакат две много свирепи , но кратки изкачвания - много псувах тук, ама много, всъщност тук най-много от целият петдневен трек. Другото , което си заслужава да се спомене, че четири часа без секунда почивка ме брули зъл вятър, отвореният релеф и безспирното духане на вятъра в Патагония ( май най-духовитата област в света ) успяха да ме ядосат. 
 

Стартирахме трейла в 13.55 и пристигнахме в хижата Paine Grande в 18.50ч. За вечеря имаше подобно като предишното петстъпково меню, парно не усетих в стаята, душовете бяха зле ( за пестене на водата, бяха въоръжени с много коварен елемент, който с едната ръка трябва да натискаш постоянно , иначе водата спира след 10 секунди)

 

 

070504EA-7C2F-45C0-9803-9788DE2C91F8.jpeg

7FAA6C0A-4FE7-47B3-99F0-183A5889C443.jpeg

3334289B-A546-4EC9-883B-46A19E0489A5.jpeg

6A4E5A29-9143-46A3-8261-7F0B3E2A55FA.jpeg

CF927E54-04AA-4902-968E-0C29A297FAE6.jpeg

54A63EBD-86B2-454D-8503-A57AC22CDA39.jpeg

545DA62F-29E3-4D4F-A5A7-E7F075AAAAC6.jpeg

1FF7824C-DF4F-43B0-B929-B33222F5E9EF.jpeg

  • Харесвам 12
Връзка към мнение

W трек - ден 3

 

Най-тежкият(труден) преход е в този ден - Valle dei Frances/ долината на Франките. Обикновено отнема 9 часа, на нас малко повече ни отне 09.15 Paine Grande - 18.40 Domo Frances, 21км. Хубавото е , че има къде да се оставят раниците преди тежките участъци, а ако човек е твърде изморен, може да се откаже и върне назад.


В 11.45ч стигнахме до къмпинг Италиано, където направихме почивка от 30 минути и си оставихме раниците.  Следващите 2,5ч са доста тежки(10/10), трейла минава само през камъни,скали и чукар : 1,5ч до мирадор Frances и оттам още час до мирадор Britanico. Връщането надолу е неприятно, и отнема малко повече време. 
В 18.00ч бяхме обратно до къмпинг Италиано, откъде взехме раниците и за 40 минути стигнахме до следващото настаняване - Domo Frances ,172$ за нощувка с вечеря, закуска и спален чувал. Няколко думи за домото - много ми хареса , топло, уютно, леглата с юсб портове и лед лампи. Сега покрай Ковид, всъщност навсякъде където се резервира дори едно легло, цялото останало помещение остава свободно. Домото е за 8 човека, а ние бяхме двама. Стаите във всички  останали настанявания бяха за 4-8 човека, но бяхме само двамата. 
Изненадващо вечерята тук беше на много високо ниво, отново петсъпково, но безкрайно вкусно .

 

 

 

C48E1679-7226-49A7-BA42-3779FED8BA95.jpeg

B070B161-8091-4C92-8CC6-A60082495AB1.jpeg

89BAC531-9A2B-4D77-9922-C41EE7777A5D.jpeg

24D7574C-38E0-4274-AC30-7B61B55CEFC5.jpeg

49B4B1A0-7232-4050-9FC8-6ED1E5C98A08.jpeg

59529DA0-8E78-42E2-BCB6-8AAF2BFB6CAE.jpeg

25BA6DC9-F9A3-46E2-8B68-9CFFDF7D241D.jpeg

AC5EA60E-2516-4368-8175-285C80378C0C.jpeg

0DB1493D-CE17-4808-839D-4A58834C12CF.jpeg

E63A5938-347E-43DC-B1A0-491FE8865941.jpeg

86A7ED88-0F2D-4E1D-97DE-5FF76BF45B7D.jpeg

60D0B7B7-B533-4B63-BAEA-7010AFCE2AB4.jpeg

41DCB8C4-DB12-41F7-B0E1-7E6316E15277.jpeg

0597F344-95DC-495E-9D42-5AD8F3156907.jpeg

44355D8A-99EB-4644-9F26-16DBF404494E.jpeg

1EE63D4F-C449-407F-A5CE-B97E9108F609.jpeg

74EB5C07-C815-42CA-A67C-C27D34AD3626.jpeg

950E18DD-772F-49D6-867C-68993D6F4EEE.jpeg

2BD52A31-026E-489B-99F6-3A834205CEC1.jpeg

68349745-D362-4FC2-9E5E-DD3295D62492.jpeg

466CC96D-5C8B-4C27-BFDB-D9D7596B1BA3.jpeg

BCCE7955-9363-4734-AF8F-CFB9EC490153.jpeg

2C2E20DD-1861-4AB2-B44E-D3EFC5362364.jpeg

C58469CC-BBA3-432C-A93B-4763811A03E2.jpeg

707EC81A-887B-4E4F-95B2-364A8D1D1BB8.jpeg

A9B8198C-96CA-4ED1-B52D-CC65C3F2D367.jpeg

A5624B63-BE3B-4802-9F83-5B993B5B1EC9.jpeg

D2C53BA5-B084-4F6E-8EBB-BEC07FCC68F6.jpeg

38101015-B0E7-4D5F-8277-4C1FCBE7A011.jpeg

8CD123DA-448F-4B97-B3BF-2AAD0C6882D2.jpeg

47209368-1D0B-4C54-A218-FF527B6377C9.jpeg
 

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

  • Харесвам 9
  • Шок 1
  • Браво 1
Връзка към мнение

W трек - ден 4

 

Лесен преход , 16км, отнема около 6 часа , Domo Frances 9.09ч - Refugio Central 15.27. Много панорамни гледки, истинско удоволствие за сетивата е този ден. Refugio Central се намира до хотел Лас Торес ( все още беше затворен ) , голяма хижа , голям ресторант с хубав бар ( не пропускайте Calafate sour ), сателитен интернет. Този ден може стратегически да се съкрати с един час , ако се ползва къмпинг Чилено ( не беше опция за нас, тъй като не беше отворен , както и хижа Dos Cuernos ). Същото важи и за следващият ден, минимум  още час ще спестите при изкачването на Лас Торес. В хижата се запознахме и с тумба американци от Юта, дошли от САЩ само за седмица за да направят W трека , като започнат от изток на запад, тоест стартират с изкачването на кулите Торес. Всичките видимо в добра форма ( включително и една жена на 56г),  запалени хайкъри израстнали в хайкърският щат Юта. 
 

 

C7BBC2FE-04BF-456B-9261-E203DCF45516.jpeg

D32CF2F5-0C5A-410F-9A71-47B56BAD329E.jpeg

D23952CA-22A9-4C55-8218-4F217671FD5B.jpeg

BEEEAC34-9A44-4D36-B0A3-EEB54CED1DAC.jpeg

 

D4CE123F-DCDC-4B99-BC47-236AF164972B.jpeg

BEACDB3F-FBD5-4D21-A289-9A7BC22C4991.jpeg

E15BE3FA-BD4F-4A9D-9893-357FF5376100.jpeg

FDEBE550-5D25-4C96-9ABC-FF76B7231ED0.jpeg

64EF9987-22CC-4EC2-87C4-64E17A85F6C1.jpeg

99332D49-0A7E-4EBB-B5F2-876708D2274D.jpeg

29058598-B5C9-4618-B93D-C0022EA3C58E.jpeg

94012286-4330-4869-9946-6A6DC56A9313.jpeg

AEBC39E8-0D30-46E1-94B7-F85A6E514D75.jpeg

7E601149-609E-4453-953E-3331742BD73D.jpeg

9EDEA45A-D47B-4477-BC38-CB5A8EFD9961.jpeg
 

Представители на София , Пловдив , Варна и Бургас са се отчели в хижата, аз боднах кабарче за Видин ( отнето от натрупалите се в Москва)

11D24BA8-CBAD-4F2E-8CE9-A33CD6DAA63C.jpeg

69E98DB9-4555-47E7-9BDE-4E4B4FD5D007.jpeg

39912089-2463-4285-ABD3-48DFA1A01796.jpeg

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

W трек - ден 5

 


 В 08.07ч тръгнахме от хижата към Лас Торес , в 12.15ч бяхме на мирадора . Изкачването бих си позволил да определя като средно трудно към леко с изключение на последните 45мин. Трейлът е сравнително лесен , има само едно по-сериозно изкачване , последвано от час лек преход из една горичка . Финалният км и нещо е доста неприятен , няма истинска пътека, а маркировка ви води из чукара/скалите с доста сериозен противонаклон .Преди финалното изкачване има табела , че ви остават 20-30мин до мирадора , лъжат - мамка им , 45мин към час отнема , освен ако не сте супер фит. Една вметка - тумбата американци от предишният ден нищо да са поставили рекорд по бързина на изкачването. Наполовината път ни задминаха абсолютно като крайпътни знаци , горе при -10-20 с вятъра търпеливо чакаха да се разсее мъглата и да се разкрие гледката към трите кули , надолу също ни надминаха срвъх скоростно, а в хижата ни казаха , че трека им е отнел общо към четири часа половина . Мненията в нета гравитират около 8часа за тези в по-добра форма , на нас ни отне 8,3ч. Има значение дали прехода е в първи или последен ден , но явно хайкърите от Юта са сред най-добрите в света.

 

DB4B4733-8F06-4E4B-BB8A-8924978A3104.jpeg.2766c980b1eeaa1370871e5eefc500c0.jpeg

 

5657ADA1-E88C-42E3-80E6-088C434DFDF5.jpeg.041cb55856b5a70a258c282a27fe6650.jpeg

 

 

9DCC9E12-3278-4DAC-A111-AF6D72C88D8F.jpeg.76c2c132eaf34d176eda5757a4ad6aaa.jpeg

 

A3A52AE3-A8AD-404D-8CE7-265DE15E20CC.jpeg.1d9e68bf160033ccac660ba6f1a29318.jpeg

 

 

529F4855-BF47-4592-B6CA-C36B06BF2670.jpeg.bccd74cba36b9a44af7cb9913b44e02e.jpeg

 

 

 

D91CCA08-BF9A-41A3-89DF-DCD5B70ED297.jpeg.0010df17e64c98c9c44bbe52cb122d0d.jpeg

 

BB32BF4B-4BE0-4A71-8FED-F5FD442CF1A5.jpeg.5cb719a0b5da3db75bc8029f99d22479.jpeg


 

   Хижа Чилено, която беше затворена заради пандемията, но е отличен вариант за преспиване , който спестява около два часа. Ако трека се прави от запад на изток , вместо да се отива до хижа Торе Централ за нощувка от Домо Франсес се нощува тук и на следващият се изкачва Лас Торес. При трек започващ от изток на запад , след изкачването на Лас Торес се нощува тук и на следващият ден се отива към Домо Франсес.

CAF9910B-ADD5-49FA-A379-3603B54E85F2.jpeg.65ee9f587e31615ef7b54c645eef7880.jpeg

 

 

BBA3C841-FE00-4D5A-BF3D-6D393D744AE9.jpeg.edf376abd33d612e61a569ac1c0c11e7.jpeg

 

 

83F87150-3D8B-45F7-91D2-7768D34ED4BA.jpeg.1b9b63e171fac7db9055be13030b5f5f.jpeg

 

 

6340C6DC-FFC1-4804-9F77-C10BA6BD372B.jpeg.2a4a1bca1821a29b0bc6d5ce855f554e.jpeg

 

 

52299193-EB60-445F-AB11-FA6BAAB6081E.jpeg.972a04984634ddd8abb3bc7f4fc08d92.jpeg

 

 

A2EC1980-8C8D-4AFC-B598-C44C4E9D4E5B.jpeg.1b903aa4a86a5dd82528bc84b0a86f75.jpeg

 

 

E49A26F6-4806-46D5-B2C0-5ECE7D32A072.jpeg.bf5b3c0a069e403125b6d1eef5cce03c.jpeg

 

 

562B2AF5-A55E-4F09-8028-C72F760294A2.jpeg.5042a5745be08f895946076cea5e3dbd.jpeg

 

 

05D0CDA4-E34F-4F3D-BE40-40DDBC45CB0C.jpeg.853cb9aadd2dd29f2943dcacb4866253.jpeg

 

 

8BCE48DA-78F1-41D6-8C01-68DBA7BAFDFC.jpeg.654036636a2950f55f29bf19ece0fe7f.jpeg

 

 

7B194A59-FBB5-47FD-AA75-FAE4F6410C55.jpeg.c7eb17df4833b983d0b6d3403d03f7f8.jpeg

 

 

 

Времето до върха мина през всички сезони и състояния на времето , но такъв кучи студ брах на мирадора, че само след 10мин се отказах да чакам мъглата да се разсее за гледката към трите кули . Естествено само след 15-20мин , мъглата изчезна и кулите се виждаха свободно …В хижата пристигнахме обратно в 16.37ч , където имахме два часа свободно време за релакс докато стане време за автобуса до Пуерто Наталес . 
 

7B194A59-FBB5-47FD-AA75-FAE4F6410C55.jpeg.c7eb17df4833b983d0b6d3403d03f7f8.jpeg

 

 

3A933EE8-FFA4-48A1-857A-160499A8C71F.jpeg.01203abc7dafb35845bf8e8f8e4d5b1f.jpeg

 

 

 

3A933EE8-FFA4-48A1-857A-160499A8C71F.jpeg.01203abc7dafb35845bf8e8f8e4d5b1f.jpeg

 

 

 

7289F5BF-C4C7-471B-8EF6-3220196E529C.jpeg.75ca686ff2048153c1ff65304f64e3d5.jpeg

 

 

2410534E-873B-462C-82CF-C7D4F7B8A281.jpeg.72fa464994dc897a95aa9de477566161.jpeg

 

 

 

D102764B-C0BD-40BF-8DF2-87134A3B6435.jpeg.39f71d9c09a416c1c6e9571368df14fe.jpeg

 

 

D91D53F8-4470-4B33-AFA3-919E3DC1BE9B.jpeg.36279e60e86e4fa630e58c38986aacce.jpeg

 

 

 

8EE02304-DA34-4463-A2EB-754048C7DB23.jpeg.c8bc88fd26ac8f8d6e87f629ec4190f5.jpeg

 

 

563738C2-4BD2-40CA-99F6-4596A408DF4E.thumb.jpeg.e099e8dcb6917b28e6e932f6f7ac703e.jpeg

 

 

0207846A-9EDA-4F00-9DAA-3DEAF59C8579.jpeg.db45c82a377baeecbf09056f77225f61.jpeg

 

 

F5C2ABCC-CD36-43A5-8CAC-9F216D0610E8.jpeg.3f4a3e740cd32e0d40057a8ae7393c06.jpeg

 

 

38D5280C-EF90-4819-9066-B826FB086DC7.jpeg.190c83415130ba50babd4166d44decd0.jpeg

 

 

 

 

Шатъла от хижа Торе Централ тръгва в 19.00ч , струва 3000 пари и пътува десет минути до входа Лагуна Амарга по черен път , откъдето тръгва автобуса за Пуерто Наталес в 19.30. Ако имате желание и сили , може да пропуснете шатъла и да изпешеходствате отсечката. При нас шатъла изчака закъснели туристи и тръгнахме в 19.15, пристигнахме в 19.25ч. 
Автобусът тръгна навреме и пристигна на автогарата в 21.03ч . Пътьом към пицария Massay Pizza оставихме наетите туристически щеки ( 3000 наем на ден ) , пицарията беше средна работа, но няколко от набелязаните предварително заведения се оказа, че ме работят в неделя .


9419DD23-8706-4131-908F-FA073678B4E3.jpeg.2245883d7073d6a9f4dd8d1f5ecabde7.jpeg

 

 

1DE9AC0F-06E5-400A-90D1-512594506739.jpeg.83cf1889bddd158b9d0d1be243fac599.jpeg

 

 

D20A98BC-6EC6-4DF9-B60E-D356641CCA49.jpeg.d11e32ab599e90bc4d0e63bcc0f9ac34.jpeg

 


 

Кратко обобщение : Трекът ( W ) или хардкор версията ( O ) изглежда е най-известният в света , като според  изчетеното в нета отстъпва (може би ) единствено на трековете в Непал. Аз бих препоръчал да се направи от изток на запад , изглежда ми една идея по-смислено. Неприятното е, че заради известността си, настаняванията се резервират веднага като се зареди системата ( една година по-рано ), тоест още когато самолетните билети не са налични ( в общият случай се зареждат 11 месеца по-рано). 
 

79EC0FE0-1AAC-41E0-A9F1-257755D81293.jpeg.abb863627d195b0785cc92d1221d3aab.jpeg

 

 

След като се прибрахме в хотела , трябваше на всяка цена да резервираме автомобил под наем в Пуерто Монт за следващата част от пътуването . Оказа се, че ден преди наема нямаше нито една свободна кола по-всички търсачки в нета . Установих по неприятен начин , че един ден преди резервация може да се намери автомобил само от локален домейн. Резервирах оттук :


 

3DBD9EFF-98FD-4E77-BE75-53D8E00CC17E.jpeg.1d68d3e477dd2f4decabd3348c3b72d6.jpeg

 

 

>>>>>

 

 

 

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към мнение

               Los Lagos / Lake District

 

 

Сутринта в 07.00ч взехме автобус (Bus Sur ) от Пуерто Наталес директно до летището в Пунта Аренас , 7500 песос, на летището пристигнахме в 9.45ч .Приятно и комфортно се пътува в чилийските автобуси, добро впечатление ми направиха индивидуалните ЮСБ портове и радио , разделителни перденца между всяка седалка, изнесеният пред пътниците монитор за скорост. Полета за сърцето на езерният регион беше за 12.20-14.30 , полет  LA90 с А320 , PUQ-PMC, цена 80$ (седмица преди полета) +15$ за ъпгрейд за премиум икономи с място до прозореца ( задължително си вземете място до прозореца , гледките към глетчерите и планините си заслужават скромната надценка)

 

Лаунджа на летището е скромен и уютен , може да се пропусне, но е подходящ за убиване на времето.

B5C0D990-6D7B-4581-B29C-1BCF32D03746.jpeg.360d3d1a7daab737e6740282f5810edd.jpeg

 

D71E1A6E-A329-444E-9851-3A9A5975FAA2.jpeg.17af70593ee01ad6e77a25097a9db725.jpeg

 

 

3CA0783E-C735-4950-B5EF-BAA06F674F27.jpeg.7732b44d93a6251ff5de98baf9277bd6.jpeg


2DDF509F-B088-4C48-8886-62B8D67635FC.jpeg.a8ad946b21d3a57990a761f66f74f357.jpeg
 

 

 

967DC0EC-12CE-4DCD-ABF7-65A5A59061A5.jpeg.28b8bbd0bc4f4a37c552a7aca0c29f98.jpeg

 

 

5102C8F3-9F04-4EEA-84AA-46E5A31338BC.jpeg.403b763a855744fa1404912d2886905a.jpeg

 

 

F4AF12E7-597F-4AF2-9770-B438333107C9.jpeg.48029d715e9b561ea713092a01480ee8.jpeg

 

 

A32C37D9-ED9A-4DBE-BFB4-BA9202178C0D.jpeg.2365ab064746ce19c0c3f9c1c23c445f.jpeg

 

 

71321378-3AA9-4F2A-85BB-16096582D16D.jpeg.1fc4cea43cfe043f7b40dfafb80b54ea.jpeg

 

 

660C97A1-BB21-4A50-991C-896F2EA85A77.jpeg.273e5aa8fd13c63cfe2ce162a9702819.jpeg

 

 

6038BDF5-7E22-4140-83A1-A3E43F08834C.jpeg.f34578f2c4425ccd30b82328518fbacc.jpeg

 

 

 

>>>>>

 

 

 

Пристигнахме в 14.45ч и след 5 мин бяхме на гишето за рентакар. Мъка, засуканата служителка говореше нулев английски ,и с помощта на моя слаб испански и повече с Гугъл транслейт се разбрахме някакси след 15мин как точно да си намерим автомобилчето , който се оказа компактен китайски сув ( много му бръмчи двигателчето). Имаше отчаяни хорица на околните гишета, действително нямаше никакви свободни автомобили , доста странно предвид пандемията , от друга страна региона е много популярен сред чилийците.

 

AE9C40D7-F38C-45EB-B78C-2E569A018935.jpeg

585EB3D3-4519-4672-853D-B0EC80AF8014.jpeg

F2C704BD-352E-435A-8C0F-DAC538D44E53.jpeg
 

 

>>>>>

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Първите две нощувки изкарахме в Пукон, компактен туристически хъб  , известен като чилийското Баричело, с безброй механи и китни хотели в алпийски стил и граничещ с националният парк Виярика , известен с едноименният (все още) активен вулкан със снежна шапка и поразително приличащ на вулкана Фуджи. Пукон е най-популярният град за туристите в страната , предлага и доста активности - рафтинг , каякинг, сноубординг, ски и различни водни спортове .

8D8CE6C6-25DD-4EC5-9DA0-FFF523A81B80.jpeg.d38e5bc208ae76fe5efee4b826c77e19.jpeg

 

 

0A4AA9FD-D0AD-41DC-8DF7-5798A21666EF.jpeg.03768dcc1d1939a26af4341aa46013f6.jpeg

 

 

DD7C0A9C-E587-4E32-A2E8-E28E8CA6DC64.jpeg.a66d2ce1f7b8e2dd03eeaa4e177d80ab.jpeg

 

 

F79CF556-C72B-4BC8-B2D5-F678B17917F7.jpeg.221c0963af63824e7a38218444be210f.jpeg

 

 

46411443-E3C0-47E0-BC4B-3F760B73445E.jpeg.ee5ab3f08cf10ccae6e37dd0bd2631a6.jpeg

 

 

64EB2929-466F-4B8E-809A-391C588429D0.jpeg.41c061d546d5162eb40a35908da9d7e2.jpeg

 

 

1794350E-92EB-4501-B9C8-F9C4C4FFAB17.jpeg.4c80cd2bcb56442ba7662c9c1c1959af.jpeg

 

 

28D86CB9-D823-4AA9-862A-070EA8974662.jpeg.4ee955f9ec9e9db965112f760f750013.jpeg

 

 

26092FEA-556A-4D81-AB5B-2D84E805D164.jpeg.85d78d6ac35af5290e12cee34d19e767.jpeg

 

 

8B6D33E7-48D7-481A-AC81-590BCCFAB9FE.jpeg.adfe29386369d5537f1f8582a66e8a3b.jpeg

 

 

4DD08B10-9774-4FEB-9699-11063B81AB61.jpeg.d96c4134d836cf8e538c13abaad0407e.jpeg

 

 

 

F751AF9D-4A4F-4A3B-819D-B0C02009CA16.jpeg.70ba7731ea388732aac0032e125434c6.jpeg

 

 

 

Няма вход за парка Виярика , който  е доста популярно място освен за туристи , и за скиори и сноубордисти. В началото на парка има няколко трейла , а в подножието на вулкана има импровизиран паркинг , където има трейл около вулкана . Много ни хареса трейла, отнема около 2 часа приятна разходка покрай поточета и горичка, а от подножието на кратера се откриват прекрасни гледки към Андите, които изглеждат като равна стена на хоризонта.

 

B37148A0-4D72-4078-ADE1-6B2D3C9C24B2.jpeg.0784589524d75eb0da48e330d2f9e733.jpeg
 

 

E4B6051E-0686-4B26-9D7E-48BA9C91BC45.jpeg.61ddf3acd2aed33efdae2c22331b607f.jpeg

 

 

65EFA545-7E6F-423D-9447-C0E8CB0679B4.jpeg.e3d2d7978f8c682a03dcb71ac6a24c51.jpeg

 

 

7BE5BE93-C2E6-4149-B5C1-F2CAAD08683D.jpeg.a139b0ddacf7db9e95256b56c90d5855.jpeg

 

 

D7EDDBAE-2391-47B6-8662-51E939FF985D.jpeg.500f67e43c718fcc022c912fdba9068d.jpeg

 

 

 

529DA775-981D-478A-8A06-DA5B0367E467.jpeg.070b39020d430e6e24afad07e179c864.jpeg

 

 

74919F12-7F9A-4C93-9C7D-0D5AC7BCAEF3.jpeg.ac930bba889852fb2bc9c9db65c82a92.jpeg

 

 

347572EA-DC52-42F1-BD5A-B6BFFF9CAD43.thumb.jpeg.813520bc78810c6dfceb13178d44d292.jpeg

 

 

 

254C499E-B89B-4733-9D7E-081CFA2C2655.jpeg.fd923a5a3758c46c9091a78438fba721.jpeg

 

 

 

C1A40C44-2880-46E3-BC36-628A5FA829D1.jpeg.8aa61612b05b363229c08cd810258741.jpeg

 

 

B9230517-27A1-466E-A372-972847AAE7A3.thumb.jpeg.91055035f33b5ee16c677258ccecf939.jpeg

 

 

 

D8C71B24-5C4C-4488-9BEF-830787F486A5.jpeg.9f16f0a94c1fcc321b4e36a94e7bfa97.jpeg

 

 

 

5B9C9AAC-F1D3-4EE0-8524-E7CB8D88A436.jpeg.6d4ea6862b9cd1f4da0e76b2924d8ae0.jpeg

 

 

 

 

A219153B-60AA-4915-909A-DB2A433CB0B1.jpeg.25a0e9c2de98643c879029b3ad58ffd3.jpeg

 

 

 

23278165-CAD6-4C28-96AF-6F5595E1FA57.jpeg.879957264ee9edb8f5a69ac958f958fb.jpeg

 

 

 

 

83224D33-B824-49AA-8645-F33EC07933CA.jpeg.521b1407413ae288967f3f9435fe9edc.jpeg

 

 

 

 

2E0CCCAD-4B58-4C59-ADC7-CB7B936B3CF9.jpeg.431c98def56d182ce3b4e2d35bc31d6a.jpeg

 

 

 

ED8C5CAE-3BBD-4297-9762-18D4937BB0A2.thumb.jpeg.4564a09e288161c3e73509d96e404c40.jpeg

 

 

 

>>>>>>

 

  • Харесвам 7
  • Браво 2
Връзка към мнение

Следващите две нощувки (и последни)  разделихме между Фрутилар и Пуерто Варас . 
 

Фрутилар е известен с немският стил дървени къщи, остатък от колониалното си минало и с гледките към друг вулкан - Осорно. 
 

Хотел Фрутилар:

9E2BCAEE-7384-46AC-8596-122A5DF82F19.jpeg.2b9a062f8076473abfef6dc1118f4f5a.jpeg

 

2505448A-12A6-4843-8747-B011E44EC947.jpeg.dee831f045f80db7fe49046948a68cff.jpeg

 

 

AFD804FA-5194-4793-BF6D-42040C46C853.jpeg.614987f9373e8844c3dda85c7db05598.jpeg

 

 

A627300D-15FB-4E3E-A8BD-CB74333754E9.jpeg.297eee27c111714e9b8222f879b44a36.jpeg


 

F92A61F5-52F9-493D-B462-D4C4F4EA5FA5.jpeg.0b357d25fdafb2dedf2f3e268bf5bd2f.jpeg

 

3C0C1686-0E96-4922-ADE2-50D3CAF7FA88.jpeg.c770f9821e10bf00bf7031928015b99f.jpeg

 

 

 

 

E0FA0783-D8CF-4537-833B-48BA0388A43F.jpeg.949d61446ff6ddab2ddf9e4c88bf8037.jpeg

 

 

     Фрутилар:

473D7249-CFE3-408D-96B5-69D9D5F8B2AE.jpeg.c8080482faef783e15c86e881fd8d9ec.jpeg

 

9FC8ECF2-6F40-4264-A6DC-7E4264F1B0F0.jpeg.292829035033484873d4bac9f7cf3b77.jpeg

 

 

9BBFEFF8-4B57-4FC3-8E1D-FF5B4A9593CD.jpeg.194bc4b82eaca5ba476593e2da3324dc.jpeg

 

 

EAF9D4FE-0F06-47DD-B863-98B50F3CA828.jpeg.6fc1aba98a1d70ba01b569f346f0ffe8.jpeg

 

 

804F62FE-3D77-4B7E-BBC2-BD1D412FF53A.jpeg.e30afda4e44be025d3bca403e4376ede.jpeg

 

 

4F5054C4-51F7-43A7-A345-D7DABD5E490A.thumb.jpeg.1ff0dd1ff5665a8de24db2fd9a99af33.jpeg

 

 

На следващият ден пътьом към Пуерто Варас се отбихме за няколко часа на друг вулкан - Osorno, от върха на който тръгват няколко ски писти . Ски лифта не е за пропускане , може да се избере между малък и голям кръг.

 

     вулкана Осорно:

8345436F-E6E9-4563-B52E-0F1EC06D0356.jpeg.b13f94e16cef411358cf0462eaec3038.jpeg

 

5BC56DB8-107E-43B4-BEA8-B357957ACA08.jpeg.0e5ef3bf63f09ba4cc7d30f5c6ca484c.jpeg

 

 

E4041AE4-9479-4CFA-B1C3-6583A43F8F4E.jpeg.e6126288011fb2166c8da9a0442d2473.jpeg

 

 

6FDA5288-B4BA-497B-91DC-9E114A2E2ECA.thumb.jpeg.1badc11a053dd7edb93848cfdc9cf5b5.jpeg

 

 

32A2FD74-45DD-4F31-89FD-5DBDAE3D484D.jpeg.101d0590bd7ae023221ba2990e34f130.jpeg

 

 

3179B79E-296F-42B7-BDD9-3586DB945769.jpeg.991c5dfdc36513a65695206a7c66a77c.jpeg

 

 

6900DD45-B2B8-4E30-8174-E7D5A3044341.thumb.jpeg.f594f32a5b9314d319a0d9eb35a7e092.jpeg

 

 

7B31091F-1967-4578-879A-0A039EFA5844.jpeg.a52fe0be75771448a386af02eb51cbec.jpeg

 

 

 

86C440DD-8B6F-492E-A96C-B0DB39DB14F1.jpeg.1d2c352244fb3adbaffec5ae31ac4619.jpeg

 

 

D011C3F8-A80B-4A42-8C2C-AB3F31343B6B.jpeg.ada01577a1dfe04bf184789e8637e9b0.jpeg

 

 

E654C671-E3D5-4327-A487-A444A0059CB7.jpeg.c1cdbc0625faf413775807f8519ff4ee.jpeg

 

 

8F635D81-ADE2-47CD-B4A9-5E4322C88839.jpeg.fa833ffdb83ab504a5cd25eb5710c9e4.jpeg

 

 

50748622-A15A-41AA-A3CF-10D305B6F6C0.jpeg.002a7ca54a5db54217b773c8e11f304b.jpeg

 

 

C6560F91-9D8B-4107-A801-893080CB490A.jpeg.48c95c979c522abf47bbad0496a313c3.jpeg

 

 

>>>>>>>

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Пуерто Варас също е доста популярна дестинация в страната, но няма чара на по-малките градчета :

 

7B6136F4-801F-4827-AA1F-C1DB4C9D4FFB.jpeg.7409887a5570a8b65410f5ea06350ef5.jpeg

 

D6CF9B2B-E8F3-423A-B712-0DE350649291.jpeg.6b19d7495db83645a428b5cb835889b2.jpeg

 

 

38862CE1-0346-4DD1-8411-402DC23E3689.jpeg.25589b7df038bbd132e368dc36d2f498.jpeg

 

 

658115C4-FFC4-4910-9DF8-3179F020ECE5.jpeg.3fe9ca4aec67ead01c7fa617ace73a05.jpeg

 

 

072C95AD-57D0-459C-A5B6-42DB0C5ADEF0.jpeg.741fc088f5bfc38a6c5dd52b5db713d7.jpeg

 

 

B05F6D5B-81F2-4C66-8B0D-98E360EAC6BB.jpeg.d857a3795217ad9b15dd53a9ba009d93.jpeg

 

 

F9EAA416-3464-4346-87BC-C1F7F1782268.jpeg.c03d2280544bf091e3ace5ada6b7e4ba.jpeg

 

 

B804D904-6E91-4A35-9820-40EE39961143.jpeg.a2e21593c41f6439c9487d8160684c89.jpeg

 

 

Връщането на автомобила на летището в Пуерто Монт беше абсолютно безпроблемно , много учтив служител и бърз оглед само за по-сериозни драскотини/щети.

 

Летището е съвсем малко, но има лаундж достъпен с Дайнърс или Приорити Пас:

 

E335AA89-E163-423B-BC85-8F2AFA3315F9.jpeg.4ac61acc5d6e37323a972d3b6f5446ce.jpeg

 

2D1A12B5-E913-42A2-9DCA-695A1A252DAC.jpeg.8f904d2a3f202bfabff46a3b6f867911.jpeg

 

DC01D08A-93DA-4DB5-A9FC-C6CFEE5D25CF.jpeg.6ee35b556f04c9cdbdcc2b35e236d846.jpeg

 

 

F3601148-D593-4498-88B9-A7A78167F1E8.jpeg.c59609520dfe92d9e30a25d64a9b3e53.jpeg

 

 

42B13A36-90B7-4F74-AFCA-5510AFAE21F2.jpeg.849c69480ce1b70b123f01c699e4bf5c.jpeg

 

 

Полет LA82 PMC-SCL купих за 85$ ( сизбор място до прозореца) няколко дни преди полета , за тези часове 16.17-18.02. Малко рискувах с липса на  по-сериозно буферно време за следващият полет ( SCL-JFK в 23.15), но в случай на буря или форсмажорни обстоятелства имаше още един полет няколко часа по-късно, с който теоритично бихме могли да се придвижим навреме…

54534272-1CFD-4C34-821B-7C83DDB62625.jpeg.8272d7a723e079c18b4c5b752c13716b.jpeg

 

E06D24CB-E297-4583-AEC6-359BC1AE2E04.jpeg.ae90fe223093479eec07e490bdaf9e54.jpeg

 

CE443EC5-EDEB-4296-9200-974BF958095C.jpeg.3710315b56a684590bb8fe8fdcd4d560.jpeg

 

 

81A1445A-771A-4B9D-B9BD-B8BF7B668969.jpeg.f8a071cfb3dea3c93d2f7538aa849c9f.jpeg

 

 

8F06331E-0756-43CD-89AD-35DF70261DCE.jpeg.3b3dafc0ab04cf1821851eee68b1771b.jpeg

 

 

AC9C85E6-2599-4656-8FAA-72F2B39A4710.jpeg.cb001ecd722225770355e40e864e0186.jpeg

 

 

F14ADAF9-A079-481C-89B2-82BAB9B5E65F.jpeg.cc7b185375a6ea9deab5ddaed61241b0.jpeg

 

 

05F2A34B-DA19-4981-B168-95D31CA5D49B.jpeg.7d26cb879b7583c7f3a1a09726cf08dd.jpeg

 


 

  Сантяго

3C7A8638-D875-4C77-8C4B-5971B561DF0E.jpeg.e880f8239012fe53ed730f26eafdc454.jpeg

 

 

 

0EBF488F-A322-4446-9827-63F497BDDF83.jpeg.d0118a4ad482be84e4ce3ce908609009.jpeg

 

 

 

 

Полета пристигна навреме , няколкото часа на летището изкарахме по лаунджове и в 22.30 започна бординга на дългият полет SCL-JFK(10.15ч). Ревю на полета LA532,  може да видите тук - 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.