Прескочи до съдържание

дневник 8 дни Андалусия 18-26.04.2022 с обществен транспорт.


УФСЪ

Препоръчани мнения

Ще дам кратко или пък не съвсем кратко описание на нашето пътешествие из Андалусия с обществения транспорт.

8 дни 5 града и очарованието на Андалусия , тотално си заслужава. Не беше съвсем икономично пътуване, но си се поглезихме идеално.

Аз съм кашкавал турист, по равно мога да обикалям с часове, стига от време на време да зареждам с някоя и друга студена бира, не обичам да се юрка и предпочитам по-малко да се посетя, но да попия атмосферата. 8 дена са си много и направо ми се преливат в главата нещата които видяхме, а те наистина си заслужа да се видят.

 

Полет София-Малага с Раян - полета е по-ранен и така остава целия следобед за Малага.

Полет Малага-София с Уиз - полета късен и така пак има цял ден за Млага или за да се доберете до нея.

 

2 нощувки в Млага

3 нощувки в Севиля

1 нощувка в Кордоба

2 нощувки в Гранада

 

Навсякъде освен Кордоба бях букнала апартаменти в Кордоба беше стая, но с голяма тераса в едно Патио от забележителностите на Фериа де лос Патиос и така се насладихме на още една чудатост на Кордоба.

 

Малага

 

Апартамента който бях резервирала се намира в пешеходния център на Малага, на няма 5 минути от Катедралата, Алкасаба, музея на Пикасо и до самото централно Меркадо

 

https://www.booking.com/hotel/es/arc-apartamentos-4b.bg.html

 

Просторен и то много, с малка тераса. Чудесен апартамент, идеална локация.

От летището хванахме автобус С1 и за 4 евро на човек слезнахме в центъра на 200 метра от апартамента.

Настанихме се, поотпочинахме 30 минути и към Катедралата. След нея посетихме двореца Алкасаба има комбиниран билет Алкасаба и замъка Гибралфаро, но Гибралфаро си е високо на хълма и нямах никакво намерение да се катеря нагоре. Гледките и от Алкасаба си бяха жестоки.

Катдралата и Алкасаба си купихме билети на място.  около 3-4 часа си отидоха за двете.

После бърз тур по малките улички да намерим магазин със студена бира, че направо се бях обезводнила след цял ден без бира и си се прибрахме да обсъждаме впечатление на тераската ни.

Резервирах и онлайн билети за автобус за маршрута Млага-Ронда-Млага на следващия ден. Избрах по късен час за тръгване 13:00 часа и връщане в 19. Около час и половина е пътя до там.

Билети могат да се купят и на самата автогара има гише има и автомати, стига да знаете на коя компания да си поръчате. Те са 2 общо взето avanza  и alsa. Но гише имаше само в Млага, на другите автогари, купувахме билети от автомат.

Билетите купих от https://regular.autobusing.com/venta/horarios

хазяйката даде линка.

Следващия ден посетихме музея на Пикасо. Въобще ако не си падате по този стил и изкуство, не си го причинявайте. Аз мислех, че ще има повече картини от ранния му период, когато още не е бил превъртял (според мен). Обаче това което аз разбирам като картини бяха точно 4-5 и после се почва гадаене какво точно е нарисувано и тотално неразбиране за мен. Въобще глупаво изхарчени 9 евро на човек. Помотахме се малко около Алкасаба  (изхода на музея е точно до римския театър до входа на двореца) и поехме към автогарата. Автогарата и Гарата са една до друга и на около 15 минути спокойно ходене от центъра.

Автобуса уж трябваше да има интернет, ама нямаше, беше доста тесен, ние със съпруга ми сме високи хора, а той е 110+ кг. та малко се поблъскахме час и половина в тази теснотия. Автобуса не беше никак пълен, отклони се в 2,3 селца по пътя и ни стовари на автогарата в Ронда. Там всичко е на пешеходно разстояние. Вече много жадна за бира взехме решение първо да спрем в тапас бар, който май тук бях видяла да се препоръчва. Евтино и доста вкусно. Почакахме 5 минути за маса и се насладихме на уникалната атмосфера, студената бира и тапасите.

https://goo.gl/maps/p9fpBfV3Tj7kySMX6

 

После поехме към стария град и прочутият мост, цъкахме с език и снимахме 🙂 идеята беше да пообиколим и отново да се застопорим за час в този бар. Обаче не стана, катерих хълм защото слязохме до стария арабски и римски мост и греда. Бара работи от 12 до 16:30 и после от 19:30 до 23:30, та се наложи спешно да утолявам жажда другаде.

Обратния път не беше по комфортен, но се бях запасила с бира и неусетно се върнахме, отново тур из хранителния магазин и оп на хубавата тераска. Още със слизането на автогарата от гише си купихме билети за другия ден Малага-Севиля. Пак следобеден рейс.

Помолих хазяйката само да оставим багажа след часа на напускане, тя нямаше нищо напротив и се разходихме до пристанището и плажа. После пак по познатия маршрут, до автогарата, не е тегаво дори и с куфари.

 

Севиля

 

Превозвача тук вече беше alsa, автобуса доста по комфортен и по широко. Два часа и 40 минутки някъде е до Севиля. Отново бях букнала апартамент в стария център. На 10 минути от Катедралата, 15 от автогарата и 3-4 от моста Парасол.

Тук беше малко по тегаво пеша с куфарите, че уличките са малки и калдаръмени, но така или иначе то транспорт няма в тези тесни улици. Оказа се че има точно до апартамента голям супермаркет, напазарувахме си многооо студена бира и единодушно решихме, че ще си почиваме. Имаме цели 2 пълни дена в Севиля. Букнах онлайн билети за двореца Алказар с точен час. 12:30, Пролича си съвсем, че въпреки, че аз ставам към 7 сутринта, преди да съм изпила кофа кафе и да е станало време за бира, не излизам 🙂

Двореца и градините са прекрасни, не мога да обясня с думи, не съм се сблъсквала с мавърска архитектура с по запазен вид до тогава.

Посветихме 3-4 часа на двореца и градините, седнахме в заведението в градините, време беше за студена бира, две. После на воля обиколихме из тях.

Другото запланувано за деня беше Торо дел Оро или златната кула в нея са складирали златото пристигащо от Южна Америка. Севиля е само на 8 метра надморска височина и се на мира на река Гуадалкивир, която е плавателна до Севиля от Океана. Кулата е с вход свободен, има добра експозиция вътре и хубава гледка от покрива. Затваря обаче в 19 часа.

Отправихме се и към площад Испания. Исках да го видя по тъмно защото има хубаво осветяване на фонтаните вечер. Това е огромен площад, непременно трябва да се види. Всяка Испанска провинция си има собствена ниша и карта. Помотахме се доста и към 21, площада светна прекрасно и фонтаните се осветиха. Не  е нещо особено този фонтан, но така оцветен си беше добро преживяване. После пеша хайде на обратно. Всеки път избирам различен маршрут и колкото се може по малки улички, уникално е так да се позагубиш из тях. Понеже са тесни, а сградите високи, GPS-a на няколко пъти твърдеше, че седя на едно място. Уличките са криви и въртят - ту в една - ту в друга посока и изненадващо изскачаш на някое малко площадче, където да те настигне GPS-a. Накрая се отзовахме до моста Парасол. То не е точно мост, една голяма конструкция, по покрива на която можеш да се разхождаш. Има страхотни гледки и нощем е оцветен с различни светлини, които се сменят.

https://setasdesevilla.com/

 

През деня билета е 10 евро, вечерно време 15 евро. Мъжа ми е с фобия от високото и откакто разбрах за този тур из покрива се чудех как да го накарам да се качим. Обаче той така се прехласна от структурата и цветовете, че сама ме завлече на нощната тарифа и не съжалявам. Гледката е прекрасна повече от 360 градуса, има лека ненатрапчива музика и светлинното шоу е уникално. Ако имате време и желание, посетете го на нощен тур. Дневния така не успяхме да посетим, защото времето се скофти и валя целия следващ ден.

 

Ден втори програмата е Катедралата и Фламенко театър. И за двете резервирах билети онлайн предишния ден.

Фламенко театъра избрах този

https://www.teatroflamencotriana.com/tickets/

 

От сутринта почна да се излива един дъжд 😞 ту спира, ту ръми или се усилва. Аз си имах дъждобран, но се наложи да си купим и чадър. Докато стигнем до Катедралата, вече бях абсолютно мокра. Катедралата е също със запазен час за влизане, но никой не погледна часа на билетите ни. А вътре, вътре е огромно, мащабно, величествено и .... без да се види не знам как да го пресъздам. 4 часа и тук ни отне. Намерихме картината на Гоя и на Веласкес, Отделих доста време на гробницата на Колумб (макар да се спори дали неговите останки са вътре или на сина му Диего) Композицията е много детайлна. Катедралата има странични зали с други експозиции. Въобще идеално за този дъждовен ден. Да ама след 4 часа ми се подбиха краката и вече имах бирена абстиненция. Билета за Катедралата включва и кулата Giralda, обаче мъжа ми отсече, че вчера Торо дел Оро и Парасол му стигат и няма да се катери и аз нямах никакво желание в този дъжд, та се отправихме към третата забележителност включена към билета - Iglesia de El Salvador. Имахме да убиваме около 3 часа до Фламенко театъра. Някъде пак из кривите улички, заваля още по силно и тъкмо тогава ни се изпречи страхотен тапас бар

 

https://goo.gl/maps/GDgY766pATxpbYUPA

 

чудесен интериор, вино и студена бира. Тапасите бяха разнообразни и понеже аз не ям нищо морско, се насладих на тапаси с пиле.

След утоляване на жаждата и като попремина пороя се насочихме към Iglesia de El Salvador, обаче беше затворено вече, или поне така схванах. Голям проблем ми беше тази Андалусия, ние грам Испански не владеем, а испанците дори и по туристическите обекти рядко знаеха дори прости думи на Английски и съвсем малко им влизам в положението де, та техния език е втория разпространен по света след Китайския 🙂

 

Отправихме се към фламенко театъра, който беше от другата страна на канал на Гуадалкивир. По пътя пак заваля порой и отново се спасихме в заведение. Този път нищо особено. Докато прекосим канала и стигнем Фламенкото, аз вече бях тотално мокра, дънките ми все едно ей сега излизат от пералнята, ама без центрофуга.

Така наречения театър малко ме стъписа в началото. Аз очаквах сцена поне 10ма танцьори, а то една малка сцена в малка зала, която събира 30-40 души. Но пък преживяването си струваше.  Това бе и последния пълен ден в Севиля с радост се прибрахме в апартамента за да си изтискам подгизналите чорапи. На следващия ден вече с влак ни очакваше Кордоба. Този път заради само 1 та нощувка хванхме по ранен (в 12:52 🙂 ) влак. Влаковете са по скъпи от рейса и в случая Севиля-Кордоба и по бързи. Билети купихме от автомат на гарата, до там пеша, защото както казах в стария център на Севиля транспорта е леко липсващ, пък и нямаше 2км до гарата. Естествено пак се спънахме в един бар за по бира:) 120 км, за няма и 40 минути. Заслужава си всеки цент. Удобно, комфортно и най-вече бързо.

ЖП оператора в Испания е https://www.renfe.com/es/en

 

Гранада

 

Гранда ме посрещна с хубаво слънчице и след вчерашния дъжд взехме единодушно решение да стигнем пеш до наетата стая .Вървяхме през цялото време покрай един огромен булевард разделен по средата с голям парк.

Заради 1-та нощувка в Гранда, тук избрах стая, а не апартамент.

 

https://www.booking.com/hotel/es/de-patios.bg.html

 

Стаята както споменах беше в Патио, това са къщи с малки задни дворчета с невероятно озеленяване, водят се една от атракциите на Кордоба. Стаята и да беше малка, то терасата я компенсираше. 

Починахме съвсем малко и тръгнахме към основната ни цел в Гранда - Мескитата.

Тук отново не мога с думи да опиша мащаба първо на арабската част която са направили маврите. При построяването или по скоро дострояването ѝ, тя е била втория по големина мюсюлмански храм в света  и първия по големина в Европа. Сама по себе си джамията е мащабна, но и построената после катедрала по средата на закритата джамия е не по малко невъобразима. Как са я направили не знам, само цъках с език и не разбирах. Излизайки от Мескитата, айде отново дъжд 😞 Стария римски мост (и Кордоба е на река Гуадалкивир) е съвсем близо до нея, за съжаление само стигнахме до началото му и взехме решение да се върнем до Патиото, за да се облечем по подходящо за дъжда. Нейде из малките улички отново се загубихме и хванахме грешната посока и се отзовахме до една от двете действащи синагоги в Испания. Малка и невзрачна, но Изабела Католическа им е имала доста зъб, та е разбираемо. Докато се отгубим набелязах един хранителен магазин - отнесох си студената бира и под дъжда в Патиото на терасата чакахме да се покаже слънце. И то се показа, директно спринт към моста да го поснимаме. На връщане, не знам как ама се намърдахме в не добро тапас заведение, по скоро го докарваше на фюжън ресторант. Хапнахме набързо и да си лягаме. Утре отново с влак, но този път рано - рано (в 10) към перлата на Андалусия - Гранда. Там ме чакаше приятелка от детството, дошла специално да се видим от Мадрид.

 

Незнайно как, странно дори и за мен, но в 9 сутринта вече напускахме стаята. Докато се чудим дали да хванем някакъв градски транспорт или пак пеша, се показа за малко слънцето и ние отново айде да трамбоваме барабар с куфарите. Добре че взехме това решение. По средата на пътя се оказа, че има фестивал някакъв. На огромния булевард подредени 15-на платформи, коя от коя по цветна с хора на тях които пеят, води ги трактор следван от оркестър, а най отпред ЧУДЕСНИ андалуски коне с ездачи в традиционни носии. Жените дори яздеха странично, на женски седла. Имахме време да изгледаме всички платформи, които направиха почетна обиколка по булеварда и се отправиха към центъра на Кордоба. Стигнахме гарата и пак закупихме билети от автомат. Кордоба-Гранда около час и 40 минути. Влака на места вдигаше 250 км/ч.

 

Гранда

 

Гранда ни посрещна с чудно слънце и моята Леночка. Поехме пеша за да търсим къде да седнем да се наприказваме на воля. Намерихме едно по празно заведение и се почна с клюките и бирата. Тук с бирата носеха директно безплатен тапас. Ама кой нормален човек яде толкова в 12 на обед. Леночка извади яйца, че беше нашият Великден и се чукнахме за здраве. Неусетно стана 14, а те трябваше да пътуват обратно към Мадрид. Не ми стигна времето с нея, но обещах следващата ни Испания да бъде с дестинация Мадрид.

Аз бях закупила Гранда карт, което включва Алхамбра, градски транспорт, панорамното влакче, катедралата и още дузина други неща. Големи планове имах, обаче като видях апартамента който бях резервирала и наистина прекрасната гледка от терасата с джакузито и плановете за този ден отидоха по дяволите, краката ми единодушно простенаха дай ни почивка в джакузито де. Апартамента е на метри от площад Изабела Католическа откъдето тръгват автобусите за Алхамбра и Албайсин.

 

https://www.booking.com/hotel/es/calm-suites-molino-corteza-del-carmen.bg.html

 

Бърз тур из хранителния магазин и бяхме готови за заслужена почивка на страхотната тераса с вино, бира и мезета.На следващия ден в Алхамбра с запазен час за двореца на Назридите в 11. Ама съм голяма патка аз за този ранен час 😞

Станах си аз навреме, пих си кафето, обаче мъжа ми докато си пие кафето се бухна в джакузито, после реши да прави сандвичи и за 1 минута изпуснахме бусчето към Алхамбра. Ново не дойде в следващите 25 минути. Тук аз вече се разфучах и оп, виновния ме черпи едно такси (5 евро излезе) до най-удобната ни порта на Алхамба за да не си изпуснем часа за входа.

Ако съм си мислела, че двореца в Севилия представлява нещо полузапазено на ислямската/мавърската архитектура, то този ме остави без дъх. Огромен, странен, великолепен и адски красив. 2 часа и малко повече и нямах сили вече, не можех да попия и осмисля повече, затова ще се върна някой ден и ще прекарам поне 4 часа, взирайки се в различните детайли. После подкрепени със студена бира от магазина за сувенири, разгледахме и крепостта. Гранда карт включваше и fine art музея в сградата на Карлос V, но се оказа, че е затворен в понеделник.

Поехме към градините и Хенералифе и някъде по пътя изядохме сандвичите виновни за закъснението.  Тук пак цъках с език, въобще голямо цъкане падна из тази Андалусия.

Някъде общо 5 часа прекарахме из Алхамбра. Стана ясно, че време за други неща почти нямаме. От входа/изхода срещу градините хванахме хоп он- хоп оф влакчето на Гранда. То е включено в Гранда карт, но без да слизаш и да се качваш, тоест можеш да направиш една пълна обиколка негова (за един ден хоп он хоп оф билета е 8 евро), то минава и из хълма Албайсин и покрай катедралата в центъра и пак се качва до Алхамбра. Беше малко като увеселително влакче седнахме най-отзад. Слязохме на Катедралата и я разгледахме и с това обиколката ни на Гранда приключи за съжаление. Продължението е ясно, хранителен магазин - бира,мезе,вино и джакузи.

 

Последния ден в Андалусия, а така да не ми се тръгваше 😞 С автобус (ЖП гарата на Гранада е по близо до центъра, за автогарата си е нужен градски транспорт) Гранда-Млага. Под 2 часа е пътя. Билети пак от киоск на гарата купихме. В Малага оставихме куфарите на автогарата и поехме към набелязана цел Меркадо Централе. Това е покрит пазар, нещо като нашите хали едно време. Там има и тапас барове, предлагащи пресни морски дарове, които на място ги приготвят. Избрахме бар от задната страна към пешеходната улица, че отпред е малко по голяма улицата и има трафик, досами масите. Хапна мъжа ми лангуста и разни миди, аз най-глупавите пържени картофи, но поне бирата беше студена. Повъртяхме се малко из центъра и се отправихме към автогарата. Централната автогара и жп гара са една до друга. Има влакче от жп гарата до летището, което е като метро, струва 2 евро на човек. Това е по бързия начин за стигане до летището, ако сте някъде около гарата.

 

И това беше 😞 снимки ще прикача в последващи постове по градове. Ако някой има въпроси, питайте ще отговоря, стига да знам.

 

Определено ще посетим още поне няколко пъти Андалусия. Останаха толкова неразгледани места и забележителности .

 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 4 минути , Tmoaka каза:

Благодаря за интересния разказ!

И на мен ми предстои подобен маршрут в края на май.Още се чудя да наема ли кола или с обществен транспорт…

Допълних поста току що.

 

Има много да се види с кола, но паркирането в старите градове е ужасно. Като за първо посещение избрах обществения транспорт. Някой от следващите пъти ще наемем кола, за да можем да посетим и малките градчета. Сега просто бяхме само в големите градове, а за там кола не ви трябва.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.