Прескочи до съдържание

Ryan Air отменен полет BOD-PMI заради стачка - обезщетение


Препоръчани мнения

Здравейте! Отмениха ми полета Бордо - Палма де Майорка и се наложи да купувам билет с друга авиокомпания за следващия ден и да нощувам в Бордо. Искам да опитам да получа  обезщетение и евентуално възстановяване на разходите, в резултат на отмяната заради стачка /не знам кой точно е стачкувал в случая/. Ангажирах Аероиск, но с оглед факта, че полета започва от Франция, ми препоръчват да ангажирам местна фирма, защото смятат, че Райън няма да платят, а местното ГВА не се ангажира по чуждестранни искания. Въпроса ми е, има ли някой опит в получаването на обезщетение ототменен чуждестранен полет и/или опит с агенция във Франция, която да съдейства по случая?

 

 

Връзка към мнение
преди 18 минути , Leo каза:

Здравейте! Отмениха ми полета Бордо - Палма де Майорка и се наложи да купувам билет с друга авиокомпания за следващия ден и да нощувам в Бордо. Искам да опитам да получа  обезщетение и евентуално възстановяване на разходите, в резултат на отмяната заради стачка /не знам кой точно е стачкувал в случая/. Ангажирах Аероиск, но с оглед факта, че полета започва от Франция, ми препоръчват да ангажирам местна фирма, защото смятат, че Райън няма да платят, а местното ГВА не се ангажира по чуждестранни искания. Въпроса ми е, има ли някой опит в получаването на обезщетение ототменен чуждестранен полет и/или опит с агенция във Франция, която да съдейства по случая?

 

 

 

Ами всъщност във ваш интерес е да разберете кой точно е стачкувал. Имате някакъв шанс за обезщетение само ако това е бил персонала на А/К.

Връзка към мнение
преди 28 минути , logist13 каза:

 

Ами всъщност във ваш интерес е да разберете кой точно е стачкувал. Имате някакъв шанс за обезщетение само ако това е бил персонала на А/К.

Благодаря 

Връзка към мнение

Може да пробваш с airhelp.com , claimcompass.eu и други. Покриват целия ЕС и комисионната им е 35% (само при успешна компенсация)

 

Ако не искаш да плащаш на посредник трябва да пишеш до френското ГВА, и според какво ще отговорят решаваш как да процедираш нататък.Аз бих направил точно така. Ако френското ГВА приеме оправданията на Ryan за основателни вероятността посредник да ти издейства компенсация според мен е съвсем минимална.

Най-напред разбира се трябва да подадеш искане и през сайта на авиокомпанията.

Връзка към мнение
преди 15 минути , stanimir каза:

Може да пробваш с airhelp.com , claimcompass.eu и други. Покриват целия ЕС и комисионната им е 35% (само при успешна компенсация)

 

Ако не искаш да плащаш на посредник трябва да пишеш до френското ГВА, и според какво ще отговорят решаваш как да процедираш нататък.Аз бих направил точно така. Ако френското ГВА приеме оправданията на Ryan за основателни вероятността посредник да ти издейства компенсация според мен е съвсем минимална.

Благодаря за предложенията! Мисля да пробвам чрез посредник, аз лично намерих flightright.fr, но ще видя и тези, които ти си посочил. 

Според Аероиск и практиката им, френското ГВА не отговаря на сигналите, и опцията в случая най-вероятно ще е чрез съд, затова препоръчват френски посредник, който ще може да сезира съда. 

Надявам се да се включи и някой магеланец, който е минал по този път.

Връзка към мнение
преди 5 минути , stanimir каза:

Все пак бих опитал ,но вие си преценявате.

А какъв отговор получихте от авиокомпанията ? 

Опитах безуспешно от различни устройства да попълня формата за обезщетение от сайта на Райън, но не успях да премина трета стъпка, която ме подканя да избера един от полетите по резервацията, без да ми дава реално някакъв избор /полета е само един, еднопосочна резервация/. Така и не ме пусна нататък системата им. Тогава реших да ангажирам посредник.

Връзка към мнение
  • 7 месеца по-късно ...

Развитието по казуса

Днес получих съобщение от  flightright.fr , в което ме информират, че в случая става въпрос за извънредно обстоятелство /стачка на персонала на авиокомпанията във Франция/ и според тях, шанса да се спечели съдебно дело срещу Райън Еър за обезщетение е твърде малък и затова се отказват. Поствам отговора в оригинал на френски, ако на някого бъде полезен:

 

Nous vous remercions d'avoir mandaté Flightright pour réclamer en votre nom à Ryanair, l'indemnisation prévue par le Règlement européen CE n°261/2004. Malheureusement, après un examen précis de votre cas, nous en arrivons à la conclusion que votre vol n’a pas pu être effectué comme prévu en raison d’un mouvement social. Or, selon la jurisprudence, cela constitue une circonstance extraordinaire.
On constate l’existence d’un mouvement social notamment lorsque plusieurs compagnies aériennes à un certain aéroport sont atteintes de manière similaire et que les avions ne décollent ni n’atterrissent à l’heure. Cela constitue une circonstance extraordinaire même dans l'hypothèse où les aéroports ne sont pas immédiatement touchés, dès lors qu'elle entraîne une perturbation du trafic aérien ou une réduction du nombre de vols pour les compagnies aériennes.

Qu’est-ce qu’une circonstance extraordinaire ?
Il s’agit d’un évènement imprévisible, irrésistible et étranger à l’exercice normal de l’activité du transporteur aérien, qui malgré toutes les mesures raisonnables qu’aurait pu prendre la compagnie aérienne, n’aurait pu être évité (cf. CJUE 17 sept. 2015, Corina van der Lans c. Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV, aff. C‑257/14).


Dès lors, selon nous, les chances de succès sont trop faibles pour envisager de poursuivre la compagnie aérienne en justice et nous sommes au regret de vous annoncer que nous allons clore votre dossier. Néanmoins, si vous le souhaitez, vous pouvez poursuivre les démarches vous-même ou faire appel à un avocat. Le cas échéant, nous vous souhaitons de réussir et regrettons de n'avoir pu davantage vous aider à obtenir réparation.
Veuillez toutefois noter que, contrairement à un avocat, toutes les démarches effectuées jusque-là par nos soins pour essayer de faire valoir vos droits en tant que passager aérien ne vous auront pas été facturées.
Nous vous remercions pour la confiance que vous nous avez accordée et vous souhaitons à l’avenir des vols agréables et ponctuels. En cas de perturbation ou problème, nous serions ravis de pouvoir à nouveau vous assister.
Nous restons à votre disposition par email pour toute question complémentaire.

Cordialement,
Votre équipe Flightright

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 15 часа, Leo каза:

Развитието по казуса

Днес получих съобщение от  flightright.fr , в което ме информират, че в случая става въпрос за извънредно обстоятелство /стачка на персонала на авиокомпанията във Франция/ и според тях, шанса да се спечели съдебно дело срещу Райън Еър за обезщетение е твърде малък и затова се отказват. Поствам отговора в оригинал на френски, ако на някого бъде полезен:

Че от кога стачка на служителите на авиокомпанията е извънредно обстоятелство. Едва ли спонтанно са го решилитоя ден. Отделно е отговорност на авиокомпланията да се разбере със служителите си, че да не се стига го такива моменти ...

Връзка към мнение
27 minutes ago, jorocontrola said:

Че от кога стачка на служителите на авиокомпанията е извънредно обстоятелство. Едва ли спонтанно са го решилитоя ден. Отделно е отговорност на авиокомпланията да се разбере със служителите си, че да не се стига го такива моменти ...

For those wanting to dig deeper into the laws, take a look at our article on EU Regulation 261/2004.

The regulation outlines several instances, termed “extraordinary circumstances”, where airlines are not liable to pay out under EC261/2004.

The Regulation lists the following examples of circumstances that may be extraordinary:

  • Political instability
  • Meteorological conditions incompatible with the operation of the flight concerned
  • Security risks
  • Unexpected flight safety shortcomings
  • Strikes that affect the operation of an operating air carrier.

The fact remains however that these circumstances will only be extraordinary if the airline can prove that they were both not inherent in the normal exercise of the activity of the airline, and beyond its actual control

Връзка към мнение
Преди 1 час, stanimir каза:

The fact remains however that these circumstances will only be extraordinary if the airline can prove that they were both not inherent in the normal exercise of the activity of the airline, and beyond its actual control

То регламентът е ясен, но стачка на служителите на авиокомпанията не е нещо извън компетенциите и все пак ...

Връзка към мнение

Аз не разбирам, но вероятно тези фирми разполагат с юристи и са наясно как се тълкуват подобни казуси в съда.Все пак от това живеят и имат финансов интерес нещата да се развият в полза на потърпевшия.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако стачкуват на Райън еър екипажи, мисля че тогава дължат обещетение. Но не ако е стачка на наземния персонал на летището (какъвто мисля беше случая в Бордо) - не зависи от тях и не дължат.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.