Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Попитах в темата "Кратки новини и въпроси" за обезщетение за закъснял полет Маскат - Абу Даби имам ли право на обезщетение. Стоя си в лоунджа в Маскат и не знам кога и дали ще излетим.  В сайта на Wizz не намирам отделен линк, глава, раздел или друго, което отделя Wizzair Abu Dhabi от Wizzair Hungary. Предлагам, че с оглед на бъдещи пътувания и оползотворяване на кредити, в тази тема да задаваме въпроси. 

1. Къде в сайта им или другаде мога да прочета имам ли право на компенсация за закъснял / отменен полет?

2.Има ли отделни Общи условия за Wizzair Abu Dhabi? През телефона не ги откривам.

3. Доколкото разбирам, трябва да се обърнем към местна ГВА на страната на излитане. Има ли сайт, където да се намерят имейли на местни ГВА?

 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

За сега и аз нямам отговори на горните въпроси, но при Wizzair Abu Dhabi забелязах една особеност, че на борда приемат Revolut, при Wizz Air Hungary винаги ми отказват плащане с Revolut. Любопитен факт е, че и надписите в самолета са на английски, унгарски и арабски в тази последователност.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 51 минути , Topfly каза:

За сега и аз нямам отговори на горните въпроси, но при Wizzair Abu Dhabi забелязах една особеност, че на борда приемат Revolut, при Wizz Air Hungary винаги ми отказват плащане с Revolut. Любопитен факт е, че и надписите в самолета са на английски, унгарски и арабски в тази последователност.

Плащал съм билети с Револют  в Wizzair Hungary ( последно преди месец ) и не знам защо ти отказват плащане.

Връзка към мнение
преди 2 минути , Otnesen каза:

Плащал съм билети с Револют  в Wizzair Hungary ( последно преди месец ) и не знам защо ти отказват плащане.

Билети и аз си плащам с Revolut. Отказват обаче при плащане на кетъринг услуги на борда на самолета. При Ryanair имах същия проблем.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Две различни компании са :

 

Уиз Еър ( W6)

 

Уиз Еър Абу Даби (W5) е мажоритарна собственост на емирство Абу Даби (51%), а Уиз Еър е миноритарен собственик (49%).

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Дани Магелани
преди 12 часа, lesy каза:

Попитах в темата "Кратки новини и въпроси" за обезщетение за закъснял полет Маскат - Абу Даби имам ли право на обезщетение. Стоя си в лоунджа в Маскат и не знам кога и дали ще излетим.  В сайта на Wizz не намирам отделен линк, глава, раздел или друго, което отделя Wizzair Abu Dhabi от Wizzair Hungary. Предлагам, че с оглед на бъдещи пътувания и оползотворяване на кредити, в тази тема да задаваме въпроси. 

1. Къде в сайта им или другаде мога да прочета имам ли право на компенсация за закъснял / отменен полет?

2.Има ли отделни Общи условия за Wizzair Abu Dhabi? През телефона не ги откривам.

3. Доколкото разбирам, трябва да се обърнем към местна ГВА на страната на излитане. Има ли сайт, където да се намерят имейли на местни ГВА?

 

За закъснял полет от Кутаиси до София, аз получих обезщетение от Уиз, с посредничеството на Аероиск. Но беше Уиз Еър ( W6). Може би е добре да попиташ директно Аероиск какви са възможностите.

Връзка към мнение
На 10.03.2023 г. в 23:50, Topfly каза:

Билети и аз си плащам с Revolut. Отказват обаче при плащане на кетъринг услуги на борда на самолета. При Ryanair имах същия проблем.

Отказват, защото започнаха масово да ги бомбят с празни революти, от които не могат да си вземат парите.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако полетът беше изходящ от ЕС, нямаше да има значение дали АК е регистрирана в ЕС или не - щеше да дължи обезщетение. Ако беше входящ, то обезщетение би се дължало единствено ако АК е регистрирана в ЕС. В случая обаче дори и да не ставаше дума за Wizz Абу Даби (W5), а за унгарската (W6), за съжаление нито Маскат, нито Абу Даби са в ЕС, така че полетът не попада в юрисдикцията на регламент 261/2004 г., поради което нито Аероиск, нито някоя друга подобна фирма би поела случая.

 

Единствено ако в Емирствата има някакъв подобен (местен) механизъм за защита на пътниците, но честно казано се съмнявам.  

 

П.С. Сега отворих линка на Станимир и действително пътниците нямат право на компенсация:

Цитат

1- Delays/Cancellations

Passengers are not entitled to compensation if their flights are delayed or canceled. There are no company regulations for passenger compensation, and each airline has its own policy. If your flight is canceled, most airlines will put you on the next available flight.

It’s worth asking if the airline would pay for food or a phone call if your plane is delayed. If the delay is due to severe weather or other factors beyond their control, some will refuse to provide any facilities. Only if you are “bumped” from an oversold aircraft is compensation required by law 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Георги Матеев
преди 6 часа, chandni каза:

Ако полетът беше изходящ от ЕС, нямаше да има значение дали АК е регистрирана в ЕС или не - щеше да дължи обезщетение. Ако беше входящ, то обезщетение би се дължало единствено ако АК е регистрирана в ЕС. В случая обаче дори и да не ставаше дума за Wizz Абу Даби (W5), а за унгарската (W6), за съжаление нито Маскат, нито Абу Даби са в ЕС, така че полетът не попада в юрисдикцията на регламент 261/2004 г., поради което нито Аероиск, нито някоя друга подобна фирма би поела случая.

Точно така. Подобен полет не подлежи на компенсация под никаква форма, освен евентуално ако авиокомпанията не даде нещо на добра воля, но в случая с Уиз не виждам как ще стане. В Европа сме се поразглезили с регламент 261/2004 и понякога забравяме, че извън ЕС нямаме особено големи права (да не кажа направо почти никакви) в това отношение.

 

Както @stanislavpp вече е обяснил W5 и W6 са практически две отделни авиокомпании с различни собственици и отделни мениджмънти. Просто споделят еднакъв брандинг. От клиентска гледна точка най-видимата разлика е съвсем различното списание/меню на борда, което е съобразено с предпочитанията в региона и е на английски/арабски, отделно цените са в дирхами и са значително по-високи спрямо унгарския Уиз. Бирата, например, е 40 дирхама (20 лв) 🙂 

  

преди 9 часа, adreno каза:

Отказват, защото започнаха масово да ги бомбят с празни революти, от които не могат да си вземат парите.

На теория да, те затова като цяло избягват финтех картите и тези за "electronic use only". Все пак има някакъв защитен механизъм за търговеца при офлайн транзакции и имат методи да си изискат парите. Наскоро приятел плати на борда със спрян (изтрит в акаунта) и празен Револют, очаквайки да мине метър, но месец по-късно плащането все пак се появи и акаунта му стана на минус. Револют си поискаха парите от него като го заплашиха, че ще му закрият акаунта, ако не го занули.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 7 часа, Георги Матеев каза:

 

 

Както @stanislavpp вече е обяснил W5 и W6 са практически две отделни авиокомпании с различни собственици и отделни мениджмънти. Просто споделят еднакъв брандинг.

Не е точно така! Това не е обикновен франчайз! Фондът на Абу Даби притежава 51% от авиокомпанията, но правата за мениджмънт се държат от миноритарния собственик Wizz air Holding. Причината за тази странна конструкция са от една страна местното законодателство в Абу Даби, а от друга правата за летене. Извън ЕС правата за летене не са либерализирани и се уреждат въз основа на двустранни споразумения, където е много важно поне 51% от собствеността на авиокомпанията да се държи от инвеститори в една от държавите между които се извършват полетите. Когато обаче се поръчват самолети, определя се стратегията на авиокомпанията или се наемат служители, решенията се взимат от мениджмънта назначен от миноритарния собственик. С подобна схеме се очаква Уиз ер да открият авиокомпания и в Саудитска Арабия.

 

 

преди 7 часа, Георги Матеев каза:

На теория да, те затова като цяло избягват финтех картите и тези за "electronic use only". Все пак има някакъв защитен механизъм за търговеца при офлайн транзакции и имат методи да си изискат парите. Наскоро приятел плати на борда със спрян (изтрит в акаунта) и празен Револют, очаквайки да мине метър, но месец по-късно плащането все пак се появи и акаунта му стана на минус. Револют си поискаха парите от него като го заплашиха, че ще му закрият акаунта, ако не го занули.

Логично звучи, но до сега нито веднъж не са ми отказвали плащане с карта "electronic use only" издадена от традиционна банка. Може би опитите за измами при клиентите на финтех компании са много повече и затова са ги ограничили.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 10 месеца по-късно ...

Радвам се, че попаднах на темата. 

В подобна ситуация съм и аз. 

Полета, който закъснея е Абу Даби - София и се изпълнява от компанията Wizz Air Abu Dabi. 

Какво интересно обаче ми направи впечатление. 

Билета е платен с банков трансфер, собственика на сметката е Wizz Air Hungary Ltd. и имейла с информация за плащането е от :

 

This message is from Wizz Air Hungary Ltd.

Postal address: Kőér street 2/A, Building B, Floors II-V, H-1103, Budapest, Hungary.
Metropolitan Court as Court of Registration, Reg.No.: 01-10-140174.
Tax number: 26648525-2-44.

 

 

В този ред на мисли видях, че съм плащал (обаче с карта) полет Абу Даби - Мале и там търговеца в извлечението е WIZZ AIRUE16VI, ABU DHABI.

@lesy при теб ак се развиха нещата ?

 

Връзка към мнение
преди 20 минути , Tesh каза:
 
 

 

 

В този ред на мисли видях, че съм плащал (обаче с карта) полет Абу Даби - Мале и там търговеца в извлечението е WIZZ AIRUE16VI, ABU DHABI.

@lesy при теб ак се развиха нещата ?

 

Никак. Нашето закъснение беше Маскат - Абу Даби. Придвидливо бях оставила 1 ден в Абу Даби. Извън Европа стискаме палци да не ни канцелират полета и да не закъснява много.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.