Прескочи до съдържание

Запазване на място при нискотарифни компании


Препоръчани мнения

Раговорихме сме се с познати за нискотарифните компании и се сетих, че бях чел мнение (може би тук във форума), че няма смисъл да се запазва място, защото при бордването всички пътуват с един и същи автобус до самолета и няма значение кой са пуснали първи на гейта. Също така и че работещите в компанията няма да вземат отношение и нещата са кой преварил той заварил.

 

Още ли стоят така нещата и човек просто пожелателно си дава едни пари, а после трябва да се оправя сам при възникнал проблем/заето място ? При овърбукинг има ли предимство за запазилите (т.е. дали повече пари) ?

Връзка към мнение

По принцип всеки(или почти всеки) гледа да си седне на мястото!При последния ми полет бях седнал до прозореца, за да направя няколко снимки, а мястото ми беше до пътеката! Дойде един човек и застана прав на пътеката.Каза,че мястото му е до прозореца, аз му се извиних и му предложих да си седне на мястото, но той каза, че не обича да е до прозореца. При аналогична ситуация, друг пътник държеше да си седне на мястото... Зависи от човека, но не се надявайте да седнете където си пожелаете и да останете там! 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Досега не ми се е случвало мястото ми да е заето от друг. Не купувам места, но това, което ми се е паднало, си стои свободно. След това обикновено почват молбите и уговорките за размяна, разбира се ако искаш.

Друго ме дразни - заемането на мястото за багаж над седалките с раници, които трябва да бъдат под седалката. Така се оказва, че моят малък куфар със закупено приорити не мога да го сложа над мен. Ако му намеря другаде място, вземането му след кацането става проблемно, забавям се и … още нерви. Последните два пъти не издържах и просто махнах раниците от багажното отделение. В първия случай, с вътрешен португалски полет, собствениците им веднага си ги взеха, а във втория, с предимно румънски пътници, един почна да се разправя с мен, но стюардесата се намеси и секна нахалството му.

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Подходил сте възпитано и с разбиране, което невинаги е характерна нашенска черта. За това и питах, дали ако се дадат допълнителните пари човек, може да си изиска мястото и дали служителите ще се трогнат, защото не всеки би предложил да се премести. Освен това и като вид такса "спокойствие", че ако има овърбукинг и всички се появят, и човек е със запазено място е малко вероятно да отпадне той.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
2 minutes ago, ДиянаВ said:

Досега не ми се е случвало мястото ми да е заето от друг. Не купувам места, но това, което ми се е паднало, си стои свободно. След това обикновено почват молбите и уговорките за размяна, разбира се ако искаш.

Друго ме дразни - заемането на мястото за багаж над седалките с раници, които трябва да бъдат под седалката. Така се оказва, че моят малък куфар със закупено приорити не мога да го сложа над мен. Ако му намеря другаде място, вземането му след кацането става проблемно, забавям се и … още нерви. Последните два пъти не издържах и просто махнах раниците от багажното отделение. В първия случай, с вътрешен португалски полет, собствениците им веднага си ги взеха, а във втория, с предимно румънски пътници, един почна да се разправя с мен, но стюардесата се намеси и секна нахалството му.

Разбирам, изглежда всеки се оправя както може. Поздравления, че сте поела инициатива, може би твърде често си мълчим за очевидни глупости.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
1 hour ago, flying_baguette said:

дали ако се дадат допълнителните пари човек, може да си изиска мястото и дали служителите ще се трогнат, защото не всеки би предложил да се премести.

Дори без запазено място в самолета никой не сяда където му скимне.Не е като в БДЖ.Ще получите конкретно място , разпределено на случаен принцип от системата , но в никакъв случай няма да се налага да се борите за място с когото и да било.

Овърбукинг при нискотарифните е доста рядко срещано явление , случва се де.

За мен пари за място на вътрешен европейски полет са пари на вятъра , но всеки се преценява.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Има разпределени места и общо взето се спазват, може да има някакъв процент правещи се на ударени или молещи да седнат другаде, без да са си платили...

Но според мен за полет 2 часа е абсолютно излишно да се плаща за конкретно място, просто няма особена разлика, повечето места така или иначе са еднакви. Ако летиш за пръв път, или си с дете или ти трябва повече място е разбираемо, ама иначе...

Овърбукинг се избягва, като се чекираш 24 часа преди полета, а не в последния момент. Няма смисъл да плащаш за място, за да се чекираш с месеци предварително.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Тук ми се струва, че изначално са смесени две отделни теми...

 

Няма особен смисъл от закупуване на услугата "приорити бординг" при положение, че при нискотарифните компании пътниците основно се извозват до самолета с автобуси. При това положение се получава "обратен ефект" за пътници с "приорити бординг" - минават първи на гейта и висят най-дълго време в автобуса (студено през зимата, горещо през лятото). От друга страна, услугата "приорити" включва в себе си компоненти свързани с право на допълнителен багаж/място, които вече повишават и самата добавена стойност на тази опция...

 

Втората тема е дали предварително да бъдат закупени места за полет с нискотарифна компания или да се разчита на случайния принцип на определяне на място по време на чекин. Тук влиза в действие правилото "всеки сам си преценя". Ако страдаш от различни форми на клаустрофобия и държиш да бъдеш на място до пътека или пък страдаш от болестта на повечето магеланци и държиш да зяпаш през прозореца дори и за кратък европейски полет, тогава е добре да жертваш някаква (напоследък все по-голяма) сума за предварително запазване на конкретно място в самолета. Един от негативите на "случайния принцип" е вероятността да попаднеш на овърбукинг, но както по-горе се спомена, това може да се случи по-скоро при полет с традиционна компания...

 

Като сравнително редовен пътник, който от години избягва (макар и не на 100%) летенето с нискотарифни, единствено бих искал да апелирам към спазване на местата отпечатани на бордната карта или визуализирани на екрана на приложението с оглед улесняване на бординг процедурите и спазване на разписанието. За ръкопляскането, пълните багажни отделения с раници и якета, поставянето на малки куфари напречно вместо надлъжно и т.н., дори не искам да отварям дума...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.