Прескочи до съдържание

1 час м-у полети на терминал 1 в Истанбул (IST)


Препоръчани мнения

Според вас каква е вероятността да се изпусне полет / да не може да се прехвърли чекиран багаж при смяна на летище Ататюрк в Истанбул с 1 час м-у полетите? Не се сменя терминал, и двата полета са до/от Терминал 1.

 

Сайта на Turkish ги продава и двете отсечки в един билет, така, че при изпускане на вторият полет се надявам да уредят хотел. Видях, че имат полет и на другият ден и ако не се прехвърли багажа, предполагам, че ще дойде с този полет.

 

Доста рисковано е да се прави това, но пък е супер изкусително да се лети от Варна до Килиманджаро за 10 часа с едно прикачване...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Малко извън темата, но преди два дни от кацането ми в Доха до тръгването на следващия ми полет имаше 35 минути, тъй като първият закъсня. Помислих си, че е възможно да остана без багаж, ама не се се случи за щастие. На лентата в Истанбул гледах малко скептично, но си пристигна. :)

Връзка към мнение

Щом го продават на един билет, довери им се, надяваме се знаят какво вършат. Конкретно за Истанбул не знам, но много летища се справят да ти метнат багажа за много по-малко време, бях чел в бордното списание на Луфтханза как работи схемата в Мюнхен и Франкфурт и си беше малко технологично чудо - минават куфарите по разни ленти, сканират се баркодовете и се разпределят по коя лента да завият в зависимост от това, като трафик в град беше :)

 

Та не знам дали Истанбул е на същото ниво, но технологично е възможно. Minimum Connection Time в Истанбул за international/international прекачване е било 1 час през 2010, нямам прясно инфо дали все още е толкова.

Връзка към мнение

От няколко месеца на Ататюрк има междинна проверка, т.е. събличане, събуване, скенери и съответно опашки дори и за транзитно пътуващите. Простотия пълна. И в зависимост от това, колко полета са пристигнали по едно и също време, може да се струпа бая опашка. 

Така че един час може да се окаже на кантар.

Все пак знаете, че на летищата си има неписан закон бързащите пасажери да минават най-отпред и да не чакат. 

Редактирано от Sun4o
Връзка към мнение

Един час е достатъчен за транзит, ако си чекирал багажа до финала. Дори да закъснее малко първия полет пак ще имаш половин час. В европейските летища трансфер 30 минути е нещо нормално, рекорда ми беше в Мюнхен с Луфханза - заложения трасфер по билетно разписание беше 20 минути. За мое щастие германците бяха много точни. В София ми лепнаха стикер "НОТ", а в Мюнхен ме чакаше трансфер до следващия полет. Преди две седмици летях през Истанбул - отне ми около 25-30 минути целия трансфер. Просто не трябва да се бавиш и внимавай за изходния терминал, често го сменят.

Редактирано от vlady
Връзка към мнение

Те имат грижата за багажа след като си с един билет. Ти обаче трябва да се придвижиш сам, не разчитай, че като имаш 1 час е много време - много е вероятно да минеш през security check на кацане. И опашката на него е голяма, та побързай при слизането от първия полет. Те ще ти дадат и двете бордови карти още във Варна, но на втората няма да е попълнен изходът - ти сам трябва да го намериш. При мен се получи, че в началото на таблото бяха обявили един изход - на другия край на терминала, после го смениха и трябваше да се връщам, а тълпата беше безумна. Според мен обаче турците залагат доста време като "застраховка" за полета, т.е. се лети по-малко от обявеното време или поне беше така при мен. Въпросът е първият полет да не закъснее (много), моят закъсня много, но и вторият имаше закъснение 10мин, което после навакса.

Но: след като те продават така билета, значи е възможно.

Редактирано от Childish
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Един час е достатъчен за транзит, ако си чекирал багажа до финала. Дори да закъснее малко първия полет пак ще имаш половин час. В европейските летища трансфер 30 минути е нещо нормално, рекорда ми беше в Мюнхен с Луфханза - заложения трасфер по билетно разписание беше 20 минути. За мое щастие германците бяха много точни. В София ми лепнаха стикер "НОТ", а в Мюнхен ме чакаше трансфер до следващия полет. Преди две седмици летях през Истанбул - отне ми около 25-30 минути целия трансфер. Просто не трябва да се бавиш и внимавай за изходния терминал, често го сменят.

Етикетът 'HOT' само на багаж съм го виждала; явно си им бил симпатичен, за да го лепнат на теб :) На някои летища има fast lane и екрани, които указват пътниците за кои полет могат да ги ползват. Като цяло няма проблем с багажа, те са свикнали с такива прекачвания.

 

Аз друго се чудя: този един час всъщност е от полет до полет, гейтът затваря по-рано от обявения час на излитане, т.е. де факто времето е по-малко, може би към 45 мин. Но пък има и случаи да изчакват, както коментирахме в другата тема...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

То там някои гейтове са си ... само врати.

FlyTraveler, аз не бих го мислила толкова - имаш 2 опции:

1. купуваш смело

2. купуваш с 24ч престой в Истанбул (аз го обичам този град и гледам да съчетая с разходка в едната посока)

Връзка към мнение

То там някои гейтове са си ... само врати.

Мисля, че няма нужда точно тук да си обясняваме какво значи статусът 'gate closed' :)

 

Както каза някой по-горе, щом продават такъв билет значи е възможно. Мен обаче винаги ме притеснява това, че мога да изпусна връзката поради заплес (един пропуснат завой за gates 55-70 и си повървял обратно 10 минути от gate 54 :( ). После ще следват едни обяснения, особено ако други пътници са били навреме.

 

Ако изпуснеш връзката не по твоя вина не е проблем, но те премаршрутират, прекачвания други авиокомпании и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Напълно съм съгласна с теб, Мрън. Направи ми впечатление, че малко неглиже го дават, затова го написах това за гейтовете. Но проверката за сигурност при кацане от България си отнема време и отделно по закон като бързаш работи само едната лента. На гишето за информация за пренасочване имаше опашка и хора с изтървали полети. Така че - никакво помотване и по възможност не повече от една грешка, защото съм почти сигурна, че ще закъснеят. Най-ценно ще е, ако се разбере номера на изхода предварително - едва ли ги сменят всяка седмица, но не знам кой би могъл да даде такава информация.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря на всички за отговорите, още не съм решил точно какво искаме да правим, но тези полети като цяло са ми много удобни. При последното ни пътуване пак горе-долу с толкова толеранс м-у полетите с прикачване в Амстердам багажа не можаха да ни го качат. @neuromancer написа, че това се случва при почти всички полети през Амстердам за Южна Америка, не знам дали има значение, че беше FB + KLM тогава, но си мисля, че прехвърлянето на багажа зависи от летището, а не от авиолинията.

 

Важното е да се остави един ден и една вечер престой след пристигане на крайното летище, та да има възможност да се докара багаж или пък да се прелети със следващият полет.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

През 2012г. на CDG... мисля, че беше 45мин. на отиване, а 55мин. на връщане от Барселона прекачването ми и т.к. не бях пътувал от дете - все си мислих, че тези, които са с прекачване няма нужда да излизат при чакащите, за да минават отново security проверка, а то...яко тичане падна, че се оказа и на друг терминал излитане, а при покупката на билетите беше само един... Е, чакаше ни жена, за да ни ескортира по-бързо :biggrin:

 

По време на полета се разходиха със списък на пасажерите, за да ни осведомят малцината за промяната, дадоха ни карта на летището и към кой терминал трябва да се запътим, че и самия гейт. А бе фън беше : )

 

То малко офф се получи, но за пореден път исках да се жалвам, че не виждам логика да се минава повторна проверка... <_<

Редактирано от SeeKnDestroY
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.