Прескочи до съдържание

Разни любопитни неща оттук-оттам


Препоръчани мнения

Същият от интервюто е доста разкритикуван, защото закупеният самолет не може да пролети това разстояние.

  • Шок 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
5 hours ago, patilana said:

Представяте ли си - само с лична карта!

Като рожба на социализма, всеки път като минавам шенгенска граница без да ме спрат се радвам като малко дете и не мога да повярвам, че е истина. Миналата година от Барселона отидохме с круиз до Мартиник и от там летяхме до Париж без веднъж граничари да ми погледнат паспорта.. Само на Мартиник си показах личната карта на летището....

Аз лично много мразя визите и всякакви ограничения за пътуване. Приемам ги като лична обида и опит да ми ограничат свободата на движение...

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
4 hours ago, macf1an said:

Същият от интервюто е доста разкритикуван, защото закупеният самолет не може да пролети това разстояние.

Кой го критикува? Точно колко километра може да прелети един самолет зависи от много неща. Ако има по малко седалки и багаж, това увеличава възможността за по дълго летене. За този полет освен това си мислех за един трик. Френска полинезия е точно от другата страна на земята и вероятно няма голяма разлика от летене на запад или на изток. Ако самолетът лети обаче само на изток може да спести много гориво и време за летене. При такъв полет могат да продават околосветски билети, което със сигурност ще привлече допълнителна публика 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, macf1an каза:

Същият от интервюто е доста разкритикуван, защото закупеният самолет не може да пролети това разстояние.

Има вариант - със стоп, и зареждане.

 

преди 2 часа, Topfly каза:

 Ако самолетът лети обаче само на изток може да спести много гориво и време за летене. 

Обаче, ако лети на запад, може да лети със стопове, с кацане само на френска територия. Например стоп на FDF (Martinique) или  PTP (Guadeloupe). Така ще може да се продават и билети само до Карибските острови, като по-активни дестинации.
Възможен също, но по-малко вероятен, е и стоп на CAY (French Guiana).

преди 2 часа, Topfly каза:

При такъв полет могат да продават околосветски билети, което със сигурност ще привлече допълнителна публика 🙂

После кръгът се затваря, като от Папеете се продължи към NOU (New Caledonia), RUN (Reunion) и Paris. Това вече е по-скоро осъществима теория при съответно търсене от ексцентрични клиенти. В обратна посока на изток, както е твоето предложение, ще е по-кратко и икономично, но не мисля, че Реюнион и Нова Каледония са чак толкова популярни дестинации от Франция, както са карибските им френски владения. Това е причината да "сменя посоката" по-скоро на запад.
 

Ако намеренията им са сериозни, не ми се мисли какви цени ще обявят франсетата, дори и само за полетите до Фр. Полинезия :rolleyes: И ако беше рентабилно, и им излизаха сметките, едва ли щяха да чакат до сега (имам предвид Air France).

Редактирано от wilks
Връзка към коментар

@wilks Ако имаше търсене към такива полети, те можеха да се изпълняват и до сега със сегашните самолети. Air Tahiti Nui вероятно не случайно са избрали Лос Ангелис за стоп, защото икономически това е най-изгодно. В случая говорим обаче не за полети със стоп, а за нон стоп полети до Папеете.

 

Според сайта на  Боинг 787-900 може да лети над  14140 километра при 290 седалки в самолета, но според http://www.modernairliners.com има вариант да лети между 14800 и 15 700 километра... Разстоянието между Париж и Папеете според www.distance.to е 15720 километра. Не знам горното в източна или западна посоко го смятат, но теоритично с по малко пътници не изглежда невъзможно да се пусне подобен нон-стоп полет.

Връзка към коментар
преди 38 минути , Topfly каза:

Според сайта на  Боинг 787-900 може да лети над  14140 километра при 290 седалки в самолета, но според http://www.modernairliners.com има вариант да лети между 14800 и 15 700 километра... Разстоянието между Париж и Папеете според www.distance.to е 15720 километра.

Първо, според производителя километрите са 14140 (което е и единственото меродавано мнение), което е с 1300 по-малко от предвиденото от сайта, който си посочил. Второ, дори и modernairliners да са прави и действително да може да прелети 15700 км, пак си 20 km short... A като сложиш в уравнението и допълниетолното гориво, с което по закон трябва да разполага самолетът, вече съвсем определено става ясно, че такъв нон-стоп полет със съвременните самолети е невъзможен!

 

Ето в това видео можеш да се запознаеш с какво гориво трябва да излети самолет:

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
3 minutes ago, chandni said:

Първо, според производителя километрите са 14140 (което е и единственото меродавано мнение), което е с 1300 по-малко от предвиденото от сайта, който си посочил. Второ, дори и modernairliners да са прави и действително да може да прелети 15700 км, пак си 20 km short... A като сложиш в уравнението и допълниетолното гориво, с което по закон трябва да разполага самолета, вече съвсем определено става ясно, че такъв нон-стоп полет със съвременните самолети е невъзможен!

 

Според уикипедия данните на производителя са "over 14140" и се отнасят за самолет с 290 седалки, който е пълен с пътници. По принцип в горните данни би трябвало да са включени всякакви резерви, защото никой не го интересува на теория колко може да лети самолета. Авиокомпаниите обаче често променят конфигурацията на самолета и това променя и горните данни. Разхода на гориво зависи от общото тегло на самолета. Колкото по малко пътници и карго има, толкова по малко гориво харчи и съответно по далече може да лети. Уиз ер например летят от Будапеща до Дубай с А320, като продават само 150 седалки в самолета. Така оптимизират разхода, на гориво, защото самолета излита с 20% по малко пътници и багаж.

 

Що се отнася до това какво могат модерните самолети Qantas предвижда с новия А350 -900ULR  да пусне нон-стоп полет между Сидни и Лондон цък Разстоянието между двата града е близо 17 000 километра...

Връзка към коментар

Не мисля, че производителите си позволяват да пишат максимална далечина на полета, ако на кацане самолетът няма да отговаря на изискванията за количеството запасно гориво, екипажи, кислроод, ...

Това е и една от причините SIA да пуснат само иконъми плюс, бизнес и първа на полетите между Сингапур и Нюарк - ако наредят иконъми седалки, машината ще стане много тежка (и с пасажерите) и това ще отреже от рейнджа, въпреки че са купили A350ULR - модификация с допълнителни резервоари и специфични настройки на различните системи с цел повишаване на максималната далечина на полета.

А кептън Джо има много интересни видеа, които заслужават да им се отдели време 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 12 часа, Topfly каза:

Air Tahiti Nui планира с новия Боинг 787-9 да пусне директен полет между Париж и Френска полинезия. Това ще бъде най-дългият нон-стоп полет в света, като ще отнеме рекорда от Сингапур ерлайнс. цък

 

От гледна точка на българската публика голямото предимство ще е , че ще може да се лети директно без да има нужда от виза за САЩ. Реално от Европа до Френска полинезия ще може да се пътува с лична карта :)

 

Няма никакъв вариант, български граждани или други от ЕС да летят до Френска Полинезия без паспорт, те не са част от ЕС, а отвъдморска територия на Франция.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
29 minutes ago, stanislavpp said:

Няма никакъв вариант, български граждани или други от ЕС да летят до Френска Полинезия без паспорт, те не са част от ЕС, а отвъдморска територия на Франция.

Сърбия, Швейцария, Исландия или Норвегия също не са част от ЕС, но това не пречи гражданите на ЕС да пътуват с лична карта! Според официалния сайт на властите във Френска Полинезия гражданите на ЕС могат да влизат с лична карта:

 

Document checklist for short stays in French Polynesia (less than 3 months)

Dernière modification le : 14/12/2016 14:05

 

Case n°1 : you are a national of a country of the European Union, of the European Economic Area, Switzerland, Andorra, San Marino, Monaco or the Holy See (Vatican)

- You have to present your valid ID Card or passport;

-  You are exempted from the visa requirement .

http://www.polynesie-francaise.pref.gouv.fr/Vos-demarches/ETRANGERS/English/Conditions-for-the-entry-of-foreigners-in-French-Polynesia/Document-checklist-for-short-stays-in-French-Polynesia-less-than-3-months

 

Спомням си, че още преди 16 години на летището в Таити имаше специално гише за гражданите на ЕС, но тогава за съжаление аз още не бях гражданин на ЕС и тряваше да се наредя в другата опашка за всички останали...

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
8 hours ago, stanislavpp said:

https://www.worldtravelguide.net/guides/oceania/tahiti-and-her-islands/passport-visa/

 

Инфото тук явно не е съвсем достоверно.

Като цяло горното не ми се струва достоверен източник. В таблицата дори за България пише, че британците имат нужда от паспорт и само в обясненията става ясно, че може и с лична карта цък

 

За Френска Полинезия интересното е, че дори за престой над 3 месеца не трябва визи. Явно достатъчно е да си вземеш личната карта и без проблем можеш да миеш чиниите в някой петзвезден резорт 😁 цък По принцип ако летиш през Азия и минаваш само през транзитните зони на летищата и сега може да стигнеш само с лична карта до Френска Полинезия, но рискът е някой служител на авиокомпания да ти откаже достъп до самолета поради незнание...

Връзка към коментар

Интересно, че дори и тук споменават само за паспорт:

https://tahititourisme.com/en-us/travel-planner/tahiti-visa-requirements/

 

French Polynesia Visas & Entries

Any foreign visitor coming to French Polynesia is required to have a according to the following conditions: In all cases, visitors must hold a valid passport.

Връзка към коментар
31 minutes ago, stanislavpp said:

Интересно, че дори и тук споменават само за паспорт:

https://tahititourisme.com/en-us/travel-planner/tahiti-visa-requirements/

 

French Polynesia Visas & Entries

Any foreign visitor coming to French Polynesia is required to have a according to the following conditions: In all cases, visitors must hold a valid passport.

Каквото и да пишат и те те препращат към официалния източник за информация:

 

For more information, visit the website: www.polynesie-francaise.pref.gouv.fr

 

Доста е вероятно да не пишат за лична карта, защото част от пътуващите могат да имат проблем като минават транзит през САЩ или летят с авикомпания, която не е наясно с регулациите.

Връзка към коментар

това ми се струва много измислено

смисъла нещо да лети е да не е обвързано с трасе и инфраструктура

Защо трябва да се използва толкова много енергия да се държи това във въздуха, вместо да се направи да върви по релси

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
20 minutes ago, neuromancer said:

това ми се струва много измислено

смисъла нещо да лети е да не е обвързано с трасе и инфраструктура

Защо трябва да се използва толкова много енергия да се държи това във въздуха, вместо да се направи да върви по релси

Енергията за да се “държи“ във въздуха, ще е близка до нулата, защото само при излитане и кацане ще има нужда от подобна енергия. По време на полет подемната сила ще го държи във въздуха. Това по скоро ще е един бърз влак, но без да има нужда от изграждане на скъпа инфраструктура, като ще е възможно без проблем да се движи с 400-500 км/ч. За разстояния 1500-2000 километра разтояния ще може да замества самолетите, като по бърза и екологична алтернатива.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
На 26.01.2019 г. в 10:51, Topfly каза:

От гледна точка на българската публика голямото предимство ще е , че ще може да се лети директно без да има нужда от виза за САЩ.

 

И сега има достатъчно опции за стигане до Френска Полинезия и без виза за САЩ 🙂 

 

Новината е чудесна от гледна точка на това, че може да се надяваме на по-добри цени, въпреки че ме съмнява. Обикновено директни полети са дори по-скъпи заради удобството, което предлагат.

 

На теория ще може с лична карта, на практика - дали на някой ще му се рискува да иде само с този документ до другия край на света? 😄 

Връзка към коментар

тя подемната сила не е безплатна, а идва от тези големите вентилатори, които духат надолу

Отделно има други отзад за движение. Това ми изглежда като кораб на въздушна възглавница, но с трасе, за да получава ток

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
21 minutes ago, neuromancer said:

тя подемната сила не е безплатна, а идва от тези големите вентилатори, които духат надолу

Отделно има други отзад за движение. Това ми изглежда като кораб на въздушна възглавница, но с трасе, за да получава ток

Самолетите, като нямат вентилатори от долу как според теб летят? 🙂 Подемната сила е въпрос на скорост. Когато самолетът се ускори до 200-300 км-ч и без вертикални вентилатори се получава достатъчно голяма подемна сила за да може да лети! На чудото във видеото вертикалните вентилатори му трябват единствено при излитане и кацане и докато ускори до примерно 200-км/ч. След това тези вентилатори могат да се изключат. Липсата на триене с релсите също намалява нужната енергия за придвижване и позволява развитие на по вискока скорост. Не е случайно, че най-високоскоростните влакове, като Маглев или бъдещия Hyperloop също нямат досег с релсите, а реално “летят“ на магнитна възглавница.

Връзка към коментар
40 minutes ago, П.Кръстев said:

На теория ще може с лична карта, на практика - дали на някой ще му се рискува да иде само с този документ до другия край на света? 😄 

Ако има директен полет и ти отиваш да миеш чинии във Френска Полинезия защо ти е да си вадиш паспорт? Аз лично познавам много хора които живеят, работят и пътуват в ЕС единствено с лична карта. Наличието на опция за пътуване с два документа обаче създава и възможност за пътуване с по малко проблеми. Аз често си нося международния паспорт и при дестинации където се пътува с лична карта. Имал съм случай да ми изтече валидността на личната карта и паспорта да ми спаси пътуването. Ако си държиш на отделни места паспорта и личната карта, може да те защити от последиците при загуба или кражба на документи.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 37 минути , Topfly каза:

Ако има директен полет и ти отиваш да миеш чинии във Френска Полинезия защо ти е да си вадиш паспорт? Аз лично познавам много хора които живеят, работят и пътуват в ЕС единствено с лична карта. Наличието на опция за пътуване с два документа обаче създава и възможност за пътуване с по малко проблеми. Аз често си нося международния паспорт и при дестинации където се пътува с лична карта. Имал съм случай да ми изтече валидността на личната карта и паспорта да ми спаси пътуването. Ако си държиш на отделни места паспорта и личната карта, може да те защити от последиците при загуба или кражба на документи.

Именно затова казах, че невярвам някой да рискува да тръгне само с лична карта до Френска Полинезия. Аз лично бих влязъл с ЛК заради гъзарията 🙂 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.