Прескочи до съдържание

Инцидент с Boeing 737-800 на Lion air в Бали


Фил

Препоръчани мнения

ами нека изчакаме подробности, изглежда се е движил под нормалния за летището заход, но защо и как не се знае. Леко ми напомня катастрофата на търкиш в амстердам, но може да е съвсем различно.

 

http://avherald.com/h?article=460aeabb&opt=0

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Първи детайли, естествено непотвърдени все още официално, така че едно наум...

 

http://www.reuters.com/article/2013/04/14/us-indonesia-plane-idUSBRE93D0D720130414

 

изглежда са попаднали в кофти време, не е имало видимост, капитана е решил да прекрати захода и да пробва пак, но след като е дал тяга самолета вместо да се изкачи е пропаднал - това е възможно, ако има въздушна маса известна като "микропорив", нещо като торнадо наобратно, ето уикипедия: http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst

 

Понеже Lion Air имат малко кофти имидж, както и цялата индонезийска авиация, за сега притесненията, че е пилотска новобранска грешка не се оправдават. И двамта пилоти са достатъчно опитни, а капитана е с над 15 000 часа, даже е бил и инструктор. 

Връзка към мнение

Не мога да видя на снимката: на точно определено място ли е скършен, там където има шев, така да се каже, или се е "счупил" как да е?

 

принципно тялото се прави от панели, почти съм сигурен, че сглобките са с по-голяма устойчивост от самия материал, но трябва да го проверя допълнително. Т.е. по-скоро е "как да е" :)

Връзка към мнение

Аз затова и питам, защото на снимката изглежда (доколкото се вижда) като да е точно определено място и ми стана любопитно.

 

В най-идеалният случай искаш силата на материала да е точно колкото силата на сглобката. Т.е. и двете да се "счупят" едновременно. Ако материала е по-здрав значи е ползвана по-голяма дебелина от необходимото (респективно допълнително тегло, което в авиацията е "седни си, двойка"), ако пък сглобката е по-здрава значи са ползвани повече нитове, отколкото е необходимо и имаме същият проблем.

 

Но това е в идеален случай естествено. В реален, спецификациите на сглобките, особено в сферата на умората на метала е доста трудно да се предвидят с точност, за това има известно презастраховане там. Т.е. очаквам при претоварване на структурата винаги метала да поддаде, а не сглобката. 

 

Това поне така като си размишлявам на глас, трябва да го потърся за да потърся потвърждение, но мисля, че логиката е точно такава. 

Връзка към мнение

Първи детайли, естествено непотвърдени все още официално, така че едно наум...

 

http://www.reuters.com/article/2013/04/14/us-indonesia-plane-idUSBRE93D0D720130414

 

изглежда са попаднали в кофти време, не е имало видимост, капитана е решил да прекрати захода и да пробва пак, но след като е дал тяга самолета вместо да се изкачи е пропаднал - това е възможно, ако има въздушна маса известна като "микропорив", нещо като торнадо наобратно, ето уикипедия: http://en.wikipedia.org/wiki/Microburst

 

Понеже Lion Air имат малко кофти имидж, както и цялата индонезийска авиация, за сега притесненията, че е пилотска новобранска грешка не се оправдават. И двамта пилоти са достатъчно опитни, а капитана е с над 15 000 часа, даже е бил и инструктор. 

 

Важно е да уточним фактите.

Според METAR за летището в Бали видимостта е била неограничена и небето е било чисто (в 0700Z), после се появяват облаци (в 0730Z), има данни за намаление на видимостта, но за дъжд не се споменава в сводките поне 1 час преди и след инцидента. 

Прегледах и наличните сателитни снимки за периода - облачността определено не е дъждовна.

Сводките съм ги взел от avherald, надявам се да са верни.

Там има една радарна следа, която евентуално насочва към грешна настройка на висотомера.

Според мен времето не е фактор при този инцидент, освен ако не е имало микропорив, но това ще стане ясно много скоро.

http://avherald.com/h?article=460aeabb&opt=0

Връзка към мнение

Грешката във висотомера беше разшифрована от един от пилотите в airliners.net, оказва се, че е до въпрос на някакви настройки, които мерят различните височини - pressure altitude, density altitude и т.н, та било нормално. А за времето...още някакъв пътник споменал в интервю, че е имало силен дъжд преди падането, и аз четох противоречиви изказвания малко. Ще почакаме, ще видим. 

Връзка към мнение

Грешката във висотомера беше разшифрована от един от пилотите в airliners.net, оказва се, че е до въпрос на някакви настройки, които мерят различните височини - pressure altitude, density altitude и т.н, та било нормално.

Май някакъв подобен проблем с висотомерите се беше случил и с онзи еърбъс на AF, който заби в гората при демонстрационния полет на авиошоуто.

Връзка към мнение

Хм, в тази Индонезия вече не се знае кой е по-надежден - MЕTAR от летището или пътника в самолета.

Затова реших да погледна сателитните снимки. Тъпото е че най-близката до инцидента е в 0600Z, а следващата в 0900Z.

За един час знае ли човек как може да се развие времето там :huh:

Най-близката метеостанция с публични данни е на повече от 200км от там.

Връзка към мнение

В avherald има обновление - очевидец от земята е потвърдил, че не е имало вятър или каквото и да е намаление на видимостта.

Подходът е изглеждал нормално (поне от земята). Микропоривът си остава май.

Връзка към мнение

Всъщност METAR-ите са през половин час и много пилоти коментират, че поради спецификата на тропическите бури, на микропоривите и като цяло на летището в Бали (писта на ръба на океана) е силно възможно интензивна буря да се излее за отрицателно време и да си замине без въобще да бъде отразена в METAR-a. Цитираха и примери от опит.

 

Появи се информация че 1-2 самолета преди този са прекратили кацането и са минали на go-around заради рязка смяна на посоката на вятъра, но не е още официално потвърдено.

Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Да повдигна темата след официалния предварителен доклад на разследващите.

http://avherald.com/h?article=460aeabb/0006&opt=0

 

Георги се оказа прав, че на METAR не може да се разчита в Бали - нямало е видимост към пистата и самолетът след тях е обиколил и е кацнал от втория опит.

Нещата поне засега изглеждат като класическа пилотска грешка, въпреки някои съмнения.

Lionair явно ще останат още задълго в черния списък на ЕС.

Не вярвам и пилотите някога отново да седнат в кабината на пътнически самолет.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.