Прескочи до съдържание

Инцидент с български самолет


captain_oveur

Препоръчани мнения

Самолет на българската авиокомпания Ер ВИА (Air Via), изпълняващ полет по линията Варна-Лайпциг, е извършил неуспешен заход за кацане на международното летище в Лайпциг и е ударил пистата с опашка.

Самолетът Еърбъс A320 направил втори кръг и при следващия заход отново ударил пистата с опашка, но успял да кацне.

 

 

Източник: http://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti/bylgarski-samolet-s-incident-pri-kacaneto-si-v-lajpcig-6016552

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Почти...

2467569.jpg

 

Ето го и коментара под снимката:

This A320 from Air Via was on Final for LEJ. Shortly before first touch down on the runway the aircraft made a short touch and than lift up again. At the second touch the aircraft suffered from a heavy tail strike. That was a really horrible sound and you can clearly see the the damage under the APU. Hope that i will never see this again ! 

 

Източник: http://www.airliners.net/photo/VIA---Air/Airbus-A320-232/2467569/L/

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Айде, добър ден! Сетиха се и бг журналята да напишат с ден закъснение. :lol:   Нищо ново, едни от "най-добрите" родни пилоти са  в VIA. :biggrin:

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение

Айде, добър ден! Сетиха се и бг журналята да напишат с ден закъснение. :lol:   Нищо ново, едни от "най-добрите" родни пилоти са  в VIA. :biggrin:

 

 

Да кажат за алкохолната проба. :)

 

И на базата на какви изводи според вас е пилотска грешка или още повече грешка от пияни пилоти? Може би трябва да прозвучи като шега, но на мен шеги свързани с авиационни инциденти никога не са ми смешни.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Ами точно опит за шега си беше.Не знам защо се засягаш.Ако не е пилотска грешка най-вероятно е от повреда в самолета.Няма да се шегувам и качеството на българските машини и техници,за да не се засегнеш още повече.Най-важното е ,че няма пострадали.В противен случай не бих писал горното.

Между другото баща ми беше летец,макар и военен и знам ,че навремето докато имаше пари да летят имахме истински асове и за мен е чест ,че познавам доста от тях макар и пенсионери вече.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Може да си е мое изкривяване и не се засягам лично, но си мисля, че има достатъчно шеги в нормалните новинарски сайтове. Винаги съм се старал тук, когато става въпрос за авио инциденти, ако може нивото да е една идея по-сериозно.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Второ куцо кацане за една година. Лично аз пък съм преживявал екстремно излитане с Air Via. Вече имам изградено мнение за дисциплината на пилотите в тази авиокомпания.

Връзка към мнение

Второ куцо кацане за една година. Лично аз пък съм преживявал екстремно излитане с Air Via. Вече имам изградено мнение за дисциплината на пилотите в тази авиокомпания.

Ако не се лъжа, случаят от миналата година беше пак по линията Лайпциг - София.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако не се лъжа, случаят от миналата година беше пак по линията Лайпциг - София.

 

http://novinite.bg/articles/38922/Air-Via-shte-sadejstva-pri-razsledvaneto-na-incidenta-vav-Varna

 

Интересно каква е причината за инцидента.

Връзка към мнение

На принципа на естественният подбор добрите бъгларски пилоти много отдавна не летят за бъгларски а/к, останали са тези, които ги мързи да се преборят за по-добро място, интертните или които просто нямат възможностите да се преборят...

Връзка към мнение

Форума расте по популярност, някой ден се надявам да е още по-напред и току виж самите пилоти видят темата. Дали бихте повторили твърденията си пред тях или пред хора, които биха им предали информацията? Да им кажете, че явно не ги бива, мързеливи са и инертни след като не са заминали в чужбина? По какъв начин точно може да подкрепиш такова твърдение очи в очи? И не е ли възможно добър пилот просто да предпочита всяка вечер да се прибира при жената и детето си тук, вместо да живее някъде по арабските жеги? Ако отиде българин да работи за Asiana по-добър пилот ли е от седящите на работа във Air Via, при положение, че се откриха големи дупки в обучението на първите?

 

Силно е вероятно да става дума за пилотска грешка, чисто статистически пилотите са ако не главна причина, то почти винаги важен фактор в инцидентите. Наскоро излезе доклада за инцидента със 777 в Сан Франциско и там си е кажи-речи 100% пилотска вина (гореспоменатата топ авиокомпания Asiana). Но го има и в двете посоки - товарния на DHL, който беше стрелян от терористи над Багдад е идеален пример за машина спасена благодарение на пилотите. Приводняването в Хъдсън също. 

 

Дайте да не теглим присъди предварително...

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Ти много се палиш от такива мнения. А те не са присъда, просто са субективни лични мнения, базирани на лични впечаления и усещания. Аз също мисля, че мнението на FlyTraveller е крайно, защото имам удоволствието да познавам лично настоящи и бивши пилоти на WizzAir. Причините едните да са настоящи, а другите бивши, са изцяло лични и независещи от компетентността им.

Що се отнася до фактите, Air Via е АК с много малко на брой полети и два инцидента, водещи на 100% към пилотска грешка в поредни години, са смущаващо лоша статистика. 

Връзка към мнение

Еми какво в този инцидент води до пилотска грешка?

 

Че дори информацията в българските медии е погрешна, самолета не е правил втори заход, а е подскочил: http://avherald.com/h?article=476df59a&opt=0 А, ако беше наистина втори заход, то това почти изключва пилотска грешка, два пъти ще направят един и същи фал ли? Може да е не добре разположено карго, което е натежало на опашката извън лимитите...например.

 

Иначе нека си имат субективните усещания хората, тяхно право си е, но някак не намирам връзката между пилоти в България и този инцидент. 

Връзка към мнение

 Аз също мисля, че мнението на FlyTraveller е крайно, защото имам удоволствието да познавам лично настоящи и бивши пилоти на WizzAir. Причините едните да са настоящи, а другите бивши, са изцяло лични и независещи от компетентността им.

 

Всеки си има право на мнение, моето също е базирано на лични наблюдения в-у български пилоти (не един и двама), един от приятелите ми (българин) от доста време е капитан на А380 (няма друг нашенец стигнал толкова нависоко в бранша), та и от него съм подучувал това и онова... Човек съди според базата си за сравнение... Нищо срамно няма - това е на принципа на естественният подбор, кой колкото може. Същото е и с другите типове специалисти, примерно най-сериозният лекар българин, който познавам преподава в Харвард, а не в медицинският във Варна.  Най-добрият цигулар от моите приятели е концертмайстор на Концертгебау в Амстердам, а не на оркестъра на радиото в София.

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение

Доколкото съм чувал, Еър Виа вече имат два подобни инцидента /без този последния в Лайпциг/, така че този последният се явява 3-ти, което май е възможна причина да им се вземе лиценза. Мисля, че при 3 инцидента лицензът се преразглежда, понеже явно в компанията има проблеми и сигурността не е гарантирана.

Връзка към мнение

Инциденти от типа "tail strike on landing" се дължат най-често на лош подход (approach) чисто статистически - възможно е този случай да е едно голямо изключение.

 

Лош подход обаче си е пилотска грешка. Както пише в един от наръчниците за начинаещи пилоти - "the approach lands the plane". Затова си има "stabilized approach criteria" и задължителен call "stable", който трябва да се потвърди от другия пилот.

 

Ето някои смислени обяснения от коментарите в avherald:

"The problem is depending on the type of approach you become visually aware of being low when there is little time to correct, response by PF is pull hard and there the tail goes...".

 

"Most probably the first touchdown was in the beginning of the TDZ and resulted in a bounce which was not too hard, because if it had been, the crew would have gone around regardless of being "untrained".
Classic situation - you bounce, try to land her anyway, the speed is low, the aircraft is sinking, you increase pitch instinctively and baaaam..... textbook tailstrike."

Пак повтарям - това са теории и спекулации на база предишни инциденти.

 

Като зачекна Аsiana - там вече официално си е пилотска грешка и то на целия екип, а не само на pilot flying, но и са записали "пропуски в документацията на autothrottle от страна на Boeing, водещи до погрешно разбиране за работата му", като допълнителен фактор. Започнали са подхода от висока позиция с голяма скорост и са били затруднени от диспечерите - допълнителни фактори, но не извиняват пилотския екип.

Както ни учи историята, катастрофите никога не се дължат само на една единствена причина.

Факт e обаче, че при системни пропуски, в даден момент нещо винаги се обърква.

 

Еър Виа доста закъсват вече като отношение брой полети/инциденти.

Оттам и си мисля, че някои от коментарите, въпреки че не са коректни (никой не се е родил велик пилот), имат донякъде основание.

 

Хубавата новина в този случай е, че инцидентът се е случил не на българска територия и българската ГВА няма да е водеща в разследването, което може да доведе до положителни промени някой ден. Бяхме зачекнали въпроса по повод една друга авиокомпания в друга тема.

Лошата е, че германците (BFU) са ужасно бавни в разследването на авиационни инциденти.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.