Прескочи до съдържание

Бърз влак София-Будапеща през Румъния


Препоръчани мнения

Цитат от Оффнюз:

БДЖ пуска два бързи влака между София и Будапеща, които ще пътуват през Румъния, съобщиха от държавните железници. Промяната е част от новия график за движението на влаковете на холдинг БДЖ, който влиза в сила от днес, 14 декември.

 

Влакът за унгарската столица ще заминава от Централна гара София в 11:55 ч. и ще пристига Будапеща в 08:15 ч. на следващия ден. От Будапеща влакът ще тръгва в 19:10 ч. и ще пристига в София в 17:00 ч. на следващия ден.

 

Композицията на тези влакове ще включва един седящ вагон, един кушет и един спален вагон. На територията на България към състава на влаковете ще бъдат включени и вагони по направлението София - Видин - София.

 

Новата транспортна схема на БДЖ включва още два нощни бързи влака по маршрута София - Варна през Карлово, Казанлък и Сливен и обратно. Към композицията на тези влакове ще бъдат включени и директните седящи и спални вагони по направлението София Добрич София. По този начин клиентите на Холдинг БДЖ ЕАД от Подбалканската железопътна линия ще имат възможност за пристигане в ранните часове от деня в градовете София и Варна.

 

Пускат се два директни бързи влака между Русе и Бургас. Те ще осъществяват връзки с други влакове в гарите Каспичан и Шумен за пътниците от Плевен, Горна Оряховица, Варна и по-малките населени места по тези направления.

 

Подобрения ще бъдат направени и по направлението Русе Стара Загора Пловдив, като по този маршрут е предвидено да пътуват директни вагони към композициите на някои бързи влакове по маршрутите София Русе София и Пловдив Варна Пловдив.

 

През 2015 г. БДЖ запазва обема на превозите с жп транспорт. Превозът ще се извършва с общо 613 влака, от които 28 международни бързи влака (като 16 от тях ще се движат само през летния сезон), 76 бързи влака (като 4 от тях са със задължителна резервация), 145 пътнически влака и 364 крайградски пътнически влака. Няма жп участъци, в които да е преустановено обслужването с железопътен транспорт.

 

Поради текущите ремонти се намалява скоростта за движение в различни участъци, някои композиции се движат по обиколни и съкратени маршрути или изцяло се прекъсва тяхното пътуване, предупреждават от БДЖ. В последните два случая за клиентите ще се осигурява превоз с автобуси в участъците, където движението на влаковете е спряно.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Оу, аз съм пътувала с влак точно София - Будапеща на турнир. Бяхме в спален вагон. Не помня дали е бил бърз или бавен....  но това пътешествие ми се стори ВЕЧНО!

Дни наред след като се прибрах, отговарях на всеки въпрос с "Тудуф-тудуф". Сега бих пробвала отново.  :lol:

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Оу, аз съм пътувала с влак точно София - Будапеща на турнир. Бяхме в спален вагон. Не помня дали е бил бърз или бавен....  но това пътешествие ми се стори ВЕЧНО!

Дни наред след като се прибрах, отговарях на всеки въпрос с "Тудуф-тудуф". Сега бих пробвала отново.  :lol:

 

 

Аз до Прага ... то си беше цяла одисея  :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Екстра, най-после ще се използва моста и в железопътния си участък. През Сърбия беше кошмарно и се бях зарекъл да не се качвам, но сега е доста по-различно.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Когато аз пътувах влака беше София-Букурещ-Будапеща-Прага ...после може и до ГДР да е стигал :)

 

Тогава Румъния беше много по-бедна и помня тълпите ромчета под прозорците на влака който бяха научили няколко български думи:

" Дъ мъ сапун , дъ мъ Кока Кола , дъ мъ фанела ..."

27 години оттогава и щом съм го запомнил лошо ще да е било :)

Руснаците спират влака до Москва който влачеше и вагона на БДЖ до Букурещ , та сигурно ще има промени и по това направление.

Аз в БДЖ ползам само този влак.

Редактирано от stenk
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

...

Аз в БДЖ ползам само този влак.

По-напред си от мен с един влак. ;)

 

Замислих се, че само с много добра компания бих пробвала влак до Будапеща.

Връзка към мнение

Тогава Румъния беше много по-бедна и помня тълпите ромчета под прозорците на влака който бяха научили няколко български думи:

" Дъ мъ сапун , дъ мъ Кока Кола , дъ мъ фанела ..."

"Дъ мъ туй, дъ мъ онуй", ама Джоуи не дели храна и гледа румънските чавенца през затворен прозорец, заключен в купето, с една раница храна, която мама грижливо беше спретнала. 

 

И аз предполагам, че днес с готина компания, карти, биричка и храна, ще се остане хубав спомен.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

И аз съм го ползвал в началото на века :)

От София - Сърбия - Австрия - Германия

А връщането беше през Унгария - Румъния, прекачване в Букурещ и съответно Русе и София.

Кондукторите завръзваха с вериги прозорците през нощта и залостваха вратите на вагоните, да не влезел някой.

На мен ми изглеждаше пресилено подобно действие. В ден днешен предполагам изобщо няма такива неща.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Пък мойто подобно пътуване беше в края на 80-те години на миналия век. София-Дрезден, беше крайната дестинация. Гоялмо приключение за детските ми / тогава/ представи! :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Никой ли не е пътувал с този влак от/до Берлин? Навремето са ме обирали на чешка територия в спалния вагон на път от Берлин за София. Шафнерите тогава май бяха в комбина с чешките джебчии, а пътуването в този участък беше през нощта...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз съм пътувала през 1987 г. по време на ученическа екскурзия до Източен Берлин, но мисля, че влака беше извънреден, защото беше пълен само с ученици. Спяхме в спални вагони (по 3-ма в купе - аз като най-малка най-отгоре :lol:) , хранехме се в ресторант-вагона, който беше един такъв хубав с бели покривки. Беше си купон... Не си спомням да съм скучала или да ми е дотегнало пътуването.

В Румъния си спомням, че шафнера заключи всички врати и прозорци... На Букурещ двама румънци се "закачиха" на стъпалата отвън и се държаха на тези железните дръжки и така пътуваха до следващото място в Румъния където спря влака :mellow:

В Берлин, Лайпциг и Прага имахме нощувки в хотел, а влака си ни чакаше... :) та затова може и да е бил извънреден.

Редактирано от woman_in_white
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Сега ако шсе хвалим с ЖП-подвизи, аз съм пътувал в "конски вагон" от Кресна до Сливница, за около 30 часа и също на "влакостоп" в кабината при машиниста на локомотива от Дупница до Перник :biggrin:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Еййй, вие ме запалихте, ще взема да ида и аз нейде с влака! Може би, до Станимъка, като начало, че не съм пътувала с БДЖето от детски години. Сега в Японско се напътувах доволно с влак, ама то, ония влаци са по-по-най от нЕкои авиони.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.