Прескочи до съдържание

Неосъществена резервация и невъзстановена сума от Flipkey


eloena

Препоръчани мнения

Здравейте. Знам, че някои от вас са блестящи в защита на пътническите си права, за това ви моля за помощ. Резервирах нощувки в Hikaduwa, Sri Lanka още през декември за периода 15-18 февруари 2015 г. Получих моментално СМС, че съм направила покупка във Flipkey за сумата от 271 долара. От сайта не получих официално потвърждение и през него писах на собственика, който с и-мейл ми потвърди резервацията. Предложи ми трансфер от летището, който отказах, тъй като бяхме наели кола. За момента се успокоих, но като наближи времето за заминаване, започнах да му пиша да ми изпрати точното местоположение на хотела, но отговор не получих. Попълних формата за контакт на Flipkey и ги уведомих, че не мога да се свържа със собственика, на което ми отговориха, че и те не могат да се свържат, в техният сайт липсвала сигурна резервация с моето име. Това може би се дължало на факта, че резервацията ми е отхвърлена и не е извършено фактическо плащане. За мое успокоение били изтрили този имот от сайта си, за да не се случвало отново.

Този мейл го получих вече на път за там и не ми се разправяше с тях, да си развалям почивката. Сега, след като се върнах, отидох да си извадя разпечатка на кредитната карта, от която е видно, че има извършено и осчетоводено плащане към Flipkey и парите не са ми възстановени. Ясно е, че почвам да водя тежка кореспонденция с моя ужасен английски, но ще бъда благодарна на всякакви съвети, как да звуча по тежко и убедително, че няма да ги оставя така. Имам ли право на обезщетение? Платих доста повече за хотел в Hikaduwa, но със всичкият си акъл забравих да взема документ за плащането. Сега ще им се примоля по мейла да ми изпратят, но не разчитам на задоволителен резултат. Благодаря ви предварително за всеки съвет!

 

 

Връзка към мнение

Да, не можахме. Имахме приблизителен адрес. Доста се поозъртах, през всичките дни докато бяхме там. Питахме и 2-3 ма местни. Как да оспоря плащането? Нали съвсем доброволно съм си го направила? А и мина доста време? На какво основание?

Връзка към мнение

Ами тука има хора, минали по този път, дано обяснят, на мен не ми се е налагало, питай в банката. Времето не е от значение, а и всеки плаща доброволно. Предполагам трябва да представиш кореспонденцията със сайта, пиши и на тях.

Връзка към мнение

Щом в извлечението ти пише черно на бяло, че имаш плащане към Flipkey се свързваш с тях, ако има начин направи reply на техния отговор, където да се вижда комуникацията до момента с тях и където са ти написали, че не е минало плащане. Казваш им, че имаш документално доказателство, че плащане е извършено и си искаш възстановяване на сумата, тъй като те са гарант между теб и хотела ако правилно разбирам. Те трябва да носят отговорността, че са публикували измамен хотел. Така поне бих направила аз.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Хубавото е, че таксата в картата ти е от Flipkey, а не директно от хотела, така би трябвало да стане по-лесно. Първата стъпка е това, което е писала Сю_. Ако там удариш греда (или отказват, или не отговарят) то вече действаш с банката ти и оспорваш транзакцията. При положение, че имаш имейлите с кореспонденцията би трябвало лесно да ти върнат парите обратно след като е очевидно, че е заплатена услуга, която не е получена. 

 

Колкото за обезщетение, не съм чувал за задължение за такова при хотелски нощувки. Принципно могат да те компенсират за неудобството, но това си е чисто тяхно решение. Не съм ползвал flipkey, не знам как работи плащането им, от обща култура казвам как аз бих постъпил. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Ако там удариш греда (или отказват, или не отговарят) то вече действаш с банката ти и оспорваш транзакцията. При положение, че имаш имейлите с кореспонденцията би трябвало лесно да ти върнат парите обратно след като е очевидно, че е заплатена услуга, която не е получена. 

Вече им писах, ще видим какво ще предприемат, но ето това с оспорването на транзакцията не ми е ясно как става. Някой правил ли го е?

Връзка към мнение

И аз се боря за едни пари от един хотел и съм съпричастна  ;)

Случвало ми се е следното, не знам доколко е по темата:

Блокирана ми беше сума по картата за резервация. Ползвах нощувката, но картата не можа да мине и затова платих в брой, но бързах и не взех никакъв документ. От хотела ми казаха, че след някакъв си период сумата ще ми бъде отблокирана, но аз се притесних, защото не разполагах с никакво доказателство за плащане. Писах на хотела с въпрос кога ще ми бъде отблокирана сумата, т.к. съм си платила вече и т.н. и те ми отговориха нещо уклончиво, но не оспориха плащането /това го направих по съвет на банката/. После разпечатах кореспонденцията и банката веднага ми отблокира парите.

Дано съм била полезна...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Елоена, оспорването на транзакция се прави лесно. От банката ти дават една бланка да попълниш и даваш копие на кореспонденция, резервации и всичко, което имаш по въпроса. Те правят всичко останало.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
Георги Матеев

Разказвайте и за развитието на нещата.

За това не обичам да плащам предварително, а с карти ... хептен!

 

Само за протокола - при плащане с карта и при евентуален проблем възстановяването на парите след това е в пъти по-лесно.

 

Ако си платил кеш си сам срещу хотела и разчиташ на тяхната добра воля. Съвсем друго е, когато зад гърба си имаш банка и цялата машина на Visa/Mastercard/Paypal (примерно). 

  • Харесвам 11
Връзка към мнение

Да се оплача, че да не си помислите, че не ви държа в течение с казуса! От Flipkey трима различни служителя, в отговор на моите 2 имейла ми поискаха номера на резервацията. Обясних за втори път, че те така и не са ми изпратили потвърждение, поради което нямам номер на резервацията. Изпратих им разпечатка от извлечението на кредитната ми карта, където се вижда, че плащането е осъществено и осчетоводено, както и принт-скрийн на потвърждението от собственика. Вече седмица нямам отговор. В банката пък да не ви разправям. Попаднах на две изключително некомпетентни служителки, които ми заявиха, че те са трета страна и нямат нищо общо с моето плащане и че до сега такъв случай не са имали. Все пак ми дадоха да попълня формуляр-жалба, след което ме уведомиха, че трябва да чакам 40 дни за отговор. Без коментар. Някой да има идеи? От тук накъде? Не допускам, че нямам друга инстанция, но ми се струва, че губя ценно време и после някой ще каже "Какво си дремала досега?!"

Връзка към мнение

Принципно е нормално да отнеме време в банката, но не мисля, че това е по твоя случай. Поискаха ли ти всички имейли и подобни или просто обща жалба? Оспорване на транзакция си е доста стандартна услуга и явно служителките не са в час. Да звъннеш на колцентъра на банката, и ако там пак те мотаят да говориш с по-високо ниво подръжка, който трябва да е в час. Ако не е проблем кажи коя е банката да видим как точно е разписано в сайта им за процедурата по оспорване. 

Връзка към мнение

Банката е ОББ, нищо не става от нея! Винаги излизам от там с пяна на устата, но само да оправя проблема и приключвам всякакви взаимоотношения с нея. От кол-центъра ме пратиха в клона, от там попаднах на тези двете. Едната очевидно се обучаваща, ама другата дето я обучаваше беше....та тя много "компетентно" се произнесе, че банката е трета страна. Поискаха ми мейлите, да. Приложих ги към жалбата. Понеже се поразрових в нета за да видя процедурата, прочетох, че в първа инвестиционна банка срока за реакция е една седмица. Случая си е ясен като две и две. Тия от флипкей твърдят, че няма плащане изобщо. В банката виждат, че има такова. Какво повече има да се разглежда?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ubb.bg%2FClientFileHandler.ashx%3Fpath%3D~%2FSiteFiles%2FFile%2Fkarti_uslovia.pdf&ei=yy0HVZXtOZKBaYbhgtAP&usg=AFQjCNHHfaVEyfOoogt3DjrX8gsxjcXfpA&sig2=p2alaJN0Iq3VW2VPZg_xZA&bvm=bv.88198703,d.d2s&cad=rja

 

Я виж дали това ще отвори общите условия. Интересуват те от т.56 нататък. Абе я направо да ги пейстна:

 

Подаване на жалби

 

56. Картодържателят може да подаде жалба във връзка с издаването и използването на банковата карта във всеки клон на Банката. В седемдневен срок Банката отговаря писмено, по телефон или друг подходящ начин или осведомява Картодържателя за срока, в който ще получи отговор, в случаите, когато е необходимо събирането на информация от други банки, картови оператори, други трети лица, започнало наказателно производство по разглеждания случай или е инициирана на процедура по “Оспорвано плащане” на съответната МКО.

 

57. При регистрирани съмнителни транзакции от Банката и/или МКО, Картодържателят се съгласява Банката да проведе цялостна проверка на разплащанията, извършени с картата, при оказване на максимално негово съдействие.

 

58. В случай, че във връзка с подадена жалба е възможно иницииране на процедура по “Оспорвано плащане” на съответната МКО, Картодържателят дава писмено съгласие за нейното започване, като се задължава да осигури необходимата документация. Документацията трябва да съдържа попълнена молба за оспорване, екземпляр от квитанцията за продажба или авансово плащане, Договор за продадена стока или извършена услуга или фактура и служебен бон, или други документи от транзакцията.

 

58.1. Банката се задължава да съдейства и да информира Картодържателя за развитието на процедурата по “Оспорвано плащане”, като го осведомява за всеки етап на изпълнение на процедурата, съгласно сроковете, определени от МКО и за крайния резултат в срок до 90 (деветдесет) дни, в случай че не е променен от съответната МКО.

 

58.2. Всички разходи, свързани с изпълнението на процедурите на оспорвани плащания са за сметка на Картодържателя съгласно Тарифата за такси и комисиони на Банката.

 

59. В случай, че Клиентът не приема решението на Банката, той може да отнесе спора пред Помирителната комисия за платежни спорове към Комисията за защита на потребителите или пред компетентния български съд.

 

 

Демек, може и 90 дни да отнеме, но поне би трябвало накрая да кажат какво става. 

 

Паралелно може би да пратиш имейл на flipkey, че си стартирала процедура по оспорване, че ти е писнало да те мотаят и така. Ако не се лъжа, успешното приключване на тази процедура идва със съответна глоба за търговеца, най-малко за разходите направени, пък и като стимул за "повече недей да правиш така". Търговците обикновено това ги стряска малко. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Благодаря ти. Ок, чакам за сега, но ако не ме уведомят в 7 дневен срок какво са предприели, отивам пак да се уверя, че случая е попаднал в по-компетентни ръце. Днес напомних на Flipkey за себе си, ако до два-три дни не реагират и тях ще ги заплаша. :) Хич не ме бива по разправиите, само се пенявя преди и след това, а на момента си гълтам граматиката, ама тия в тъпата им банка винаги успяват да ме накарат да съскам. Виж, по мейла ми е лесно. 

Връзка към мнение

Еми то това му е хубавото, на онлайн кореспонденцията, че спокойно си пишеш каквото ти е без да виждаш тези отсреща. И аз сега се сетих и писах на Флайдубай за резервираните места, дето ни бяха сбъркали. Иначе стискам палци бързо да се реши случаят  :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз бих те посъветвала ако нямаш реакция в 7 дневен срок или пък имаш още въпроси, на които в клона не са ти хрумнали или отговорили компетентно да им пишеш едно лично съобщение във Фейсбук. Гледам, че са активни и отговарят на запитвания.

Хем ще можеш и писмено да обмислиш каквото имаш да казваш ;)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

От кореспонденция по мейл при мен нямаше никакъв ефект - попадам на различни хора и независимо, че прикачам цялата досегашна кореспонденция, никой не чете и винаги започвам от нула. Пиши във ФБ и на посредника, и на хотела. Ако можеш, издири коя е банката на хотела и вземи потвърждение от ОББ, че парите са стигнали дотам.

И успех!!!  ;)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравей! Не би трябвало да имаш проблеми с оспорване на транзакцията, но не се бави много, защото има определен срок, след който не можеш вече да я оспориш. Това зависи от кода на оспорването. Наистина много от служителите в клонова мрежа на повечето банки не са компетентни на тази тема и не им се занимава, но винаги можеш да напишеш жалба в сайта на банката /става онлайн и са длъжни да ти отговорят/ОББ има голям картов център, въпросът е оспорването да стигне до там. Запомни едно от мен - при работа с институции /банки, оператори  и т.н./ всичко трябва да е писмено. И не чакай 7-дневния срок. Ти си натискай, звъни им, не ги оставяй. Като нищо могат да ти забутат някъде оспорването  и да изпуснеш всички срокове. Успех!

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

С радост ви информирам, че сагата по моя казус завърши с успех. Почаках си 3 месеца, през които си плащах лихвите, взеха ми и 20 лв. такса, но в крайна сметка ми възстановиха парите. Още веднъж благодаря на всички ви за помоща и съветите! Магеланци са си институция! :)

  • Харесвам 15
Връзка към мнение

С радост ви информирам, че сагата по моя казус завърши с успех. Почаках си 3 месеца, през които си плащах лихвите, взеха ми и 20 лв. такса, но в крайна сметка ми възстановиха парите. Още веднъж благодаря на всички ви за помоща и съветите! Магеланци са си институция! :)

В крайна сметка от къде проби, през ОББ или през Flipkey?

Връзка към мнение

През ОББ. Flipkey, след като ми пратиха една фалшификация на е-мейл от собственика, който уж той ми бил изпратил, спряха тотално да ми отговарят.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.