Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Добро утро, за първи път ни се губи багаж..Не намерих тема за такъв проблем,

Тази сутрин жена ми не си е получила куфара в Брюксел, полета беше директен Варна-Брюксел с jetairfly. След като не се е появил и всички куфари от полета са били взети, е ходила и е пуснала някаква жалба. В момента лети вече за друго място, та не знам какви са шансовете ни, да го получим и има ли някаква обезщетение, ако не се появи. Никога не сме имали такъв проблем, и все се чудех, как губят багажите.

 

Връзка към мнение

Добро утро, за първи път ни се губи багаж..Не намерих тема за такъв проблем,

Тази сутрин жена ми не си е получила куфара в Брюксел, полета беше директен Варна-Брюксел с jetairfly. След като не се е появил и всички куфари от полета са били взети, е ходила и е пуснала някаква жалба. В момента лети вече за друго място, та не знам какви са шансовете ни, да го получим и има ли някаква обезщетение, ако не се появи. Никога не сме имали такъв проблем, и все се чудех, как губят багажите.

Ние сме имали такъв случай. На връщане от Тел Авив не ни пристигнаха двата  и двата куфара чекиран багаж. Попълнихме там, каквото се полага и след 2 или 3 дни ни ги докараха направо у дома в Пловдив. Нашите служителки от летището бяха много любезни и ме държаха в течение какво се случва. Оказа се, че са ги задържали от съображения за сигурност, вероятно поради червените табелки на Емиратите, с които бяха окичени. :)

В такива случаи оставяли багажаа за 24 часа в изолирано помещение, да не би да има бомба вътре. Но за да го отворят, трябвало да поискат разрешение от нашите служби / това много ме учуди/, служителката ми обясни, че такова разрешение не са поискали и багажите наистина не бяха отваряни.

Малко се отплеснах - на въпроса ти - ще пристигне багажът и тяхно задължение е да ти го доставят до вратата, на посочен от теб адрес.

За компенсация - Биг Мак ще знае. ;)

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Погледнете точните условия на превозвача. Обикновено ако летите към място, различно от постоянното ви местоживеене, компанията покрива разходи за базови тоалетни принадлежности и някоя и друга тениска. Но трябва да представите касови бележки.

Ако не пристигне до 7 дни, дъжлат обезщетение на база тегло. Точната ставка е разписана в конвенцита от Чикаго и/или Варшава на ИКАО...

При всички случаи са длъжни да го доставят до посочен от клиента адрес за тяхна сметка.

Във Варна съм чувал за случай, в който чекират на съседни гишета сутринта полети до София и Лондон. Един от куфарите се оказва в Лондон (според допълнителния етикет, намерен на куфара), въпреки, че е бил чекиран до София :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Тъкмо четох условията им, влязох в резервацията и пише, че е попълнена жалбата за загубата на куфара, мога да сменям адреса за получаване.

Видях, че плащат по 20евро за кг или 300евро макс за 15-те кг..

Under the Warsaw Convention the indemnification is calculated in proportion to the weight at € 20 (+/- 222 MAD) per kilo

https://www.jetairfly.com/en/legal/vervoersvoorwaarden?language=nl

Не знам колко ще се покрият разходите, то само един по-свестен куфар е 100евро поне..

Никъде не пише за тези базови тоалетни принадлежности и тениски..

45 дни ще го търсят и след това може да се иска обезщетение, значи ще отиде на 2 месеца накрая..

Дано го намерят

Редактирано от Alexander
Връзка към мнение

Добро утро, за първи път ни се губи багаж..Не намерих тема за такъв проблем,

Тази сутрин жена ми не си е получила куфара в Брюксел, полета беше директен Варна-Брюксел с jetairfly. След като не се е появил и всички куфари от полета са били взети, е ходила и е пуснала някаква жалба. В момента лети вече за друго място, та не знам какви са шансовете ни, да го получим и има ли някаква обезщетение, ако не се появи. Никога не сме имали такъв проблем, и все се чудех, как губят багажите.

 

Шансовете ви са много, много големи. Досега няколко пъти ми се е губил багаж - особено при прехвърляния, но и с директни се случва. Обикновено ми го доставят на следващия ден, но в Италия ми го забавиха с три дни. Куфарът ми е посещавал Сицилия, за разлика от собственичката му :) Винаги са ми го доставяли, обаче. Оттогава винаги имам едно огромно едно на ум като пътувам на дълги разстояния с прехвърляния и имам спасителен кат с дрехи в ръчния багаж...

 

За обезщетения не съм компетентна, има си го в T&C на всяка компания, но знам че мои познати правиха специални оплаквания и предоставяха касови бележки за багажа в куфара. Осребриха им ги. Пожелавам успех! 

Връзка към мнение

Постът на Рейни ме подсети какво ми искаха катарците, като се разправях с тях, когато ме обраха. Изрично рекоха, че за бижута и ценности не отговарят. Искат фактури, имах две скорошни - една за кожено яке и за скъпи очила - прогресив, Ама кой си пази фактури, че ако му се загуби багажът, да ги представи? Аз случайно ги имах. :)

Сетих се и за друг случай - в Буенос Айрес на една колега от групата не  пристигна чекираният багаж. До другия ден го намериха и доставиха в хотела.

Алекс, не се притеснявай, ще се намери багажът. :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

За съжаление багаж се губи и завинаги някой път. Ако се скъса етикета и няма допълнително обозначение на кого е дадания багаж има малък шанс да си го получиш :( За щастие това са относително редки случаи.

 

Аз също знам, че ако не пътуваш до мястото където живееш постоянно са длъжни да ти осребрят до определен размер покупките. Ако добре си спомням това е регулирано също в споментата варшавска конвенция.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Интересен случай се заформя. Реално тя пътува до място, където не живее и не е живяла, но ще живее за в бъдеще. Няма нищо там, така или иначе ще си купува неща от първа необходимост, ще пазим бележките, но така и не виждам къде и кога да ги представя.

Бижута, електроника и важни неща не оставяме никога. Тъпото е, че както казах, само един куфар е над 100евро, а няма как нещата вътре да не отидат над 200е, само едно яке или палто с още 2 по-дребни неща  правят тази сума, но явно това е положението

Едно от най-здравите неща са тези етикети, не се ли разлепят или отрежат,  нямат късане, ако само се дърпат.

Гледам, че официално се губят 2% от багажите, но колко се губят напълно не е ясно.

Ние по най-груби сметки имаме 270-300 полета тримата общо, да кажем, че в 50% сме били с багаж(и) или над 100 пъти сме имали чекиран багаж, но за 1 път се губи. 

Редактирано от Alexander
Връзка към мнение

Интересен случай се заформя. Реално тя пътува до място, където не живее и не е живяла, но ще живее за в бъдеще. Няма нищо там, така или иначе ще си купува неща от първа необходимост, ще пазим бележките, но така и не виждам къде и кога да ги представя.

Бижута, електроника и важни неща не оставяме никога. Тъпото е, че както казах, само един куфар е над 100евро, а няма как нещата вътре да не отидат над 200е, само едно яке или палто с още 2 по-дребни неща  правят тази сума, но явно това е положението

 

Преди доста години на една моя позната и загубиха багажа. Тя си купи неща от първа необходимост за около 200 долара, като и осребриха фактурите и и върнаха куфара. Има вариант да излезете и на плюс от подобна ситуация :)

Връзка към мнение

Теоретично да, но някой може ли да каже, къде да се подават тези искания за направените разходи? В момента мога да променям адреса, който е посочен за доставяне, пише, че ако се стигне до плащане, парите се вкарват по сметката-картата, от която е купен билета. Никъде нищо не виждам за тези допълнителни разходи. Дано някой с личен опит в това, да каже как точно става.

Връзка към мнение

Теоретично да, но някой може ли да каже, къде да се подават тези искания за направените разходи? В момента мога да променям адреса, който е посочен за доставяне, пише, че ако се стигне до плащане, парите се вкарват по сметката-картата, от която е купен билета. Никъде нищо не виждам за тези допълнителни разходи. Дано някой с личен опит в това, да каже как точно става.

 

Само веднъж съм осребрявал подобни разходи при Уиз ер, също на една позната. Пратихме по мейл фактурите и номер на на банкова сметка и след около 30 дни преведоха парите. Тогава не ставаше дума за загубен багаж, а за анулиран полет и направени разходи във връзка с това, но предполагам, че и за загубен багаж е същата процедурата.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Получили сте проследяващ номер (Edit: ползва се тук: https://www.jetairfly.com/en/my_zone), адрес сте дали, остава да чакате. Изрично трябва да питаш каква им е политиката по възстановяване на разходи - някои могат да ти дадат направо кеш. Следващото, което правиш, е да се обадиш на застрахователя по кредитна карта или ако имаш друга туристическа застраховка. Те имат фиксирана сума за компенсация.

Ето и условията на Джетеърфлай:

 

B) In case of a delay in the delivery of the baggage, the complaint will not be taken into consideration if the complaints form was not completed immediately upon arrival at the destination.
In case of a delay in the delivery of baggage, Tui Airlines Belgium NV will pay € 60 (+/- 666 MAD) for each missing piece of baggage after 24 hours and again € 60 (+/- 666 MAD) after 72 hours, provided that receipts are submitted for essential goods purchased by the traveller and that the traveller does NOT have his place of residence in the country in which the claim is filed. These amounts will not be paid in case of a return flight.

 

След това - чакане. Когато го доставят (длъжни са да го доставят до адреса. никакви други опции не приемате), ако не са ти дали пари кеш - предоставяш бележки за разходите. Можеш да си купуваш дрехи и тоалетни принадлежности, обикновено в рамките на 100-200 евро.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Публикувано: (редактирано)

Имам новини, оказа се, че в Брюксел поне 5-6 човека не са си получили куфарите от Варна, доста странно. Уж не са качени, но полетите са на два дни, а след това трябва да стигне и до Тенерифе. Явно има надежда да се намери.

Номера, който са й дали нещо не е добре, трябва да е нещо от сорта ATLXS13166, а тя има 0000ХХХХ12345 и не можем да влезем да видим какво става.

Сега ще ходи да пита в офиса в Тенерифе, кой точно номер е верен.

Редактирано от Alexander
Връзка към мнение

Грешка, неправилен адрес съм ти дал. При тях се проверява в https://www.jetairfly.com/en/my_zone

 

Алтернативно, можеш тук: https://wtrweb.worldtracer.aero/WTRInternet/pax.do?airlineCode=TB&iframe=true

 

Просто добави 5те цифри ATLXS12345

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искам да изпозлвам темата за да ви попитам следното: Какво се случва ако багажа се изгуби на първия етап от голямо пътуване, което включва много последващи полети и човек не се зъдържа на едно място за повече от 2-3 дни? 

 

На нас например ни предстои полет София-Сингапур. В Сингапур сме 2 дни, след което летим за Австралия и там обикаляме доста места, като не се зъдържаме много на едно място. Как може да стане доставката на багаж в такъв случай ако багажа се изгуби още в началото при полета ни от София до Сингапур през Доха?

Връзка към мнение

Казваш къде да се достави, по твоя преценка. Ако на място в рекламациите видят къде е, ще могат да ти кажат за колко време ще го доставят, и така решаваш. Ако не - ще ти дадат опции.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

При последното ни пътуване до САЩ през април нито веднъж багажът ни не успя да пристигне заедно с нас.

Първо на отиване: Истанбул-Амстердам-Сан Франциско с KLM, поради закъснение на излитането още от Истанбул заради лошо време в Амстердам на самото летище в Амстердам тичахме като луди от единия терминал до другия, за да хванем полета за Сан Франциско - разбира се багажът не успя. Единият куфар пристигна на следващия ден, а другият - на по-следващия. Ние имахме планирано пътуване и всеки ден бяхме на различно място и не можех точно да определя къде точно да го доставят, затова през двата дни, които бяхме отделили за Сан Франциско, ходехме всеки ден до летището, за да си вземем куфарите - накрая успяхме. Подадох оплакване на сайта на KLM заради това забавяне и 1 месец по-късно ми преведоха по сметката 134 евро, независимо че единственият документ, който им изпратих беше бланката за регистрацията на изгубения багаж.

На връщане: Сан Франциско-Ню Йорк-Рим-Истанбул - закъснение при излитането с 3 часа поради проблеми на JFK - вече знаех какво ще се случи с багажа :). Делта бяха пререзервирали нов полет от Ню Йорк за Рим, но багажът в крайна сметка отново не пристигна в Истанбул. Този път оплакване до Alitalia чрез сайта им, които все пак доставиха куфарите във Варна и ми предоставиха 80 евро под формата на ваучер, валиден 1 година, който аз вече ползвах.

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искам да изпозлвам темата за да ви попитам следното: Какво се случва ако багажа се изгуби на първия етап от голямо пътуване, което включва много последващи полети и човек не се зъдържа на едно място за повече от 2-3 дни? 

 

На нас например ни предстои полет София-Сингапур. В Сингапур сме 2 дни, след което летим за Австралия и там обикаляме доста места, като не се зъдържаме много на едно място. Как може да стане доставката на багаж в такъв случай ако багажа се изгуби още в началото при полета ни от София до Сингапур през Доха?

Ако нямаш късмет, багажа може да те гони по целия път чак до София. Но все пак 2-3 дни би трябвало да са достатъчни, за да дойде.

Връзка към мнение

Това с гоненето на багажа и на мен ми е било дерт :) Правя цял Risk Management Plan къде да заявя чакане на багаж, ако се изгуби... хаха... Шегувам се малко, ама само малко. Винаги имам едно на акъл. 

 

На последното пътуване в Африка едни шотландци ми се жалваха - полетът им от Единбург до Лондон закъснял, хванали на тагадък полета до Йоханесбург, ама багаж йок. И щото от Йоханесбург обикновено се прехвърля в друга посока веднага, тия хайвани още си дремеха за куфарите в парк Крюгер, а там няма много магазини за си купиш това-онова... 

 

Странното беше на връщане от въпросният полет до Италия - където ми пратиха багажа до Сицилия - хванах буквално на милимунда полетът Милано - Лондон, прехвърляне от Бари - Милано. Ама тичане бееееееееее... Мисля че бяха 45 минути. Плюс международен секюрити чек. Видях си всички ангели... Бях отписала багажа 100%. Да, ама не. Чакаше си ме в Лондон. Онемях. Вярно, че бях написала милион гневни мейли до АлИталия -. тогава си казах, че повече с тях never ever - ама едва ли това ще да е причината ;) Просто понякога логиката не работи с авиокомпаниите и багажите. 

Редактирано от Гост
Връзка към мнение

А пък ние сме щастливи, ако багажът ни пристине с нас. Толкова сме свикнали, та даже не съм се замисляла за компенсации. Най- много се притеснявах когато тръгвахме на круиз, че имахме само ден престой. Е, тогава дойде. Научих се да надписвам етикети на куфарите. И най- важното, научих се да пътувам само с ръчен багаж. Надявам се да ви го даставят бързо, Александър!

Връзка към мнение

Не ми се ще да ти трия снимката, ама може би си махни поне телефона, това е публичен форум и не четем само тия, дето се познаваме (па макар и виртуално)

Връзка към мнение

Оф, трий я бе :) Ама не разбирам защо... Телефонът не ми е тайна. Мейлът още повече. Правя пълен игнор на скам-овете. Пълно е с тях тук. А тези табелки висят на ръчната ми раничка и основия куфар. И много си ги обичам. 

Връзка към мнение

Предполагам за никого няма да е новина, че на всяко пътуване се слагат основни/базови дрехи за 1-2-3 дни напред в ръчния багаж + базовите тоалетни принадлежности. :)
Това спестява доста излишни и неприятни емоции по време на самото пътуване, а и след това - напр. спестени разправии с а/к. Откакто слагам малко дрехи в ръчния багаж, летя с доста по-малко емоции :lol: А иначе е ясно, че багажи се губят - било в Европа, било на пътувания до друг контитент... По-важното е да можем да mitigate-ваме неприятени изненади доколкото е възможно :)

Връзка към мнение

А как може багажа "да ме гони" ?  Ако дам някакъв адрес, на който да ми го доставят и в последствие вече съм излетял от там? Свързвам се с авиокомпанията да го пренасочат към следващото място или ?

 

Наистина се надявам да нямаме проблеми с багажа, все пак имаме 9 часа престой в Доха на отиване, а пък при директни полети си мисля, че е по-малко вероятно да има проблем. Но както казахте вече, понякога няма логика в авиокомпаниите и всичко е възможно.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.